סיכונים באימוץ כלבים בעמותות

פזית898

New member
סיכונים באימוץ כלבים בעמותות

אימצתי כלב נושך וחולה. לקחתי כלב לאימוץ כי ריחמתי על כלב מסכן. נתתי לכלב אוכל, הוא תקף אותי ונשך. נתתי לו אילוף יקר והסתבר שהוא גם חולה וצריך טיפולים יקרים. נתתי לכלב מה שהייתי יכול ובסוף הכלב רץ לכביש ונדרס. הכלב גרם לעוגמת נפש רבה הרבה כסף לוטרינר וגם הדביק במחלת מעיים מדבקת בעקבותיה הופניתי למיון בית חולים וטיפול אנטיביוטי וגם מחלת עור שלא נרפאת אחרי תרופות. חשבתי על פיצויים אך בחוצפה נאמר לי שככה זה כלבים לאימוץ הם חייבים אילוף יקר וטיפולים יקרים ורצו להאשים אותי שהכלב תקף אותי. רציתי לספר על הטראומה בפייסבוק אך אנשים שמוסרים כלבים לא מוכנים שידעו את האמת על כלבים שהם מוסרים לאימוץ ואמרו לי דברים לא יפים בפייסבוק. לא מוכנים שאחרים יידעו שמוסרים לאימוץ כלבים תוקפנים וחולים שאנשים מחזירים שוב לאימוץ כי הבעיה בכלבים של העמותה. בעמותות הארורות אומרים שאנשים אשמים שכלבים נושכים אותם. זה לא נכון. בעמותות רוב הכלבים לא נורמליים עם בעיות קשות. רוצה שיידעו להיזהר בלאמץ כלבים זה יכול להסתיים במחלות ותרופות גם לכלב וגם למאמצים.
 

marx04

New member
מצטער לשמוע - מספר הערות.

שלום פזית,

מצטער לשמוע על החוויה הלא קלה ולא נעימה שעברת, ומאחל לך בריאות.

יש לזכור שכלב הוא בעל חיים, לא צעצוע, ולא מוצר שרוכשים בחנות.
לכן, כאשר מאמצים כלב, לא חשוב ממי, יש הכרח לקחת אותו לבדיקה וטרינרית מוקדם ככל האפשר. גם כדי לבדוק שאינו חולה, וגם כדי לקבל הנחיות לגבי האופן שבו יש לטפל בו.

כמו כן, את צודקת שלא פעם כלבים שנמצאים בעמותות הם בעלי אופי בעייתי. זה עלול לנבוע מהתעללויות שעברו בעבר, מתהליך חברות פגום כשהיו גורים, מתקופות ארוכות של בידוד וכליאה, וכיו"ב.
אכן, מן הראוי שהפעילים בעמותות מצילות הכלבים, יסבירו למאמץ הפוטנציאלי על כל כלב, ועל אופיו, מזגו ומצבו הנפשי (ככל שהם יודעים על כך לעומק - ךעיתים הם אינם יודעים). אבל גם המאמץ הפוטנציאלי צריך להבין מראש שהכלב המאומץ עלול להיות בעייתי.

לפיכך אני חושב שכל מי ששוקל לאמץ כלב, צריך להביא בחשבון שהאימוץ עלול להיתקל בבעיות, וכי אימוץ כלבה עלול להיות יקר ולא פשוט, וכי הדבר עלול להיות כרוך במשאבים לא מעטים, בכסף ובזמן.

בברכה,

אורי.
 
למעלה