התייעצות

Renat Zeitune

New member
התייעצות

אדם שלקה בשיתוק מוחין יכול לטפל בכלב? נודע לי שאחי הביא כלב של חמו כי הוא מאושפז בבית החולים בגלל שיתוק מוחי עד שישתחרר. אצל אחי יש כבר כלבה. ועכשיו יהיה שניים בינתיים. אין לי פרטים על הכלב לא הגזע ולא הגיל אבל אני חוששת שהוא לא יסתדר עם הכלבה ויהיה מעמס על אימא שלי. הכלבה ממש מפונקת ורגילה כבר לאכול מהאוכל שלנו וכמעט ולא נוגעת באוכל שלה. שלא לדבר שכמעט ואחי ואישתו לא מתייחסים לכלבה ולא משחקים איתה וזאת כלבה אנרגטית. היא אוהבת לשחק במשוך בגזר וזה רק עם אימא שלי ואיתי. אני מודאגת שזה יכביד על אימא שלי שהיא לא מי יודע מה צעירה(גם לא זקנה). אני לא נמצאת איתה ובאה אליה לסופ"ש ובחגים.
 

Ani15

New member
זה לא באמת נושא לדיון בפורום כלבים

- למה אחיך, כגבר נשוי ובעל משפחה, עדין מעיק על אמא שלך. אחיך עשה מעשה מאוד יפה וראוי להערכה בהצילו את הכלב של חמיו, והוא צריך לקחת אחריות על זה כך שזה לא יכביד על אמא שלך. אבל כאמור, מערכות יחסים משפחתיות הן לא עסק של הפורום הזה.
&nbsp
בקשר לכלב: את בוודאי מתכוונת לאירוע מוחי לחמך, ואירוע כזה יכול להסתיים במגוון גדול מאוד של תפקודים - מחזרה לתפקוד מלא ועד שיתוק קשה ומצב סיעודי. יש מצבים כאלה שבהם נוכחות הכלב היא יתרון עצום לשיקום, ויש מצבים שלא, וזה כמובן גם תלוי באופי הכלב. אני מניחה שעדין מאוד מוקדם להחליט על זה - שיקום כזה יכול לקחת חודשים לפני שאפשר לדעת מה יהיה המצב הסופי.
 

KallaGLP

New member
מה את בעצם שואלת?

שם של מחלה לא אומר כלום, כי כמעט כל מחלה יכולה להיות בצורה קלה או חמורה ולהשפיע במידות שונות על התפקוד. אנחנו לא מכירים את האיש, לא יודעים מה מצבו ומה הצפי שלו, ולכן אין לנו מושג אם ומתי יוכל לחזור לטפל בכלבה.
באשר לאח שלך ולאמא שלך - האם את שואלת משהו על המצב? ואם כן - מה?
 

שירן ל11

New member
שיתוק מוחי זה מצב שקורה בלידה או סמוך ללידה

וזו נכות קבועה, לכן אני מניחה שהתכוונת לאירוע מוחי.
לצורך העניין, גם אדם קשיש או עם נכויות יכול לגדל כלב עם עזרה.
לגינת הכלבים בשכונה הקודמת בה גרתי היתה מגיעה אישה נכה בכסא גלגלים עם המטפלת שלה והכלב, ואישה קשישה עם מטפלת במצב דומה.
בעיריית ת''א יש תוכנית התנדבות של צעירים שעוזרים לאנשים מבוגרים או עם מגבלת ניידות לטייל עם הכלבים שלהם בצהריים ובערב למשל.
הזמין יגיד באיזו מידה קרוב המשפחה ישתקם, וסך הכל אחיך עשה מעשה יפה מאד.
 

Renat Zeitune

New member
לא

רק סיפרתי את הרקע בהקשר למצב החדש עם הכלב. ופגשתי את הכלב, הוא ממש זקן עם כמעט אפס כוחות. אחי וגיסתי דואגים לו.
 

שירן ל11

New member
כלב זקן לא זקוק להמון השקעה ביחס לכלב צעיר ואנרגטי

הוא צריך מיטה רכה בפינה נוחה ושקטה בבית, טיולים קצרים לצרכים בהתאם לאנרגיה שלו, מזון (לפעמים מיוחד ולפעמים רגיל, או מרוכך עם קצת מים חמים) ליטופים וזהו. בזיקנה כלבים ישנים רוב היום ופחות משתוללים ומשחקים. עם הזיקנה מגיעות לפעמים בעיות בריאות, אז הולכים קצת יותר לוטרינר. אני חושבת שזה יפה שאחיך וגיסתך דאגו שהכלב יצא לפנסיה אצלם בבית ולא ימצא את עצמו ברחוב או בכלביה לעת זקנה. מקווה שהוא לא יפול כמעמסה עליכן, אבל אני לא חושבת שהיא יהיה בעניין של משוך בגזר כמו הכלבה הצעירה :)
 
למעלה