מה הסיבה שכלב לא ישן טוב בלילה?

chanigd

New member
מה הסיבה שכלב לא ישן טוב בלילה?

הכלבה שלי מתנהגת רגיל במהלך היום אבל בלילה (ביומיים האחרונים) כשצריך לישון היא משמיעה קולות לא מרוצים ונאנחת או מתיישבת זקופה ליד המיטה שלי וצופה בי. כשאני מנסה להוציא אותה לשירותים היא עושה סיבוב בבית וחוזרת למיטה שלה. היא בת חמש, ואציין שמאז שהיא גורה ישנה בכלוב עם מזרן ( חדש כל חצי שנה) מרופד בסדין, ליד מיטתי, ויש לה בקבוק מים צמוד. מנסה עם שמיכה בלי שמיכה ואין לי מושג מה מציק לה. מישהו יודע מה זה יכול להיות? מדובר בכלבת צ'יוואווה.
 

KallaGLP

New member
האם חל שינוי כלשהו בבית או בחייה לאחרונה?

או אולי יש איזה עניין בריאותי שמפריע לה? אם לא מדובר בחרדה עקב שינוי כלשהו, וההתנהגות הזו לא תיפסק, הייתי לוקחת אותה לבדיקה אצל וטרינר.
 

Potatoe

New member
מה הכוונה בשירותים?

מה הכוונה בלהוציא את הכלבה לשירותים?

כדי למצה את השינה שלה בלילה יש לעייף אותה בצורה מעולה ביום.
לעשות טיול טוב בבוקר כאשר קמים, להאכיל אחרי זה.
(אוכל עוזר לבנות שעון ביולוגי של מתי צריך לקום).
כשחוזרים הביתה לעשות טיול, ובכללי לאמץ אותה מבחינה שכלית והתנהגותית במהלך היום. לעשות טיול נחמד בערב או לפני שהולכים לישון, אפשר לשחק קצת לפני שנרדמים.
המטרה היא לעייף את הכלבה כדי שלא תוכל לסרב לשינה בלילה.
 

chanigd

New member
תודה עזרת לי מאוד

תודה, עזרת לי מאוד, אני מוציאה אותה בבוקר ובערב, משחקת איתה בצעצועים שלה אבל לא חשבתי על ״לעייף אותה״. יש לה אוכל כל היום. לשירותים, בלילה אני לא יוצאת איתה, יש פדים מיוחדים לכלבים, אני פורסת אחד בשירותים והיא עושה צרכים על זה. מיועד לכלבים שנשארים בבית או כשחר רוצים לצאת באמצע הלילה או בגשם. ממליצה מאוד.
 

KallaGLP

New member
העצה שלך מצוינת בכללי ומומלצת ליישום לכל כלב, אבל כאן מה

שמעורר תשומת לב זה שינוי פתאומי בהתנהגות בתקופה האחרונה. הכלבה כבר לא כזו צעירה, אם רמת הפעילות הייתה הבעיה סביר שהיא לא הייתה ישנה טוב לאורך שנים, ובייחוד כשהיא הייתה צעירה, כי לרוב כלבים ממש צעירים אנרגטיים וזקוקים לפעילות יותר מכלבים בגיל 5. כמובן שייתכן שהעצה שלך תפתור את ההבעיה (אולי רמת הפעילות ירדה לאחרונה ביחס לעבר או הכלבה יותר משועממת מסיבה כלשהי), אך אם לא - הייתי מחפשת סיבה נוספת, כמו בעיה התנהגותית או בריאותית.
 
למעלה