תוקפנות נגד כלב ספציפי

  • פותח הנושא ize
  • פורסם בתאריך

ize

New member
תוקפנות נגד כלב ספציפי

היי, אני אובדת עצות. הכלב שלי, מעורב (דוברמן, מלינואה ועוד מכל טוב) בן 3, מסורס, שקט ומקסים עם כולם. אוהב אנשים וכלבים אחרים. תמיד משחק עם כלבים וכלבות כשנפגשים בטבע. בבית קצת יותר טריטוריאלי. מדי יום אנחנו יוצאים עם הכלב לטיול של אחה"צ, ברוב המקרים עם השכן וכלבו - סוג של טרייר חמוד - מסורס אף הוא, וכולם מרוצים. השניים האלה, שמשון ויובב אנחנו קוראים להם, רצים זה אחרי זה ומשחקים. המעורב שלי לא כל כך סבלני אל הטרייר. זה הכלב היחיד שאין לו כל כך סבלנות אליו, מה עוד שהקטן קצת מתגרה בו ואז מתחילות חשיפות שיניים של המעורב וקולות רמים של אי שביעות רצון. נראה שהטרייר לא מוטרד. היום, לפתע הפך המשחק הרגיל לריב של ממש והכלב שלי ממש התנפל על הכלב של השכן, שהתחיל ליילל. השכן בקושי הצליח להפריד. היה נראה שהכלב שלי היה אחוז אמוק. שום דבר שניסיתי ואמרתי לא גרם לו לעזוב את הקטן ולבוא אליי. ובדרך כלל הוא ממושמע ביותר. ואחרי כל הדרמה הזו אני שואלת: מה עושים עם הכלב שלי? איך מונעים ממנו להיות כל כך תוקפני, במיוחד עם הטרייר? האם יש לי סיבות להיות מודאגת? מה אתם מציעים?? תודה רבה
 

ize

New member
מישהו?? זקוקה לעצה שלכם

כאמור אובדת עצות
 

שירן ל11

New member
יש כלבים גדולים שקטנים מעוררים אצלם אינסטינקט ציד

וזה יכול להיות מאד מסוכן, חובה להפריד בינהם ולא להכניס אותם יחד משוחררים לגינה.
 

דגלמנגה

New member
"בבית קצת יותר טריטוריאלי" - מלינואה בגיל 3-4

מגיע לבגרות מלאה ומתחיל לשמור על הטריטוריה שלו ברצינות תהומית. אני אומר זאת, מתוך היכרות עם זכר כזה, בשכנותי, שהיכרתי עוד מהיותו גור וחיבבתי מאוד, מפני שהזכיר לי במראהו את כלבתי ג'יני, עליה השלום. היום, או מאז שמלאו לו 3-4 שנים, הוא עדיין מתוק, מתלטף ומלקק (ממש כלב לנשנש), כשאנחנו נפגשים ברחוב, אבל כשהוא בחצר, מעבר לשער הסגור, הוא "חובש כובע עבודה" וחושף שיניים, כשאני מתקרב לשער וקורא בשמו. ברור לי שהוא מזהה אותי, אבל גם ברור לי שלא יהסס לתקוף, אם אפתח את השער ואצעד לתוך החצר שלו. אני מכבד את תכונתו זו. שני קודמיו הורעלו למוות ע"י פורצים וטוב שיידע להישמר מפני פולשים.
כ"מלטף סדרתי", אני מסתפק בפגישות אקראיות אתו ברחוב ומוצא לי כלבים חופשיים אחרים להתיידד אתם. אין לי ידע לגבי האופי של דוברמן.
 

ize

New member
תודה אבל כאן מדובר במפגש מחוץ לבית

ושם יש התנגשות..
 

דגלמנגה

New member
לגבי התוקפנות עם הטרייר,

גיל 3 מאוחר לביצוע חשיפה, אבל אפשר לעבוד עם מאלף על נושא האדישות. עם זאת, עלייך להביא בחשבון, שבמצב משחק, כל הכללים נדחקים הצידה. הפתרון היחיד, כפי שאני רואה זאת, הוא להימנע מהפגשתם, כשהם - שניהם - לא קשורים.
בהודעתי הקודמת, התייחסתי לדברים שאמרת, בהודעתך הפותחת, על טריטוריאליות בבית.
 

ize

New member
תודה רבה, מקבלת ועל

איזה אדישות אנחנו מדברים???
 

דגלמנגה

New member
אדישות כלפי בעח"י

שמעוררים את יצר הציד אצל גזעים ציידים ששימרו אותו. ה-דוגמה הקלסית היא אדישות לחתולים, אבל גם לכלבים קטנים, שמדמים ציד, או לאנשים רצים, שמדמים בריחה.
 

KallaGLP

New member
בהחלט יש סיבה להיזהר

כי אם הכלב שלך יגרום נזק לכלב השני, ראשית חבל על הכלב ושנית זה עלול להסתיים בתביעה כספית.
ראשית חייבים להפריד. אפשר אולי לנסות לצאת לטיולים נפרדים או ללכת עם רצועה בלבד. שנית, אפשר לנסות לערב מאלף או מטפל התנהגותי.
 

רחלידהן

New member
נפתחה קבוצה לכל אוהבי כלבים וחתולים 🐱🐶💚 עם כל המוצרים שהם אוהבים! הצטרפו.. 👇
 
למעלה