רעיון לבעל חיים כחיית מחמד ולא כלב?

graphe60

New member
רק המחשבה גרמה לי לתחושת בחילה.

אני לא שחושב שאצליח להכניס את הדבר הזה מבחירה הביתה.
עוד רעיונות אשמח לשמוע.
 

nikita5s1

New member
לא חמוס

ילדים צריכים חיה שמסוגלת לסבול הרבה הצקות וליטופים ויודעת לשבת במקום כשצריך. חמוס הוא כל הזמן בתזוזה לא מתאים בכלל.
תוכי זה מצויין אבל לקחת בחשבון שזה לכלוך, רעש, ולא בהכרח יתחבר לכולם. יכול לנשוך וצריך מידה של עדינות איתו. אני הכי ממליצה לאנשים על ארנבת. ראיתי שכתבת על החלפת מצע בכלוב וכו אבל כל חיה מצריכה טיפול
 

graphe60

New member
חמוס\אוגר לא חיה מתלטפת? לא יודעת לשבת במקום אחד ברוגע?

אני באמת לא מכיר אותה ולכן מתעניין.
נכון שכל חיה דורשת טיפול, זה די ברור לי. בגלל זה מחפשים את האופטימום.
&nbsp
רעש של תוכי לא יפריע, מה לגבי הלכלוך? עד כמה מלכלך תוכי אחד בכלוב גדול?
מניח שגם נשחרר אותו בבית אם יבחר כיחיד סגולה.
&nbsp
מה לגבי לעזוב אותם לכמה ימים לבד? בהנחה ומים ואוכל יש להם.
 

nikita5s1

New member
אוגר עוד איכשהו

אבל הם גם בתנועה כל הזמן הם לא יישבו בשקט בזמן שילד מלטף אותם. חמוס אני הכי פחות ממליצה (אני מגדלת בבית כלבים, תוכים, חמוסה ואוגרים ובעבר גידלתי ארנבת).
תוכי זה הרבה לכלוך.
בעקרון כל חיה בכלוב ניתן להשאיר יומיים שלושה עם אוכל ומים או מישהו שמגיע לבדוק מה קורה או להחליף.
אבל מהשאלות שלך לדעתי לא כדאי לכם להביא שום דבר כי גידול חיה זה תמיד עניין של כסף, לכלוך, טרחה ומגבלה וחייבים לקבל ולרצות את זה.
 

שירן ל11

New member
טמגוצ'י? :) סתם

חיות אקזוטיות הינן חיות בר ולא חיות מחמד. חיות שאינן מבוייתות סובלות מאד מחיים בבית- אנחנו לא יכולים לספק את הצרכים שלהן (סביבתיים וחברתיים) ולדעתי זה עוול להוציא חיית בר ממרחב המחיה הטבעי שלה כדי לגדלה כחיית מחמד.
אפילו ארנבים, שהם מתוקים ועדינים- לא לגמרי מבוייתים. רבים מהם נמצאים בסטרס בבתים, ולמעשה תמיד מנסים לברוח מבני אדם. לפעמים ארנבים שננטשים בצער בעלי חיים וניתן לאמצם, אבל הם לא ממש יוצרים אינטראקציה.
חתולים וכלבים (במיוחד כלבים) הם חיות מבוייתות שזקוקות ליחס של בני אדם- יש עצמאים יותר ועצמאים פחות, אבל כלבים וחתולים בהחלט נמצאים באינטראקציה עם אנשים, נקשרים אליהם, ומקומם בבית ולא בטבע.
אם היתה לי חצר, הייתי מגדלת כנראה תרנגולות חמודות או עז גמדית... אבל בבית רק כלב/ חתול.
לגבי ציפורים- הן מסכנות. מקצצים להם את הנוצות בכנפיים כדי שלא יעופו, ובעיניי זה ממש עצוב לקחת מציפור את התעופה שלה בשביל שנוכל לבהות בה והיא תעשה קקי על עיתון כל החיים ואולי תדביק אותנו בטפילים... בשביל מה זה טוב.
כלבים גם פוגשים חיות אחרות בטיולים, וחיות ''אקזוטיות'' שמגדלים בבית הן די מבודדות.

דעתי בקיצור: חיות בר- מקומן בטבע, לטובתן ולטובתנו. חיות בית- לרוב כלב/ חתול.
 

nikita5s1

New member
המון מידע לא נכון בהודעה הזו

קודם כל התוכים שהם האכלת יד הם כבר מבוייתים ולא יכולים לשרוד בטבע, כמו שכלב שמוצאו מזאב הוא חיה מבוייתת. לא תופסים אותם מהטבע, אלא מדובר בגוזלים שגדלו בבתים על ידי בני אדם מיום בקיעתם.
דבר שני, לא קוצצים לתוכי כנפיים, גוזרים לו חצי משתי הנוצות הארוכות, שזה כמו לגזור שיער, לא כנף, וזה לחלוטין מומלץ לטובתו. כנסי לקבוצות ותראי כמה מודעות יש של תוכים שלא גזרו להם נוצות ועפו מהחלון בטעות ונעלמו. אין להם סיכוי לשרוד בחוץ. זה המקבילה של ללכת עם כלב קשור ברצועה ולא חופשי כדי שלא יילך לאיבוד.
&nbsp
ולגביי טפילים מתוכים, קשקוש מוחלט, כשמביאים תוכי עושים בדיקת דם לשלוש מחלות ידועות שמסוכנות לתוכי, לא לבני אדם. לא מדובר ביונת בר, אלא חיה שגודלה על ידי אדם והדבר היחיד שהיא יכולה להדביק אותך בו זה אולי שפעת וגם זה יותר מסוכן לקבל מבני אדם.
גם המשפט שלך שמביאים תוכי שיעשה קקי על עיתון מראה שמעולם לא גידלת באמת תוכי. זו חיה שמתחברת לאדם יותר מכלב, היא חכמה, מתקשרת, אוהבת ומביעה חיבה.
 

שירן ל11

New member
ההודעות שלנו בכלל לא סותרות

כתבתי שמקצצים להם את הנוצות- שזה שווה ערך לקיצור הנוצות. לא כתבתי שחותכים להם את הכנפיים, כולם יכולים לראות שיש להם כנפיים. בכל מקרה- הפעולה הזאת משביתה את המעוף של הציפור ובעיניי זה פסול.
דבר שני- כן גידלתי תוכית כשהייתי ילדה וזאת היתה טראומה לכל החיים שאני לא אחזור עליה. הציפור היתה בודדה ומסכנה ולא היו לה חיים, גם שהוצאנו אותה מהכלוב היא פחדה מהכל. וכן, תוכי בכלוב בבית מוגבל למרחב קטן והוא גם עושה צרכים במרחב הזה, מה שהוא לא היה עושה בטבע. אם זו נסורת או עיתון- זה לא משנה, חיה לא אמורה לישון בצרכים שלה.
זה שהציפור לא יכולה לשרוד בטבע בגלל התערבות של בני האדם- לא הופך אותה למבוייתת. זה אומר שפגענו לה בהישרדות בגלל שחסכנו ממנה התפתחות בסביבה הטבעית שלה. תוכי זו חיית-בר ומקומה בטבע, ואפשר להנות ממנה בסביבה הטבעית שלה בתצפיות.
את יכולה להוציא את החיה מהטבע- אבל לא את הטבע מהחיה.
כלבים וחתולים מבוייתים לחלוטין, והם באמת לא ישרדו בטבע. אם תוכי יגדל בטבע- הוא ישרוד בטבע.
 
אם לוקחים תוכי אז צריך לזכור שהוא יכול לחיות 70 שנה

וזאת מחוייבות להרבה יותר שנים מכלב או חתול.

בכלל, אתה צריך להבין שכל מה שתביא זה לא אורח לרגע או לכמה שבא, אלא זאת מחוייבות. מאוד קשה עד בלתי אפשרי למסור חיה מבוגרת, כולם רוצים גורים.

תוכי זאת מחוייבות לטווח מאוד ארוך, אוגר הוא חיה שפעילה בלילה וישנה ביום, שזה מאוד מאכזב לילדים שמצפים לשחק עם האוגר. אני ממליצה על ארנבת, אפשר ומומלץ לשחרר אותן מהכלוב והן בהחלט יוצרות קשר עם בני הבית.

בתמונה נונה וויוי

 

שירן ל11

New member
תמונה מקסימה

נונה העדינה, נראה שהיתה כלבה מאד מיוחדת.
הארנב לא היה בורח מכם? בילדות היתה לי חברה עם ארנב עצום וחמוד שהיא היתה אפילו מטיילת איתו עם רתמה ורצועה בגינה של הבניין והוא היה אחלה חיית מחמד.
עם זאת, שאר הארנבים שהכרתי היו די מבוהלים וקראתי שזה טיפוסי, ומכאן ההסתייגות. אבל בצער בעלי חיים יש ארנבים שבהחלט בית הוא הסביבה הכי מתאימה להם
 
הארנבת הזאת הייתה ערסית אמיתית, היא לא פחדה מכלום


נונה הייתה בערך בת 5 כשהבאנו את ויוי שהייתה בת 10 שבועות. בימים הראשונים ויוי נורא פחדה, די מהר הבנו שמה שמפחיד אותה זה לא הכלבה אלא הרעש (צילצול) של שתי תגיות המתכת שהיו לנונה על הרצועה, כשהכנסנו את התגיות לכיס בד היא הפסיקה לפחד וממש לא פחדה מכלום. היא הייתה מסתובבת חופשיה באיזור המטבח ופינת האוכל, הבעיה היא שהיא אכלה חוטי חשמל (פתאום מכשירים חשמליים הפסיקו לעבוד ואז הבנו שהחוט אכול והם לא מחוברים לחשמל) וחוץ מזה היא חירבנה בכל מקום, היא למדה להשתין בארגז כמו של חתולים אבל היא השאירה אחריה תמיד עגולים קטנים


אבל נונה הייתה באמת כלבה מאוד עדינה, ממש נשמה טובה, היא בחיים לא התקיפה או הפחידה את הארנבת... אוי כמה שאני מתגעגעת אליה

בפעמים הראשונות שהשארנו אותן לבד די חששתי, אבל ה"נזק" היחיד שהיא עשתה זה לאכול שק שלם של אוכל ארנבים שהתנפח לה בקיבה וגרם לה לשבוע של הקאות (אחר כך הוא אוכסן בארון סגור).

ארנבת זאת חיה נחמדה, היא אוהבת חברה, היא נהגה לקפוץ ולשבת לנו על הבירכיים שנלטף אותה. היא אפילו למדה לשבת כדאי לקבל חטיף.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
פגשתי לא מעט ארנבונים חברותיים שרק חיכו לצומי

ומנגד הכרתי גם כלבים וחתולים שפחדו וברחו מזרים. אין ספק שאצל ארנבונים זה מאפיין חזק יותר כי הם חיה נטרפת ולא טורפת, ועדיין זה מושפע בעיקר מצורת הגידול. כשמגדלים ארנבון באופן לא נכון, מתייחסים אליו כמו אל צעצוע, כשלא מכבדים את המרחב האישי שלו, כששולחים אליו ידיים לכלוב או מרימים אותו בכוח גם כשהוא מתנגד, ודאי שהוא יברח מבני אדם. אלה רק מקצת הטעויות שאפשר לעשות (גם עם בעלי חיים אחרים). למרבה הצער רבים מאמצים בעל חיים בלי להתכונן היטב ולהבין במה זה כרוך ובלי לדעת כיצד לעשות זאת כהלכה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא נכון. חיות אקזוטיות הן חיות מחמד שאינן כלב או חתול

ואמנם רובן לא עברו ביות מלא והן לא חית מחמד אלפי שנים כמו כלב וחתול, ועדיין כבר מזמן אינן "חיות בר" וכשמאמצים אותן לא מוציאים אותן מ"מרחב המחיה הטבעי" שלהן, כי הן מגודלות ע"י בני אדם כבר דורות רבים.

ארנבונים שמגודלים נכון לא נמצאים בסטרס בבתים וממש לא "תמיד מנסים לברוח מבני אדם" (מזרים כן, אבל זה נכון לא פעם גם לגבי חתולים ואפילו כלבים). בתור מישהי שמגדלת ארנבון כבר שנים (שרובץ בנחת בכיף שלו, מבסוט ולא בורח מאיתנו), קראתי ולמדתי הרבה והדברים שכתבת רחוקים מלהיות מדויקים.

גם חתולי בית שמגודלים בדירה בד"כ לא פוגשים חתולים אחרים, הם מסתדרים היטב עם חברה אנושית. אפשר כמובן לגדל יותר מאחד, זה נכון גם לגבי ארנבונים.
 

KallaGLP

New member
סלח לי, אך לפי תגובותיך בשרשור

במקומכם לא הייתי לוקחת בעל חיים כלל. נראה לי שאתם מחפשים משהו מושלם שלא קיים, שיתנהג רק בצורה שנעימה וכיפית לכם, אך ידרוש כמעט אפס טיפול והשקעה, ללא שום אתגרים. אין חיה כזאת. בעל חיים שהוא אינטליגנטי וידידותי גם זקוק תמיד ליותר טיפול והשקעה, כי יש לו יותר צורך בתשומת לב ויחס. חיית המחמד היחידה שמצד אחד יחסית קל לטפל בה, נקייה ויכולה להיות עצמאית לפרקי זמן ארוכים יחסית ויחד עם זאת חכמה, נותנת אהבה ומתלטפת היא חתול, ואשתך לא אוהבת, אז לדעתי לא נשארו יותר מדי אופציות. חבל סתם לקחת בעל חיים כדי ששני הצדדים יסבלו אחר כך.
 
עכשיו ראיתי שאדתך לא חובבת חתולים

גם אני תמיד חשבתי שאין סיכוי שיהיה לנו חתול בבית (ועדיין אין). אבל אני כרגע חוככת בדעתי אם לגדל חתול מסוג רגדול.
ממה שהבנתי הם מאד ידידותיים. לא מייללים כסיאמיים לא נושכים ולא שורטים. זה חתול פרוותי שיש שאומכים שזה חתול-כלב. אפילו ראיתי ביוטיוב סרטונים של אנשים דמטיילים איתו ברצועה בחוץ כמו כלב.
חוץ מזה שזה ממש כיף ללטף חתולים....
 

קרמיט524

New member
תרנגולות?


אם יש לכם חצר - אז תרנגולת היא מושלמת. שלא לדבר על זה שהיא מספקת ביצים, ושאתם עוזרים להציל חיה במצוקה. יש באנונימוס אנשים שמחלצים תרנגולות מלולי סוללה ומוצאים להם בתים.
שני הבאגים החמורים של תרנגולות: הם לא מחונכות לצרכים (לכן צריך חצר או גישה לחצר) והן עושות רעש.
אבל בעצם אם אתם רוצים חיה שהיא כמו כלב, אז למה בעצם לא כלב?
 
למעלה