כלבה בת שנה מאימוץ שעושה צרכים בבית

eyalgottfried

New member
כלבה בת שנה מאימוץ שעושה צרכים בבית

שלום לכולם
לפני קצת יותר מחודש אימצנו מכמות כלבה בת שנה. מאז אנחנו מנסים ללא הצלחה לגרום לה להפסיק לעשות את הצרכים בבית. אנחנו יורדים איתה יותר מ-3 פעמים ביום, נותנים לי פידבקים חיוביים + חטיפים כשהיא עושה בחוץ וגוערים ומקרבים אותה למה שעשתה, כשזה קורה בבית. אם כול זה, אנחנו לא ממש רואים שיפור. מה עושים?
 

עדימ

New member
לפי מה שקראתי כאן-בעיקר סבלנות וזה יקרה.אבל לא פחות חשוב

קראתי כאן שאם היא עושה צרכים בבית לא לקרב אותה אליהם ולגעור בה. כי אז היא לא תעשה לידכם כלל. בבית או בחוץ.
אם היא עושה בבית פשוט להתעלם ולנקות.
פסלתם בעיות רפואיות?
 
המלצה מהאתר פינת האילוף עם המאלף דרור בראל:

http://news.walla.co.il/item/2540875

תשובה: גמילת כלב מעשיית צרכיו בבית דורשת סבלנות. כפי שלא נשברים לנוכח עשיית צרכים של ילדינו, ואנו מחתלים וממתינים בסבלנות שהילד יגיע לגיל המתאים ולבשלות על מנת לגמול אותו מחיתולים, כך גם עם כלבינו. לכלב בגיל צעיר יש בעיה לשלוט בצרכיו, והוא גם לא מבין שעליו לעשות צרכים מחוץ לבית. את היכולת הפיזית הכלב מפתח בעצמו ככל שהוא מתבגר, אך את ההבנה עלינו להקנות לו בעצמנו.
יש לעשות כמה דברים על מנת ללמד את כלבתכם שהדבר הנכון הוא לעשות צרכים בחוץ: ראשית יש להגביל אותה למקום קטן ביותר ובכך לעודדה להתאפק (הכלב חיה נקייה מטבעה, ואינו אוהב לרבוץ בתוך או בסמוך לצרכיו). מומלץ כלוב הטסה אך ניתן גם לקשור אותה בחבל קצר. יש להקפיד שהכלבה תהיה במקום זה כל זמן שאין באפשרותכם להשגיח עליה.
ממקום זה יש להוציאה לעתים קרובות לטיולים. בטיול הצטיידו בעיתון או סמרטוט הספוג בצרכיה, ולהניחו במקום בו אתם מעוניינים שתעשה את צרכיה. בטיול יש להתאזר בסבלנות. לאחר שהכלבה עשתה צרכים, יש לעודדה, אך לא יותר מדי בהתלהבות, ולהמשיך מעט את הטיול לפני חזרה הביתה. לאחר החזרה הביתה ניתן ואף מומלץ לשחררה בבית בהשגחה בלבד ולא ליותר מדי זמן.
הקפידו על שגרה מסודרת של טיולים במהלך תקופת הגמילה וצאו לטיולים בשעות קבועות. אין להשאיר לכלבה אוכל למשך כל היום אלא למשך כחצי שעה בזמן הארוחה ולקחת את הצלחת לאחר מכן. היא תלמד לאכול בשעות קבועות ותכניס את מערכת העיכול שלה לסדר יום קבוע.
נקו את המקומות בהם עשתה הכלבה צרכים באמצעות מנטרל ריח מיוחד אותו ניתן להשיג בחנויות לבעלי חיים.
חשוב! אסור בשום אופן להעניש את הכלבה או לדחוף את אפה לצרכיה גם אם פספסה. הדבר עלול לגרום לה לחשוש לעשות צרכיה בנוכחותכם, ואז גם בטיול היא תתאפק, ותחכה לרגע שתתרחקו ממנה ותשאירו אותה לבד.
 
לגבי תחימה, מאמר מהאתר מבט הכלב של שימי כהן

לפעמים שימי כהן ומיכל כהן כותבים כאן בפורום, תעשי חיפוש יש להם טיפים מצויינים.
תא הטסה – המקום הבטוח לכלב
הקדמה:
תא הטסה משמש ככלי מצוין ויעיל מאוד במניעת בעיות התנהגות וטיפול בבעיות התנהגות קיימות.
תא הטסה הוא בעצם מאין מלונה מפלסטיק קשיח עם חלונות ודלת .
הרבה אנשים ששומעים את המילה תא הטסה ישר נרתעים מהרעיון לסגור את הכלב שלהם בכלוב.
אז בואו נסתכל על זה רגע מנקודת מבטו של הכלב – כלבים הם חיית מאורה, עוד בטבע כלבים מחפשים מבנה דמוי מאורה אשר ישמש להם מקום בטוח, נעים, שקט ומוגן .
ניתן לשים לב שהרבה כלבים מחפשים ומאמצים לעצמם מקום כזה בבית – מאחורי הספה , מתחת למיטה , בפינת השולחן וכו’.
לכן בהרגלה נכונה ושימוש נכון בתא הטסה אנו בעצם נענה על צורך בסיסי של הכלב במקום משלו והכלב יראה בו בעצם ” מאורה” וכפינה השקטה והבטוחה בשבילו למרבץ.

יתרונות השימוש בתא הטסה:
מספק לכלב מקום מוגדר משלו , מקום בטוח ונעים.
מקנה לכלב ביטחון ומלמד אותו עצמאות.
מונע מהכלב לפגוע בעצמו או בסביבתו . (מונע הרס / אכילת משהו שמסכן את הכלב).
שימוש בתא הטסה היא הדרך היעילה ביותר בחינוך לצרכים. – כלב ימנע ככל שיוכל מעשיית צרכים במקום בו הוא אוכל ורובץ ואנו משתמשים בנטייתו הטבעית לשמור על המקום הזה נקי.
תא ההטסה הינו כלי בטוח ולא מסוכן לכלב – להבדיל מקשירת הכלב ברצועה אשר עלולה לסכן אותו ואף לגרום לו לתסכול ובעיות נוספות.
משמש ככלי נוח לסגירת הכלב בזמנים בהם הוא אינו יכול להיות משוחרר ( תינוק קטן, אורחים שלא אוהבים חיות , זמני אכילה או שטיפת הבית ועוד.)
עקרונות הרגלה לתא הטסה:
אני ממליץ למי שטרם התנסה בשימוש והרגלה לתא הטסה להתייעץ עם איש מקצוע על מנת למנוע טעויות ולעשות זאת בצורה נכונה ומבוקרת.
יש להתאים את גודל התא לכלב – הכלב צריך להיות מסוגל לשכב בנוחות , לשבת ולהסתובב סביב עצמו, בגורים קטנים כדאי לרכוש את התא לגודל הסופי של הכלב ולהשתמש במחיצה על מנת להקטין זמנית את גודל התא.
לעולם אין להשתמש בתא כאמצעי ענישה – אין להעניש את הכלב כאשר נמצא בתא ואין לשלוח אותו לשם כעונש – זהו המקום הנעים והבטוח עבור כלבכם וחשוב שיישאר כך.
יש למנוע מילדים לגשת לתא ההטסה ולהציק לכלב גם אם הדלת פתוחה – התא משמש עבורו כפינה השקטה שלו ויש לכבד זאת.
ההרגלה לתא הטסה חייבת להיעשות בצורה הדרגתית , חיובית ושמחה.
לעולם אין להשאיר את הכלב סגור בתא הטסה מעבר ל 8 שעות בכלב בוגר ומעבר ליכולת ההתאפקות הפיזית שלו בגורים וכלבים צעירים.
יש למקם את התא במקום מרכזי מוצל ומאוורר בבית (אזור הסלון) בו הכלב יכול לצפות בנעשה בבית ולא לבודד את הכלב ולמקם את התא באחד החדרים או בפינה מבודדת מכם. חשוב לא למקם את התא מול דלת הכניסה (מצב שעלול להגביר התנהגות טריטוריאלית). תקופת ההרגלה יכולה לקחת בין שבוע לשבועיים, תלוי בכלב וברמת ההסתגלות שלו למקום החדש.
תהליך ההרגלה:
המטרה הראשונית היא ליצור לכלב חוויות נעימות מהתא הטסה.
במהלך הימים הראשונים יש להאכיל את הכלב (לתת לו את הארוחות שלו) בפיזור בתוך התא, ממש לפזר את האוכל בכל שטח התא – דבר אשר יקשר לכלב את התא עם משהו חיובי (אוכל) ויגרום לכלב להגדיר את התא כטריטוריה פנימית (במקום בו הוא אוכל הוא ימנע מלעשות צרכים).
מומלץ לקשור לכלב עצם או צעצוע מעניין לחלקו האחורי של התא – כך שימצא זאת כאשר יכנס לשם ויעודד אותו לרבוץ ולהתעסק עם העצם/צעצוע (ולא לקחת אותו ולצאת החוצה).
בין לבין ניתן לזרוק לו לתוך התא חטיפים וצ’ופרים על מנת לעלות את הרצון שלו להיכנס פנימה.
בימים הראשונים אין לסגור את הכלב בתא בכלל אלא להשאיר את התא פתוח – אפילו לקשור/להוציא את הדלת על מנת שלא תיסגר עליו בטעות.
ברגע שאנו מזהים כי הכלב נכנס ויוצא ללא בעיה ובחופשיות ואנו מזהים כי מרגיש נח שם ואף בוחר לרבוץ שם ניתן להתחיל ולסגור את דלת התא בהדרגתיות.
מומלץ לתרגל זאת בזמנים בהם הכלב עייף – לאחר טיול והוצאת אנרגיה על מנת להקל עליו ועליכם את התהליך.
ניתן בשלב הזה לרפד את רצפת התא בשמיכה / מזרן (שימו לב אם לא חם לכלב מידי בימי הקיץ , או אם מתחיל לכרסם את המצע – במצב זה יש להוציא את הריפוד)
בפעמים הראשונות נסגור אותו למספר שניות ונזרוק לו חטיפים ונעודד אותו קולית תוך כדי , יש לחזור על כך מספר פעמים לפני שעוברים לשלב הבא.
בהדרגה נעלה את משך הזמן שהוא סגור בתוך התא – חשוב מאוד לעשות זאת בשלבים ולא להעלות את משך הזמן בו הוא סגור מהר מידי, מכמה שניות לחצי דקה , דקה , מספר דקות וכן הלאה.
תחילה , בזמן שהכלב סגור יש להישאר בסביבתו ובקשר עין עם הכלב , לעודד אותו ואף לגשת לתא לזרוק לו חטיף פנימה ולהתרחק.
בשלב הבא נתחיל להעלות את משך זמן השהות ובמקביל נתחיל להעלם משדה הראייה של הכלב. בזמן זה ייתכן שהכלב יבכה / ינבח קצת.
אין לגשת או לפתוח את התא כאשר הכלב בוכה / נובח , ההוצאה מהתא תיעשה אך ורק כשהכלב רגוע, באם בוכה או נובח יש להתעלם ולחכות לרגיעה. אם ניגש ונפתח לו בכל פעם שקצת ינבח או יבכה אנו בעצם נעודד אותו לעשות זאתשוב ושוב.
לסיכום, בהרגלה נכונה ושימוש נכון תא ההטסה יהיה המקום המועדף על כלבכם.
 

שירן ל11

New member
במקרה כזה הייתי מזמינה מאלף

יש כל מני שיטות, למשל עם כלוב טיסה. מה שכן, צריך איש מקצוע שיסביר כיצד מרגילים את הכלבה לכלוב ואיך לעבוד איתה, כדי לא לדרדר את ההתנהגות שלה ולקבע התנהגות גרועה אף יותר.
סך הכל, כל כלב שלא סובל מבעיה רפואית יכול ללמוד (גם בגיל מבוגר) לא להשתין בבית, אז תהיו אופטימים.
אתם יכולים גם לפזר קצת אוכל לכלבים במקומות שבהם היא משתינה, קראתי שזה עוזר כי כלבים לא עושים צרכים ליד האוכל (אין לי ניסיון עם זה).
 
היי אייל

כמה שאלות...
אימצתם אותה מעמותה? מה ידוע לכם על העבר שלה בשנה האחרונה?
האם הייתה בעמותה סגורה בתא קטן ? האם אתם יודעים אם הייתה לה בעיית צרכים שם?
כמה פעמים עושה ביום בבית ? האם עושה במקומות מסויימים? האם עושה גם מולכם או רק שאתם לא לידה ? או לא בבית? האם עושה רק פיפי בבית או גם קקי?
האם עושה כל טיול צרכים בחוץ?
ראשית אני חייבת לציין שענישה על צרכים היא טעות נפוצה אבל יכולה לגרום לבעיית צרכים קשה יותר שתגרום לכלבה לא לעשות צרכים בנוכחותכם גם בבית וגם בטיול וזאת יותר קשה לפתור מבעיות אחרות , כמו כן ענישה יעילה אך ורק בשעת המעשה לא לאחר מכן (אפילו לא אם תפסתם אותה 3 שניות לאחר המעשה היא אינה מקשרת את הענישה לעשיית הצרכים אלא לגירוי הבא אחריו , יכולת קשירת הגירויים אצל כלבים היא בהפרך של כשניה וחצי). כמו כן רצוי לא לנקות את הצרכים לידה הרבה כלבים לומדים מכך "להעלים ראיות" ואוכלים את הצרכים שלהם.
צריך קודם כל להבין מדוע עושה את הצרכים בבית (ישנם מספר רב של סיבות שונות שיכולות להוביל לעשיית צרכים בבית) חשוב להבין האם יודעת להתאפק (מבחינה פיזית היא אכן מסוגלת להתאפק מספר שעות דיי רב אך התאפקות היא אינה פעולה טבעית אצל כלב ויש ללמדה) , והאם הסיבה שהיא עושה בבית נובעת ממשהו אחר
אשמח לעזור אך אשמח לקבל מענה לשאלותיי וקצת רקע על אופי הכלבה בבית איתכם ובטיולים , אה ואיך היא גם מתנהגת מול כלבים?

מיכל כהן
מבט הכלב - המרכז להתנהגות כלבים
מאלפת ומומחית להתנהגות כלבים

לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור
מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/0
 
למעלה