שאלה

שאלה

בני כמה צריכים להיות גורים שנמסרים לאימוץ? הגורים שלי בני חודש ושבוע והכלבה שלי עושה טובה שהיא מניקה אותם. הבעלים החדשים שלהם מחכים להם בקוצר רוח. אז חשוב לי באמת לדעת עד איזה גיל הם חייבים להישאר אצלינו. תודה.
 

etza

New member
הגורים צריכים להיות עם האמא לפחות

עד גיל 8 שבועות..(כלומר לפחות חודשים ) ולא רק בגלל הנקה הגורים בשלב הזה צתחילים את תהליך החיברות שלהם (סולציאליזציה) וצריכים כמה שיותר חשיפה לכלבים אחרים, ובשלב כ"כ מוקדם, לאחים שלהם לשגר.. עדיף לא להפריד אותם מהאמא ומהאחים שלהם עדיין
 
O.K תודה. ומה אני יכולה

לתת להם לאכול כתוספת למה שהם (בקושי) יונקים? איך אני יכולה לדעת עם ההנקה מספקת?
 

etza

New member
הם לא יונקים כי לא רוצים או כי היא

לא נותנת להם? למיטב ידעתי הלא מקצועית הטבע בנוי ככה שהם יאכלו כמה שהם צריכים אז אם אי יניקה באה מצידם- זה בסדר, הם אוכלים כמה שהם צריכים אם האי יניקה באה מצד האמא- לא יודעת כך או כך ממליצה להתייעץ עם וטרינר
 
תוספת מזון/ אי יניקה

רצוי תמיד להתייעץ עם וטרינר. אם כי סמוך לתום תקופת החיברות הכלבי, האם כבר מגלה סימני אי רצון להניק את גוריה. מגיל שישה שבועות ניתן לתת תוספת מזון(בנוסף להנקה) של שימורי מזון רך לגורים ו/או גבינות רכות (לבנה 9% וכדומה), מקובל להניח את התוספת בפני הגור במשך כעשר דקות, ואחר כך להוציא התוספת, כמה שאכל זה מה שהוא זקוק. בהאכלת שגר, יש להקפיד לבל יקופחו גורים פחות דומיננטים. יש לעקוב אחרי תוצאות תוספת המזון, שלשולים וכדומה, להפסיק במקרים כאלה, ו/או לגוון ולהחליף התוספת או לפנות לוטרינר במקרה הצורך.
 
יש כמה טעויות קריטיות בתשובה שלך

גורים מתחילים בגמילה מגיל 3 שבועות! בשום אופן לא שימורים! מתחילים מחלב גורים מיוחד לגורי כלבים. או חלב גורים מעורבב עם אוכל גורים משובח שהושרה במים רותחים והתקרר = טחונים יחד בבלנדר זה הדייסה המומלצת. זה ממילא השלב אחרי שהם שותים בקלות את החלב המיוחד מקערה. בהתחלה מלמדים אותם ללקק ע"י טבילת אצבעות בחלב.דיסה וקירובם לקערה. האידיאלי זה שלכל גור תהיה קערה משל עצמו או כמה קערות לפחות. לא שמים 10 דקות את האוכל! מחשבים את הכמות לגור לפי משקל וגיל ומכפילים במספר הגורים, מכינים ואז מחלקים למנות. יש להאכיל 4 פעמים ביום לפחות. תוספות של קוטג', גבינה לבנה, עוף מבושל , ביצה קשה יש להוסיף אחד אחד ורק אחרי שהם כבר שבוע לפחות רגילים לאכול אוכל מסחרי לגורים בצורת דיסה. בטח הגורים שלו נמצאים בתת משקל והכלבה בסבל רב! הכלבה בטח פצועה לחלוטין כי לגורים יש שיניים והם פוצעים אותה נורא. עצוב
 
שום אי דיוקים

איני פוסל את הדרך שלך, יתכן ועדיף לחשב את הכמות לפי גיל ומשקל, אך באופן מעשי בפרקטיקה עדיפה שיטת עשר הדקות. מה עוד שחישוב של 5 קלוריות לכל 30 גרם ממשקל הגוף ליממה, עוסק בתזונה כולה ולא בתוספת. נכון שמומלץ לתת תוספות לגור מגיל שלושה שבועות, והדרך שלך טובה לגיל זה,אך כאן מדובר בגורים בני חמישה שבועות, ובגיל שישה שבועות ניתן בהחלט לתת להם את המזון שציינתי. בעניין העוף, לגורים עד גיל ארבע וחצי חודשים אין שיניים המסוגלות לפרק בשר, כך שאיני יודע מאיין הנחרצות הזו בעניין העוף. בכל מקרה, בדוק את עצמך לפני שאתה מעלה טענת אי דיוקים. בנושא הסבל של הגורים והכלבה אני מסכים איתך בהחלט.
 
תשובה-זמן מסירת גורים

הספרות המקצועית מדברת על שבעה שבועות (פלוס מינוס שבוע), בתקופה זו הגור/ה לומד/ת מהאם ומהשגר מה שמכונה "חיברות כלבי", כלומר כללי התנהגות עם כלבים אחרים, התנהגות נרכשת זו תלווה אותו כל חייו. חשוב להדגיש בפני הבעלים החדשים, כי התקופה של בין שבעה שבועות לשניים עשר שבועות, הינה תקופת חיברות עם אנשים וחיות אחרות, רצוי בתקופה זו לחשוף אותו, כמה שניתן לאנשים שונים, ולחיות מחמד אחרות כגון, חתולים. הדברים שילמד בתקופה זו ילוווהו כל חייו ביחסיו עם בני אדם וחיות. כל זאת צריך להיעשות בפיקוח צמוד של הבעלים, תוך הקפדה על בטיחות הכלב, ותוך התחשבות בכך כי הכלב הינו בלתי מחוסן.
 
צר לי, אך עצה ללא ביסוס.

לא לגבי העיקור, אלא לגבי זמן המסירה. 1)רצוי(לא הכרחי) שאת תחילת החיברות האנושי יעשו הגורים עם הבעלים החדשים. 2) האם כבר מניקה את הגורים באי חשק שילך ויגבר ככל שינקוף הזמן, ההנקה מתישה אותה, ושיני הגורים השפיציות והחדות פוצעות אותה. לכן למענה ולמענם רצוי למסור הגורים בעוד כשבועיים.
 
ההמלצה היא 8 שבועות

(משום מה קראתי חודש,עכשיו ראיתי שחודש ושבוע) עד אז אם עוד צריכים את אמא שלהם והאחים שלהם, הם הרי מקבלים מהאמא הרבה יותר מאוכל. שום נזק לא ייגרם אם הם יימסרו שבוע קודם- אבל עדיף לחכות לגיל חודשיים.
 
מדובר בין שישה לשבעה שבועות

שמונה שבועות זה כבר יותר מדי, ותשעה שבועות זו חריגה רצינית. בסך הכל יש לגור חמישה שבועות של חיברות עם בני אדם, ואם ניקח לו שניים, מתוכם, שהם כארבעים אחוז זה קריטי. מה עוד שנגרם סבל להם, כי הגורים יטו להמשיך לינוק, ואז או שיתישו את האם, ויפצעו אותה בשיני הגורים החדות שלהם, או שהאם תאלץ לגרשם בכוח.
 
ברור שבאי חשק!

כי הגורים לא מקבלים הזנה לבד חלב שזו טעות! רצוי מאד ואף הכרחי כי לפחות מחלק מהגיל הקריטי 7-14 שבועות הגורים יעשו בחברת אימם ואחיהם. כי חיברות עם אנשים הוא סבבה אבל אחר כך שיהיה לך כלב חסר נורמות כלביות עם בעיות התנהגות אתה תצטער שהוא לא נשאר את העוד 4 שבועות עם אמא שלו.
 
הטעיה

חבל שאתה מטעה את משתתפי הפורום. על פי כל קני המידה, הניסיון והספרות המקצועית, תקופת החיברות הכלבית היא עד שבעה שבועות, זה מספיק להם ללמוד את כל הנורמות הכלביות. כלב שישאר ע"פ הצעתך עד גיל 14 שבועות במחיצת אחיו ואימו, יהיה כלב חסר ידע נרכש ומופנם בהתנהגות עם בני אדם. האם ידעת כי בארה"ב רוב מקרי תמותת הכלבים, הינם בהרדמה ע"פ בקשת הבעלים, חלק ניכר מזה הינו בגלל אי חשיפה לבני אדם בגיל המתאים.
 

ohari

New member
מה שהיא ממליצה ממש לא סותר

את ההמלצה על חיברות נאות עם בני אדם. אין שום מניעה שגורים יבואו במגע עם בני אדם בטרם הופרדו מאימם כך שאין קשר בין הזמן שכלב שוהה במחיצת אימו ואחיו לבין התנהגותו בעתיד עם בני אדם. מסירת גור בגיל 6 שבועות כמו שאתה ממליץ היא מוקדמת מדי. 7 שבועות - סביר, אבל כדאי בכל מקרה לחכות. 8 שבועות זה האידיאל ובכל מקרה השארה של גור מעבר ל-10 שבועות היא אפשרית אך נדרש ידע של המגדל והשקעה מזמנו על מנת שהגור יגדל כהלכה מבחינה התנהגותית.
 
אוטופית אין שום סתירה

מעשית יש ויש. במחשבה שנייה גם אוטופית יש סתירה. אולי ע"פ תורת הקוונטים גוף יכול להיות באותו זמן בכמה מקומות, אך לכלב שנשאר במסגרת להקתית/כלבית, יקשה להסתגל באותו זמן למסגרת להקה אנושית.
 

C H 4

New member
רק אם הבעלים של האמא

מגדלים כלבה לא מחונכת שלא נותנת לבעלים להתקרב לגורים שלה.
 
לא אמרתי עד גיל 14 שבועות

איפה אמרתי את זה? אמרתי שזה הגיל של הסוציאליזציה 7-14 שבועות מבחינה התנהגותית - לא אמרתי שהם צריכים להשאר עד גיל 14 שבועות.
 
הספרות המקצועית

אומרת שהגיל הקריטי הוא מ3-14 שבועות - כל ספר אומר משהו אחר. למשל כאן במאמר של PETPLACE Socialization The sensitive period of learning occurs between 3 and 12 weeks of age. It is critical for owners to expose a new puppy to as many different kinds of people, wearing as many different types of apparel, as possible during this period. If pup enjoys these encounters with strangers, he will eventually accept strangers as potential friends. Other animals should be introduced at this early time, too, so that they can be familiarized and recognized as non-threatening. The animals the puppy meets (dogs especially) should be healthy and vaccinated. If you stage-manage these encounters in your home, you can follow the veterinarian's recommendation to avoid public places until the pup is fully vaccinated while at the same time achieving a useful measure of socialization. בדרך כלל אם הגורים גדלים במשפחה בתוך הבית אין בעיה של סוציאליזציה עם אנשים יש יותר בעיה עם סוציאליזציה עם כלבים אחרים אם הכלב מנותק בגיל צעיר מדי מאחיו ואימו. בהתחשב בעובדה שברגע שהגור ינותק ממשפחתו הוא יחייה לפחות חודש וחצי בבידוד כלבי בגלל תקופת החיסונים אבל הוא לא יהיה בבידוד מאנשים. הבעיה היותר קריטית היא סוציאליזציה ראויה לפחות עד גיל 8 שבועות|סהדגש| עם כלבים (כמובן שלכל סוגי הסוציאליזציות יש משקל חשוב וזהה)
 
למעלה