זקוקה לעזרה בנושא אילוף

תות 614

New member
זקוקה לעזרה בנושא אילוף

יש לנו כלבת בורדר קולי מעורבת עם כנעני, נמצאת אצלנו כמעט שנה, היא בת 10 חודשים. לאחרונה עברנו מבית פרטי לדירה בבניין קומות, בבית הפרטי היא הייתה רגילה לעשות את הצרכים רק בחצר, כשהיינו יוצאים איתה לטייל הייתה מתאפקת ומיד כשחזרנו הייתה עושה בחצר, לקחנו מאלפת, שילמנו מלא כסף, והיא לא באמת עזרה... אותן הבעיות נשארו. בגלל שמדובר בכלבה חרדתית מאוד הפוחדת משינויים החלטנו לא להכניס אותה לאילוף מחוץ לבית כדי לא לגרום לה לטראומה. עכשיו, בדירה החדשה היא עושה על המרפסת. מבחינתה היא החצר. אנחנו יורדים איתה המון, ובכל פעם שהיא עושה למטה היא מקבלת "חטיף זהב", ועדיין אם המרפסת פתוחה היא עושה גם שם, איך לחנך אותה לעשות רק למטה ולא בבית? זה נכון לכעוס עליה, ברגע שמתחילה לקחת אותה מהר למטה? ניסינו גם את זה אבל אז התאפקה לוא עשתה. בקיצור, הצילו (סליחה על החפירה)
 

KallaGLP

New member
לא לאפשר גישה למפרסת במשך כמה חודשים לפחות,

שתתרגל לעשות רק בחוץ. כדאי גם לנסות להתייעץ עם מאלף נוסף או אולי עדיף - עם מטפל התנהגותי.
 

תות 614

New member
תודה. אבל אם אנחנו סוגרים

את הדלת, היא שורטת אותה בלי הפסקה. מבקשת לצאת לשם. בכלל, שורטת דלתות. נגמר לנו הכסף למאלפים.
 

שירן ל11

New member
נסו לרדת איתה לעיתים תכופות שתתרגל לעשות בחוץ

אגב אין צורך לתת חטיף בחוץ כפרס לצרכים לכלבה בגילה, ההתרוקנות היא פרס בפני עצמו.
נקו את המרפסת עם מים וחומץ, ולא עם חומרי ניקוי שמכילים אקונומיקה. באקונומיקה יש אמוניה, כמו בשתן, וזה מגביר את הדחף להמשיך להשתין שם.
פזרו אוכל של הכלבה במרפסת. כלבים לא נוטים לעשות צרכים היכן שהם אוכלים.

בהצלחה
 

תות 614

New member
תודה על המענה. אם נפזר אוכל במרפסת היא לא תתחיל להשתין

בסלון, או בחדרים?
ואמרו לי שהיא גורה עדיין, לכן נותנים לה חטיפי זהב, לעודד אותה. לא?
&nbsp
 

שירן ל11

New member
עד היום היא השתינה בחדרים?

אני לא חושבת שיש לה בעיה של התאפקות כי אתם מורידים אותה הרבה והיא כבר בת 10 חודשים, נשמע שהיא לא מבינה שגם המרפסת היא חלק מהבית- אולי כי המרפסת פתוחה וזה מרגיש לה קצת כמו חצר.
בנתיים הייתי מונעת גישה לחדרים ולמרפסת כשאין אף אחד בבית ומשאירה אותה בסלון.
בלילה היא מתאפקת בסדר?
עצה נוספת, אם אתם רואים שהיא מתחילה לרחרח ורוצה לעשות פיפי, תנסו למנוע ממנה ומהר להוריד אותה למטה.
 

KallaGLP

New member
שאלת שריטת הדלתות (כי את אומרת שהיא שורטטת גם דלתות אחרות)

זו בעיה התנהגותית נפרדת משל עצמה. אולי היא קשורה לכך שהיא עדיין גורה (גורים רבים נושכים, שורטים וולועסים דברים כחלק מתהליך ההתבגרות הטבעי שלהם), אך היא כבר מתקרבת לגיל שבו ההתנהגות הזו אמורה לפחות ולהיפסק, אך חשוב לוודא שזה לא מתפתח לבעיה קבועה. ברגע שהיא מתקרבת ורוצה לשרוט, נסו להסיח את דעתה במשחקים אחרים והציעו לה הרבה צעצועי לעיסה שיעסיקו אותה. לתת לה לצאת למפרפסת רק כי היא שורטת דלתות זה לא פתרון, לא לבעיית הצרכים ולא לבעיית השריטות. נהפוך הוא, זה עלול לגרום להחמרה של הבעיות הקיימות. חשוב מאוד למנוע ממנה את הגישה למרפסת ובמקביל להוציא אותה הרבה החוצה שתעשה צרכים רק בחוץ. את המרפסת חשוב לנקות כפי שהוצע כדי שלא תהיה לה אסוציאציה עם המרפסת כמקום שמשתינים בו. אגב, אחת הדרכים למנוע שריטות והשתנה במרפסת, בייחוד בזמנים שאין באפשרותכם להשגיח עליה או להוציא אותה, היא להשתמש בגדר גורים. חשוב שאם משתמשים בגדר, יהיו בפנים תמיד מים טריים וצעצועים שיעסיקו אותה.
 
צאו מהבית ליום שלם והיא תהיה חייבת לעשות בחוץ

וכן, שבחו אותה ותנו לה חטיפים. יכול להיות שהיא מפחדת לעשות צרכים על ידכם, או מפחדת לפזר את הריח שלה בין כלבים אחרים, הרי צרכים זה תשדורת בין כלבים, אולי ברגע שהמחסום של הפחד הזה ישבר היא תסכים לעשות בחוץ. נסו לבלות איתה הרבה בחוץ כמה ימים רצופים בלי לתת לה גישה למרפסת.
 

תות 614

New member
היא עושה בחוץ, גם פיפי

וגם קקי. אבל ברגע שחוזרת הבייתה חצי שעה אחרי, אם המרפסת פתוחה. תעשה שוב במרפסת. לא מצליחים ללמדאותה לעשות רק בחוץ.
ועוד שאלה. בזמנו התאמנו עם המאלפת על הקריאה אלי. הייתה באה. עכשיו לא באה בכלל. רוצהכל הזמן לברוח.
 

zzziii

New member
לדעתי...

אני לא מאלפת אבל יש לי כלבה שגם היא חששנית ועושה רק בגינה או ממש ליד הבית.
לדעתי, אם ניסיתם הכל (מאלף, חטיפים וכו'), אני הייתי מרגילה אותה לעשות צרכים באיזשהו ארגז (כמו חתולים..) או פד חד-פעמי כמו של גורים, שימוקם במרפסת איפה שהיא בדר"כ עושה.
 

תות 614

New member
העניין הוא שהיא עושה

גם בחוץ וגם במרפסת. בבוקר יורדים איתה מיד כשקמים והיא עושה גם פיפי וגם קקי בחוץ. אבל ברגע שנפתחת המרפסת אפילו לרגע, היא מיד בחוץ משתינה. תודה על התגובה
 
למעלה