מסך כחול בווינדוס 10 - הצילו

evike

Active member
מנהל
מסך כחול בווינדוס 10 - הצילו

מחשה חדש (כחודשיים)
WIN 10 HOME 64 BIT
8 ג'גה זיכרון

לפני כשבועיים הכחול הופיע לראשונה. שיחזור מערכת נכשל, שיחזור למועד מוקדם יותר פתר את הבעיה.
אתמול בלילה הכחול חזר שוב, הפעם שתי נקודות השיחזור האפשריות, לא עזרו.
האיתחול הוא בלופ, עד שמפסיק ועוצר, ואז יש כמה אפשרויות. בחרתי בפתרון בעיות, בחרתי בשיחזור, וכאמור לא ניתן.
איכשהו הצלחתי להכנס למצב בטוח, אבל משם אין אפשרות להכנס ל WIN UPDATE.
רציתי להגיע לשם, כי אחת מנקודות השיחזור היא עידכון קריטי של הWIN UPDATE. (השניה היא נקודת שיחזור אוטומטית של המערכת.
אני מאמינה שהקריסה קרתה בשל עידכון הווינדוס.
בפעם הקודמת היה עידכון לאנטי וירוס נאד 32, שביקשה איתחול. (אולי היה גם אז עידכון של WIN)
המחשב מתוכנן לעידכונים אוטומטיים, ורציתי לבטל אותו.
בקיצור, קניתי מחשב חדש, ואין לי מחשב...

אני כותבת מהמחשב הישן שעדיין אצלי.
בבקשה, עיזרו לי מה לעשות.
תודה ושבת שלום.
 

blzvi

Active member
יתכן בעיה של דרייברים

להיכנס למצב בטוח ולהסיר כרטיס מסך .
עולה?
 

evike

Active member
מנהל
תודה. אם אסיר כרטיס מסך, איך אראה את מה שנעשה במחשב

 

evike

Active member
מנהל
האמת, אני חוששת להסיר התקנים מהמחשב הזה

עדיין לא שולטת המערכת (מומחים ממני מקללים את הווינ 10, והיו כאלה שגם העיפו אותו כדברם). אני גם לא בטוחה היכן אמצא אותו.
חוץ מכ. המסך, יש עוד רעיונות?
 

evike

Active member
מנהל
ניסיתי להגיע לניטרול אפשרות האיתחול

אני לא בטוחה שצריך למנוע, בכל אופן לא המלחתי להגיע לחלון שבקישור.
[URL]http://tunecomp.net/disable-automatic-reboot-after-updates-installation-in-windows-10/[/URL]

בנוסף, בשיטוטים לפתרונות, הגעתי לחלון שנתן לי שגיאה מס' 1084, אם כי חיפוש בגוגל העלה שזה קשור למצב בטוח. כך שאולי זו לא שגיאה.
אני אובדת עצות.
 

blzvi

Active member
לא יודע מה מביא אותך למחוזות רחוקים

בסה"כ להסיר את רכיב כרטיס התצוגה ממנהל ההתקנים .
 

evike

Active member
מנהל
ראשית, אני לא יודעת היכן למצוא אותו

במחשב הישן במנהל ההתקנים יש אפשרות הרחבת כל רכיב (שורה), פה אין. ובכלל, במ. ההפעלה הזאת החיפוש קשה ולפעמים ללא תוצאות.
ואם אמצא בעזרתך, אולי תהיה לי בעיה להחזיר אותו.

שאלה, איך הגעת למסקנה הזאת? ומה הסיבה שפתאום כ. המסך תקול?
תודה.
(אחזור לאחר שנאכל. אישי רעב...ׂׂ)
 

blzvi

Active member
מנהל ההתקנים

ב windows 10 הכל הולך דרך החיפוש .
מקישים device manager ומקבלים
 

evike

Active member
מנהל
ברור ששם. גם כתבתי שבמחשב הישן קל יותר להתמצא במנהל ההתקנים

כרגע, אולי בגלל שהמחשב במצב בטוח, לא ניתן לעשות כלום במנהל ההתקנים.
השאלה היא היכן כ. המסך במ. ההתקנים.
צילמתי עם הנייד.

 

HelpSupport

Active member
כרטיס המסך במנהל ההתקנים ...

Display adapters.
לחיצה על הסימן > לא מרחיב את המצוי תחת השם הנ"ל ?
 

BitPimp

New member
ראש אחר...

במקום לנחש מה גרם/גורם למסכי המוות אני ממליץ להיעזר בכלי ייעודי, נאמר כמו הבא:
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

בנוסף, מאחר ואת די עצמאית בשטח, מציע שתורידי LiveCD של חלונות 10, העלי ממנו את המצחשב וסיירי במחיצת המע' בחיפוש אחר הקבצים שמדווחים על סיבת ההתרסקות.
גגלי על Win10 LiveCD. תמצאי ים של וידיאוס וחומר כתוב בנושא.
ספציפית, אני סומך על הבחור הבא (למרות שהמבטא שלו מתעלל קשות באוזניי ובמוחי): https://youtu.be/kz8Oui50HCs?t=4

אני מתכוון לתלות כמה קישורים בנושא LiveCD של חלונות 10 בשרשור ניפרד, אבל בינתיים התחילי בכוחות עצמך.
הערות כלליות:
ראשית, אין לי עדיין כל נסיון עם 10 (ואינני יודע בשלב זה אם אי-פעם בכלל יהיה לי).
שנית, מאחר ומע' ההפע' הזו נוטה להתעדכן אוטומטית, מה שלא אחת גורם להתחרבשות בלתי צפוייה (לא שאלו לא קרו במע' קודמות), אני מאד ממליץ להכין גיבוי אימג' של מחיצת המע'. גיבוי ראשוני מלא ואח"כ גיבויי דלתא למשך כחודש ימים. ואז, במידה והמחשב יציב, להכין שוב גיבוי אימג' מלא וגיבויי דלתא. וחוזר (חס ו)חלילה. שנתך תהפוך לרגועה יותר, לפחות ככל שנוגע למחשב.
שנית, מאחר ומדובר במחשב חדש, ואם עדיין לא עשית זאת, מציע לך להתארגן על כונן/מחיצת מע' ושאר הכוננים/מחיצות לנתונים. כונן המע' יכול להיות מסוג SSD. לגבי כונני הנתונים, מצריך מחשבה ותכנון.
אבל נראה לי שזה נושא לשרשור חדש.
שאלות?
 

evike

Active member
מנהל
אז ככה, הבעיה עדיין קיימת.

התחלתי מהסרת כ. הקול, (הצלחתי לפתוח), לא עזר, החזרתי אותו.
התחלתי לפשפש במערכת, הפעלתי את פותר הבעיות, נמצאו כמה קטנות ולא משמעותיות, המערכת תיקנה, לא עזר.
הצלחתי להכנס לסייף מוד עם נטוורק, מה שמאפשר להתחבר אלי. אבל הרבה פונקציות לא עובדות.
פניתי למייקרוסופט, ועזרו לי להעלות את המחשב בצורה סלקטיבית, מה שכמובן מנטרל כמה תוכנות.
בשיחה נוספת איתם, נתנו לי כתובת להוריד משם עידכון של הוונדוס. גם לא עזר.
היום פניתי שוב למייקרוסופט. במשך שעה ו 4 דקות... שיחה, התומכת נכנסה למחשב שלי מרחוק, הסירה כמה תוכנות שנראו לה כמפריעות, וניטרלה את היתר. חוץ מהאנטי וירוס ESET, שהיא חשדה בו. האמת גם הבן שלי אמר שכדאי להסיר אותו, כי המסך הכחול הראשון קרה לאחר שיצאה הודעה מ ESET שיש צורך באיתחול, לאחר עידכון.
הבעיה, שאי אפשר להסיר את ESET בסייף מוד.

לדעתה של התומכת, הבעיה היא לא בעידכוני הווינדוס, אלא בתוכנות בעייתיות, שגורמות לעידכון לא להטען עד הסוף, מה שגורם למסך הכחול.
הבן אמר לי גם לנתק את כל הציוד המחובר ב USB, חוץ מהעכבר והמקלדת, אולי שם הבעיה.
בקיצור, מחר טלפון נוסף אליהם, ונראה. בחיים לא שנאתי ככה מחשבים...

ואם התגובה שלי קצת ארוכה ומבולבלת, זה כי כל פעם שהתחלתי להגיב, נכנסה לי שיחה שקטעה את רצף הכתיבה. בטח גם שכחתי משהו.

אני יודעת שפירמוט יפתור את הבעיה, אבל מנסה להנמע מכך, כי המחשב חדש (בן חודשיים) ועסקתי הרבה בלסדר אותו ולהתקין עליו תוכנות.
בכל אופן, תודה. אדןןח בהמשך מה קורה.
 

BitPimp

New member
נראה שיצאת מבולבלת-מה מהעובדה שיורים עלייך מכל הכיוונים

מתגובתך לא ברור על סמך מה תומכת MS החליטה שמדובר בתוכנות בעייתיות ולא בעידכוני חלונות (ואפשרי שהיא צודקת, בעיקר אם בדקה את הדוחות של מציג הארועים).
לא התייחסת להצעתי להיעזר בתוכנה של ניר סופר.
כדאי גם לבדוק, "באותה הזדמנות" אם הוא מציע תוכנות נוספות באותו נושא/תחום.
ואם לא איכפת לך, אני מנדב בזאת תיקון קטן להערתך לגבי פירמוט:
פירמוט עשוי לפתור ת'בעייה אך רק על בסיס זמני. במידה והגורם לכחולים אלו עידכוני מע' ההפע', הרי ,שבמוקדם או במאוחר, הם יקרו גם בעתיד. במידה וזו אחת או יותר מהתוכנות שהתקנת שגרמה/ו להם, הרי שגם בעתיד את תתקיני תוכנות שחלק מהן בוודאי תגרונה לכחולים.
לאן אני הולך עם זה? שמח ששאלת... לאחר התקנה טריה ויציבה, **חובה** להכין אימג' של מחיצת המע'. לפני ואחרי התקנת תוכנות חובה להכין שוב אימג' כזה.
כשהמע' יציבה "ומשהו הולך לקרות" (עידכון מע' הפע', התקנת תוכנות וכו')... מכינים אימג'.
ומאחר ומדובר במחשב חדש, רצוי ביותר שיהיה כונן ניפרד או מחיצה ניפרדת למע' ההפע'.
רק אם את מתכוונת להתארגנות מהסוג הזה (גיבויי אימג') יש טעם לדבר על פירמוט.
ארגז הXP שלי כבר טוחן מזה כ8 שנים ומעולם לא עלה הצורך בפירמוט, מהסיבה שזה עתה ציינתי.
והערה בעניין מחשבים חדשים... וזו דעתי בלבד.
המערכות של היום די דוחפות את גבולות הביצועים של הרכיבים השונים (מעבדים, זכרונות, לוחות אם, התקני USB וכד') וכולם (יצרני רכיבים ומערכות שלמות) ממהרים להוציא מרכולתם לשוק מתוך לחץ מטורף (ראה מקרה נוט 7 של סמסונג עם הסוללה המתפוצצת) עקב תחרות קשה. כך שללכת על מחשב חדש לא אומר שהשארנו מאחורינו את כל הבעיות במחשב הישן. רחוק מכך.
ואגב, למרות שהבעיה עדיין קיימת, מדוע לא תלית כאן, כמינימום, תמונה של המסך הכחול? מה, הוא מכוער ואת מתביישת להציגו ברבים?
מההה???
 

evike

Active member
מנהל
יצאתי מבולבלת ובילבלתי על הדרך גם אתכם

אנסה להסביר בתמציתיות את ההתרחשויות מתחילת התקלה, ואעלה את צילום המסך הכחול.
מסך כחול ראשון ב 24.11.
התקלה קרתה לאחר שיצאה הודעה במסך האנטי ווירוס ESET שהיה עידכון ויש צורך לאתחל, מה שגרם למסך כחול. לפי ההנחיות במסך התקלה, שיחזרתי לתאריך הקרוב יותר, מ 2 האפשרויות הקיימות. לא עזר, שיחזור לתאריך רחוק יותר פתר את הבעיה.
מסך כחול שני ב 9.12.
הכחול הופיע מעצמו, לא הייתי ליד המחשב כשזה קרה, פשוט איתחוילים בלופים, עד שהופיע מסך כחול עם אפשרויות. הפעם 2 השיחזורים לא עזרו.
ליד תאריך השיחזור הראשון 5.12 נכתב, נקודת שיחזור אוטומטית של המערכת. ליד השני, 9.12 WINDOWS UPDATE עדכון קריטי.

כל מה שעשיתי אח"כ לא עזר.
נכנסתי למצב סייף מוד ועדכנתי את הווינדוס.
בדקתי בפותר הבעיות, נמצאו כמה קטנות שתוקנו אוטומטית.
הסרתי את כרטיס המסך, והחזרתי כי זה לא עזר.
תומכת ממיקרוסופט "נכנסה" למחשב שלי, הסירה כמה תוכנות, ולבקשתה הסרתי את האנטי וירוס.
מאז אני מחכה שהיא תחזור אלי כהבטחתה להמשך עזרה. (לא יכלה להסיר את הא.וירוס בסייף מוד, והעזרה יכלה להינתן רק אחרי ההסרה, שכאמור נעשתה)
בינתיים, גם הבן שלי שהוא איש מחשבים נכנס למחשב שלי, ניסה כמה וכמה פעולות שלא צלחו. (הוא לא מכיר את ווידוס 10)
הבן ביקש ממני לבדוק אם כרטיס הזיכרון יושב טוב, וגם לנקות עם מחק.
ביקש לנתק את כל ההתקנים עם USB, (חוץ מהמקלדת והעכבר).
נתתי סריקה של כל התוכנות שהותקנו לאחרונה, לא נמצאו כאלה. (ידעתי, כי לא התקנתי כלום)

להערכתי, התקלה קרתה לאחר עידכון הווינדוס, למרות שמייקרוסופט סוברים אחרת.
משהו מוזר ומעניין: בדקתי את תאריכי עידכוני הווינדוס, מצד אחד היו עידכונים ב 24.11 (הקריסה הראשונה, כשהאנטי וירוס ביקש לאתחל לאחר עידונים), וב 9.12, בקריסה השניה, לא נמצאו עידכונים. אבל בתאריכי השיחזור, רשום בפרוש תאריך עדכון קריטי.
נכנסתי ללוג של האנטי וירוס, ושם ב 24.11 היו רק עדכוני בסיס נתונים, מה שקורה כמה פעמים כל יום. וב 9.12 היה עדכון תוכנה. (הפוך מעדכוני הווינדוס)

ולכן אני מחכה לתומכת של מייקרוסופט, שתמשיך מהיכן שהפסיקה.
ועל התוכנות שהיא הסירה, בתגובה נפרדת.

צילום החלון הכחול, שבינתיים הבן ראה את קוד השגיאה (אני תמיד מחפשת מספרים), מוביל לאתר הזה.
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff560129(v=vs.85).aspx
נראה גדול עלי, ובאמת רשום שזה למקצוענים. מעניין שהתומכת לא התייחסה לקוד השגיאה, היא הרי ראתה אין ספור איתחולים במחשב שלי כשניסתה לעזור.
אם היא לא תעזור, אבקש שוב מהבן.
תודה למי שקרא.

 

evike

Active member
מנהל
חלק מהתוכנות שתומכת מייקרוסופט הסירה מהמחשב שלי

תוכנות שמותקנות אצלי שנים במחשב הישן, והתקנתי גם בחדש.
התוכנות הן בהמלצת תומכי הפורום הטכני ופורום מחשבים בתפוז, וגם מומלצות במקומות אחרים.
SUPERANTISPYWARE
MALWAREBYTES ANTI MALWARE
HIJACKTHIS
CCLEANER (שעליו אמרה שהוא זולל זיכרון ומפריע, שאקרא על כך בגוגל) בפרוש רשום הפוך... וגם אין לי שום בעיית זיכרון או עומס.
והאנטי וירוס ESET
כמובן, אחזיר את התוכנות לאחר שהתקלה תיפתר. בבדיקה של המחשב, הם לא סומנו כבעייתיות.
 

evike

Active member
מנהל
שכחתי להוסיף (למען הסדר הטוב)

שניטרלתי את כל התוכנות שעלו עם המחשב, וזה לא עזר.
 
למעלה