נתיב רשת השתבש אחרי שדרוש מערכת הפעלה

sdrum177

New member
נתיב רשת השתבש אחרי שדרוש מערכת הפעלה

שלום רב לכולם.
יש לנו במשרד מחשב ראשי שהוא לא ממש סרבר בהגדרתו אבל הוא כן מהווה איזשהו נתיב ברשת של כל העמדות. יש עליו אוטלוק שמרכז את כל המיילים שמגיעים וגם דרכו אני עושה גיבוי על דיסקים חיצוניים. בקיצור עשיתי לו שדרוג ממערכת xp בעברית למערכת וויסטה בעברית וזאת רק בגלל שלא ניתן ישירות לשדרג ל 7 מבלי לעשות התקנה נקייה. הרעיון היה לא לבצע מחיקה של כל הקבצים והתוכנות והתקנתם מחדש על מערכת נקיה. בכל מקרה אחרי השדרוג שני דברים השתבשו. אחד זה החיבור מרחוק לעמדה זו. כלומר בכל עמדה במשרד יש לינק להתחברות מרחוק לעמדה זו וכרגע זה לא מוצא את הנתיב. זה החיבור מרחוק המובנה שיש לווינדוס. ה איי פי שמוגדר להתחברות הוא 10.0.0.99 מה שאני מסיק מכך שזה האיי פי שאמור להיות בעמדה שאליה מתחברים. מבדיקה דרך איי פי קונפיג בעמדה שאליה מתחברים. שמתי לב שדווקא אין את הכתובת הזו שמסתיימת ב 99 אלא 4. האם אני טועה או שבאמת גם בעמדה שאליה מתחברים צריך להיות 99. ואם אכן כך מדוע זה השתנה ל 4? האם צריך לשנות זאת ידני ל 99 וזה בעצם מה שייפתור את הבעיה?
או שזה בעצם לא קשור והכתובת שמסתיימת ב 99 זה בכלל כתובת הראוטר הראשי של בזק שיש במשרד?
בנוסף וזה לדעתי גם קשור לעניין. כי זה גם השתבש אחרי השדרוג. במחשב הראשי זה אליו מתחברים מרחוק יושבת תיקייה של סריקות שנכנסות אליה ממדפסת הרשת של המשרד. המדפסת שנגישה לכל עמדה והיא גם עובדת כרגע ללא בעיות גם אחרי השדרוג. כאשר עושים סריקה של מסמך במדפסת הזו המסמך נשמר אוטומטית בתיקייה הנ"ל. עד השדרוג בכל עמדה במשרד היה קיצור דרך לתיקייה זו וכך היינו שולפים את הסריקות. עכשיו הנתיב לא נגיש מאף עמדה. ואם עוד קצת לפרט. האיי פי של המדפסת גם כן מסתיים ב 99 כפי שציינתי לעיל ואין שום בעיה עם הדפסות שנשלחות אליה מכל עמדה. כלומר רק הסריקות שאמורות להגיע לתיקייה לא נשלחות משום מה?!
בנוסף המחשב המרוחק משותף לכל עמדה שיש במשרד. וגם זה נשאר תקין. כלומר ניתן מכל עמדה לגשת לתיקיות במחשב זה.
בקיצור, מה עושים עם העניין של שני הדברים שציינתי? האם זה לדעתכם הגדרת איי פי שהשתבשה. כלומר צריך להחזיר ל 99 או שזו אולי בכלל בעיה בראוטר? ואז צריך לפנות לבזק? או בכלל משהו אחר.. אודה לכם מאוד על תגובות כמה שיותר מפורטות לגבי השלבים לתיקון העניין.

מודה לכולכם מראש מקרב לב ��
 

sdrum177

New member
תמונות מסך

תמונה ראשונה זה של ipconfig באחת העמדות האחרות
התמונה השניה של העמדה אליה מנסים להתחבר מרחוק
תמונה שלישית רק להראות את נסיון ההתחברות בה רואים את כתובת ה איי פי





 

HelpSupport

Active member
הגדר ידנית את כתובת ה"שרת" ....

בפרוטוקול ipv4

IP 10.0.0.99
255.255.255.0 subnet
10.0.0.138 gaeway

10.0.0.138 dns
 

sdrum177

New member
המשך

תודה רבה :)
זה עזר בעניין תיקיית הסריקות. אך משום מה עדיין לא מצליח להתחבר מרחוק...
מה זה יכול להיות?
 

sdrum177

New member
בחצי הדרך

שוב תודה. זה בהחלט עזר. אני הצלחתי להגיע לשלב שהוא מתחבר למחשב המרוחק אך נתקע בשלב של הכנסת הסיסמא לצורך אימות המשתמש במחשב המרוחק. אני מכניס את הסיסמא הנכונה אך עדיין הוא לא נותן לי להיכנס. כאילו שהפרטי כניסה לא נכונים. בדקתי את עצמי במחשב המרוחק שאכן אלו הפרטי כניסה.
מצרף תמונת מסך

 

HelpSupport

Active member
שים לב ...

מזכרוני - יש להגדיר סיסמה למשתמש של המערכת ב"שרת".
 

sdrum177

New member
לא מבין

וזה שונה מהסיסמת כניסת משתמש למחשב המרוחק?
איך מגדירים את זה?
תודה
 

HelpSupport

Active member
אם במחשב עם הויסטה יש משתמש וסיסמה ...

צור התקשרות חדשה באחד המחשבים - אל תשתמש בקיצור דרך שקיים.
 
למעלה