להביא כלב חדש

  • פותח הנושא in12
  • פורסם בתאריך

in12

New member
להביא כלב חדש

סנואו בת 4 נפטרה ביום שישי בערב.וכל הבית בעצב
יש לנו ילדים קטנים עד מתבגרים.

כעת אנחנו בדילמה אם להביא גור/כלב בוגר חדש ואם בכלל.
אשתי הולכת על כיוון מסוים ואני לכיוון אחר.
מי יכול לייעץ לנו בנושא?


קצת מהחוויה שלנו(שלי) מסנואו
סנואו היתה כלבה כנענית אנרגטית (מעורבת בורדר קולי עם מרמנו).
ולכן היתה צריכה להוציא הרבה מרץ
היתה מקבלת כ 3 טיולים
בבוקר עם אשתי, צהריים עם הבן ובערב אני עם הילדים.
אנחנו חיים בקיבוץ (אין גדרות בין בתים), ואסור לשחרר כלבים, והיא היתה בורחת מהבית אז זה היה מפחיד את הילדים האחרים.
קופצת על אנשים כשהיו באים ללטף כי היתה מאוד חברותית.
מתריעה על אנשים שעוברים ליד הבית/קולות מסביב.- לי הפריעה אבל לאשתי הרגישה מאוד בטוחה.

לסיכום, אני רוצה כלב למשפחה, בסגנון כלב צ'ארלס קינג, שגם אם יברח לא יפחדו ממנו ,הבת הקטנה תוכל לקחת אותה ברצועה ,היפלורגני .ואילו ואשתי רוצה כלב יותר גדול, שיתריע על אנשים/זרים. אבל מצד שני כלב ממושמע.
האם להביא גזעי/מעורב?
ויש לנו עוד שאלות, הפעם אנחנו יותר בררנים.
נשמח לעזרה
 

שירן ל11

New member
אני תמיד בעד לאמץ :) יש כלבים ממש נהדרים לאימוץ

ומבחינה בריאותית יש הרבה פעמים יתרון למעורבים. נראה לי שאתם צריכים להחליט על התכונות שחשובות לכם ואז ללכת יחד כל בני הבית ליום אימוץ. ממליצה ללכת לעמותות שהכלבים שוהים באומנה, כדי שיוכלו לספר לכם כמה שיותר על הכלב (איך הוא עם ילדים/ חתולים/ האם מחונך לצרכים וכו').
בנוגע להיפו-אלרגני, אני מניחה שאתה מתכוון לגזעים שהשיער לא נושר כמו פרווה קצרה שמתפזרת בכל הבית. גם כלבים שמעורבים בגזעים ההיפו-אלרגנים לרוב מנשירים ממש מעט ויש גם כאלו בעמותות.
בהצלחה .
 
קבלייר קינג צ'ארלס אינו היפואלרגני! וגם לא נחשב נבחן...

ההיפואלרגניים הם מלטז, יורקשייר טרייר, שיצו ואולי עוד גזע או שניים. היורקשייר והמלטז הם נבחנים ומתריעים על כל רחש ממרחקים.
אני התלבטתי אחרי מותה של כלבה שהייתה אצלנו שנים ושמצאנו כגורה ברחוב. הפעם הייתי חייבת להיות יותר בררנית בשל אלרגיה של אחת מנכדותי. בדקתי את כל האופציות ולקחתי 2 'פליטות' בוגרות מבית גידול שכבר לא רצה אותם כי הפסיקו להמליט. האחת מלטזית והשנייה יורקשרית. שתיהן מדהימות. היתרון של המלטז זה שאין להם בכלל ריח גוף כלבי. ליורקשיר יש. שני הגזעים דורשים טיפול רב מבחינת חפיפות ותספורות. היות והשיער גודל ולא נושר זה מחייב חפיפה אחת לשבועיים ואחת לחודשיים-שלושה תספורת. כמו לבני אדם.

הבעיה - למרות מה שנאמר כאן - אין גזעים כאלה בעמותות. חיפשתי חודשים כי לא רציתי לקנות גור. מידי פעם צץ משהו אבל כמעט תמיד עם בעיה כלשהי.

מקווה שעזרתי. בהצלחה.
 
אנחנו מגדלים פודל.

יש פודלים בכמה גדלים, הם היפואלרגניים ומאוד חכמים. אין נשירה, אין ריח, אבל נדרש הרבה טיפוח.
יש כמה וכמה כלבים היפואלרגניים, אני אצרף רשימה ותוכלו לבדוק את התכונות של כל אחד מהכלבים שם, ולראות אם אחד מהם מתאים לכם.
צריך לזכור שאם רוצים כלב גזעי, צריך להקפיד על תעודות. כלב ללא תעודות הוא דמוי גזעי. אתם מסתכנים בבעיות גנטיות, ובמימון מטחנות גורים.
במידה ואף אחד מבני הבית לא סובל מאלרגיה חמורה, הייתי מחפשת בעמותות כלב מעורב שיש בתערובת שלו כלב היפואלרגני. אפשר למצוא כלב בוגר שהיה באומנה, ומי שטיפל בו יוכל לספר לכם על האופי של הכלב, כך שתוכלו לבחור כלב שיתאים לאופי המשפחה שלכם.
https://www.dogsworld.co.il/80413-כלבים-היפואלרגניים
 

in12

New member
האם מתקשרים לעמותות ליד הבית או בכללי?

הפעם אנחנו יותר בררנים,האם חשוב להביא גור?
 
אם מחליטים לקנות כלב גזעי, בכל מקרה

זה יהיה גור. כשקונים כלב גזעי גם יודעים למה לצפות פחות או יותר מבחינת האופי.
בכלב מעורב, לדעתי, עדיף כלב בן יותר משנה. הוא כבר לא גור, ואפשר להכיר ולהבין את האופי שלו.
הייתי מחפשת באיזור המגורים שלכם עמותות שמחזיקות את הכלבים בבתים, באומנות. אז אפשר לדבר עם הפעיל שהחזיק את הכלב, ולהבין בדיוק את ההתנהגות והתכונות של הכלב הספציפי.
עמותות שמחזיקות את הכלבים במכלאות לא יוכלו לתת לך את הפרטים האלו.
 
לגבי עמותות - באתר יד 4 תמצא ריכוז של כלבים שמוצעים ע"י

עמותות. גורים גזעיים - חפש בהומלס. ואגב, גם בעמותות יש לשלם עבור סל אימוץ והיום זה כבר מגיע ל-800 ש"ח.
 
נכון. פודל זו בהחלט אופציה מצויינת.

לגבי רוב סוגי הטריירים ברשימה שציינת, הם אינם מגודלים בארץ. רוב המגדלים מקבלים את היורקשייר טרייר, 2-3 מגדלים את הווסטי ונתקלתי במגדל שמגדל אירדייל.
 

in12

New member
יקר, מנסה לחפש מעורב ולא מוצא.

היכן יש אומנה?
 
משפחות אומנה קשורות לעמותות ומסייעות להן. הכלבים לא

שלהם. תמיד תצטרך לעבור דרך עמותה.
אם אתה מוכן להתפשר על כלב גזעי בוגר, בן 5-6 שנים, תמצא פה ושם לעיתים בהומלס במחיר יותר זול ממחיר גור גזעי, ובמחיר שממילא תשלם בעמותה על כל כלב עבור סל אימוץ.
 

פזית898

New member
לא כדאי לאמץ כי הכלבים עם בעיות התנהגות

לא כדאי לאמץ. כמעט כל הכלבים לאימוץ הם כלבי פרא שהתרבו מאונס הרבה זכרים על כלבה אחת ברחוב. בכלבי פרא אין אהבה לאדם ואין שכל. עדיף לכם לחפש כלב גזעי מסוג בינוני עם תכונות אופי שיתאים למשפחה (לברדור, למשל). כלב למשפחה צריך להיות כלב שפוי ורגוע. כלבים מעמותות לא יודעים מהי התנהגות נורמלית במשפחה. היום יש הרבה פרסומת עידוד לאמץ כלבים כדי לקבל תרומות. הרבה תרומות לעמותות. לא יתנו לכם לאמץ כלב כי אתם משפחה עם ילדים ועוד אלף סיבות כדי לא לתת לכם את הכלב ולהמשיך ולפרסם בפייסבוק מילים כמו: כלבים מסכנים תנו תרומות לעמותות.
 

KallaGLP

New member
זו דעתה ואפשר להפריך אותה על ידי תגובה מתאימה.

אני לא רואה סיבה למחוק כי אין כאן שימוש בלשון פוגענית ברמה האישית.
 

KallaGLP

New member
מה שאת כותבת זו הכללה ממש לא נכונה.

יש כלבים רבים שמגיעים לעמותות מבתים טובים שמסיבה כלשהי פשוט לא מסוגלים להמשיך להחזיק בהם. ברור שלא צריך לקחת כלב (כל כלב, גם לא מעמותה) רק על פי עיניו היפות, אלא לחקור על אודות ההתנהגות שלו ולוודא שהאופי מתאים למשפחה, אבל בשום אופן אין לפסול עמותות כמקום שממנו אפשר לאמץ כלבים. עוד אפשרות היא לאמץ כלב שהיה באומנה, כי אז אפשר לברר ברמה גבוהה של ודאות איך הוא מתנהג בבית ומה האופי שלו.
ואגב, גם גור שקונים בכסף עלול להתגלות כבעייתי. אין שום ערובות בעניין הזה. לפחות אם לוקחים כלב בוגר שכבר מוכר היטב בעמותה, אפשר לדעת יותר על ההתנהגות הצפויה ממנו.
ובנימה אישית - הכלב שלי אומץ מעמותה והוא כלב בעל האופי המקסים והרגע ביותר שאי פעם נתקלתי בו.
 

פזית898

New member
כלב

כל אחד יכול לאמץ כלב או לא לאמץ זה כמו לוטו אם יש כלבים טובים לאימוץ. שוב יש לי ניסיון עם הרבה כלבים שאימצתי וכלבים לאימוץ לא מתאימים ככלב ראשון או כלב למשפחה...רוב הכלבים הם תוקפנים וחולים, כל המעורב רועה גרמני, פיטבולים וכלבים שדורשים להוציא הרבה אנרגיה. לדעתי כלב זה בן משפחה, וצריך להתייחס למי שתוקפן שהוא צריך להיות לא נגיש לציבור בגלל הסכנה הנשקפת. אנו עושים בית משפט וכולאים אסירים גם כלבים, שנושכים כל אחד צריכים להיות לא נגישים לציבור. לגבי עמותות, יש הרבה מאמצים משפחות ויחידים שרוצים לאמץ כלב מסוים שהוא נראה לא כלב רע, אך עמותות "מוצצות דם" מאנשים אשר באים לאמץ כלבים. כמובן זה דבר טוב לקדם אימוץ ולפרסם פרסומות בפייסבוק לדרוש תרומות. בפייסבוק מותר הכל, אפילו עמותות שמקללות אנשים בפייסבוק ומאשימות אנשים שלא מאמצים, יש להם זכות בחירה להתנהג בתוקפנות כזאת לאנשים.
 

שירן ל11

New member
וואו איזו בורות... לי היו 2 כלבי עמותה מושלמים ואוהבים

והוציאו אותם ממכלאות והם שהו באומנות לפני שאימצתי אותם. הם היו כלבי משפחה פשוט מושלמים! והרבה פעמים הזיווג הכפוי הוא דווקא בכלבים גזעיים. וגם לגזעיים יש לא מעט בעיות התנהגות, במיוחד שהם מגיעים למשפחות שלא יודעות לגדל כלבים ולא מחכימות להעזר במאלף כשצריך.

כל כלב ראוי לבית, אבל לא כל בית ראוי לכלב. זה ממש מגעיל מה שכתבת על כלבי עמותות שהם ''לא אוהבי אדם'' והם פראיים ומגיעים מאונס. כלב זה כלב! זה יצור חי ולא אוטו יד שניה או ראשונה!
 

פזית898

New member
כלב זה בן משפחה זה ילד

לדעתי כלב זה בן-משפחה גם כשהוא תוקפני ונושך וחולה וצריך להתייחס לכלב תוקפן כמו שמתייחסים למישהו במשפחה שעבר את הגבולות. מי שתוקפן הוא מסוכן. עכשיו לגבי כלב שאימצתי שהיה תוקפן וחולה. התייחסתי אליו מאוד טוב, והוא היה נושך. הוא היה באומנה לפני זה, ולא רצו אותו. אני רציתי כלב גדול. לקחתי אותו. זה היה רידג'בק מעורב. היו עוד כלבי שגרו ברחוב שנתתי להם אוכל והם כולם היו חולים וחלק מהם תוקפנים עד מאוד. למרות זאת, כלב הוא לא שווה לכלב אחר.
 

Lightshine

New member
לא כדאי לאמץ

פזית, כל מילה בסלע. במהלך עבודתי נחפשתי למקרים שמתנדבים נידבקו מחיות שטיפלו בהם. אנשים שעובדים עם חיות משוטטות, כלבים משוטטים, חתולים, נמצאים בסיכון מוגבר להידבק במחלות. חוסר מידע בבתי הספר ונשים הרות הנחשפות לכלבים חולים - יכול להיגמר בפגמים בעובר ומחלות זיהומיות. היום יש חוסר מידע והתכחשות למציאות בקרב מעריצים של כלבים וחתולים למחלות משותפות לבני אדם וחיות. מי שלא יכול להימנע מקשר עם חיות, כגון כלבים שהיו משוטטים וחתולי רחוב, כדאי מאוד להיבדק 3-4 פעמים בשנה על מחלות זיהומיות במרפאה (בדיקות של דם וצואה) לוירוסים וטפילים.
 
אני ממליצה על פודל

אנחנו מגדלים שתיים. זהו כלב חכם מאד, אינטליגנטי, אוהב ילדים, קל לחנך ולטייל איתו, היפואלרגני, בא בכמה גדלים וצבעים.
הוא מתריע בנביחות על כל מי שמגיע אבל לא נושך. בהחלט מרתיע גנבים.
פודל גזעי עם תעודות גזע עדיף. הבעיה שאין הרבה למכירה והמחירים שלהם סביב 8000 שקלים.
פודל גזעי ללא תעודות צריך לוודא ששני הוריו פודלים ואפשר לעשות לבד בדיקה גנטית (בסך הכל זה כלב בלי בעיות גנטיות מלבד עיניים וגם זה די נדיר).
אפשרות נוספת היא למצוא באימוץ משהו דומהכמומטרייר. אבל כאן האופי הסופי לא ברור.
 
למעלה