פחד מרעמים, עזרה

HeyJoe1

New member
פחד מרעמים, עזרה

היי,

הכלבה שלי כלבה בינונית (מעורבת) בת 10 וחצי, פיתחה בשנים האחרונות פחד מרעמים, גם כאלו יחסית רחוקים.
כל עוד היא אתנו בבית המצב יחסית נשלט, אנחנו נותנים לה כדור הרגעה שקבלנו מהוטרינר. היא עדיין בסטרס - רעידות ברגליים, רוק מוגבר, אבל נרגעת כעבור זמן מה אחרי שהרעמים חולפים.
הבעייה היא שאנחנו לא נמצאים בבית, לרוב היא תהרוס בבית באיזור דלת הכניסה או דלתות פנימיות שסגורות.
בעבודה הקודמת הייתה לי יותר גמישות, יכלתי לקחת אותה איתי או לעבוד מהבית, אבל כעת אני יותר מוגבל.

אני מנסה לחשוב על פתרון בו מישהו יהיה איתה בזמן שאני בעבודה.
האם אתם מכירים פנסיונים יומיים באיזור פתח תקווה? האם אתם חושבים שזה בכלל רעיון טוב? מה לגבי פנסיון רגיל לכמה ימים? האם העובדה שתהיה במקום שהוא לא הבית עלול רק להחמיר את המצב (היא נלחצת במקומות חדשים)?
האם בדומה לדוגווקרים, יש כאלו שמוכנים להשאר עם הכלבה בבית לכמה שעות (כנ"ל, איזור פתח תקווה)?

אודה לרעיונות, הערות וכו'

*ברור שהפתרון האופטימלי הוא לפתור את הבעייה ההתנהגותית, אבל עם ילדים עבודה ועוד יהיה מאוד קשה כרגע
 

דגלמנגה

New member
"עם ילדים עבודה ועוד..." - תמצאי לך 10 דקות ביום

הקליטי לך קולות רעמים מהאינטרנט ושכפלי מספר רב של פעמים, או סדרי שזה ירוץ ב-loop. כעת, כשיש לך סערת רעמים פרטית, את יכולה לנגן אותה גם כשהשמש זורחת בחוץ. קחי לך פסק זמן עם הכלבה, עם הסערה ועם ערימה של חטיפים שהיא משתגעת עליהם. התחילי בווליום מינימלי, כמעט בלחישה, כאשר החטיף כבר מתחת לאף של הכלבה. תני לה אותו ואחרים תוך כדי דיבור רך וליטופים, לאט לאט, בעדינות, שהרי אלה הן 10 הדקות המוקדשות כולן לכלבה. כשהכלבה מתעלמת מהקולות ומתרכזת בך ובחטיפים במשך יום-יומיים, הגבירי את הווליום טיפ-טיפה, תוך כדי כל הנ"ל. זה לא פתרון של זבנג וגמרנו. זה יכול להימשך שבועות, אבל בסופו של דבר היא תלמד לקשר את הרעמים עם דבר נעים. אם המצב התפתח במשך שנים, יש להצטער על כך שלא התחלת בקיץ. בינתיים, את יכולה לשלב את הכדור של הווטרינר עם ה-10 דקות הפרטיות היומיות. ואגב, זו לא חייבת להיות דווקא את, בכל הפעמים. כל אחד מבני הבית, שמספיק אחראי לקיים את כל הטקס, מבלי להקפיץ את הווליום פתאום, יכול.
 

HeyJoe1

New member
תודה. מה לגבי השאלה המקורית

תודה.
ניסיתי בעבר משהו כזה, הבעייה שהכלבה לא מגיבה כלל להקלטה, לא משנה כמה חזק היא.
אני אתן לזה עוד צ'אנס.

מה לגבי תשובה לשאלה המקורית שלי לגבי פתרונות לכרגע?
החורף הזה עד כה סוער מהרגיל.
 

zammy

New member
כלב לא יגיב להקלטת רעמים כי

בעת סופת רעמים הרעם מפיק תדרים שרק כלב שומע ולכן הקלטה לא תעזור.
כנ"ל זיקוקים.
אני ממליץ להכין בבית "מקום מבטחים" מיוחד שאליו תכניסו את הכלב בעת שיש רעמים ותהיו איתו.כך יתרגל להיכנס לשם כשיש רעמים ואין איש בבית.
 

דגלמנגה

New member
כשההקלטה באיכות גבוהה ומע' השמע (מגבר,רמקולים) איכותית ביותר

ומניחים את ארגזי הרמקולים ישירות על הרצפה, ללא בידוד מפני ויברציות (רצוי רמקולים גדולים פיזית) מקבלים תהודה ורעידות דרך הרצפה והקירות, שמתקרבים עד מאוד לאפקט שיוצרים רעמים אמיתיים. התהליך שתיארתי לעיל ואשר נכחתי בשלביו הסופיים, יצר אצלי, לפחות, את התחושה שאני יושב על הענן ב"צנטרום של הפיילה"
 

דגלמנגה

New member
הפתרון שנתתי לך עבד יפה אצל ידידה, שכלבה נכנס ללחץ

מפטישי אוויר בהכשרת שטח לבניה בשכנות. הווטרינר הוא שהעלה את רעיון ההקלטה בנוסח "תעלת בלאומילך" והיתה תקופת חגים, שנתנה לה הפוגה והזדמנות לעבוד עם ההקלטה.

צר לי שאינני יכול להמליץ לך על דוגווקרים ופנסיונים יומיים (באזור מגוריך ובכלל). אני מעולם לא השתמשתי בשירותיהם, גם כשעבדתי במשמרות ועם כל המטלות בבית. אם לא תקבל כאן המלצות לדוגווקרים באזור מגוריך, תוכל למצוא כאלה על לוחות מודעות במרפאות של וטרינרים, כמו גם ברשתות חברתיות וסתם בגוגל.

בינתיים, אתה יכול להוציא לה את האנרגיה (לעייף אותה כהוגן) לפני היציאה לעבודה. כלב עייף מעדיף לישון יותר מכל דבר אחר. אם אין לך זמן לטיולים ארוכים בחוץ, למד אותה ללכת/לרוץ על מסלול חשמלי בבית. זה דורש תקופת הסתגלות בצמוד, אבל אח"כ מספיק קשר עין ודברי עידוד. אפשר גם לחלק לה את הארוחות כך שאת ארוחת הבוקר תצטרך "לשלוף" מקונג, כשהיא לבדה, ותהיה מאותגרת בהשגת הצ'ופרים שלה בעצמה.

הפתרון האידיאלי, במקרה של בעיית התנהגות, הוא כמובן, כמה פגישות עם מאלף מומחה בטיפול בהתנהגות. הלעטה בכדורים היא פתרון ברמה של עזרה ראשונה, לא כדרך חיים. העברת כלב לחיץ, בשיטתיות, למקום זר (פנסיון) עלולה, לעניות דעתי, לייצר "שריטה" חדשה שקוראים לה חרדת נטישה. הפתרון הזמני הוא, כמו שכתבת: דוגווקר. אני מקווה שייצטרפו לדיון כמה מהגורויים של הפורום ויאצילו עלינו מחוכמתם וניסיונם
 

עומר TT

New member
למיטב ידיעתי יש פנסיון יום בכפר הירוק

ייתכן שיש גם קרוב יותר, אבל תצטרך לשאול את גוגל.
הכרתי מישהי שהיתה שמה שם את הכלבה כל יום כשהיא בעבודה והיתה מרוצה, אבל כבר עברו כמה שנים מאז.
בכל מקרה, מסכים עם דגלמנגה שזה לא בהכרח פתרון טוב, להכניס אותה לשם רק לתקופת החורף? רק לימים בהם צפוי גשם? כלבים אוהבים שגרה, להתחיל לשחק איתה ככה מזמין בעיות נוספות.
 
למעלה