שלום! שאלה חשובה לגבי אימוץ גור כלבים...

RachFan

New member
שלום! שאלה חשובה לגבי אימוץ גור כלבים...

שלום, שמי עמית, בן 25. אני גר עם המשפחה אבל רוצה לעבור לגור לבד בקרוב. חלק בלתי נפרד מהחלום שלי לעתיד הוא לאמץ גור כלבים.

רציתי לשאול - האם אפשר להביא גור כלבים קטן לגור איתי בבית, רק אני והוא, בזמן שאני אצא לעבודה במשך 6 שעות ביום כל יום? או שלא כדאי להשאיר גור קטן לבד בבית במשך כ"כ הרבה זמן?

ואם לא מומלץ (או ממש אסור אפילו) להשאיר גור קטן לבד בבית במשך שעות - כמה זמן ייקח לגור עד שיתבגר וכן יוכל להשאר לבד בבית 5-7 שעות ביום? כלומר, בן כמה חודשים הוא צריך יהיה להיות כדי שהוא כבר יוכל להיות עצמאי?


תודה רבה!
עמית.
 

marx04

New member
הגעת כלב לבגרות תלויה בגודלו, בגזעו ובמאפיינים המיוחדים שלו

שלום עמית,

כלבים מגיעים לבגרות בגילאים שונים בהתאם לגודלם הפיזי הסופי, לגזעם ולמאפיינים המיוחדים של כל כלב ספציפי.

כעקרון ובהכללה, ככל שכלב גדול יותר פיזית, כך ייקח לו יותר זמן להגיע לבגרות.
כך לדוגמא, כלב מגזע קטן, יכול להגיע לבגרות בגיל 6-10 חודשים.
לעומת זאת, כלב מגזע גדול, יכול להגיע לבגרות בגיל שנה וחצי לערך, ואולי אפילו קצת יותר.

בכל מקרה, השאלה אם אפשר להשאיר כלב לבד בבית למשך 6 שעות או יותר, אינה תלויה רק במועד הגיעו של הכלב לבגרות, אלא גם ובעיקר במועד שבו הוא לומד לשלוט על צרכיו, וכן באופיו ומזגו, ובשאלה אם הוא עלול לגרום נזק לחפצים שבבית.

הנה מאמר אחד בנושא תקופות קריטיות בחיי הכלב
הנה מאמר שני על התקופות הקריטיות בהתפתחות כלבים

בברכה,

אורי.
 

RachFan

New member
אם ככה...

אז השאלה הבאה שלי, אם ככה - מה הכלב הכי נוח? מה הכלב שהוא הכי בסדר עם להיות בבית לבד לכמה שעות, שהוא הכי רגוע ואוהב לישון ונוח-מזג ושהכי קל ומהיר לאלף אותו?
&nbsp
אני ממש מודה לך על העזרה.
 

שירן ל11

New member
כנראה שלא כלבי רועים/ ציד/ עבודה למינהם

שזקוקים להרבה אתגר מנטאלי ופעילות גופנית. גם כלבים שמעורבים בגזעים האלו כנראה יזדקקו להרבה הוצאת מרץ ואנרגיה וניתוב של הצרכים שלהם למשחק ועבודה.
אם אתה מאמץ כלב מעמותה- תתייעץ עם המתנדבים. יש עמותות שעובדות בשיטה של בתי אומנה (כלומר, הכלבים נמצאים בבתים זמניים של מתנדבים במהלך השבוע, ובסופי שבוע המתנדבים מביאים את הכלב ליום אימוץ). האומנה של הכלב יכול לספר לך על האופי שלו והצרכים שלו, וכך תתאימו בין היכולות שלך והצרכים של הכלב. יש הרבה כלבים מעורבים שהם עדינים ויכולים להתאים לך.
כלב בוגר ובריא יכול בהחלט להישאר 7 שעות בבית. אתה בטוח רוצה גור? אולי יתאים לך כלב בוגר צעיר שכבר מחונך לצרכים?
בנוגע לאילוף- אמנם לגזעים שונים יש יכולות ונטיות שונות, אבל אילוף בסיסי הוא לא מדע טילים וגם פקינז שלא נחשב גאון, יכול ללמוד בקלות לשבת, לא לנשוך, לא לעשות פיפי בבית ולא למשוך בטיול. הכל עניין של אילוף יעיל ועיקביות.
 
שני הגרושים שלי בעיניין הזה

לדעתי פחות חשוב שאתה תהיה מחוץ לבית 5-7 שעות ביום, לכל כלב שגמול מצרכים מספיקים 3 טיולים ביום כשמתוכם אחד הטיולים זה טיול ארוך שמוציא מרץ, אבל הבעיה היותר גדולה שלי, בהודעה שלך, היא זה שאתה בן 25. כלב חי בין 12-16 שנים (הגזעים הגדולים חיים פחות או יותר 12-14 והגזעים הקטנים יכולים להגיע ל-16 שנים) זאת אומרת שאתה לוקח על עצמך מחוייבות שתלווה אותך עד גיל 40 בערך... אתה מוכן לזה? בדרך יצטרפו לחיים שלך אשה וילדים, האם גם להם יתאים הכלב שתבחר עכשיו?
בתור אחת מוותיקי הפורום הזה, אנחנו נתקלים כאן בהרבה הודעות נטישה של בחורים צעירים כמוך שאימצו כלב בגיל 25 אבל כשהחברה הפכה לאישה או כשנולדו הילדים לכלב לא היה יותר מקום בבית.
גם אני כמוך נורא רציתי כלב בגיל 25, הורי לא הרשו לי לגדל חיות בבית וכשעזבתי את הבית הדבר הראשון שרציתי היה כלב... אבל חיכיתי עד שהתחתנתי (עם איש שגם אוהב כלבים) ונולדו הילדים (שלא היו אלרגים לכלבים) ואז כשבני הצעיר היה כבר ילד קטן ולא תינוק, אימצתי את הכלבה הראשונה שלי, תוך ידיעה שאני מסוגלת לגדל אותה עד סוף חייה. נונה (כלבת הלברדור שאימצנו) הגיע אלינו בת 4 ולא גורה כי לא יכולתי לעמוד במחוייבות של לחנך גור, לגמול אותו מצרכים, ולחשוף אותו נכון לעולם, עם סדר היום של אמא עובדת עם שני ילדים קטנים. נונה הייתה איתנו 8 שנים ונפטרה בקיץ האחרון בגיל 12 מסרטן
. רק עכשיו, כשבני הצעיר בן 15, הגשמתי סוף סוף את החלום הישן, ולקחתי גור, תוך ידיעה שאני מחוייבת אליו ב--14-12 השנים הבאות, וגם אם יקרה לי משהו אז הסובבים אותי יוכלו להמשיך לדאוג לכלב הזה.

ולמה המחוייבות הזאת כל כך חשובה? כי רוב הכלבים שננטשים ע"י המשפחה המקורית שלקחה אותם בתור גורים, מסיימים את חייהם ע"י זריקת הרדמה ולא מוצאים משפחה חדשה. כולם, כמוך וכמוני, רוצים גורים, אבל לחנך נכון גור זה המון עבודה וחלק מהאנשים שלוקחים גורים לא מצליחים להגיע איתם לקו הסיום.

מה שאני מציעה לך זה או לחכות, עד שתצטרף אליך אשה שתאהב חיות כמוך ותרצה לגדל כלב בבית (גם כשהוא מלכלך את הספה החדשה שרק קניתם), ושיגיעו התינוקות ותוודעו שהם לא אלרגים לחיות, ואז תאצמו יחד כלב כמשפחה. אם אתה לא רוצה לחכות, אז אני מציעה לך להיות מאלה שנותנים הזדמנות שניה לכלב שננטש ומאמצים כלב בוגר. אתה יכול למצא בעמותות כלב שכבר גמול מצרכים וכבר מחונך לחיים בבית וכך יהיה לך יותר קל עם מסגרת השעות שאתה בבית והמחוייבות שלך אל הכלב הזה תהיה יותר קצרה (כמובן תלוי באיזה כלב תיקח ובן כמה הוא יהיה). אני מצרפת לך לינק למאמר על סיפורי הצלת כלבים של משתתפים בפורום... קרא אותם (הם גם סיפורים נפלאים וגם מלמדים מה זה להיות בעל כלב ובמיוחד על המחוייבות שאתה לוקח על עצמך כשאתה מאמץ גור כלבים... תהנה...)
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/articles/category/708/4548[/URL]

ולשאלה ששאלת, אני ממליצה על כלב ממשפחת כלבי הספורט, כל הרטריברים (לברדור, גולדן רטריבר, לברדודל, גולדנדודל, פודל וכ"ו). אלה כלבים ספורטיבים שמחחברים יפה לבעלים שלהם והם נוחים לאילוף וגידול. הייתי מתרחקת, כמו ששירן כתבה, ממשפחת כלבי העבודה ובמיוחד ממשפחת כלבי הרועים כמו הרועה הגרמני, הרועה האוסטרלי וכ"ו - אלה כלבים מאוד חכמים, מלאי אנרגיה, ואם לא מספקים להם דרכים להוציא את האנרגיה הזאת בצורה חיובית אז הם מוציאים אותה בצורה שלילית ויש איתם המון בעיות התנהגות.

אימוץ שמח
 

שירן ל11

New member
לברדור או גולדן בוגרים- כן

גורים- אמאלה :)
מתוקים כמו סופגניות בלונדיניות אבל מלאי מרץ ואוכלים הכל. אני הייתי מתקשה לחנך גור כזה, ולכן הייתי מחפשת בוגר.
פודלים וכל הדודלים הם בעיניי כלבים מושלמים ואני מאד מתחברת לכלבים כאלו.
 
אמרתי לו שעדיף בוגרים

כל גור זה קשה, זה לרוץ החוצה כל שעתיים בגמילה מהצרכים, זה השקעת אין ספור שעות בחשיפה נכונה, זה הרבה כסף (ביחוד אם לא מאמצים מעמותה) בעיניין של סרוס.עיקור וחיסונים, וזה גם בית לעוס, גורים מכל הגזעים לועסים...

הנה שניים מהכיסאות שהגור שלי (כלב צאן אנגלי עתיק) טיפל בהם, שאר הכיסאות לא המצב הרבה יותר טוב

 

RachFan

New member
תודה לכל מי שהגיב עד עכשיו!

קראתי בעיון את התגובות שלכם ונתתם לי הרבה חומר למחשבה.
&nbsp
אתמול ביקרתי ב-S.O.S ואמרו לי שזה אפשרי בהחלט לקחת גור ולהשאיר אותו 5-6 שעות בבית, אבל תהיה בעיה עם הצרכים וכו'. הבהרתי להם שלי אין הרבה בעיה עם ה"נזק" שייגרם לי, אני רק פוחד שהגור יסבול. הם אמרו שהוא לא יסבול, שזה בסדר, ושהם במילא ישנים רוב הזמן...
&nbsp
מה שבטוח זה שאני כמובן לא אקח גור (או כלב באופן כללי) עד שאני לא אהיה לחלוטין בטוח שאני מוכן ונכון לזה ושהוא יישאר איתי עד לגיל שבו (אני מקווה) תהיה לי משפחה משלי.
 
למעלה