המלצה גור גירד ישבן

אייר37

New member
המלצה גור גירד ישבן

הילדים ביקשו כלב. חיפשתי בעמותות ובתי גידול. מישהו קרוב מישפחה הביא כלב פומרניין גזעי מתועד. הוא התאהב בו. לילד היה יומולדת הוא הביא לו מתנה. אני הייתי נגד לקנות פומרניין. דוד עשה מתנה יפה והסכמתי לקבל כלב. עכשיו הגור לועס הכל בבית. מגרד ישבן. יושב מורח ישבן. יש שלשול. זה בסדר או לא בסדר? לא היו כלבים אף פעם לא יודע מה לעשות.
 

דגלמנגה

New member
התיאור שלך שהוא מגרד...יושב ומורח יכול להתאים ל-

1) תולעים שמדגדגות לו את פי הטבעת אחרי יציאות.
2) בלוטות אנאליות שלא מתרוקנות.
התוספת של שלשול, מחזקת, לדעתי, את סעיף 1. הכלב צריך תילוע. ומה לגבי פרעושים שמהם מגיעות ביצי התולעים? גם אלה צריכים טיפול.
יש לך כלב לא בריא. מדוע אינך לוקח אותו לווטרינר? אף פעם לא היה לך כלב? כנס לאתר "חיי כלב" https://www.dogslife.org.il והתחל ללמוד. יש שם מידע רב.
 

אייר37

New member
תולעים שמדגדגות

1) בבית גידול אמרו שיש לו תילוע. וטרינר רחוק. קיבלתי ת'כלב מתנה מקרוב משפחה שקנה אותו מאוד יקר. זה כלב מתועד.
2) לא מבין...למה לא מתרוקנות?
 

דגלמנגה

New member
1) דבר עם בית הגידול. מתי עשו תילוע. כלב זה לא אוטו שמספיק

לו טיפול כל 15,000 ק"מ ובין לבין הוא אמור להיות כמו חדש. זה יותר כמו ילד קטן, שנדבק בכל מה שיש בסביבה. שאל אותם גם על טיפול בפרעושים וקרציות.
2) יש תקלות כאלה. וטרינר יודע איך לרוקן אותן. לכלב שהיה לי לפני שנים רבות (כ-50), היתה בעיה כזאת, והווטרינר של עיריית ירושלים, ד"ר גרבר האלמותי, חלב אותן בכל פעם שהדבר הפך לבעיה טורדנית לכלב.
אם הוא נקנה מבית גידול שבפיקוח הי"ל (ההתאחדות הישראלית לכלבנות) אז תהיה לך אוזן קשבת. אם נקנה מחאפר - אתה לבד עם הצרות. ודרך אגב, אם לא נקנה מבית גידול שמפוקח ע"י הי"ל, אז גם תעודת הגזע לא שווה את הניר שהיא כתובה עליו.

אל תתמהמה. קח אותו לווטרינר דחוף, כי שלשול, עבור גור, כרוך באיבוד נוזלים חריף, שעלול להוביל להתייבשות וכל יום שעובר מעצים את הסכנה. בכלל, תתייחס לכלב כמו אל ילד. אם הוא משלשל יותר מיום, מטיסים אותו לרופא, ולא פותחים שאילתא באינטרנט ויושבים לחכות שמישהו יענה לעניין מתישהו.

ודבר אחרון, אם יש לך בעיה (גיאוגרפית ו/או תחבורתית) להגיע לווטרינר, אז יכול להיות שלא מתאים לך לגדל כלב. בית גידול בפיקוח הי"ל אמור לקבל אותו בחזרה, עם החזר כספי מסוים, ולמצוא לו בית מתאים יותר. את הסיפור שילדים רוצים כלב אנחנו מכירים. הם באמת מתכוונים לזה, כשהם מבטיחים שהם יטפלו בו. אבל יש להם בצפר וחוגים ומשחקים עם החברים ולישון עוד 5 דקות בבוקר במקום לטייל עם הכלב. תביא בחשבון שאתה תהיה זה שיטפל בו.
 

אייר37

New member
אז יכול להיות שלא מתאים לך לגדל כלב

מה זה? אתה נשמע כמו לא שפוי. אל תענה לי יותר. מכיר לא שפויים כמוך שמתייחסים לכלב יותר טוב מילדים שלהם. מגעילים כאלה. בגלל זה דחיתי לקחת כלב. לא אני קניתי אותו. נקנה בגלל תעודות גזע ע"י קרוב משפחה לעשות מתנה לילד שלי אדם מקסים עם לב טוב. שקנה פומרניין הזה רצה דיבר עם בית גידול. הם לא עונים לו בטלפון. כתבו לו שעשו טעות שמכרו לאדם לא מוכר. עוד מפגרים. כלבים זה בעיה. כנראה אמסור אותו. אני גר במושב לא יכול לטוס ללוטרינר כל פעם עם כלב.
 

avvv

New member
נראה שלך זה לא מתאים

כלב בריא לא צריך כל יום לטוס לוטרינר, אבל לגורים מדי פעם יש בלת"מים. העניין הוא שכלב זה לא צעצוע - לא קונים אותו במתנה למישהו אחר, אלא מצרפים אותו למשפחה כשיודעים זה מתאים.
 

דגלמנגה

New member
אתה כנראה לא מבין מזה פורום באינטרנט

אתה רשאי להעלות נושא לדיון וכל אחד רשאי להגיב. אם לא מוצא חן בעיניך, מה שמישהו כתב, אל תקרא. אני מצדי, אגיב ואתריע על כל הודעה, שממנה משתמע, שמישהו, חסר ידע (וכעת מתברר גם שחסר אחריות) עומד להניח לכלב שלו למות מהזנחה. אם על כך זכיתי ממך לכינוי "לא שפוי", אומר לך רק זאת: אני גאה להיות כזה. אצלי שום בעל חיים לא מת ולא ימות מחוסר איכפתיות. בטח שלא בתירוץ ילדותי, כמו: אני לא רציתי, אבל מישהו סידר אותי ודחף לי את הצרה הזאת. כאילו מה, אתה ילד קטן? לא שולט במה שנכנס אליך הביתה? את התסכולים שלך היית צריך לפרוק מול אותו "טוב לב", שהטיל על כתפיך אחריות כבדה, מבלי להתייעץ אתך קודם. כנראה שגם הוא מין אינטליגנט כמוך, שסבור שלקנות לילד כלב במתנה, זה כמו לקנות לו טרקטורון חשמלי, שכל מה שצריך זה לרחוץ אותו פעם בחודש ולטעון לו את הסוללות, כשרוצים לשחק.

כלב הוא בעל חיים, שרמת האינטליגנציה שלו, אם להשוות עם אדם, מקבילה לזו של ילד בן 5+/-. הוא אינו דובר את שפתנו ואינו יכול לאמר לנו מה כואב לו ואיפה. הוא שמח ורוצה רק להתרוצץ ולשחק. רמת האחריות שלו גם היא כשל ילד קטן, או במלים אחרות: אפס. הוא מלא אהבה ונאמנות לחברי הלהקה האנושית שלו, ואלפי שנות אבולוציה, של שותפות בין האדם לכלב, הביאו אותו למצב שבו הוא יכול להבין את האדם ברמה גבוהה מעבר לכל שפה מילולית. הוא שמח לשתף פעולה ולרצות. בזה טמון הקסם שלו, כחיית מחמד ובזה גם ניתן להקביל אותו לעוד ילד בבית. הבנת את זה, ברוך? או שאתה עדיין חושב על אנשים מגעילים.

מדבריך הראשוניים, כמו גם מתגובותיך, אני רואה שסברת, שלטפל בכלב זה כמו לטפל בשיח חצילים. יעני: תן לו מים, תן לו דשן, סדר לו איזו הצללה ושילך לגדול בחוץ. אם ימות, לא נורא. יש עוד אלפים כמוהו בשדה, או במקרה שלך: מישהו אחר שילם עליו. איזושהי השפעה רגשית? לא בבית ספרך. שיח חצילים, כבר אמרנו.

כעת אתה אומר שאתה הולך למסור אותו - אני מזה שמח. בשביל הכלב. אני מאחל לו שיצליח לצאת חי מהבית שלך. אגב, בית גידול שלא עונה בטלפון, נשמע לי מזה חאפרי, חבל"ז.
 

KallaGLP

New member
אני מבקשת לשמור על צורת ביטוי נאותה ומכבדת

כלפי משתתפים אחרים בפורום. הודעות נוספות עם ירידה לפסים אישיים יימחקו מייד.
וכלב זה יצור חי שיש לו צרכים כמו בלני אדם. אכן במקרה שלך הדבר הטוב לעשות הוא להחזיר את הכלב לבית הגידול שבו נרכש.
 

רחלידהן

New member
נפתחה קבוצה לכל אוהבי כלבים וחתולים 🐱🐶💚 עם כל המוצרים שהם אוהבים! הצטרפו.. 👇
 
למעלה