שאלה על נבחנות אצל גור

שאלה על נבחנות אצל גור

חברה שלי אימצה ביום ראשון לברדודל מיני בן 8 חודשים. הרקע שלו ידוע, כשהיה גור בן 10 שבועות הוא אומץ ע"י משפחה עם ילדים (היה אצלהם בתקופת החשיפה) וננטש על רקע של אלרגיות במשפחה. אח"כ היה באומנה (בבית עם הרבה כלבים אחרים עד עכשיו) אבל בבית האומנה הוא לא יצא בכלל לטיולים ברחוב עם רצועה, אלא עשה את צרכיו בחצר של המשפחה האומנת.
בעיקרון הכל הולך נהדר, הוא גמול מצרכים, מתנהג מקסים לבני המשפחה החדשה, אבל יש בעיה אחת, כשמטיילים עם הכלב הוא נובח בהיסטריה על אנשים שעוברים ברחוב. גם אם משהו עובר ממש רחוק ממנו הוא עדיין נובח עליו. רעיונות מה לעשות? איך מפסיקים את הנביחות האלה? הוא נובח רק על אנשים זרים, לא על כלבים אחרים.

תודה
 
מה שעזר עם הכלבה שלי...

זה לקרב אלי עם הרצועה כמה שיותר מהר מרגע שרואים את האדם
המתקרב (קרוב לודאי מפחד) ולהעמיס חטיפים (עם קליקר). לשבח על שהיא כלבה טובה,
ולהמשיך להקליק ולתת חטיפים תוך כדי תשבחות. זה שילוב של הסחת
דעת עם "שינוי עמדה" של הכלבה ומאז הנביחות פסקו משמעותית, ואם
היא נובחת היא מפסיקה מהר מאוד.
 

קרמיט524

New member
בעיקר סבלנות

זה עדיין פחות משבוע מהרגע שהוא הגיע. יכול להיות לגמרי חלק מתופעות הסתגלות ולא תכונת אופי. יש מצב שאם יגיבו נכון להתנהגות הזאת היא לא תשתרש ופשוט תיעלם מעצמה. מה שכתבו מעליי נראה לי שווה נסיון, ויש מצב שתוך פעם פעמיים בשיטה הזאת, הכלב ייאבד עניין בתחביב הזה.
 

Potatoe

New member
הצעה

קודם כל אני לא אוהב את המישכות ברצועה. קשה להבדיל בין עונש לבין חיזוק שלילי כשאדם לא מיומן משתמש בזה. ובכלל אני לא אוהב עונשים וחיזוקים שליליים.

צריך ללמד את הכלב להקשיב לפקודה של לשבת.
יהיה צורך להשתמש בקרובי משפחה או חברים בנושא.
לאלף את הכלב במקום שנוח לו בו, שהוא מרגיש רגיל, בלי יותר מידי גירויים אחרים כמו אנשים נוספים או רעש שהוא לא אוהב.
עד שהכלב מאולף, כשרואים שיש מישהו בדרך, לנסות לעבור כביש או להתרחק קצת עד שאותו אדם עובר.

אז אמרתי שקודם צריך לאלף את הכלב להקשיב לפקודה של לשבת, לפני שמתחילים בתהליך. דרך אגב חשוב גם שהכלב לא מושך ברצועה, אם הוא כן אז לטפל גם בזה קודם.
להביא את הכלב למקום שאמרתי מקודם, מה שמתאים לכם. לגרום לחבר / בן משפחה לעבור ליד הכלב, אם הוא נובח, אז לגרום לאותו אדם לחזור וללכת שם עוד פעם. עד שהכלב מגיע למצב שהוא רגוע כשאותו אדם עובר.
כל פעם שהוא עובר והכלב מתנהג כמו שצריך, לתת לו חטיף ולשבח אותו.
להתחיל לשלב את הפקודה לשבת לפני שאותו אדם עובר, ולתת לכלב חטיף אם התנהג בסדר.

כדי לעשות יותר אתגר, אפשר להלביש את אותו אדם שעוזר בבגדים ומסכה שלא מראים מי זה. אם הכלב יחשוב שזה אדם אחר, בהחלט יעזור בתהליך.
אפשר לבקש עזרה מאוד ועוד אנשים כדי לטפל בביעה.

צריך גם ללמד את הכלב שאנשים שעוברים ברחוב הם נחמדים.
לבקש מהאדם שעוזר לכם ללטף את הכלב כל פעם שהוא עובר ליד.
בכללי כשהכלב גור, צריך לחשוף אותו לאנשים אחרים ולגרום להם ללטף אותו, להגיד מילה טובה וכו'.

עד שמגיעים למצב שהכלב יושב ליד אנשים מוכרים כשהם עוברים. ולאט לאט לנסות את זה עם אנשים שאתם לא מכירים, ולתת לו חטיף ולשבח כשהוא מתנהג כמו שצריך.
 
תודה


המצב בהחלט משתפר, כשהיא הולכת איתו עם חטיפים, ובא מישהו מרחוק והיא נותנת לו חטיף או אפילו סתם משבחת אותו בקול גבוה, אז הוא מתרכז בה ונובח פחות.
תודה
 
למעלה