צריך את עזרתכם בנוגע להתנהגות אגרסיבית של הכלב

omer73

New member
צריך את עזרתכם בנוגע להתנהגות אגרסיבית של הכלב

שלום לכולם, לא יצא לי תקופה ארוכה לכתוב כאן,
אבל יש לי בעיה ואשמח לעזרה:
אני מגדל שני כלבים, אחד רועה גרמני שהגיע מעמותה וכנראה שבעברו עבר התעללות וכלב נוסף מעורב ששוקל 30 ק"ג.
בשבוע שעבר הרועה גרמני הגיע לדלי של האוכל ואכל כמות די גדולה מהאוכל שלו, מה שגרם לשלשולים ממש חזקים עד ליום שישי. ביום שישי בבוקר, ממש משום מקום הוא תקף את הכלב השני. בערב הסיפור הזה חזר על עצמו, הכלב נח במקום שלו והרועה הגיע אליו ושוב תקף אותו.
העניין הזה ממש מדאיג אותי מכוון שיש לי גם בבית תינוקות קטנים .
האם יש קשר בין הדברים? מה צריך לעשות עכשיו?
 
הכי חשוב אף פעם לא להשאיר את הקטנטנים עם הכלבים לבד!!!

מעבר לזה, כמה זמן הרועה הגרמני אצלך? אם זה בסביבות חודש או חודשיים, אז אולי הוא כבר רגיל עכשיו לבית, אחרי שיצא מהטראומה של המעבר מהעמותה לבית שלך, ועכשיו הוא מסמן טרטוריה ומנסה לדחוק החוצה את הכלב השני.

בן כמה הוא? כמה תעסוקה פיזית והוצאת מרץ הוא מקבל ביום? יש אפשרות להפריד בין הכלבים כשאתם לא משגיחים עליהם בשביל שהכלב השני לא יפגע? (אנחנו תוחמים את הכלב שלנו בעזרת שער תינוקות באיזור פינת האוכל והמטבח.... אולי שווה לך לחשוב על אפשרות תחימה בשביל שהתינוקות והכלב השני לא יהיו עם הרועה בלי השגחה)

יש לי כלב צאן אנגלי עתיק וגם לנו יש בעיות התנהגות והמאלפת שהבאנו אמרה שכלבי עבודה, וביחוד הרועים, צריכים הרבה תעסוקה, גם פיזית וגם מנטאלית... במקומך הייתי מנסה להוציא אותו לטיולים יותר ארוכים ולעייף אותו כהוגן ולראות אם המצב משתפר, אם אין אפשרות להוציא אותו יותר החוצה אז גם פעילות בבית יכולה לעייף אותו הנה מאמאר עם מתכונים לקונג:

מתכונים למילוי קונג
3 בספטמבר 2013 על ידי MT 3 תגובות
הקונג הוא צעצוע האכלה בצורת קונוס שעשוי מגומי עמיד במיוחד. ניתן למלא אותו במזון מסוגים שונים ולתת אותו לכלב כחטיף או כהשלמה לארוחה, ומטרתו להפיג שעמום ולשרוף אנרגיה עודפת שיש לכלב שלכם במהלך היום. קיבצנו בשבילכם את המתכונים המומלצים של מאלפי הכלבים שלנו – מתכונים מוכחים שכלבים אוהבים!

[קונג]
קונג
טיפים למילוי קונגים:
אם הכלב שלכם חדש בענייני פאזלים, התחילו ברמת קושי נמוכה ועודדו אותו להמשיך ולנסות להוציא את החטיפים כל עוד נשאר בקונג מזון. כלבים רבים צריכים לפתח את כושר ההתמדה שלהם בהדרגה- כמו ילדים.
רצוי בהתחלה לעורר את עניין הכלב בקונג בעזרת שימוש במזון ריחני וטעים במיוחד, כמו מזון רטוב (שימורים), חתיכות נקניקיה, או גבינה מעורבבים עם חטיפים/ביסקוויטים או עם האוכל הרגיל של הכלב.
זכרו ש אתם יכולים לשנות כל מתכון לפי רצונכם והיכרותכם עם הכלב שלכם. אם מצוין במתכון מזון שהכלב שלכם רגיש אליו או סתם לא אוהב – אין בעיה להשתמש במשהו אחר.
את רמת הקושי ניתן להתאים על-ידי שינוי הרכב המזון, גודל החתיכות וצורתן, או אופן/סדר הכנסתן לקונג.
מתכונים למילוי צעצוע קונג:
מתכון א: ממרח בלבד
קחו קצת חמאת בוטנים טבעית או טחינה גולמית ומירחו בעזרת סכין או אצבע בתוך הקונג. כמה שיותר עמוק – יותר קשה ללקק. ממרחים נוספים: שימורים לכלבים, יוגורט טבעי, וכו'.
מתכון ב: ממרח + כופתיות מזון יבש
קחו ממרח כנ"ל ומירחו בתוך הקונג. ערבבו בקערה כמות נוספת של ממרח ביחד עם כופתיות המזון היבש הרגיל של הכלב, והכניסו את הכופתיות הדביקות לתוך הקונג.
מתכון ג: מרק כופתיות פושר או קפוא
את החור הקטן של הקונג סתמו בעזרת ממרח סמיך כלשהו, כגון חמאת בוטנים. שימו את הקונג בתוך ספל בגודל מתאים כך שיישאר עומד. הכניסו פנימה כופתיות מזון יבש כמעט עד למעלה, ומלאו במים חמים או פושרים. העמידו בצד לכמה דקות עד שהכופתיות מתנפחות ומתרככות (אפשר גם למעוך אותן פנימה כשהן רכות, ולהוסיף ברווח שנוצר מעליהן חתיכת ביסקוויט לכלבים או פרי כמו תפוח או בננה). סתמו את החור הגדול עם עוד קצת ממרח. אפשר להגיש במצב הזה, או להעלות את רמת הקושי: להקפיא ולהגיש לכלב שלגון.
מתכון ד: סלט פירות/ירקות
כלבים רבים מתים על פירות וירקות: בננה, תפוח עץ, אגס, פירות קיץ למיניהם (חוץ מענבים וצימוקים, אשר עלולים להיות רעילים לכלבים), מלפפון, קישוא, גזר, שעועית ירוקה ואפילו חסה! מועכים פנימה את הבננה, מוסיפים חתיכות של כל פרי או ירק אחר שהכלב שלכם אוהב, ומגישים. אפשר כמובן גם להוסיף ביסקוויטים או מזון יבש או כל גיוון אחר שנראה לכם מתאים.
מתכון ה: שלגון פירות
אפשר למעוך פנימה בננה ולהקפיא כמו שזה, או לשלב בין מתכון ה"מרק" ל"סלט" ואז להקפיא.
מתכון ו: על בסיס יוגורט טבעי
את כל המתכונים אפשר לשלב עם יוגורט טבעי ללא סוכר. טוב במיוחד להקפאה כי היוגורט "מחזיק" את כל המרכיבים ומקשה על הכלב להוציא אותם. הגרסה הפשוטה ביותר היא יוגורט מעורבב עם מזון יבש (אפשר גם להשתמש במיכל היוגורט במקום בקונג), ואפשר כמובן לשדרג אותה עם איזה מרכיבים שנראים לכם (ולכלב שלכם).
מתכון ז: קונג פיצה
ממלאים את הקונג (המקורי) באוכל יבש או בחתיכות ביסקוויטים. ביניהן ומעליהן שמים גבינה צהובה. מחממים במיקרוגל בערך 200 שניות, מצננים היטב ומגישים.
אזהרה: רק לקונג המקורי יש "אחריות" שהוא עמיד במיקרו (וגם במדיח, אגב).
מתכון ח: קונג תלוי על חבל: למתקדמים!
מושכים את החבל דרך הקונג וקושרים. תולים את הקונג הפוך מעץ, משקוף או עמוד, כשהחור הקטן פונה לכיוון הרצפה. הגובה צריך להיות כזה שהכלב בקושי יכול להגיע אליו. ממלאים את הקונג דרך החור הגדול בממרח או ביסקוויטים, ונותנים לכלב להוציא מרץ בנסיונות להוציא את האוכל! בסוף היום מוציאים את מה שנשאר מהקונג ונותנים לכלב בתור צ'ופר. (זהו מתכון של ד"ר איאן דנבר, וטרינר ומאלף כלבים בריטי)
שיהיה בהנאה ובתיאבון!
 
ועוד מאמאר על משחקים מוציאי מרץ בתוך הבית

הנה מאמר עם כמה רעיונות לגירויים מנטאלים שיכולים לעזור לך ולקיטש:
אם יש לכם גור, או כלב אנרגטי שנשאר הרבה שעות לבד כל יום- סביר להניח שיש לכם כלב שמסתובב בבית משועמם וכלבים משועממים מתעסקים בעיקר בלחפש מה לעשות. המסקנות, לרוב, לא מוצאות חן בעיינינו.. הנה כמה רעיונות למשחקים לא יקרים שיעסיקו את הכלב לקצת יותר זמן מהצעצועים הרגילים שלו:

1. בד עם קשר ובתוך הקשר כמה חתיכות אוכל, הרעיון: הכלב צריך למצוא אסטרטגיה להגיע אל האוכל. מנסיון, חלק מהכלבים ילכו על לקרוע את הבד וחלקם ילמדו ממש לפתוח את הקשר. הבד יכול להיות כל פיסה של בד ישן שלא צריכים, רצועה מלבנית באורך של כ- 30 ס”מ, מניחים את האוכל במרכז ויוצרים את הקשר כך שהאוכל מוסתר בתוכו. שוב, כדי לעודד את הכלב לנסות בפעמים הראשונות- צרו קשר רופףלחלוטין שיהיה קל מאוד לפתוח. כשהכלב שלכם כבר התמכר לצעצוע אפשר להתחיל להעלות דרגות קושי וליצור קשרים הדוקים יותר.

2. קונג/ עצם אמיתית חלולה- הקונג הוא צעצוע גומי דחוס, מגיע בכל מיני צורות ומחורר בצורה כלשהי, עצם אמיתית היא אלטרנטיבה זולה יותר, חפשו את העצם הארוכה והחלולה. השימוש בשני הצעצועים הוא זהה- אנחנו ממלאים את החלל בצעצוע באוכל והכלב על- ידי ליקוק מנסה להגיע אליו. מילוי אפשרי אחד הוא “פטה נקניקיות”- חצי נקניקיה מעוכה בתוספת טיפה אחת של חמאה (בשביל שיתקבל מרקם שאפשר למרוח), עוד אפשרות היא מילוי מיוחד לקונג שקונים בחנות. מורחים את הממרח בדופן הפנימית של המשחק ומקפיאים (!!) לחצי שעה כדי שההמרח יתמצק על הדופן ולא ישפך החוצה ברגע שנותנים לכלב.
וריאציה נחמדה היא להכניס לתוך המשחק אוכל שהכלב ממש ממש אוהב, ואז “לסתום” את הדרך אליו בשכבה של ממרח אהוב, אבל קצת פחות. כך הכלב מללק את דרכו לאוכל האהוב שלו.

3. “פיניאטה”- (מתאים גם לימי הולדת של כלבים : ))כאן הבד עם הקשר ממקודם תלוי מגובה, שוב- מכיל אוכל. הרעיון: על מנת שהאוכל ייפול אליו הכלב צריך ללעוס את הבד בעמידה/ בקפיצות או למשוך במקום הנכון. כדאי להתחיל מגובה שהכלב מגיע אליו בקלות כשהוא מרים את הראש ולהתקדם בהדרגה עד לגובה עמידה על שתיים. לפני שעוברים לשלב הפיניאטה יש ללמד לפתוח את הקשר כשהבד לא תלוי מגובה, כפי שמפורט בסעיף 2. זה תרגיל נחמד מאוד לכלבים שבנטייתם הטבעית הם קופצניים או עומדים הרבה על רגליים אחוריות. התרגיל לא מתאים לכלבים עם בעיות אגן!

4. עצמות לעיסה, אוזניי חזיר, עצם בקר- אלו הם המשחקים היקרים יותר ברשימה שלנו, את כולם ניתן להשיג בחנות חיות והם אינם משחקי מחשבה אלא תעסוקה לפה וגם זה חשוב.


* למה זה טוב?
- עוזר (לא פותר!) לבעיות של הרס חפצים בבית - מפעיל את הכלב ונותן לו עניין - מפעיל את המוח של הכלב, כאשר הוא צריך “לעבוד” על להשיג אוכל, במקום שרק יוגש לו ללא מאמץ - כיף גדול לאנשים! מבדר מאוד לראות את הכלב שלך מתמודד עם בעיות ומוצא שיטות מוצלחות ומוצלחות פחות לפתור אותן…

* איך אדע איזה משחק מתאים לכלב שלי?
פשוט לנסות! כל כלב אוהב ומתמכר לסוג שונה של פעילות, חלק מהכלבים אוהבים יותר ללעוס, חלק אחר אוהב יותר ללקק, חלק ידחו את צעצוע הבד כאשר הבד הוא ג’ינס ויתלהבו מבד אחר. הוריאציות רבות מאוד. כאשר תוציאו את המשחק בפעם השנייה והכלב יקום בהתלהבות- תדעו שזה המשחק הנכון…

* למה צריך לשים אוכל במשחקים?
כי הכלב צריך סיבה לעבוד קשה על המשחק, ריח של אוכל הוא מוטיבציה מעולה.

* באיזה אוכל להשתמש?
מה שהכלב שלכם אוהב! זה יכול להיות נקניק, שאריות מארוחת הצהריים, האוכל של הכלב, חטיף כלבים מהחנות או חתיכת גבינה. כל כלב אוהב דברים אחרים. כדאי לנסות ובשימוש קבוע במשחק גם לגוון.
הנה מספר מתכונים למילוי קונגים ועצמות

* כמה אוכל לשים?
ממש ממש מעט. אם זה נקניק- מספיקה פרוסה אחת חתוכה/ חצי נקניקיה/ 5-66 חתיכות מהאוכל של הכלב. הכמות הזו מספיקה כדי שהכלב יתאמץ. אם רוצים אפשר לשים יותר ובכל אופן להוריד את הכמות שנותנים במשחקים מהכמות הרגילה שהכלב אוכל, כך אין לנו אוכל עודף ומשקל עודף על הכלב.

לעיסה מהנה!
 

omer73

New member
אז ככה:

הרועה גרמני מעל לשלוש שנים אצלנו, ועד היום לא היו מקרים כאלה פרט למקרה שהכלב השני נכנס לו לצלחת... מעבר לזה הם ממש מסדרים טוב ומשחקים יחד והם ממש בסדר. ד"א , שניהם מסורסים.
אני מוציא את שני הכלבים לטיול בוקר שבו אני מריץ אותם משהו כמו 15 - 20 דקות (לצערי אני לא יכול יותר עקב לחץ בזמן).
מעבר לזה, יש לשניהם קונגים למיניהם עם כל מיני צ'ופרים וחטיפים טעימים.
 
מה שמטריד בהודעה שלך הוא השינוי הפתאומי

הייתי מתייעצת עם הוטרינר... אמרת שהכל התחיל מזה שהרועה אכל יותר מידי וכאבה לו הבטן ואז הוא תקף... מצד שני אמרת שגם אחר כך, כשכאב הבטן כבר עבר, הוא תקף שוב... אולי כאב הבטן עוד לא עבר? אולי עוד משהו מציק לו וגורם לו להרגיש חלש ולכן הוא תוקף? איך הכלב השני הגיב לתקיפה? איך היחסים בינהם כרגע? אתה מפריד בינהם בשעת האוכל? אתה מפריד בינהם כשיש להם משאבים כמו הקונג? תאר יותר פרטים על התקיפה, כמה היא הייתה רצינית? הכלב השני נפגע? מי הפריד? תוך כמה זמן הפרדתם?

בכל מקרה הייתי מצמצמת מגע, ללא השגחה, בין הרועה ובין הכלב השני אם לדעתך יש כאן סכנה עבורו ... ובטח ובטח לא הייתי משאירה תינוקות קטנים לידו כרגע בלי השגחה (זה אגב, נכון לגבי כל כלב בכל מצב, בלי קשר לתוקפנות שתארת)....
 

שירן ל11

New member
כמעט כל הרועים הגרמנים שנתקלתי בהם בישראל

הראו נטיה לאגרסיביות או אגרסיביות גלויה. אני חושבת שזה בגלל הרבעות לא מפוקחות וקווי דם אגרסיביים שנפוצים בארץ (מדברת על כלבי מחמד, לא כלבי עבודה מאולפים ברמה גבוהה).
זה מלחיץ כי מדובר בכלב חזק מאד, אבל גם חכם מאד שיכול ללמוד. הייתי מתייעצת עם מאלף, נשמע שזאת התנהגות שמאד הפתיעה אותכם ולא ברור מה מקור השינוי הפתאומי ביחס של הרועה הגרמני לכלב השני.
 

omer73

New member
יש בזה משהו

כי הרועה שאימצנו סובל מבעיה באגן, ככה שזה דיי מתחבר לי לפאזל- הרבעה לא מפוקחת, אגן לא תקין, מעבר מיד ליד וזו התוצאה.
 
לא חושבת שיש קשר בין בעיות האגן לתוקפנות

לרוב הכלבים מהגזעים הגדולים, גם הגזעיים וגם המעורבים יש בעיות אגן.... נראה לי שזה קשור יותר למעבר מיד ליד וחשיפה לא נכונה בגיל הגורות או הפרדה מוקדמת מידי מהשגר או התעללות או השד יודע...כשמאמצים מעמותה אי אפשר לדעת את ההסטוריה המדוייקת. השאלה שלי היא מה קרה עכשיו? למה עד עכשיו הכל היה בסדר ופתאום משהו התקלקל... אם תצליח לשים את האצבע על מה שגרם לו לתקוף תוכל להבין איך להמנע מזה.
אגב, אתה אומר שיש תינוקות קטנטנים בבית... אולי זה קשור ללידה ולשינוי היחס לכלבים אחרי הלידה... האם היו שינויים בסדר היום של הכלבים או המיקום של הפינה שלהם בבית בעיקבות הלידה? האם הם מקבלים את אותה כמות תשומת לב כמו שקיבלו ליפני הלידה? האם הם נהגו לישון איתכם והוגלו מחדר השינה בעקבות הלידה?
 

omer73

New member
הכוונה שלי הייתה

שבאופן כללי זו התוצאה של הרבעה לא מפוקחת: כלב עם אגן לא תקין שמתחיל להתגלגל מבית לבית .
לגבי אלף שלי- אני מניח שהוא היה עצבני בגלל השלשולים? זו רק השערה.
לגבי התינוקות- הם בני שנתיים וחצי , ככה שהסיטואציה לא חדשה עבורו. ביום שהוצאנו את הילדים מהבית חולים הכלבים קיבלו את אותו היחס, גם כשהיו לנו ילדים על הידיים והגיע אחד הכלבים הם תמיד קיבלו תשומת לב ויחס, ככה שהם לא נדחקו לפינה. ד"א, בגדול הילדים מאוד אוהבים את הכלבים .
 
רועה גרמני זה כלב די אגרסיבי באופן כללי

אני גרה בארה"ב ומכירה די הרבה רועים גרמניים וכולם סובלים מבעיות אגרסיביות... זה לא משהו יחודי לארץ ולא בטוחה שיש קשר להרבעות לא מפוקחות... זה פשוט גזע שנוטה לאגרסיביות יותר מגזעים אחרים.
 

שירן ל11

New member
יש כמה טיפוסים, יש גם רועים גרמניים שהם כלבי עבודה

עם זאת, מה שנפוץ בישראל ממה שאני רואה ביום-יום (וזה אחד הכלבים הכי פופולריים בארץ) זה הכלבים עם האגן הנמוך (ומכאן בעיות אגן בשכיחות גבוהה) ועם יצר ציד/ אגרסיביות ממש גבוה, גם כלפי אנשים וגם כלפי כלבים אחרים.
יכול להיות שזאת תכונה שמשמרים בכל הרועים הגרמנים בעולם, אין לי מושג אבל נשמע לי לא סביר.
 
אני לא מכירה הרבה רועים גרמנים

כאן (בוסטון) זה לא גזע נפוץ במיוחד. אבל בגלל שאני גרה בשכונה עירונית, ואין לנו גינות, אז אני מכירה את רוב הכלבים בשכונה מפארק הכלבים. יש רועה גרמני אחד שהוא כלב נחיה לעיוור, אבל כשהוא לא בתפקיד הוא מאוד תוקפני לכלבים אחרים, והבעלים שלו משחררים אותו רק כשהפארק ריק או כמעט ריק (הם מגיעים מוקדם מאוד בבוקר ועוזבים לפני שהפארק מתחיל להתמלא). יש רועה גרמנית אחרת שהבעלים שלה תמיד מסתובבת עם השלט של הקולר החשמלי ביד, ובכל פעם שהיא רואה שהכלבה מראה סימני תוקפנות היא מיד משתמשת בשלט. הכלבה שלה מאוד רכושנית והיו כמה מקרים שבהם הכלב שלי התעניין בצעצוע שלה והיא נהמה עליו ממש בתוקפנות... דיברנו פעם על שיטות אילוף והערתי שאני מעדיפה שיטות חיוביות והיא אמרה שעם כלב כמו רועה גרמני אין הרבה מקום לשיטות חיוביות כי זה כלב מאוד חזק, ובהרבה מקרים תוקפן, ושאם היא תשחרר אפילו קצת, אז עלול לקרות אסון. בעלים אחרים של רועה גרמנית, סיפרה בפארק לפני כמה חודשים, שהיא רוצה למסור את הכלבה למשפחה שגרה בחווה כי הם לא משתלטים על הכלבה וזה מסוכן... לא ראיתי אותה כבר המון זמן אז כניראה שהם מסרו את הכלבה. לא יודעת אם התוקפנות זאת תכונה שמנסים לשמר אצל הרועה הגרמני או שזה תוצאה של חינוך לא טוב, אבל התוקפנות בהחלט קיימת, ומהנסיון שלי, בגזע הזה יותר מבגזעים אחרים.
אבל מעבר לדוגמאות הספציפיות שאני מכירה, רועה גרמני הוא כלב עבודה, וכל משפחת כלבי העבודה צריכה המון פעילות מנטאלית ופיזית, אחרת הם סובלים משעמום שעלול להתבטא בתוקפנות או בהרס בבית. היתה לי לברדורית במשך 8 שנים וחשבתי שיש לי נסיון בגידול כלבים, ואז לקחנו כלב רועים (כלב צאן אנגלי עתיק) והוא מציב בפנינו אתגרים, שלא חשבנו שיעמיד בפנינו כלב שנחשף בצורה נכונה והופרד מהשגר בדיוק בזמן וזכה באמת בבית אוהב שעשה הכל לפי הספר ... בנוסף לכיתות אילוף ומאלפת שבאה אלינו הביתה. אנחנו מוצאים את עצמנו משקיעים בו הרבה יותר ממה שהשקענו אי פעם בלברדורית גם מבחינת הפעילות הפיזית שהוא מקבל וגם בפעילות מנטאלית. בדעבד, לא בטוחה שהייתי לוקחת אותו אם הייתי יודעת למה אני נכנסת.
בקיצור אני לא חושבת שזו בעיה ישראלית מקומית אלא פשוט שזה גזע קשה לגידול ואנשים לא לגמרי מבינים את זה כשהם לוקחים כלב עבודה.
 

שירן ל11

New member
ממש דומה לרוע''גים שאני מכירה

מה שגורם לי לתהות למה זה אחד הכלבים הכי פופולריים בישראל...
 

iris mom of two

New member
אני רואה כחמישה רועים גרמניים

באופן קבוע. הם כולם כאלו רכי לב!
&nbsp
בגלל שאני חיה מחוץ לעיר, ואני רואה אותם בפארק בו הם מקבלים מינימום של שני מייל טיול בלי רצועה, פלוס משחק על חוף אגם...
&nbsp
הם כולם מאד מאד מאד עדינים. גם ההאסקים שאני רואה, והמלמוט, ושאר גזעים שנחשבים תוקפניים. שוב אני רואה את הכלבים בפארק ענק, המסלול המקוצר שלי זה שני מייל, הארוך זה שלושה וחצי מייל. אני נתקלת באותם כלבים כל הזמן, כולם עם בעלים פעילים ביותר או עם דוגווקרס. וכן, אני כבר מכירה את כל הדוגווקרס.
&nbsp
ואם זה נשמע כמו גן עדן לכלבים, זה בגלל שזה מה שזה.
 

עדימ

New member
א אין לי כלב לצערי אבל...

אני מצטרפת להשערות שאולי מדובר בבעיה בריאותית וכך והכלב מבטא את עצמו.
אז יש לבדוק אצל וטרינר מה קורה.
ב. האמת שמוזר לי לקרוא כאן על כך שרועים גרמניים נחשבים לאגרסיביים כי דווקא בתור ילדה היה לי מאמן שחייה שבא אלי עם הכלבה הגרמנית שלו ואחרי מותה עם הכלב הגרמני שלו ושניהם כל כך אהבו אותי, קפצו עלי בליקוקים וכל מה שבא לך. ממש הרעיפו אהבה.
מצד שני לגיסי לשעבר הייתה לברדורית מאוד תוקפנית שלהפתעתי תקפה אותי. ובדרך כלל אפילו כלבים תוקפניים קשובים לי מהרגע הראשון.
 

iris mom of two

New member
אני מדברת הרבה עם בעלם של רועים גרמניים

כי אלו הכלבים החביבים עלי.
&nbsp
זה הכל עניין של כמה אנרגיה הם יכולים להוציא. אלו שאני מכירה יוצאים לטיול של שעה עד שעתיים ביום. משחק עם כלבים נוספים, חבל שלא צילמתי היום את החוף שבו הכלבים משחקים. זה כשיש להם גינה בבית. לנו יש 4 דונם. עדיין אני לוקחת את הכלב לפחות שלושה פעמים בשבוע לפארק ושם אנחנו מבלים כשעתיים.
&nbsp
אלו שאני מכירה הם כלבים מקסימים, שניתן בקלות לגשת אליהם, לא תוקפניים כלל, משחקים יפה עם כלבים אחרים, וכל מה שהם רוצים זה תשומי.
 

עדימ

New member
נשמע גן עדן

 
למעלה