כלב קצת יוצא דופן - ותינוק

אמרלדה

Active member
כלב קצת יוצא דופן - ותינוק

שלום רב, אשמח לעצה

לבני וכלתי יש כלב מלנואה שעבר התעללות כשהיה גור. שבעה חודשים, עד שהגיע אליהם, חי בבדידות מזהרת בגינה, קשור בחבל, נתנו לו אוכל ומים מידי פעם ולא דיברו אתו.
המאלפת ששידכה ביניהם אמרה שהוא פגוע, ויישאר כזה. והבן שלי שחיפש באינטרנט מצא שמלנואה שעבר משהו כזה אכן ייפגע לכל החיים. הם לקחו אותו כדי להציל אותו מגורלו.
מאז, החיים היטיבו עמו. הכלב בן ארבע בערך, מטופל להפליא ומתייחסים אליו כמו לילד בבית. את התוצאות רואים בהרבה מישורים, אבל יש דברים שלא השתנו. אחד מהם הוא שהוא פחדן גדול. מפחד מכל דבר לא מוכר.
והנה הגיע תינוק. עברו שבעה חודשים, והוא עדיין מפחד ממנו. התינוק, שכבר זוחל, מאוד מנסה ליצור קשר עם הכלב. הכלב בורח. עושה איגוף ובורח. לפעמים מגיעים לידי רחרוח של שתי שניות, לפעמים מגיעים לידי מגע מקרי של שבריר שניה. הכלב בורח. זה לא שהתינוק משך בפרוותו או משהו. מעולם לא הגיעו ליותר מאשר נגיעה קלה, וברגע שהכלב מרגיש אותה הוא בורח. אבל בדרך כלל, מספיק שהתינוק יזחל אליו והוא כבר מתרחק.

לעומת זאת, לבית נכנסת מידי פעם הכלבה של הדוד של התינוק. היא משהו אחר לגמרי ותמיד התעניינה בתינוקות. אז כבר הגיעו למצב שהתינוק זוחל עליה, מטפס עליה, תחת השגחה, והיא עוצמת עיניים, נשכבת, ורק מזיזה את הראש אם הוא מתקרב.

אבל, היא נכנסת רק לפעמים, ואולי היא תעבור דירה לעיר אחרת בקרוב ולא יתראו. הילד גדל בבית עם הכלב העצוב והמקסים שבורח ממנו. יש עצה? יש מה לעשות? חשבנו שהוא יתרגל עם הזמן. הוא מקבל אותו כחלק מהמשפחה, אבל הוא לא מתרגל.

סליחה שהארכתי ותודה מראש. חג שמח.
 
חג שמח וברכות לבן שלך וכלתו שעשו מעשה נפלא

כשהתחלתי לקרא את ההודעה שלך ציפיתי לסיום הרבה יותר גרוע והוקל לי שהכלב רק מפחד מהתינוק....

יש גישה שאומרת שכלב קולט דברים ב-16 השבועות הראשונים לחייו ואם החוויות שעבר לא היו טובות או אם הוא לא נחשף לדברים מסויימים, אז הוא עלול לפחד מהם בעתיד ולעיתים הפחד הזה מתורגם לתוקפנות, ולכן אני שמחה לשמוע שאין כאן תוקפנות, שזה כבר מצויין וצעד גדול מבחינת הכלב.

מה אפשר לעשות? חטיפים... חטיפים... חטיפים... לשחק במשחק שבו הילד נמצא רחוק מהכלב וזורק חטיפים לכיוון הכלב, לא לקלוע בו כמובן אלא לזרוק את החטיף ככה שיפול קרוב לכלב ... לתת לו חטיפים שויים שהכלב ממש ישמח לקבל (למשל חתיכות קטנות של נקניקיה), לעשות את זה כל יום למשך תקופה של חודשים או שלושה חודשים, עם הזמן הכלב יקשר בין החטיפים הטעימים והילד הנחמד שזורק אותם לכיוונו. בהדרגה אפשר להתקרב קצת לכיוון הכלב אבל רק אם הכלב מראה רצון להתקרב... לא להאיץ... סבלנות זה שם המשחק כאן. כמובן לעשות את זה בהשגחת מבוגר שהכלב לא ינסה להגיע לכל הנקניקיה והוא עלול אולי להתקיף את הילד...

מעבר לזה לנסות ללמד את הילד להיות רגוע ושקט ליד הכלב, פעוט עלול להיות מאוד רעשן ותזזיתי מה שבהחלט עלול להפחיד את הכלב.... אני לא יודעת בן כמה הילד אבל לעשות את הדברים האלה בצורת משחק. לשחק איתו בלזוז לאט ובשקט ליד הכלב ולראות אם יש שינוי.

הכי חשוב לא לרדוף אחרי הכלב ובטח שלא להחזיק אותו בשביל שהפעוט יוכל ללטף אותו... לתת לכלב את המרחב שלו ולתת לו להתקרב מרצונו.

בהצלחה
 
למעלה