שיצו מהרצליה

eDantes

New member
שיצו מהרצליה

שלום לכולם,
יש פה מישהו שקנה או שמע על מישהו שקנה או מכיר מישהו שקנה כלב שיצו בבית גידול בהרצליה - amber of grace?
 

שירן ל11

New member
שמעתי על כמה שרכשו ממנו

הוא נחשב לאחד המגדלים הרציניים והטובים, גם כלבים יפים ובריאים, וגם נותן ליווי והדרכה.
 

eDantes

New member
כן אבל...

זה שמעתי גם,
אבל רציתי להתייעץ לגבי המחיר.
האם 6000-8000 שקל לגור שיצור גזעי ואיכותי ככל שיהיה זהו מחיר הגיוני?
 
בא לי למות.

למה לקנות כלב גזעי באלפי שקלים ולעודד תעשייה שלמה(של כלבים שחלקם רק מתוכננים לעתיד לבוא) במקום לשלם 450-650 ש"ח סל אימוץ על כלב מעורב(ואפילו, תתפלא יש דמויי גזעי שננטשים...) בכלביה או עמותה? כלבים שכבר קיימים וממתינים לפעמים שנים לבית מאמץ.
 

קרמיט524

New member


 

שירן ל11

New member
אימוץ זאת מצווה גדולה ואני גם ממליצה על אימוץ

בכל מקרה, או אימוץ או בית גידול עם תעודות ועם המלצות (יש גם מגדלים עם תעודות שעושים קומבינות, ספציפית על בית הגידול ששאלת שמעתי דברים טובים).
 

נוסעת27

New member
לגמרי...

ולא רק להציל נפש אומללה. המעורבים בריאים יותר, נבונים יותר ובאים עם שלל תכונות נפלאות שרק ערבוב דנ"א יכול לעשות. הגזעיים הם עיוות של האדם ששיחק באלוהים והפך בעלי חיים לחפצי נוי. חלק גדול מהם סובלים מבעיות בריאות ובעיות אופי שונות.
זה פשוט עצוב. 6000 ש"ח על גור אחד יכול היה להאכיל מאות כלבים אומללים וטובים שמגיע להם לצאת מהכלביות.
 

שירן ל11

New member
כלבים של מגדלים שונים מתומחרים אחרת

והוא נחשב מאד ''איכותי'' והמחיר בהתאם. איכות זה מראה, התנהגות, בריאות, ומתאים לתערוכות. לי יש שיצו מעורב שאימצתי, כך הגעתי לקבוצות שונות בפייסבוק של שיצואים, ושם ראיתי כלבים של אנשים שרכשו ממנו- אכן כלבים יפים ושמחים. אם עניין התערוכות לא חשוב לך, אפשר או לאמץ כלבלב מתוק מעמותה (כמו שלי :) ממליצה בחום על אימוץ!) או לרכוש גור שהוא PET, זאת אומרת, גזעי עם תעודות שלא מתאים לתערוכה.
בשום פנים ואופן לא לקנות כלב ''גזעי'' ללא תעודות, זה מטחנת גורים וסביר להניח שהטיפולים הרפואיים בכלב יעלו בהרבה על 6000 ש''ח (שלא לדבר על כל המסביב).
 

eDantes

New member
תגובות

תראו, אתם נותנים תגובות טובות, אני מודע לכל היתרונות באימוץ על פני קנייה.
אם זה היה תלוי נטו בי, אז הייתי מאמץ. אבל יש עוד גורמים וסיבות שלא רלוונטיות לשיחה פה - מכיוון שהשאלה כרגע היא לא האם לאמץ או לקנות. אלא ספציפית על הבית גידול הזה.

אם תוכלי להגיד לי באיזה קבוצות ומקומות ראית אני אשמח.
אני גם שמעתי דברים טובים אבל המחיר בעיני קצת מוגזם ולכן אני מחפש עוד אנשים שקנו שם.
 

Potatoe

New member
אנשים הזויים בתגובות

הבנו שהכלביות מלאות עד אפס מקום, מרוב כלבים הרבה מאוד ממיתים.
מקור הבעיה היא בעיקר בשוק הפיראטי. כלבים "דמויי גזע" שנמכרים ונמסרים אצל כל אחד בגינה בלי פיקוח.
בדרך כלל זה קורה הרבה פחות אצל אנשים שקונים כלבים גזעיים בסכומים יחסית גבוהים. העלות מסמלת שיש לאנשים כסף להשקיע בכלב, וגם יהיה להם יותר קשה לוותר עליו כשיצוצו כל מיני קשיים.

לא ניתן בצורה חד משמעית למנוע מאנשים לרדוף אחר "יופי", תכונות, או התנהגות מסוימת למטרות ספציפיות. אם נעיף את ההי"ל וכל העסק של הכלבים הגזעיים, יצוצו עסקים חדשים. זה קורה בכל מדינה ותחום שמנסים למנוע מאנשים לעשות משהו.
בסופו של דבר יהיה צריך לדאוג לצאצאים חדשים שימסרו לאנשים, ויהיה צריך להקים גוף מפקח על הנושא (אחרת שוב העסק יהיה פיראטי).
חוץ מזה מבחינת מחלות וכו', זה הכל תלוי בסוג הגזעים. יש גזעים עם תוכלת חיים גבוה יותר מאשר כלבים מעורבים, וגם עם מספר מחלות (כגון סרטן) נמוכים יותר.
אבל נכון שכלבים מעורבים בריאים יותר בכללי מאשר רוב סוגי הגזעים.
מה שכן משפיע, זה הבקרה על הרבעה של כלבים גזעיים. תיעוד ופיקוח על מי יביא צאצאים, כאשר המחלות הגנטיות באות לידי ביטוי, מורידים עם הזמן את הסיכוי לחלות בהן.

אז בסופו של דבר, לאפשר מסירה של כלבים בלבד, תמורת עלות סל אימוץ, זה נשמע בהחלט טוב. אבל חשיבה מאוד שגויה ובורה בטווח הארוך.
במיוחד כאשר הכלבים הגזעיים הם לא מקור הבעיה.
 
תשובה

א. לא כולם מבינים או מודעים למצב בכלביות. אני יוצא מנקודת הנחה שיש תמיד מצטרפים חדשים ל"תפוז" ולכן חשוב תמיד להעיר על כך.
ב. בתור מתנדב בכלביה עירונית אני נתקל בכלבים גזעיים שננטשו למרות שהשקיעו בהם כספים.
ג. אכן, לא ניתן למנוע מאנשים לנהות אחר יופי ותכונות שמאפיינות גזעים מסויימים זה לא אומר שאין לי ולאנשים אחרים בפורום את הזכות לעורר אותם לחשיבה ולקבלת החלטה אחרת, מושכלת ומוסרית.
 

Potatoe

New member
דמויי גזע אתה מתכוון

כלבים גזעיים מתועדים סביר להניח שלא תראה הרבה
 

שירן ל11

New member
הכל נכון, אנשים צריכים לעקר ולסרס את הכלבים שלהם

גזעיים ומעורבים כאחד. לדעתי כל מי שאינו מגדל, טוב שיעקר או יסרס את הכלב, בין היתר, בגלל מספר הכלבים חסרי הבית בכלביות. אני גם אעדיף תמיד לתת בית לכלב מכלביה, אבל אם לומר את האמת- אנחנו במיעוט. רוב כלבי הבית בארץ לפי נתונים של מאגר הכלבים הם "דמויי גזעיים", כלומר, נרכשו בכסף ממקורות לא טובים- שזה רשע טהור. אני לא חושבת שהביקוש לכלבים גזעיים יפחת, אז לפחות טוב לעודד אחריות ושמי שרוצה יקנה מבית גידול אחראי ומפוקח ולא מהרבעת חצר, חנות או סוחרי פייסבוק למינהם.
אגב, ספציפית בית הגידול שהכותב שאל עליו, הוא של אדם אוהב חיות, שיקח את הכלב חזרה אליו הביתה אם תתעורר בעיה, ולא יתן לו להיות בכלביה. כך אמור לעשות מגדל אחראי- לקחת אחריות על כל הגורים שלו.
 

קרמיט524

New member
סטטיסטית

לכלבים גזעיים יש בעיות גנטיות שנובעות מהשבחות שנעשו בגזע. אתה יכול לדבר על בעיות באגן הירכיים אצל רועים גרמניים או לברדורים, אבל הם עוד יצאו בזול, כי יחסית הגזע שלהם הרבה פחות עוות על ידי האדם יחסית לגזעים אחרים כמו פקינז, בולדוג וכו. לכלבים מהגזעים האלו יש בעיות שנובעות מ-breeding שהורסות להם את איכות החיים ומקצרות אותם בפועל, למשל בגלל מבנה האף המעוות שלהם, מבנה האוזנים והזנב ועוד.
וכל זה בגלל צורות חשיבה מעוותות של אנשים.
אז נכון שאנשים שקונים כלבים גזעיים בבית גידול מבוקר עושים טוב יותר מאשר אלו שקונים כלבים "גזעיים" במטחנות גורים, אבל עדיין כל פעם מחדש אני משתגעת מצורת המחשבה הזאת, שכלב הוא סוג של שעון או אוטו, שככל שהוא יותר יקר ויותר גזעי, הבעלים שלו יותר מלך. במקום שהמטרה שלו תהיה למצוא חבר לחיים ועל הדרך להציל נשמה טובה מכלביה.
 

Potatoe

New member
לא כולם צריכים ללכת לכלביה בכל פעם שמתחשק להם כלב

לאמץ מכלביות הרבה יותר טוב מהמסחרות הפרטיות ושל דמויי הגזע, אבל זה לא אמור להגיד שהעניין היותר מקצועי עם כלבים גזעיים מתועדים הוא שגוי.

ראיתי כל מיני סטטיסטיקות, זה תלוי בגזעים (מתי ואיך הרביעו את הכלבים).
מה שאתה טוען נכון לרוב הכלבים הגזעיים, אבל לא לכולם.
רועים גרמניים סובלים פחות מסרטן מאשר כלבים מעורבים, ישנם כלבים שחיים יותר זמן בממוצע מאשר כלבים מעורבים.
מבחינת בעיות ברכיים/רגליים, למעשה כלבים מעורבים סובלים בממוצע יותר מאשר הממוצע של הכלבים הגזעיים. זה הגיוני, משום שאתה משלב מבנים שונים של כלבים, והתוצאות לא תמיד טובות.
הרבעה מפוקחת של כלבים ומעקב אחר מחלות גנטיות, יכולים להוריד את הסיכוי לאותן מחלות בדורות העתיד.

סטטיסטיקה לדוגמה: https://eurekamag.com/pdf.php?pdf=003854704

זה מכאן, מאמר מדעי http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0167587703000102
 

Potatoe

New member
התבלבלתי במאמר, תיקנתי

הבאתי שמה קישור של מאמר אחר בטעות לפני כן.

בכל מקרה, זה הקישור ששמתי לפני כן
http://animalbiology.ucdavis.edu/Accomplishments/PDF/Inherited disorders with dogs.pdf
אני לא זוכר באיזה מהם אמרו שכלבים מעורבים סובלים יותר מבעיות רגליים/ברכיים.


עוד עריכה:
אחרי שחיפשתי מצאתי טעות במה שרשמתי~
מה שאתה טוען שרועה גרמני סובל ממנו, כן מאוד נפוץ בגזע הזה(15 אחוז!) ועוד מספר גזעים.
הממוצע של הכלבים המעורבים לחלות במחלה הזו נמוך מהכלבים הגזעיים באחוז.

המחלה שיותר נפוצה אצל כלבים מערובים היא "ruptured cranial cruciate ligament", ואת האמת אין לי מושג מה זה אומר, רק שזה קשור לרגליים.
 
למעלה