כלב או חתול

haga222

New member
כלב או חתול

חדש בתחום, בעל משפחה.
הילדים הקטנים רוצים כלב או חתול, מה עדיף?
האם אפשר להשאירם לבד בבית? מה בחופשה? עלויות? טיול בוקר? נאמנות?
בבקשה המלצות...
 

ANZ1

New member
מה עדיף ?

ים או בריכה ?
פיצה או חומוס ?
ניו יורק או רומא ?
מכונית או אופנוע ?

חתול וכלב אלו חיות אחרות, אין עדיף , הם חיות אחרות,
זה עניין של טעם אישי באופן עקרוני
באופן כללי
כלב זה יותר עבודה ויותר עלויות, ויותר התעסקות, ויותר תשומת לב לטוב או לרע,
בשניהם צריך לטפל בהם ולהתיחס אליהם כל יום, הם צריכים טיפולים, ואוכל וציוד.
ובכל מקרה ב2 המקרים זה לא עניין של הילדים, הם אולי יאהבו אותם, ואולי ישחקו איתם, אבל הם שלכם המבוגרים, אתם אחראים עליהם, אתם תטפלו בהם לא הילדים, לא מביאים בעל חיים כי רק הילד רוצה, כמו שלא תעשו להם עוד אח אם רק הם ירצו.
 
יש הרבה הבדלים בין כלב לחתול

אבל ההבדל העיקרי הוא שכלב קם בבוקר ושואל את עצמו 'איך אני אשמח היום את הבעלים שלי?' החתול קם בבוקר ושואל את עצמו 'איך הבעלים שלי ישמח אותי היום?'
ההבדל הכי גדול זה שחתול חי 100% מהזמן בבית בלי לצאת ממנו בכלל, והוא יהיה חתול מאושר, (הרבה יותר מאושר מחתול שיוצא החוצה ומאיימות עליו כל מיני סכנות כמו כבישים, מריבות עם חתולים אחרים, הרעלות של העיריה וכ"ו.). הוא עושה את הצרכים בארגז חול שצריך לנקות, ומעבר לזה הוא צריך לקבל אוכל פעם או פעמיים ביום.
כלב צריך יותר מזה... הוא צריך 3 טיולים ביום, כשאחד מהם צריך להיות טיול יותר ארוך שבו תינתן לכלב הזדמנות להוציא מרץ ולהתעייף - כלב עייף = כלב טוב שמתנהג יפה בבית... חתול יעסיק את עצמו, הוא צריך פחות אינטרקציה עם הבעלים. אם לדוגמא המשפחה תצא לכמה ימים לחופשה, לחתול יפסיק אם תבוא קט-סיטר פעם ביום, תאכיל ותחליף את החול וזהו זה... החתול לא צריך הרבה יותר מזה... כלב יהיה מאוד בודד אם ישאר לבד לכמה ימים בבית, אפילו אם יבוא דוג-ווקר להוציא אותו לעשות צרכים ויאכיל אותו.
מעבר לזה שתי החיות די דומות בעינייני הגידול שלהם, שתיהן עלולות לא להתנהג יפה (עשיית צרכים בבית וכ"ו) ובשני המקרים תצטרכו לאלף את חיית המחמד, ההוצאות הכספיות די דומות (וטרינר, סרוס/עיקור, אילוף, אוכל וכ"ו).

בכל מקרה כמו שאמרו לפני... לפני הכל תעצור ותחשוב אם אתה רוצה חיית מחמד ואם אתה מוכן למחוייבות - חתול חי בערך 20 שנים, כלב מהזנים הקטנים חי בערך 15-16 שנים, כלב מהגזעים הגדולים (לברדור, גולדן, רועה גרמני) חי 12-14 שנים... לא מביאים חיה כי הילדים מבקשים כלב או חתול, וכשהילדים, כמו רוב הילדים, מאבדים עיניין, אז מוסרים את הכלב. קח בחשבון שילדים בדרך כלל מאוד עסוקים (ביה"ס, שעורי בית, חוגים, חברים), כשהחיה תהיה חידוש הם יטפלו בה אבל בהמשך אתה תמצא את עצמך צריך להזכיר לילד לקחת את הכלב לטיול כי זה התפקיד שלו בבית... אני אמא ואני מכירה היטב את הסיפור הזה...
בכל מקרה הילדים עוזבים את הבית בשלב הזה, אז בכל מקרה ההורים ישארו לבד בבית לטפל בכלב... אצלנו למשל, הכלב בן שנה, והילדים יעזבו את הבית בטווח חמש השנים הקרובות (צבא, אוניברסיטה), במקרה שלנו הכלב יהפוך מכלב משפחתי לכלב שיהיה שלי ושל בעלי, כי מגיל 5 ועד סוף חייו אנחנו נהיה אלה שנטפל בו.
חוץ מזה אני ממליצה לקחת כלב בוגר (מעל גיל שנה) כי לעבור גמילה מצרכים עם גור זה דבר מאוד אינטנסיבי, וגם החשיפה הנכונה, הלעסנות והשובבות של גור זה לא דבר קל - גור זה כמו תינוק. אם תיקחו כלב בוגר שכבר רגיל לחיים בבית, אז יהיה לכם הרבה יותר קל. רק תוודאו שהכלב שאתם מאמצים לא סובל מבעיות התנהגות.
ולסיום, הכנסנו את הכלבה הראשונה שלנו הביתה כשהילדים היו קטנים והיה צריך לשמור עליהם כל הזמן שלא יציקו לכלב, ושהכלב לא יציק להם... הבן שהיה אז בן 6 מאוד הציק לכלבה והיינו צריכים "לאלף" את הילד



שורה תחתונה כלב זה יקר, זאת מחוייבות אבל זה כיף אם באמת אוהבים את זה.
 

ANZ1

New member
רק הערה למה שכתבת

כשמדברים על הבדלים בן כלבים וחתולים, זה נכון, עד שמגיעים לסיסמאות,
כלב לא שואל את עצמו בבוקר מה הוא צריך לעשות כדי לשמח את הבעלים, אם הוא היה שואל את השאלה, הוא לא היה מעיר אותך בשש בבוקר כשבחוץ גשם כדי שתוציאי אותו, הוא היה מחכה בשקט עוד שעתיים או לומד לעשות באסלה.
הוא לא היה עושה הכל כדי לצאת ולהיות חופשי בחוץ, כל כלב שמוצא הזדמנות "לברוח" מהבית עושה את זה כשהוא שמח לטייל בשכונה לבד בלעדייך.
ואצל חתול זה לא הפוך, יש לי חתולה שהולכת אחרי לכל מקום, כשאני יוצא היא בוכה, וכשאני חוזר היא רצה אלי בשמחות צהלה, בדיוק כמו כלב., היא שמחה ודורשת תשומת לב ומשחקים כמו כלב.

מה שכן, לשאול בפורום כלבים מה עדיף זאת שאלה בעיתית.
 
ברור שזאת הכללה

לא כל הכלבים וכל החתולים בעולם דומים כמו שלא כל האנשים דומים... אבל ידוע, שלרוב החתולים, יש אופי פחות נאמן וצפיה שישרתו אותם יותר מהרצון שלהם לשרת אחרים. לאלף כלב זה מטבע לשון... לאלף חתול נשמע קצת מוזר.

לגבי ברחנות, גם זה קשור לאופי של הכלב. היה מקרה שבו הלכנו לקניות והבן הקטן השאיר את דלת הכניסה לבית פתוחה לרווחה. כשחזרנו מצאנו את הכלבה שלנו (לברדורית) שוכבת על סף הדלת, לא יוצאת ממנה אבל שומרת שלא יכנסו זרים לבית.... היינו בקניות לפחות 4 שעות.

אני אוהבת גם חתולים, גידלתי חתולים הרבה מאוד שנים. כשהייתי סטודנטית ואח"כ כשפגשתי את בעלי והיינו זוג צעיר בלי ילדים היה יותר נוח לגדל חתולים... לא כל כך שינה להם אם הבית מלא או ריק, כל עוד היתה להם צלחת אוכל מלאה וארגז חול נקי, הם הסתדרו...כלב, כמו ששנינו יודעים, דורש הרבה יותר מזה.
 
חמוד מאוד


אבל זה לא מצב נורמאלי...
שמעת על כלבי נחיה לעיוורים אבל שמעת על חתולי נחיה לעיוורים? למה?
 

שירן ל11

New member
עדיף כלב :)

אבל ההשקעה בכלב היא שונה.
אני חושבת שאפשר להשאיר חתול לבד בבית בחופשה, רק צריך לבקש ממישהו שיבוא להאכיל את החתול פעם ביום-יומיים ולנקות לו את החול אחת לשבוע אולי.
עם כלב צריך לצאת 3 פעמים ביום ולהאכיל אותו פעמיים ביום, צריך לחסן אותו יותר כי הוא יוצא החוצה כל הזמן, ובכלל חיה גדולה אוכלת יותר. קשה להיות ספונטניים שמגדלים כלב. אבל כלב מכניס כל כך הרבה אור ואהבה לבית, שלדעתי כל השאר מתגמד- רק צריך להבין מה כלב דורש.

בכל מקרה, למה אתם יותר מתחברים? לכלבים או לחתולים? לשניהם? לא הייתי לוקחת חיית מחמד רק כדי לרצות את הילדים, זה הכנסת בן בית נוסף למשפחה שצריך לדאוג לו שנים ארוכות (כ-15 שנים לכלב, כ-20 שנים לחתול), וההתלהבות של הילדים תרד.

אני אישית קצת מפחדת מחתולים... הרבה חתולים של חברים נשכו אותי ושרטו אותי וגם החתולים ברחוב מלחיצים קצת.
 

KallaGLP

New member
לנו יש גם וגם.

בכללי, הטיפול בחתול הוא יותר קל ופחות תובעני. כלב פירושו 3 טיולים ביום כל יום, בכל מזג אוויר, אילוף וכו'. לחתול יש ארגז חול שצריך לנקות ולהחליף בקביעות, וזה לדעתי החלק הקשה והטרחני ביותר בטיפול בחתולים (רמז: הרבה פחות קשה וטרחני מאשר הטיפול בכלב). חתול אפשר, במקרה הצורך, להשאיר לבד בבית כל היום ואפילו לסוף שבוע (אם משאירים לו מספיק מזון ושתייה), ומקסימום לבקש ממישהו שיקפוץ לבקר ולוודא שהכל בסדר. כלב אי אפשר להשאיר לבד יותר מחצי יום (לא יותר מ-10 שעות בדרך כלל) ומישהו חייב לבוא לטפל בו באופן פעיל, כולל טיולים, או שיש להכניס אותו לפנסיון וזה עולה כסף. לעומת זאת, כלב אפשר לקחת לטיולים משפחתיים (כולל עם לינה, אם מבררים מראש אילו מקומות מאפשרים כלבים) וחתול בדרך כלל לא (אם כי נתקלתי כבר האנשים שלוקחים חתולים לטיולים של כמה ימים ומסתובבים איתם במסלולים בתוך תרמיל מיוחד - לא חושבת שהחתולים שלי היו נהנים מזה, אם כי החתולים האלה נראו רגועים ורגילים לגמרי לעניין, אך זה באמת נורא נדיר).
מבחינתי לא הייתי מוותרת לא על החתולים ולא על הכלב, הם מספקים חוויות שונות, אך דומות בזה שמדובר בבעל חיים שאוהבים אותו, מפנקים אותו, מטפלים בו על פי צורכו ונהנים מהשטויות החמודות (יותר או פחות) שהוא עושה. מעבר לזה זה עניין של העדפה אישית.
אם ההשקעה וההתחייבות של הטיפול האינטנסיבי בכלב מפחידות אתכם - לכו על חתול. אם לא - תשאלו את עצמכם איזו חיה ואיזה אופי אתם אוהבים יותר ופעלו בהתאם. אולי בסוף תגיעו למסקנה שאתם רוצים גם וגם
.
 
למעלה