רוצה להתייעץ

אנה8492

New member
רוצה להתייעץ

אני רוצה לקנות כלב קטן כבר המוןןן זמן
אבל אני מלאה בשאלות ולא מוצאת מענה אם מישהו יכול לענות אני אשמחח
אני לא יודעת כמה עולה כלב בחודש, ז"א הוצאות ואיזה חיסונים יש. אני הבנתי שיש חיסונים שצריך לעשות כשהוא גור ואחר כך יש רק כלבת ותשלום לעירייה\מועצה, זה נכון?
 

עומר TT

New member
זה לא מדוייק

הכלבה שלי (האסקי מעורב, 26 קילו בערך) אוכלת שק אוכל של 300 שקל בחודש וחצי בערך.
יש לה תוכנית חיסונים אצל הוטרינר ב 600 שקל לשנה שכוללת משושה, שני תילועים רגילים וארבע פעמים תולעת הפארק. אני אצל וטרינר לא הכי זול אז זה יכול לרדת, וגם אצלו זה זול יותר לכלבים קטנים. האגרה לעיריה עולה 53 שקלים בשנה (לכלב מעוקר/מסורס) וכוללת את חיסון הכלבת. בשנה הראשונה אכן יש יותר חיסונים וגם את העיקור/סירוס.
חוץ מזה יש הגעות אקראיות לוטרינר על מחלות ופציעות (אצלינו היה פעם אחת בגורות, אבל אף פעם אין לדעת), אילוף, נזקים בבית, צעצועים, חטיפים, אביזרים וכולי וכולי.
 

שירן ל11

New member
זה כמה מאות שקלים בחודש אבל לא המון אם הכל בסדר

יש אפשרות לעשות מנוי אצל וטרינר שמכסה חיסונים וביקורים שגרתיים. יש גם ביטוח רפואי לחיות מחמד שמשלמים אני חושבת כ-100 שקלים בחודש והם נותנים החזרים של עד 90% לבדיקות רפואיות יקרות וטיפולים שהם לעיתים קרובות לא צפויים, ומה שנחמד זה שאת יכולה לבחור את המרפאה והם מחזירים את הכסף. עם זאת, אני לא עושה את זה, הוטרינר שלנו לוקח מחירים הוגנים.
אז בשנה הראשונה יש חיסונים בגורות וחיסון כלבת, שבב... אח''כ כל שנה עושים חיסון כלבת אחד + אגרה לעירייה, חיסון משושה אחד, תילוע (אחד או שניים, תלוי בכלב. בכל מקרה זה זול), ואצלנו כל חודשיים זריקה לתולעת הפארק. הוטרינר שלי נותן כל זריקה חמישית חינם.
צריך לתת טיפול נגד פרעושים כל השנה. אני נותנת כדור ברבקטו אחת ל-3 חודשים, זה 200 שקל לכלב קטן. בחורף אפשר לתת בתדירות יותר נמוכה לפי צורך.
אוכל- כלב קטן לא אוכל הרבה. קניתי עכשיו שק גדול+ שק קטן במבצע ב-300 ש''ח, זה יוצא סך הכל 14 ק''ג. הכלב אוכל כ-120 גרם ביום כך שזה מחזיק הרבה זמן... אני פשוט מחלקת את השק הגדול לשקיות קטנות עם רוכסן כדי לשמור על הטריות.
אם את רוצה לקנות/ לאמץ כלב ארוך פרווה- אז גם צריך לקחת אותו למספרה כל חודשיים לפחות... שזה סביב 200 ש''ח.
ממליצה בחום לאמץ מעמותה עם סל אימוץ, שתמורתו תקבלי כלב מחוסן עם שבב, ליווי בהתחלה והנחה משמעותית בעיקור/ סירוס אם הכלב לא מסורס כבר.
אם לקנות כלב גזעי- אך ורק ממגדל מוכר ומומלץ עם תעודות. במקרה הזה- קנית בזול ושילמת ביוקר. כך גם תקבלי ליווי וכלב מחוסן ומשובב, לפעמים גם מורגל לעשות צרכים על פד. בלי תעודות- מתחילות הבעיות והמוכר נעלם. אין בית גידול מאחוריו ומדובר בתעשייה שמנצלת מאד כלבים.
בהצלחה! מקווה שכיסיתי את הרוב.
 
גור או בוגר?

יש הוצאה ראשונית גדולה יחסית לגור. אם קונים ממגדל ביתי : נהוג לקבל את הגור לאחר חיסון ראשון. ואז נשאר לחסן רק עוד שניים (בין 200 ל- 300 שח עבור שניהם).ובגיל 3 חודשיים חיסון כלבת+אגרת עיריה. שזו הוצאה גדולה יחסית (אגרה 400 ושבב עוד אץ.לא זוכרת כמה...).
אבל זו הוצאה חד פעמית.
אם את לוקחת בוגר סביר שהוא כבר עם שבב ורק צריך לעשות העברה על שמך.
אם הכלב מעוקר - חיסון הכלבת בעיריה מאד זול (כ-60 שח) אם לא הוא יקר משמעותית (כמעט 400. אחד מחוסר השיוויון בפני החוק ...).
מזון : כלבים קטנים לא אוכלים הרבה. אני קונה שק של 5 קילו שמספיק כמעט ל-3 חודשים ועולה מאה שח. ויש לי שתי כלבות. ...זוהי ההוצאה השוטפת. כל השאר אלו תוספות שרוצים כמו מיטה, צעצועים וכדומה.
כלכלית משתלם יותר לקחת כלב בוגר שכבר עבר את כל החיסונים הראשוניים.
 
למעלה