התייעצות שינה

danakama10

New member
התייעצות שינה

הכלבה החמודה כבר כמעט בת שנה אצלנו מגיל חודשיים ובימים האחרונים היא ממש שונאת את איזור השינה שלה.
מהרגע שהיא הגיעה אלינו תחמנו עבורה מתחם שסגור בשער ובתוך המתחם יש כלוב. בכלוב (קרייט) יש לה מזרון עבה ומאוד נוח. הכלוב תמיד פתוח. היא סגורה במתחם רק בלילה וכשאנחנו לא בבית.
עד לפני כמה ימים היא מאוד מאוד אהבה את הכלוב שלה. במשך היום וכמובן בלילה היתה נכנסת אליו כשהיא עייפה, ובבוקר בכלל היה אתגר להוציא אותה משם כי היה לה כל כך נוח שם.
בארבעת הימים האחרונים קרה משהו. במשך היום ובלילה היא לא נכנסת לכלוב. היא נרדמת על אחד משני המזרונים שלה שנמצאים בסלון ובמטבח, וכשאני אומרת לה go to bed, ממש רואים שהיא לא רוצה. בסוף היא נכנסת למתחם בחוסר רצון, לא נכנסת לכלוב, ופשוט יושבת או נשכבת על הריצפה. היא לא מייללת או משמיעה קולות אבל גם לא נרדמת, פשוט מסתכלת סביבה (אני מציצה עליה ממצלמת אבטחה). בסוף אנחנו פותחים לה את המתחם והיא מיד מזנקת החוצה ורצה לאחד מהמזרונים האחרים שלה. זה מה שקרה בשלושה מתוך ארבעת הלילות האחרונים. אתמול החלטנו שלא בודקים מה איתה, ובבוקר ראינו אותה ישנה בכלוב, אבל כשפתחנו את שער המתחם היא מיד זינקה החוצה. היום בדקתי ואחרי שעה נשברתי ופתחתי לה את השער כשראיתי שלמרות שהיא כל כך עייפה היא לא עוצמת עין.
בדקנו את הכלוב ששום דבר לא מפריע, וגם המזרון נראה בסדר גמור. היא אוכלת כרגיל ועליזה כרגיל ואין שום שינוי לאחרונה ושום דבר שיכול לרמז מה הבעיה.
למרות שאנחנו לא סוגרים את הכלוב חשוב לי שהיא תמשיך לישון בו כדי שלא יהיה לה קשה כשהיא הולכת לפנסיון (שם בלילה הם בכלוב סגור).
לא ברור אם היא פתאום לא אוהבת רק את הכלוב או בכלל את כל המתחם. שמנו לה את המזרון מחוץ לכלוב, התיישבה שם דקה וירדה. שמנו לה אחד מהמזרונים האחרים, התיישבה עליו ליותר זמן, אבל גם אותו זנחה ועברה לאיזור שהכי רחוק מהשער.
במתחם יש לה גם את השתיה והאוכל, והיא ממשיכה ללכת לשם לשתות ולאכול בלי בעיה.
עיצות?
 

xfwind

New member
יתכן והמיקום מרגיש פחות "מוגן" מול מז"א סוער (רעמים) או רעש

הכלבה שלי (חופשיה בבית) מצטנפת בכ-3 מקומות שמרגישים לה "מוגנים" יותר בעת רעמים/מטוסים/בומים. אחד מהמיקומים הנ"ל הוא מתחת לשולחן בממ"ד
 
למעלה