הפורום פעיל מאוד

הפורום פעיל מאוד

ולא הייתי כאן כל השבוע שעבר, ולכן רק במקרה נתקלתי בשאלה שנשאלתי מה הבדל בין מזון פרימיום לסופר פרימיום, אז נכון כי אין הגדרה מחייבת, אך מקובל להגדיר מזון מובחר,כסופר פרימיום,ומזון טוב כפרימיום, אך כאמור אין זה מחייב יצרנים, ויש מזון גרוע שמוגדר בחוצפה כפרימיום ואולי אף כסופר פרימיום. אתייחס אם כך להבדלים בין מזון מובחר למזון טוב, אחד ההבדלים הבולטים וזה שעליו נסב הדיון בשבוע שעבר, היה לגבי רמת הנעכלות של המזון, שבמזונות סופר פרימיום (מובחרים) הינה גבוהה יותר מאשר במזונות פרימיום למרות שרמת החלבונים, הפחיממות והשומנים יכולה להיות שווה בשני סוגי המזון. כך שמספיקה כמות מזון קטנה יותר של סופר פרימיום כדי לספק לכלב את האנרגיה, ואבות המזון הדרושים לו. בצד היתרון הזה ישנו גם חיסרון, היות וישנם ני סוגי שובע כימי ומכני, וכמות מזון קטנה מספקת פחות את השובע המיכני, בהיותה מפעילה פחות לחץ על הרצפטורים שבקיבה. מנסים להתגבר על כך במזון מובחר על ידי תוספת סיבים, אך עדיין הבעייה קיימת. הצואה הנוצרת כתוצאה ממזון מובחר הינה קשה יותר מאשר זו הנוצרת ממזון פרימיום. כתוצאה מכך, יש פחות לחץ על בלוטות הריח האנאליות, והן נשארות מלאות יותר. על כך הותקפתי ונאמר לי כי צואת המזון המובחר הינה קשה כבטון ולכן יש יותר לחץ על הבלוטות. איני שש לנהל ויכוח על כך, אך מה לעשות, צואה קשה, אחידה, ומגובשת יוצאת במקשה אחת, בעוד שצואה רכה, הינה קשה יותר להוצאה, ודורשת יותר התאמצות וככתוצאה מכך יותר לחץ על הבלוטות. ומה לעשות? נכחתי די הרבה זמן בכלביות שנתנו מזון טוב, אך לא מובחר והכלבים התאמצו הרבה יותר להוציא את כל הצואה, ולקח להם הרבה יותר זמן, והרבה יותר פליטות לעשות זאת מאשר כלבים שקיבלו מזון סופר פרימיום. איני בא לטעון כי מזון טוב עדיף על מובחר, אלא ציינתי מגרעות של מזון מובחר שאינן ידועות, אולי כדי שאלה מאיתנו הנותנים מזון מובחר לכלביהם, יקפידו יותר על בדיקה וטרינרית של בלוטות הריח. אגב, הידע הנ"ל מבוסס על חומר לימודי המועבר בקורס מאלפים במכון וינגייט.
 

KentGreatDane

New member
איך תסביר את העובדה

שאנשים רבים שניסו את רויאל קנין הגיעו למצב שהצואה הרכה גרמה לדלקת בבלוטות האנליות ומעבר לאוכל בעל צואה מועטה יותר וקשה יותר גרם להפסקה של הדלקות החוזרות ונשנות בבלוטות האנליות? (במקרה גם מניסיון אישי..)
 
לא

שמעתי זאת, אך האם הוכח קשר סיבתי ו/או הסתברותי בין הצואה הרכה לבין הדלקת? האם לא יתכן כי משהו אחר ברויאל קנין גרם לדלקת? האם גם סוגי מזון אחרים בעלי צואה רכה גרמו לדלקות כאלה?
 

KentGreatDane

New member
כשהגעתי לוטרינר עם הבעיה

(דלקות חוזרות בבלוטות) הוא שאל על הצואה וכשהוא שמע שהוא רכה הוא אמר לי שכדאי להחליף את המזון. לאחר החלפה לא היתה את הבעיה שוב.. כנ"ל עכשיו, כלומר, התחלתי להאכיל ברויאל קנין ג'איינט את הגורה שלי - קקי בכמויות מטורפות, מסריח בצורה פשוט לא סבירה וקקי רך. במעבר לאוכל אחר - כמויות סבירות של צואה, לא מסריחה וגם הקקי במרקם הגיוני. לא נתתי לעניין להגיע לדלקת בבלוטות האנליות והחלפתי מזון. אפילו לא סיימנו את השק הראשון! צרכנ רק 12 ק"ג מתוך ה- 15 ק"ג שיש בשק לדעתי הדעות שלך לגבי פרימיום וסופר פרימיום לא הגיוניות כיוון שאין הגדרה מדעית לעניין אז לפי מה אתה קובע?!
 
שניהם טובים

אישית במקרה שלך הייתי הולכת על יוקנובה - כמויות האכלה קטנות יותר = חסכוני יותר
 

Yaniv-DC

New member
זה מה שהרויאל עושה?

בחנות החיות המליצו לי על רויאל קנין, סטיבי מפרקת את זה בשניות, אבל הצואה שלה רכה והיא מחרבנת בכמויות של אלפקה. להחליף למשהו אחר?
 
לדעתי כן

מה זאת אומרת מפרקת?... לדעתי רואיל קנין עושה פרווה מדהימה מדהימה ! אבל לכלבות שלי הוא עשה צואה רכה וגאזים - לא תודה. גם לא משתלם כלכלית - כמויות האכלה גדולות מאד.
 

Yaniv-DC

New member
מה, אני צריך לעשות שיעורי סלנג?

מפרקת זה אומר טוחנת בזריזות, לא משאירה גרגר וגם מלקקת את הקערה. מה לתת לה במקום?
 
שתגמור את השק אתה יכול לעבור

בהדרגה - כלומר לערבב לה כמה ימים את החדש עם הישן. אוכלים מומלצים לדעתי:יוקנובה,פרו פלאן,נוטרו צ'וייס,אקאנה,סאינס דיאט,פרו פאק.
 
im kulam tovim

[mitztaeret ani lo matzliha leshanot le ivrit!!!] az me nisaion shelah im sugey ha mezonot, ma ha kalbot HAHI AHAVU MEBHINAT TAAM? ki Pixie lo ahava eukanuba ve gam ose roshem she hi lo mitlahevet leehol et ha royal canyn.. az ani maadifa lekabel deot shel anashim shel ma yoter taim la klavim shelahem... shuv sliha al ha ktiva!!!
 

rainbow21

New member
אם כך

אז איך מבדילים בין פרמיום לסופר פרמיום שכן החברה יכולה לכתוב כל דבר על האריזה ? אילו סוגי מזון נחשבים אם כן טובים ואילו מובחרים?
 
האוכל הכי מתאים לכלב הוא האוכל

שמתאים לו בריאותית ונפשית מאחר ויש קשר הדוק בין תזונה להתנהגות. כשקיימתי ניסויים על סוגיי מזון במשך שנתיים "בעוקץ" שכלל תזונאים ווטרינרים הוכח שלכל כלב יש את סוג המזון שמתאים לו והמזונות כללו יקנובה. בונזו גורמה 2000, פורינה,ועוד מזונות שהיו בשנות התשעים המוקדמות..תתפלאו אף 60% מהכלבים המזון שהכי התאים להם הוא הבונזו גורמה...כך שאם רוצים להחליט מהו המזון הטוב ביותר יש לבדוק את מצב בריאותו של הכלב לכל משמעויותיה ,ואת מצבו הנפשי מאחר וכאן יש הרבה מהמשותף להתנהגויות הקשורות באופן ישיר ובאופן עקיף לתזונה.ואיני נכנס להבדלים בין פרימיום לסופר פרימיום כל חברה יכולה לקרוא למזון איך שהיא רוצה כל עוד המזון עומד בתקינה האירופית או התקינה האמריקאית. לנושא צואה רכה או קשה והקשר לבלוטות אנליות לניסיוני צואה רכה אינה "סוחטת" את הבלוטות האנליות כלל על כן הן נשארות מלאות וצפויות לדלקות ולריקונים ידניים..אם הצואה רכה מאחר או שהכלב מקבל מנה גדולה מידי או שהאוכל אינו מתאים למערכות העיכול של הכלב יש להפחית מהמזון כ 10% עד שהצואה נראית כמו מלפפון לח.. במידה ולאחר הפחתה עד לכמות סבירה של המזון ואם אין שינוי בצואה יש להחליף לכלב את המזון.. החשיבות בתזונה היא לראות שהכלב מגיב נכון והוא בריא ושהוא נינוח ורגוע נפשית ...אגב זו אחת השאלות הראשונות שאני שואל בכדי לקבל תמונה נכונה למילוי צרכיו של הכלב הבעייתי. אשמח לענות לכל שאלה.
 

שרוני06

New member
יש קשר בין סוג המזון לאכילת צואה?

יכול להיות קשר כלשהו בין סוג המזון לבין אכילת צואה (של כלבים, חתולים ואנשים... הכלבה שלי לא קפדנית בעניין זה) או שאכילת צואה היא בעיה התנהגותית נטו?
 
יש קשר לחוסרים שיש במזון לאינדבידוא

ל יתכן וישנו מחסור באחד מהווטמינים או שיש בעיות באינזים כלשהו..על כן אין לנתק את אכילת צואה מחוסר פסיולוגי כלשהו לכלב.כך שכן ישנה אפשרות סבירה בהחלט הקשר למזון. אך הבעיות לרוב הן בעיות הנובעות מהתנהגות של הסביבה לכלב ולהיפך. אשמח לענות לכל שאלה.
 

קווטר

New member
התאמת אוכל לכלב

האם ישנה דרך לדעת באמת איזה אוכל מתאים במקום לבצע ניסויים על הכלב? אני לא נגד הניסויים בגלל שזה ניסוי, פשוט לצרכן הפרטי כל ניסוי כזה לוקח זמן יקר מידי והכסף שהולך בדרך על מזונות לא מתאימים זה מבאס. ועוד נצל"ש קטן גור בן חצי שנה במשקל סביב 20 קילו, האם יכול לצאת לטיול רגלי של 3 שעות? הטיול הוא בקצב הליכה רגיל עם עצירות לצרכים וכ"ו ,פשוט אני הולך לקנות כמה שטויות ובא לי לקחת אותו סיבוב איתי. אני מניח שיש צורך בהצטיידות במים, יש עוד דברים שכדאי לקחת?
 
ראשית אפשר לטייל איתו אם הוא בכושר

טוב ולפי סרגל מאמצים אין הוא מראה שהוא באפיסת כוחות. לגבי ניסוי אוכל על כלב אין ברירה מאחר וניסוי וטעייה הם הכלים הנכונים היחידים שיש לבעלים וכמובן בהתיעצות עם וטרינר ובדיקות רפואיות הכללות בדיקות רבות אפשר להתאים אך עם המזונות הקיימים בשוק פשר להתאים ע"י טעימת מזון והבחנה שהכלב בריא ומסופק תזונתית. אשמח לענות לכל שאלה.
 
למעלה