מי הולך להופעה של סיזר???

Potatoe

New member
אני אישית לא בעד הצבת גבולות או כללים

אני בעד אלטרנטיבות וחיזוק התנהגויות רצויות.
לפי מה שאני מכיר, ועל הנושא הזה פחות קראתי, כמות הגבולות והכללים שבני האדם נותנים לכלב היא גדולה יותר מאשר בטבע אצל להקת זאב מצוי.

לגבי השאלה על גלישת גלים, בני אדם לומדים על ידי חינוך, או להסתכל על המבוגרים מהם (או מנוסים מהם). אדם שניסה לגלוש על גלים, אם הצליח או לא, יכול להעביר את הניסיון שלו לאחרים. לא כל אדם חייב לרכוש את הניסיון מחדש, זה למה אנחנו הצלחנו להגיע לרמה כזאתי של מדע וטכנולוגיה, אפילו שכל ילד שנולד לא יודע חיבור וחיסור.

בעקרון, אם נשים כלב בים, הוא אולי ידע לשחות במקרה הטוב. כדי ללמד אותו לגלוש, סביר להניח שצריך מעורבות של אדם שיעזור וילמד אותו.
 

DogsPCI

New member
ועוד נ.ב. אנא בדוק את ההגדרה המילונית והרשמית של דומיננטיות,

&nbsp
ותראה שגם אילוף - מכל סוג שיהיה - נחשב כאקט דומיננטי על הכלב. שכן, זה בא למטרת **שליטה** על הכלב ועל הסיטואציה :). אז כולנו מחפשים להיות דומיננטים על הכלב... רק שיש כאלה שהחליטו שהמונח דומיננטי כפי שהוא מוגדר רשמית - לא מתאים להם. אז הם החליטו לתת לו משמעות אישית שלהם... :).
&nbsp
ברגע שאתה מנהל את הכלב שלך - בכל צורה שהי!! אתה מנסה להיות דומיננטי מולו. נקודה :). זו ההגדרה :). אז אנא, תבדוק את עצמך שוב :).
&nbsp
&nbsp
 
מה הקשר בין התאור שלך לבין סיזר ?

ברגע שאמרת שאתה מוריד 3-4 דרגות מהאלימות,
ומזכיר שאין עונשים בדרך בה אתה נוהג עם הכלבים,
אתה מסביר שאתה נוהג בדרך השונה 180 מעלות מהדרך
בה סיזר נוהג בכלבים.
אתה יכול להצמד בנוסטלגיה לדברים שהביאו אותך לדרך
שלך, או למצוא קשר בכך ששניכם נמצאים בקשר עם כלבים ועוד -
כיד הדמיון הטובה עליך.
העובדות הן מובהקות. סיזר נוהג באלימות ובכוחניות
בכלבים, ואת זאת אפשר לראות הן על גבי המסך בתוכניותיו,
ועוד יותר מכך מאחורי הקלעים.
מה לא מובן ?
 

DogsPCI

New member
יש המון משותף. העיקר. העיקר הוא המשותף.

&nbsp
ואני מסכים עם הביקורת לגבי התפל. רק-אומר שבמקום לשלול את מה שהוא מעביר, ידע שבעיני הוא יחודי וחשוב מאין כמוהו. אני שולל את המקומות השליליים, משפר ומתקן אותם, ולוקח את החיובי - וגם אותו משתדל לפתח.
&nbsp
אם הייתי כותב לגבי מה לקחתי ממנו, הייתי יכול לכתוב 200 עמודים (כמובן עם פיתוח והסברים שאני כבר העמקתי בעצמי). מתוך ה- 200, 195 עמודים היו דברים - טובים ויחודיים שלמדתי דרכו. ועוד 5 עמודים של הסתייגות ממנו, ושל התיקון שאני אישית ביצעתי (כפי שתיארתי קודם. הרבה פחות קשיחות... הרבה יותר זמן וסבלנות).
&nbsp
לכן פתחתי בהודעה הראשונה ודברתי על עיקר ותפל.
&nbsp
ונ.ב. - אני לא הייתי מאחורי הקלעים. ומאמין שגם את לא. אז בואי לא ננחש. מה שעובדה - הוא עובדה, ומה שבגדר הדמיון - שישאר דמיון.
&nbsp
ועוד נ.ב. סיזר מילאן לא האדם לעבוד עם כלב אחד בייתי. הראיה שלו יוצאת מנקודת המוצא של להקה של 30-40 כלבים עוצמתיים עם עבר-שלילי - משוחררים יחד. וטעות אחת, יכולה להוביל למריבה המונית. ככה שאצלו זה הכל - זמן-אמת - וריסון. ודרישה למשמעת - מוחלטת - די מייד! ולכן כל ההתנהגות שלו היא כזו. וכן, לפעמים הוא מאבד סבלנות או יוצא משליטה-עצמית - שזה לא נכון, ולא מקובל - גם עלי. ואגלה לך... שגם לא עליו.
&nbsp
זה בדיוק העניין, והסיבה שכל כך חוששים מהדרך שלו. כי הדרך שלו - שמה אותנו במבחן. מי אנחנו? יש לא מעט שכשניסו ללכת בדרך שלו - הרשו לעצמם להיות אלימים עם הכלבים שלהם. ואז כשקלטו מתי-שהו, אז האצבע הופנתה לסיזר, ולכל מה שהוא מייצג בעולם. אגלה לך, שגם לי הייתה תקופה בה - העתקתי אותו. כחצי-שנה שלא הכי הבנתי - איך הכל מתחבר, והייתי צריך לעבוד בשטח עם הכלבה שלי - כי לא הייתה ברירה. ואני מעולם - מעולם לא התפתתי להכאיב לה, או להכות אותה, או לשחרר עליה כעס. כי זה פשוט לא אני. להפך, ברגע שהבנתי כמה דברים בסיסיים, אפילו הורדתי מייד את קולר החנק שהיה עליה בעבר (כשלא יכולתי להשתלט עליה כלל), ועברנו לקולר רגיל. כי הייתה הבנה.
&nbsp
אז לי אין רגשות אשמה בעניין. כי גם אם סיזר עשה... אני לא עשיתי ככה. ולכן אני גם לא צריך לחפש את מי להאשים. ואין לי טראומות, ואני לא מחפש לשלול אותו ואת כל הגישה שלו. ואני שם בצד את ה - 5% שליליים שבו, ולוקח בשתי ידיים את ה- 95% דברים טובים שלמדתי ממנו...
&nbsp
לא מסנגר על התנהלות שלילית, רק אומר - שאת רואה רק את הרע שבו, אבל אך ורק את הרע. - ממוקדת. אני רואה גם וגם. ומבקר את הרע, ומשבח את הטוב. - הוגנות.
&nbsp
&nbsp
שבוע טוב. והלוואי וכולנו נגיע להתנהלות טובה ונקייה עם הכלבים שלנו.
&nbsp
 
לגבי מאחורי הקלעים...

הובאו סרטונים שהספקתי לראות, לפני שנמחקו מהרשת.
הוגנות - חשובה לי כלפי הכלבים.

חותמת על השורה האחרונה !

שיהיה שבוע טוב :)
 

Potatoe

New member
לא צריך לעצור רק פה

זה נכון שאפשר לקחת דברים, להוריד מהם את השליליים ולהתמקד בלשפר את מה שטוב.
אבל זה לא צריך לעצור פה. הדימיון שלנו מאוד מפותח, ויש לנו יכולת לצבור ולעשות ידע.
תמיד צריך להמשיך ללמוד, לנסות, לקרוא, לשמוע מאחרים.
לראות איפה אנחנו יכולים לשפר, האם ואיפה יש טעויות ולמה.
 
למעלה