כלבה מבוגרת וחרדת נטישה

כלבה מבוגרת וחרדת נטישה

הכלבה שלי בת 12, אך בריאה וצעירה בנפשה:) לאחרונה חווה חרדת נטישה כל פעם שאנו עוזבים ובתגובה הורסת כל מה שנקרה בדרכה: רהיטים, פותחת מגירות וארונות ומפזרת ולועסת כל מה שנמצאת בפנים. שום סוג של נעילת ילדים לא עזר, היא חכמה וחזקה ויודעת להגיע להכל.

ארחיב בנושא החרדה: תמיד היתה חווה התקפי חרדה של ממש בזמן גשמים, דבר שאני יודעת שהיא מפחדת ממנו, אך לאחרונה החרדה מאוד התעצמה ומוכללת להרבה מצבים: מספיק שאנחנו בבית אחר כדי ששתחיל להראות סימני אי נוחות (רעידות, הצמדות אליי ויללות), אם אני לא נמצאת איתה היא מייללת ורועדת עוד יותר וכשהיא נשארת לבד זה נהיה התקף הרס. לא תמיד היתה כזו, ולא ברור מה קרה- אם זה הגיל או מעברי הדירה הדחופים יחסית שעשתה איתי מאז שהשתחררתי....בכל מקרה, אולי יש עצות כיצד ניתן לסייע לה? כל מני עצות של לסגור בחדר וכו' שמפזרים לי נשמעות לי כמו דרכים לטפל בסמפטום ולא בבעיה. לא שהבעיה לא מחרפנת אותנו...כבר הוצאתי הון על רהיטים חדשים שלא לדבר על כל הדברים שהיא מגיעה אליהם ואוכלת ואח"כ מרגישה לא טוב ומקיאה בשיטתיות (ובאמת שכמעט בלתי אפשרי למצוא מקום שהיא לא מסוגלת להגיע אליו!).
עצה?):
 

KallaGLP

New member
האם ייתכן שחל שינוי בחיי הכלבה או של המשפחה לאחרונה?

ולאור העובדה שהיא מבוגרת, האם ייתכן שמדובר באיזשהו שינוי בריאותי שקשה להבחין בו? את מתארת בעיה מאוד קשה ואף מסוכנת לכלבה עצמה. אני לא חושבת שפתרון של לסגור במקום קטן עם צעצועי לעיסה יכול להזיק. להפך, זה יכול אולי אפילו להרגיע כי כלבים לעיתים מרגישים בטוחים יותר בחללים קטנים. בכל אופן, כדאי להתייעץ עם וטרינר, שכדאי שיבדוק את הכלבה ויוודא שאין איזו בעיה, ואם הכל תקין - השלב הבא הוא מטפל התנהגותי שיוכל לסייע בירידה לשורש הבעייה.
 
ממש לא...

בגדול בשנים האחרונות היו לה הרבה שינויים, היא עברה לגור איתי לפני 3 שנים ומאז עברנו כבר כמה דירות והשנה חבר שלי גר איתנו גם (שהיא מאוד מאוד אוהבת). אבל מדובר על דברים שלא היו קורים בקיץ, התחיל עם עונת הגשמים (שוב- שזה אני מכירה) רק שהפעם זה קורה כל הזמן כמו לופ שהיא לא יוצאת ממנו... בריאותית היינו לא מזמן בחיסונים והיא גם נבדקה, היא בגדול בריאה ובאוקטובר עשתה גם טיפול אבן שן בהרדמה (למרות שזו כבר פעם שלישית שהיא עושה טיפול כזה בחייה).
למטפל התנהגותי אין לי תקציב (כן כן אני יודעת כמה זה מעצבן לשמוע את זה...אבל אני סטודנטית ופשוט אין לי. לא עניין של סדר עדיפויות, אלא פיזית אין|: )
כלוב טיסה זה משהו שאני כן יכולה להרשות לעצמי (אם כי בלחץ:) ), ועד כמה שמרגיש לי לא נוח אני מודעת ליתרונות שלו. זה יכול להיות פתרון גם לזמן של כמה שעות? הבעיה היחידה היא שלא הייתי רוצה לקנות כזה ואז להבין שלא נעים לה בתוכו והוא לא ישמש בכלל...
 

KallaGLP

New member
לא חייבים כלוב, אפשר אפילו גדר גורים.

כדי להרגיל לכלוב צריך בדרך כלל מאלף, עם גדר זה יותר פשוט. בכל אופן, אפשר לקנות גם משומש.
 
נקנה כלוב משומש

גדר גורים לא צלחה... שום גדר לא הצליחה לעמוד בפניה כי היא קפצה מעל 2 גדרות או הפילה או טיפסה... קניתי לה כלוב הטסה, היא לא ממש מתחברת אליו עד כה. מיקמתי את האוכל שלה בפנים כדי שתצטרךלהכנס אליו, אבל היא חוששת מאוד וממשיכה לזרוע הרס. חבר שלי אף עשה שטות איומה וסגר אותה בתוכו בכוח כשהלך לקניות. התוצאה היתה שהיא כרסמה את הכלוב עד זוב דם. אני אובדת עצות.. האם למישהו יש עצה, כתובת להתיעצות או טלפון של מטפל התנהגותי/מאלף באזור הצפון הרחוק (גליל עליון) שאוכל להתיעץ איתו בדרך כלשהי? לטיפול של ממש אין לי אפשרות כאמור מהיכרותי עם המחירים אבל אולי אוכל להסתייע ולהתייעץ חד פעמית או משהו בסגנון... בינתיים כולנו אומללים ולבי נשבר
 
ראשית עזבי את הכלוב ומהר !

ללא עזרת מאלף (ולפעמים גם בסיוע מאלפים לא מתאימים) -
הכלוב משמש בדיוק כשמו - לכליאה אלימה. על אחת כמה וכמה
כשהכלבה בחרדה ונכלאה בו.

ממליצה בחום לפנות כמו שאמרת, לפחות להתיעצות אחת עם
אחד מהמאלפים: נגה רונן בכפר בלום או גל כתב מכפר חסידים.
תבקשי להתייעץ ולפני הביקור תיידעי מראש על המגבלה הכספית
שלך.

בהצלחה רבה !
 
למעלה