התלבטות

Yasminb1987

New member
התלבטות

אז אנחנו רוצים להביא כלב הביתה. הבעיה היא, שאבא שלי רוצה כלב גזעי (כמו שיש לאחיין שלו) מה שאומר שהוא לא יהיה מסורס. מהצד השני, אני רוצה סתם כלב, כזה מעמותה, שהוא מחוסן ומסורס ובריא (בד"כ). אח שלי עדיין לא יודע אם לתמוך בי או באבא. אז השאלה שלי היא זו: מה יותר טוב מבחינתנו - כלב גזעי או כלב לא גזעי? אנחנו גרים בקומה 2 בדופלקס בבניין בן 3 קומות. הכלב יהיה קטן-בינוני ורצוי עם מזג רגוע.
 

Ani15

New member
יותר טוב מבחינתכם כלב מסורס

הוא בוודאות יהיה יותר רגוע, ולא תצטרכו להתעסק עם התוצאות האפשריות של חוסר הסירוס שלו (לגדל גורים, למכור אותם וכו).
אין בעיה לסרס כלב גזעי, רק שקצת חבל על הכסף. אם יש לאבא שלך כסף מיותר ורצון להשוויץ בכלב גזעי - לכו על זה.
 

שירן ל11

New member
גזעי או מעורב- לדעתי עדיף לסרס

הסירוס יכול למנוע דומיננטיות של זכרים שזו תכונה מאד מעצבנת- תוקפנות לזכרים אחרים, סימונים בבית ובכל מקום, אטרף מכלבות מיוחמות ואוננות על רגליים של אורחים. הכלב שלי לא דומיננטי ובכל זאת הסירוס עזר בכך שהוא הפסיק לעלות על רגליים של אורחים וזכרים אחרים הפסיקו כמעט לגמרי להתנהג בתוקפנות כלפיו. הוא נשאר מאדדד שובב ופושע קטן שגונב דברים בבית, האופי שלהם לא משתנה בעקבות סירוס והוא גם לא התבגר למרות שקיוויתי שהשובבות תתמתן.
ממש לא כל מי שרוכש כלב גזעי צריך להרביע אותו ולעשות גורים, הוא יכול להנות ממנו כמו חיית המחמד המתוקה שהוא ואין סיבה לא לסרס כלב גזעי אם אינכם מגדלים מורשים והכלב הזה הוא חלק מתוכנית גידול. אם הוא יברח לכם בגלל כלבה מיוחמת בשכונה, כנראה שהגורים יהיו מעורבים וכאלו יש מספיק בהסגרים ומשוטטים ברחובות.
בקשר לשאלה גזעי או מעורב- לדעתי אימוץ זאת מצווה ותמיד גידלתי מאומצים שהתאימו לתכונות שחיפשתי. בין כה וכה ממליצה על סירוס
 
מה זה "סתם" כלב?

כלב מעורב? יש גם מה שנקרא דמוי גזע שזה כלב שרוב אם לא כל המאפיינים הפיזיים שלו מרמזים על כך שהוא גזעי אבל הוא נטול תיעוד ותעודה.

בכל מקרה, העולם הוא מקום די מחורבן וחלק מהדברים הרעים שבו נובעים מחוסר ידע, תשוקה ל"מותגים" ורצון לעשות כסף. (ויסלחו לי כל המגדלים המקצועיים שמסורים באמת לגזע שהם מטפחים ועושים באמת הכל מתוך אהבה.)

הכלביות והעמותות מלאות עד אפס מקום בכלבים בריאים ויפים, מעורבים ודמויי גזע שממתינים לאימוץ לבית חם. מבחינה מוסרית, אם אתה מעדיף להיות חלק משינוי ולהפוך את העולם למקום מעט יותר נעים האופציה הנכונה היא לאמץ כלב מכלביה או עמותה.

אנשים שבוחרים לרכוש כלב גזעי בעצם מתעדפים מערכת של יצירה מתמשכת של כלבים שלא קיימים כרגע ובוחרים מדעת או שלא מדעת להמשיך את המעגל של רביית כלבים לצרכים מסחריים. כל עוד קיימים כלבים בכלביות ובעמותות לא נכון לרכוש כלב מבחינה מוסרית.

באופן כללי, כלבים מעורבים נוטים להיות בריאים יותר. במידה וזה כלב ראשון שלכם הייתי ממליץ לחשוב על אימוץ של כלב בוגר בגיל שנה ומעלה כי לא כולם יכולים ורוצים להתמודד עם ההשלכות של אימוץ גור. (צרכים בבית ולעיסת חפצים...)

בהצלחה.
 
למעלה