אלרגיה ממזון

איתן63ב

New member
אלרגיה ממזון

שלום רב,
אני מאכיל את הכלבה שלי מזון יבש לכלבים בוגרים על בסיס עוף של אקאנה.
שמעתי לא פעם על כך שמזונות על בסיס עוף גורמות לאלרגיות ורציתי לדעת האם הדברים אכן מבוססים? ואם כן מהם הסימפטומים?
אני רוצה לציין שהכלבה שלי שגרה איתנו בבית ולא בחצר מידי פעם מתגרדת באזור הצוואר והאוזן, מלקקת הרבה את כפות הרגליים ונושכת בעצבנות את הזנב .
כמו כן מידי פעם שיעול כזה של משהו מציק בגרון.
האם ניתן לקשר את הסימפטומים האלו למזון?
תודה
 

KallaGLP

New member
זה ייתכן, אך אי אפשר לדעת בוודאות.

הדרך שבה אפשר לבדוק זאת היא להחליף לכלבה את המזון ללא עוף ולראות אם התסמינים נעלמים. רק יש לעשות זאת בהדרגה ולא בבת אחת, כדי לא לגרום לבעיות בקיבה: להחליף תחילה רק מעט מהמזון ולוודא שהכלבה מגיבה אליו בסדר ובהדרגה להחליף חלק גדול יותר ויותר מהמנה למזון החדש, עד שכל המנה תוחלף.
אם זה לא יעזור, אני ממליצה לפנות לווטרינר כי ייתכן שמדובר באלרגיה למשהו אחר או בעיה בריאותית אחרת או בעיה התנהגותית בכלל. כמו כן, ניתן להתייעץ עם פורום רפואת חיות מחמד בתפוז.
 

שירן ל11

New member
זה נשמע כמו אלרגיה, אבל לאו דווקא למזון

רוב האלרגיות הן בכלל לגורמים סביבתיים ולא למזון, כמו אבק, פרעושים, אבקנים וכו'. האם יש הבדל בין קיץ לחורף? בכל מקרה, אפשר כמו שKALLA הציעה להחליף מזון, והכי טוב לעשות את זה בליווי של הוטרינר. חוץ מזה, כדאי לדאוג להדברה טובה של פרעושים גם בחורף (ואם אמפולה לא עוזרת, לשקול לתת כדור נגד פרעושים), ולשאוב טוב את הבית מאבק.
יש היום תרופות שמטפלות באלרגיות שלא מבוססות על סטרואידים, ובהחלט אפשר להקל על הסבל שלה במקרה שהטיפול במזון ובסביבה לא יעיל.
 
למעלה