עזרה עם גורה בת חודשיים

Ella032

New member
עזרה עם גורה בת חודשיים

שלום לכל חברי הפורום,
לפני כשבועיים אני ובן זוגי אימצנו כלבה מתוקה, ואני צריכה את עזרתכם בנושא. זה יהיה קצת ארוך, אשמח שתקראו עד הסוף ואם תוכלו לעזור לי זה יתקבל בברכה ענקית!!
בתחילה הכלבה הייתה עדינה ונוחה, אך בימים האחרונים היא ממש תוקפת אותנו בנשיכות. אנחנו מביאים לה משהו אחר לנשוך, והיא פשוט עוזבת אותו וחוזרת לנשוך את הרגליים שלנו, וככה עד שהיא נרגעת. בנוסף לזה, בימים הראשונים ממש נראה שהיא מבינה לגמרי מהר את עניין הצרכים, אבל שוב, בימים האחרונים היא משתינה בבית (אבל רק משתינה, את הדבר השני היא כן עושה בחוץ), וכשמוציאים אותה החוצה, ברוב רובן של הפעמים היא פשוט מושכת הבייתה בבכי ויללות. עוד משהו ששמנו לב אליו הוא שאם היא לא מצליחה לנשוך אותנו היא פשוט הולכת לישון, וכשאנחנו כן מנסים להתקרב אליה ולהרגיל אותה לקרבה שלנו, היא לא כל כך מעוניינת. יש פעמים שאנחנו מרגישים שאם מישהו היה רואה את זה מהצד הוא היה בטוח שהיא עוברת התעללות קשה, מה שממש ממש לא נכון במקרה הזה.
נשמח לעזרה במקרה כזה ממי שיכול, וממי שמוסמך לעניינים כאלה בעיקר.

תודה רבה על כל עזרה!
אלה.
 
מזל טוב על האימוץ


לגבי הנשיכות, זאת בעיה ידועה עם גורים, אני מצרפת מאמר עם רעיונות איך להתמודד עם זה:

הגור נושך - איך מפסיקים אותו?
1
חינוך גורים לאי נשכנות קפיצות + פחית הרעשהנשכנות תוך משחק נעשית לצורך בירור מעמד ונעשית בדרך-כלל על ידי גורים. בעת הנשיכה יש לגעור בכלב ולתת לו משהו אחר לשחק אתו ולנשוך אותו (כמו סמרטוט או מגבת,כדור טניס או כדור משחק כלבים בתוך גרב קשורה) ולשבח אותו "כלב טוב" כשנושך את הסמרטוט/כדור גרב. הטיפול צריך להיות משולב ומלא כולל תיחום ומתן גבולות לכלב.יש לגרות את הכלב לנשוך אתכם תוך כדי משחק. עם הנשיכה לגעור בכלב "לא" (עם פחית הרעשה) ולעשות לו מיד טרנספורמציה למגבת / סמרטוט ולשבחו "כלב טוב".לאחר המשחק אין להשאיר אותו אצל הכלב אלה לשים במקום בו הכלב לא יוכל להגיע אליו.יש לזכור שהמשחק גם נועד לעייף את הכלב ע"י זריקת הגרב/כדור למרחקים שונים ע"מ שהכלב ירוץ ויתעייףבכל משחק עם הכלב יש לזכור שהבעלים הוא שקובע את זמן המשחק, מתי הוא יתקיים, כמה זמן יתקיים וחוקי המשחק.כך מתקבע מעמד המנהיג בבית.אפשרות מצוינת למניעת קפיצות ונבחנות בכלל זה השימוש "בפחית הרעשה".פחית שתייה קלה שוטפים טוב מכניסים 10 מטבעות של 10 א'ג. ראשית יש לתרגל בבית (להכרת הרעשן) עם אוכל, מניחים לפניו כמה חתיכות נקניק על הרצפה וברגע שהוא ניגש או עושה תנועה בכוונה לאכול יש להרעיש עם "הרעשן" בינו ובין הנקניק ולגעור עם המילה "לא". בשנייה שהכלב נסוג יש להרעיף המון תשבחות ועידוד ההתנהגות (וכמובן הצ'ופר הטוב ביותר וזה הנקניק) שהוא גילה (נסוג מהנקניק).יש צורך לחזור כמה פעמים עד שהוא לומד לגשת לנקניק רק כשאתה אומר "בתאבון" . אח"כ יש לעשות אותו הדבר גם בקפיצות עליכם או על אנשיםאחרים,בבית ובחוץ להרעיש בזמן שהוא קופץ ותמיד לשבח בזמן שהוא נסוג.אתה יכול להשתמש "ברעשן" בהרבה מצבים אחרים ע"מ למנוע התנהגות אחרת לא רצויה ,נשכנות,הרמת אוכל מהרצפה,קפיצות על רהיטים, חפירות ועוד..עוד עצה ברגעים בהם הוא משתולל או נושך כדאי להשתמש עם קונג עם ממרח טעים ולהעסיק אותו בנשכנות וניסיונות ללקק את הממרח מתוך הקונג בזמן הזה הוא מוציא את הרצון לכיוון הקונג ולא הזרועות שלכם.ולדעתי כדאי לכם להתייעץ עם מטפל/מאלף ע"מ להבחן ולחנך את הכלב לצרכים שלכם ולחנך אתכם לצרכיו הוא.מקווה שהיתי לעזר.אשמח לענות לכל שאלה בהצלחה!!!
נכתב ע"י אבנר הלוחש לכלבים | להודעה המקורית
2
כמה טיפים
גור עלול לנשוך מכל מיני סיבות: יצר משחק, שעמום, סקרנות , כאבי וגירוי הפה עקב גדילת/החלפת שיניים, בחינת גבולות ועוד. למרות שחלק מהסיבות הנ"ל חולפות, הרי שאם לא נטפל בתופעה, היא תשתרש, ותהפוך להרגל גם לאחר שהסיבה בגינה החלה, תעלם.
קיימים מספר מישורים לטיפול בנושא:
1) מישור כללי/כללי:
ניתוב המרץ העודף של הגור לאפיקים אחרים- כך שיעסוק בדברים נוספים שיגזלו את מרצו , ויתפנה פחות לנשיכות.
2)מישור כללי/ספציפי:
ניתוב הנשיכה לחפצים דוממים- מדובר בדברים גמישים ורכים, שאינם יכולים לגרום נזק לגור, כגון צעצועי כדור, אותם ניתן לרכוש בחנויות לציוד בע"ח וכו'. "צעצועי נשיכה" אלה יהיו בהישג ידו של הגור, והוא יוכל לנושכם בעת הצורך. יודגש כי אין להשתמש בחפצים שהגור יכול לזהות עם מי מבני הבית, אלא רק בדברים השייכים לו. צעצוע נשיכה עם ערך מוסף, הינו ה"קונג" אותו ניתן למלא במזון טעים.
3) מישור ספציפי /נקודתי:
כיצד ננהג בזמו אמת, כשהכלב נושך או מנסה לנשוך?-
א) גם בזמן אמת ניתן לנתב את הנשיכה לחפץ דומם. אך בעשותנו זאת יש לדאוג ולהקפיד כי הכלב לא יראה במתן "צעצוע משיכה" חיזוק/פרס על כך שניסה לנשוך אותנו.
פירוט הנושא מופיע ב"שאלות נפוצות" התנהגות ואילוף/טיפול בנשיכות, הפנייה לתשובתו של אבנר רז.
ב) ניתוק מגע- כאשר הכלב נשך או ניסה לנשוך, יש לחדול מכל מגע התייחסות אליו (על ידי כל הנוכחים בבית) למשך מס' דקות- המגע שלנו עם הכלב, חשוב עבורו. על ידי, הפסקתו אנו מנסים ללמדו לקשר בין הנשיכה לבין איבוד המגע איתנו. כאשר הכלב יבין זאת, ואכן יחדל מנסיונותיו לנשוך כאשר מנתקים מגע. יש לחכות זמן מה, ואז לחזור אליו ולשבחו. ניתן לשלב זאת עם הסעיף הקודם ולתת לו "צעצוע נשיכה", לאחר שחדל לנשוך.
ג) שיטה נוספת הינה להראות לכלב כי הנשיכה שלו הכאיבה לנו. זאת על ידי השמעת יללה או אנחת כאב. הבסיס לגישה זו הינה ההנחה, כי הגור אינו מודע לכאב שהוא גרם לנו. דבר זה מבוסס על התנהגות הגור בשגר, אשר מסמן ומתווה בדרך זו, ליתר הגורים את גבולות הכאב שלו.
4) מישור מניעתי/כללי:
הבהרת מבנה הלהקה לגור, והתווית גבולות- עלינו להקנות לגור שני דברים:
בלהקה הקטנה שלנו אנו המובילים, וכי הלהקה כי המקום הטוב ביותר בעולם. זאת אנו עושים, על ידי הבהרת מעמדנו להקה, שמירה על כבודנו, אך לא פחות חשוב מזה הינו לשבח ולצ'פר את הגור על כל גילוי או ניסיון לגילוי התנהגות טובה שלו.
הדרך הפרקטית לעשות זאת הינה בחלקה על ידי חינוך הגור פעולות שונות בהתאם להנחייתנו ומתן תגמול מיידי (ליטוף שבח, צ'ופר מזון טעים) מייד כשהוא עושה זאת.
רצ"ב קישור לאתר של יוסי סמואל אודות חינוך ואילוף גורים.
5) מישור מניעתי ספציפי:
אין לשחק או לעודד כלב לשחק משחקי נשיכה, עם מי מבני הבית/אורחים וכו'. או כל משחק אחר בו מעורב פיו שיניו, בכלל זה משחקי משיכת חבל, ומשיכה בכלל.

לגבי השאלה השנייה ששאלת, רצוי מאוד לא להכנע לגור ולהעלות אותו על המיטה. במקביל יש לדאוג כי הוא ישן במקום נוח, חמים, ושיחוש בנוכחותנו המרגיעה. ניתן לסדר לו מקום למרגלות המיטה שלנו.

ש.א.ג. אילוף כלבים

אני ממליצה גם לקרא את המאמרים שיש בפורום על גידול גורים, יש שם המון אינפומציה שיכולה לעזור לכם, המאמרים נמצאים בראש העמוד תחת הכפתור 'כלים ומידע'

בהצלחה
 
לגבי גמילה מצרכים

חינוך לצרכים
מאת: אבנר רז ``הלוחש לכלבים`` פורסם: 26/11/2005 עדכון אחרון: 06/10/2008

לימוד הגור/בוגר לשמירת ניקיון.

לכל כלב ישנה טריטוריה מחיה וטריטוריה חיצונית. טריטוריית המחיה היא האזור בו הכלב חי וישן ושומר אותו נקי מצרכים. הטריטוריה המחיה מקבילה למאורה של זאב בטבע וע"י תיחום הגור בטריטוריה זו אנו מלמדים אותו להתאפק ולשמור על כללים ללימוד הגור שמירת ניקיון
מעשיית צרכים בבית.

תיחום בכלוב והוצאה החוצה

יש לתחם אם הכלב באזור קטן בתוך הבית ( 1מטר על 1מטר הוא אזור מספיק בהחלט ) הכלב ישתדל לשמור על מתחם זה נקי וימנע מלעשות בו צרכים.

מכיוון שגור אינו יכול להתאפק זמן רב (מבחינה פיסית), יש לדאוג להוציא אותו בתדירות גבוהה לעשות צרכים – (כל 45 דקות).

כאשר מוציאים את הגור מהטריטוריה הפנימית, יש להוציאו ישירות החוצה מבלי להשתהות (ניתן להרימו על הידיים) כדי למנוע מצב של עשיית צרכים בבית.
כאשר אתם נמצאים בחוץ עם הכלב יש לדרבן אותו לעשות צרכים - ניתן להשתמש בפקודה "פיפי" וכשהוא עושה צרכים לשבח אותו "פיפי כלב טוב" .
זמנים חשובים בהם יש להוציא את הגור החוצה הם לאחר אכילה, שתייה, לאחר משחק, וכאשר הוא נעשה חסר מנוחה, מרחרח ומחפש מקום לעשות בו את צרכיו.

יש למנוע מהגור מים ואוכל באופן חופשי. לתת לו לשתות חופשי לפני היציאה החוצה (לשים את קערת המים ליד דלת היציאה כדי שלא יעשה פיפי בבית מיד לאחר השתייה). בחזרה הביתה יש לתת לו כ- 10-15 שלוקים מהמים ולקחת לו את המים בכדי לעזור לו להתאפק.

אם הגור עשה צרכים בחוץ, אפשר להשאירו משוחרר בבית (בהשגחה בלבד) למשך 45 דקות. לאחר מכן, להחזירו לכלוב ל- 20-30 דקות ומשם להוציאו ישירות החוצה.
אם הגור לא עשה צרכים בחוץ, יש להחזיר אותו ישירות לתוך הכלוב ולהוציאו שוב החוצה לאחר 20-30 דקות.

יש להגדיל את הזמנים בהם אנו משחררים אותו בבית / תוחמים אותו בכלוב בהתאמה לגיל הכלב וליכולת ההתאפקות שלו.

מה קורה אם הגור עשה "תאונה" בבית?

אם תפסת את הגור בזמן המעשה, גער בו עם המילה "לא" והוצא אותו (על הידיים) החוצה. כשעשה צרכים בחוץ, שבח וצ`ופר אותו.( לרוב לא יעשה מיד )

אם לא תפסת אותו בשעת מעשה, אין טעם לגעור כלל. הוא לא יבין למה אתה כועס ולא יקשר זאת לעובדה שעשה צרכים בבית.

כלוב הטסה לעזרת תיחום.

כלוב הטסה הוא השלב הראשוני בהקניית הרגלים נכונים לגור לחיות את חייו
מבלי להיכנס "לצרות". כרסום/ נשכנות/ מיקום היררכי בלהקה/
הדבר הראשון והחשוב הוא להרגיל את הגור לניקיון.. אבל תמיד צריך כשאנו עוסקים בחינוך ואילוף הגור/כלב לחשוב עוד קצת... קדימה במחשבה, מה עלי לעשות עם הבעיה הקיימת? ואיך אני פותר אותה לטווח ארוך? כלומר הכחדה של ההתנהגות הלא רצויה.ראשית זה
1.המטרה
2.הדרך.
3.האמצעים.
4.זמן הנדרש לטיפול.
מאחר והגור עדין לא יכול לשלוט בצרכיו מעבר 15 35 דק` .
לא הייתי מקשה עליו את החיים למצוא נקודה אחת בה יעשה צרכיו .אני חושב שאין לזה חשיבות מרובה. ,
אם תיתחם 4 מ"ר (מקלחת/ שירותים /גדר גינה ירוקה) ותוסיף כלוב הטסה המתאים לגודלו הסופי של הגור (מחשבה קדימה) ללא הדלת. הכנס ריפוד או שמיכה של הכלב לתוך הכלוב האכל את הגור בתוך הכלוב. יש לפזר את האוכל על השמיכה למשך שבוע.
כך הגור יחשיב את הכלוב כמו מאורתו בטבע (כגור). וכך אתה מרגיל אותו לביתו החדש .
השימוש בעיתונים
לפעמים יש צורך להשתמש בעיתונים כי אורח חיינו מכתיב לנו להעדר לשעות ארוכות מהבית
ואז אין אפשרות ללמד את הגור ניקיון בעזרת כלוב הטסה הוא לא מסוגל להתאפק כל כך הרבה שעות, אם יישאר בכלוב 5 שעות רצופות - הוא יעשה את הצרכים בוודאי. מפאת העובדה שמערכת השתן שלו קטנה עדיין, הוא צריך לצאת לעתים תכופות (כל 45 דקות). וכן, זה יגרום לו מאד לא לאהוב את הכלוב. האמינו שהוא ינסה לצאת החוצה בכל מאודו אבל אם תנעלו אותו, לא תהיה לו אפשרות לצאת והוא יעשה צרכים בפנים. זה יגרום לו להבין שמותר לו לעשות צרכים בתא ויהיה קשה לגמול אותו מכך.
על כן אין ברירה אחרת מאשר השימוש בעיתונים שלדעתי מלמד את הגור לעשות בנקודה מסוימת ולא מלמד את הגור להתאפק כלל.
והסיבה ברורה הזאב בטבע או החיות בכלל אינן צריכות להתאפק הן עוצרות במקום ועושות את צרכיהן (לא בטריטוריית המחיה) ללא צורך בהתאפקות אלה כדי מרחק מטריטוריית המחיה.

עיתונים אינם מלמדים את הגור להתאפק.כך שזו לא הדרך הכי יעילה לחנך לצרכים.
להתאפקות התפקיד החשוב ביותר במניעת צרכים.!!!!

אבל זה נכון להכווין את הגור למקום מסוים,מאחר והעיתון סופג את הריח באופן יעיל מאוד הגור יעדיף לעשות שם . ואני משתמש בעיתונים בדיוק למטרה זו להכווין את הגור לכיוון הדלת ע"י כך שאני מרחיק בהדרגה את העיתון לכיוון דלת הכניסה .אבל לעניין ההתאפקות המקום הנכון ביותר ללמד את הגור להתאפק זה כלוב ההטסה .מגיל 3 חודשים אפשר להתחיל לחנך להתאפקות ובהדרגה להעלות את זמן השהייה של הגור בכלוב ההטסה .
כך הינך מנצל את ההזדמנות גם לתחום וגם להכיר לגור את כלוב ההטסה כך המשך הטיפול יהיה טבעי לכלב וללא טראומות או לחץ במהלך החינוך לצרכים.

זהו רק אחד מיתרונות כלוב ההטסה לעיצובו ההתנהגותי של הגור למשך חייו.

לגבי ריחות המושכים גור לעשיית צרכים אף פעם לא השתמשתי בהם לפתרון בעיה זו .ואם לא הניח ריח מה ...הגור יתאפק??? לא הוא לא יתאפק הוא יעשה על העיתון ולאחר שאני מנקה אני מניח את העיתון עם ריח השתן של הגור בפינה וקרוב לדלת הוא בד"כ יעשה איפה שהריח שלו קיים .אבל כאן יש בעיה ללמד להתאפק.על כן כדאי מאוד לתפוס 2 ציפורים במכה אחת
אם הוא חי בבית כדאי לשקול ברצינות שימוש בכלוב טיסה .

לגבי הוצאת הגור מהבית: טעות נפוצה היא לא להוציא גור בגיל זה ולא לחשוף אותו לסביבה. אני מבין את הוטרינרים שנותנים עצה זו, אבל מבחינה התנהגותית זה מתכון נהדר להכוונת בעיות התנהגות. אח"כ נצטרך לטפל ארוכות בחשיפה לסביבה וסוציאליזציה.( כמובן עם כללים ברורים למניעת הדבקות במחלות )
עד כאן דעתי בנושא חינוך הגור לניקיון.
אשמח לתגובות.
רז אבנר.
 
והדבר הכי חשוב לדעתי זה חשיפה נכונה

חשיפה - חשיבותה ודרכים להטמעה נכונה
מאת: ספי סהר פורסם: 12/12/2008 עדכון אחרון: 14/12/2008

מאמר זה עוסק בהדרכה נכונה של חשיפת גורים לעולם.
המאמר הוא שכתוב של תשובות לשאלות שנתן ספי בפורום klavlav.org
http://www.klavlav.org/community/forum/forum_posts.asp?TID=1573&PN=1

לרוב בעלי החיים, כולל בני האדם, קיים במהלך ההתבגרות תהליך הקרוי בשם "סוציאליזציה".
תהליך הסוציליזציה נמשך במהלך התבגרותו של הכלב ומהווה את ההסתגלות הבסיסית הראשונית לגורמים שונים כגון כלבים זרים, בני אדם, בעלי חיים, רעשים ולמעשה – כל עולמם.
אם ההיכרות הראשונית היא נעימה ולא מאיימת, הכלב יפתח לגורמים אלה גישה חיובית ורגועה במהלך כל חייו.
אם הכלב חווה תהליך סוציאליזציה לקוי או חסר, הוא יגדל ככלב חששן ואף תוקפן לגורמים הרבים אליהם לא נחשף כראוי.

כעקרון כל מפגש ראשוני צריך להיות חוויה נעימה לכלב. התקופה הקריטית ביותר של התהליך מתחילה בגיל שלושה שבועות ומסתיימת בגיל שלושה חדשים וחצי בערך.
לאחר גיל שלושה וחצי חודשים, וככל שהגור יגדל, ילך ויסגר "חלון ההזדמנויות" לעיצוב אופיו והכלב הופך לפחות ופחות "ניאטרלי". מכאן - שהסיכויים שיגיב לגורמים חדשים בפחד או תוקפנות גובר ככל שהגור מתבגר.
מסיבה זו בגילאים אלו של הגור אני ממליץ ללקוחותיי לעזוב את המשמעת ולהתמקד בחשיפה. לא כי אי אפשר ללמד את הפקודות בגיל זה על בסיס חיובי, אפשר גם אפשר ואף רצוי אבל החשיפה חשובה יותר ולרוב האנשים אין מספיק זמן ויוצא שהאחד בא על חשבון השני...
הקונפליקט הגדול ביותר שמתעורר בעניין זה הוא נושא המערכת החיסונית: וטרינר ממוצע ימליץ לך להרחיק את הכלב ממוקד פוטנציאלי למחלות (כלבים, חיות אחרות ולכלוך) אך אישית אני מעדיף בגזעים מסויימים המיועדים לעבודה והדרייב הגבוה שלהם הופך אותם לסיכון לאחרים ולעצמם (לדוגמא פיטבול, מלינואה וג'אק ראסל. אך יותר הכוונה לגורים שבאופיים הם בעלי דרייב גבוה, זה יכול להיות כל גזע ובמיוחד הגור בעל הדרייב הגבוה ביותר מתוך השגר.)
אני מעדיף שהגור שלי יחטוף פרוו מאשר שלא ייחשף בצורה מושלמת אם לדעתי חוסר חשיפה מסכן אותו יותר.. אבל אני מאמין שהגישה האידיאלית לכלבי בית ממוצעים היא איפשהו באמצע - לחשוף את הכלב אך בצורה מבוקרת. כלומר לאפשר לכלב מפגש עם מגוון כלבים מחוסנים ובריאים, אזורים ציבוריים נקיים, נסיעה בתחבורה ציבורית ושאר ירקות.
לאחר חשיפה נכונה הגור יהפוך לכלב יציב ונוח ואז אפשר לפנות את הזמן לעבודה על משמעת מעולה.
כעת אתאר כיצד לבצע חשיפה נכונה עם גור בשלב הסוציאליזציה:

רקע: בכלביים וביונקים רבים אחרים (טורפים שונים, פרימטים ועוד) אנו מגדירים את שלבי ההתפתחות העצביים והנפשיים של הגור במספר שלבים, אני אגע בקצרה בראשונים:
השלב העוברי- מתייחס לשלב בו הגור נמצא ברחם אימו: מחקרים שונים מצביעים שבשלב העוברות העובר מושפע מגורמים חוץ רחמיים, ואולי אף חוץ אמהיים שישפיעו על התפתחותו כגור.
שלב הינקות (מההמלטה ועד 13 יום) - הגור לומד לינוק ומגלה ומפתח את יכולותיו הפיסיות ככלב.
שלב הזהות (מ-13 יום ועד שלושה שבועות), הוא שלב ההחתמה -הכלב לומד לזהות עצמו ככלב - קיום קשר אינטנסיבי עם כלבים אחרים הוא הכרחי וקריטי. הגור לומד התנהגויות ודפוסי התקשרות בריאים עם אחיו ואחיותיו לשגר.
שלב הסוציאליזציה (חברות) שלושה שבועות עד 12-14 שבועות – אשר בו עוסק מאמר זה.
מעתה והלאה חלים שלבים נוספים בחיי הגור הקשורים בהתייצבות אופיו והתבגרותו ובנייתם של יצרים שונים עד לשלב הבגרות.

בתחילתו של שלב הסוציאליזציה (שלושה שבועות ועד גיל חודש וחצי) קיום קשר עם כלבים נוספים הוא קריטי לגבי יכולתו של הכלב לתקשר ולהתנהג עם בני מינו לכן מקובל להפריד גור מהשגר
רק בגיל 6 שבועות. רוב המגדלים היום, מלבד מגדלים לכלבי עבודה, לא מקפידים על חשיפה לגורמים נוספים בשלב שעד למכירת הגור. לכן נותרת לבעל הגור החדש תקופה קצרה ביותר של בין חודש לחודש וחצי של חשיפה מבוקרת ונכונה.

כיצד לבצע חשיפה מבוקרת:

1) על הגור להיות שרוי במצב יציב עם סביבתו: כלומר עליו להיחשף לסביבתו (ביתו) בצורה מלאה לפני שנחשוף אותו לתנאים חדשים.
גישה חדשה של מספר כלבני עבודה גורסת כיום כי אם הכלב לא יקבע לעצמו סביבה יציבה במהלך כל שלב הסוציאליזציה אלא יחליף סביבה לעתים קרובות, הוא יגיע לרמה מעולה של יציבות ואומץ.
איני שולל את הגישה זאת לגמרי אבל אני חייב להדגיש ולהזהיר: לפעמים היא מוציאה תוצאות לא רעות ולפעמים הורסת גורים לחלוטין. מדובר בשיטה שלא הוכיחה את עצמה ברוב המקרים שנתקלתי בהם. על כן עליכם לקבוע לכלב שיגרה ותנאים קבועים: זמני ארוחות קבועים, נוהגים קבועים, מקום קבוע לישון בו וכו'. כאשר הגור מרגיש בטוח ונוח בביתו החדש אנו יכולים לעבור לשלב הבא:

2) הגדרת היצרים הדומיננטיים המפעילים את הגור: בכדי שנוכל לגרום לכל חוויה להיראות חיובית בעיני הגור עלינו להבין מהם הגורמים המניעים אותו לפני כן ולפתח אותם: בדוק מה הגור שלך הכי אוהב בהתבסס על היצרים:
א. אכילה- איזה סוג צ'ופרים הגור הכי אוהב,
ב. צייד-משחק: פפירול, כדור, חבל, סמרטוט וכו' ולמד את הגור לשחק בהם,
ג. נהיגות\התנהגות חברתית: אהבתו של הגור אליכם ועידודכם ויחסכם אליו.

לאחר שהגדרתם מה היצרים החזקים ביותר אצל הגור, נסו להגביר אותם קצת - תנו צ'ופר מסויים רק לעיתים רחוקות וגירמו לכלב להתאמץ בשבילם. למשל החביאו צ'ופר מתחת לכרית ותנו לו למצוא אותו, תנו לו צ'ופר לאחר ביצוע התנהגות מסויימת רצויה ועוד. בקיצור, למדו את כלבכם להתאמץ בכדי לזכות מכם לתשבוחות.
כאשר תגיעו לשלב בו תוכלו לגרום לכלבכם לעשות דברים שלא היה עושה בדרך כלל עבור צ'ופר, משחק, ליטוף או עידוד - רק אז עיברו לשלב הבא:

3) חשיפה מבוקרת בבית ובסביבה הקרובה לבית: לפני שאנו מוציאים את הגור לסביבה זרה כדאי לחשוף אותו לגורמים שעלולים להיות בעייתים במגרש הביתי שלו. כלומר לפני שאנו מביאים את מוחמד (או רקסי) אל ההר אנו מביאים את ההר אליו (-: . הביאו אנשים חדשים (לכלב) אל ביתכם והפגישו את הגור עימם, חישפו אותו לחפצים שונים, צעצועים מרעישים, שואבי אבק, והקלטות של רעשים שונים מהרחוב והשטח.
כל זאת עשו תוך הקפדה על העקרונות הבאים:

א'- חופש הגישה: על הכלב לנוע וליצור אינטראקציה ראשונית וחיובית בחופשיות ומרצונו. אין למשוך, לדחוף או להרים על הידיים את הכלב פיסית. על האובייקט להיות סטטי או נע לכיוון המנוגד לגור.

ב'- מרחק אדישות: בהתבסס על חוקי אדיגר (ראו ערך "חוקי אדיגר") אשר קבע שלכל בעל חיים תחום אדישות, חשדנות, בריחה ותקיפה ביחס לגורם מסויים, עליכם לשאוף להציב את הגור בקצה תחום האדישות שלו - במרחק בו הגור מבחין בגירוי אך אינו נסוג או נובח\מגרגר ומשם לגרום לו להתקרב בכוחות עצמו ומרצונו תוך שימוש בצ'ופר. כלומר, נסו לקרב את הגור אל אובייקט החשיפה (הגורם שאנו רוצים לחשוף אותו אליו) תוך מתן צ'ופר בכל פעם שהוא מתקרב עוד כמה צעדים.

ג'- החלפה לדחף הרצוי: כל יצר הוא רדום וכשהוא בא לידי ביטוי, הוא נקרא דחף. ישנם דחפים שלא יכולים להתקיים במקביל בצורה מלאה. דוגמא טובה לכך הם דחף הבריחה (המנעות) ודחף הצייד או דחף האכילה. כלומר כשאתם גורמים לכלבכם לאכול או לרדוף אחרי כדור הוא לא יעסוק בבריחה והימנעות לפחות לא כשם שהיה עושה ללא כדור או מזון. לכן לפני שאנחנו מציגים את אובייקט החשיפה כדאי "להחליף" ליצר הרצוי- לגרות את הכלב עם המזון או הכדור.
כעיקרון, כאשר נוצר שיפור בהתנהגות הרצויה אנו מצ'פרים.

ד'- הנדס הצלחה ותגמל עליה: הגור לא חייב להסתער לזרועות שואב האבק השואג ולרבוץ עליו בפעם הראשונה או השנייה בה הוא פוגש בו. גם משחק בכדור בסמוך אליו יעשה את העבודה... (כדור, פפירול, מזון וכ"ו). רעשים יש להגביר בהדרגה ובהחלט כדאי להשתמש בהקלטות.
התקרבות ספירלית אל האובייקט תהיה הדרגתית ולא פרונטלית ופתאומית. התקדמות אל עבר האובייקט שעשוי להיתפס כבעייתי צריכה להיעשות בצורה ספירלית (מעגלית) ולא ישירה. הסיבה לכך היא שכשהגור נע אל עבר האובייקט בקו ישר האובייקט הופך למרכז תשומת הלב של הגור והגור שוקל האם הוא מהווה איום או טרף. אך כשהגור נע במעגלים הולכים וקטנים סביב האוביי
 
המשך לחשיפה נכונה:

ד'- הנדס הצלחה ותגמל עליה: הגור לא חייב להסתער לזרועות שואב האבק השואג ולרבוץ עליו בפעם הראשונה או השנייה בה הוא פוגש בו. גם משחק בכדור בסמוך אליו יעשה את העבודה... (כדור, פפירול, מזון וכ"ו). רעשים יש להגביר בהדרגה ובהחלט כדאי להשתמש בהקלטות.
התקרבות ספירלית אל האובייקט תהיה הדרגתית ולא פרונטלית ופתאומית. התקדמות אל עבר האובייקט שעשוי להיתפס כבעייתי צריכה להיעשות בצורה ספירלית (מעגלית) ולא ישירה. הסיבה לכך היא שכשהגור נע אל עבר האובייקט בקו ישר האובייקט הופך למרכז תשומת הלב של הגור והגור שוקל האם הוא מהווה איום או טרף. אך כשהגור נע במעגלים הולכים וקטנים סביב האובייקט בעקבות משחק או צ'ופר הוא מתקרב אל האובייקט מבלי לתהות יותר מדי על קנקנו והצ'ופר הוא שהופך להיות מרכז העניינים. גם אינטנסיביות הגירוי צריכה להתגבר בדרגה – לדוגמא, לפני שאתה לוקח גור לשוק הומה אדם עליו להפגין ביטחון מלא עם שניים שלושה אנשים זרים סטטיים וגם בתנועה, שקטים וגם קולניים. דוגמה נוספת - הכר לכלבך ארנב, ורק אחר כך חנות חיות, פינת חי וספארי וכן הלאה... קולות ורעשים יש להגביר בהדרגה.

4. התנהגות רצויה: הקפידו שהגור מגיב בצורה רצויה אל הגירוי (ידידותיות\אדישות) ולא בתוקפנות או פחדנות. אם תקפיד על הכללים המוזכרים לעיל סביר שלא תיתקל בהתנהגות כזאת אך במידה וכן ונתקלת בתוקפנות שאינה מבוססת על פחד, גער בגור ונתק אותו מהגורם מיידית. את הגור אוחזים בידיים ומרימים אותו במהירות מהרצפה. הניתוק המהיר מהרצפה ביחד עם געירה בקול עמוק יעשו את העבודה עם רוב הגורים. אולם אין לחבק את הכלב במקרה הזה וכל כפותיו צריכות להיות מונחות באוויר. אפשרויות נוספות הן לתקן אותו באמצעות משיכה מהירה בקולר או ניעור קל בעור העורף. חשוב שכל פעולות התיקון הללו ילוו בגערות רמות (בטון אסרטיבי ולא "צעקני" כדי שלא נפחיד את הגור).
במידה וההתנהגות היא מבוססת פחד והגור לא מתעניין בצ'ופר מספיק בכדי להתקרב אל האובייקט, הסר את הצ'ופר וחלוף על פני האובייקט בקצב קבוע ומהיר מבלי להתייחס אליו בכל חשיבות.
המשך להחזיק את קצה הרצועה ותוליך את הכלב כפי שעשית כל הטיול. לאחר מקרה כזה המתן פרק זמן בין שתי דקות ליומיים וחזור אחורה אל שלב א' ואל קצה תחום האדישות. את זמן ההשהיה שבמהלך הזמן הזה נצל להעלאת הגור את הדחף לגורם החיובי. כלומר – נענוע מהיר בכדור על חוט בתוספת רעש נשיפה, נפנוף בפפירול, הצמדת צ'ופר לאף הכלב והרמת הצ'ופר באוויר יחזקו ברוב המקרים את הדחף המניע את הכלב להשיג את הצ'ופר ויגרמו לו לריכוז מחודש בפרס ולא באובייקט.

5<i>. </i>התייחסות למערכת החיסונית של הגור: קחו בחשבון את המערכת החיסונית החלשה יחסית של הגור שעדיין לא קיבל את כל חיסוניו. הקפד שהגור לא בא במגע עם צרכים של בעלי חיים וכלבים לא מחוסנים ומשוטטים, אבל הזהר שלא תגרום לגור לפחד מהם בגלל עקשנותך להימנע מהם. סעיף זה בעייתי מעט ולכן אני מוסיף בסוף מאמר זה את הערותיה של הווטרינרית ד"ר קליר ברקאי.


6. הדרגתיות וסבלנות: אף פעם על תעייפו מדי את הגור או תמאיסו עליו את הצ'ופר. כשאתה משיג התקדמות בדרך כלל זה הזמן לחזור הביתה. ההתקדמות תמיד תהיה הדרגתית וסבלנית. אל תיחפזו כדי לא לשבש את התהליך ולגרום נזק.

7. יציאה לשטח: עכשיו אחרי שהגור התרגל לגורמים בסיסיים בסביבת מגוריו, אנו יכולים להתחיל להוציא אותו לפגוש שטחים חדשים תוך הקפדה על העקרונות המפורטים לעיל ועל הדרגתיות, הדרגתיות, הדרגתיות!!!
חשוב לחשוף את הכלב לסביבה זרה לפני שאנו חושפים אותו לגורמים זרים בסביבה זרה. לדוגמא לפני שאני לוקח גור לגן שעשועים הומה ילדים משתוללים אני מביא אליו הביתה ילד או שניים ומוודא שהוא חש בטוח ומתנהג איתם כראוי. רק אחר כך אני מוציא אותו בבוקר לגן שעשועים ריק ומוודא שהוא מפגין בטחון בגן שעשועים על כל מתקניו וברזיותיו... בצהריים למחרת אני חוזר לגן כשהוא מכיל מספר ילדים ומציב את הכלב בשוליו ומעודד אותו להתקרב לקהל וכן הלאה...

ולסיום,
רשימת אובייקטים המומלצים לחשיפה:
בני אדם, מכל הסוגים, הגילים, הצבעים, והמינים, והתלבושות
כלבים, " ; ; ; ; "
בעלי חיים שונים.
מדרגות
מדרגות נעות
מעליות
כלים חשמליים
רעשים במיוחד קולות נפץ
כלי רכב
מקומות הומי אדם
ים,
מקורות מים שונים,
קליניקה של וטרינר בלי בדיקה
בדיקה על ידי וטרינר
וכל דבר העולה על דמיונכם.


זכרו: הגורות של כלבכם לעולם לא תחזור והיא חוויה מיוחדת במינה. הקפידו שתהיה גם חוויה מהנה עבורכם ועבור כלבכם.

בהצלחה
ספי.ס
[email protected]

מאלף כלבים ומרצה לאילוף כלבים בבית דגן.



דברי הווטרינרית ד"ר קלר ברקאי לגבי תהליך חשיפה בטוח מבחינה בריאותית:

כדי להוסיף ולחדד את הפן הבריאותי המטריד הקשור לחשיפה יש לחזור ולציין מספר דברים:
ישנו פרדוקס בין חלון ההזדמנויות שהוא בעצם חלון הזדמנויות אל חזור, אשר אם לא נעשה בו את תהליך החשיפה כנדרש לא נוכל לשחזר מוכנות חושית וחווייתית של הכלב לצורכי למידה למשך כל חייו. מצד שני התקופה הזו עד גיל 14 שבועות חופפת כמעט לחלוטין לתקופה של החיסונים שבמהלכה הגור עדיין אינו נחשב מחוסן ויכול להדבק במחלות קטלניות ומפחידות כמו פרוו וירוס או כלבלבת.
ישנם הרבה בעלי כלבים הפותרים את הבעיה בכך שהכלב אינו יוצא החוצה ואינו נחשף עד תום החיסונים והם אומרים אחר כך כשיהיה בטוח יש זמן לחשוף אותו. אבל זו טעות! תקופת החשיפה היא תקופה קריטית בכך שאם הכלב לא נחשף לסביבה בתקופה זו יותר לא נוכל לשחזר את סוג ואיכות החשיפה ויכולות להיות הפרעות התנהגותיות שונות הבאות לידי ביטוי בעיקר בפחדנות.
לכן צריך לדעת כיצד נדבקים במחלות קטלניות להזהר מזה ויחד עם זאת לעשות עבודת חשיפה טובה ויסודית.
דרכי ההדבקה במחלות הקטלניות הן במגע ישיר עם כלב נגוע או נשא או במגע עם הפרשות כמו ליחה או צואה. שתן אינו מדבק. עלינו לקבוע כי במהלך הטיולים הכלב שלנו אינו מתרועע עם כל הכלבים האחרים בשכונה וכי אנחנו לא לוקחים אותו לטיול בפארקים כל עוד לא סיים את חיסוניו. יחד עם זאת עליו לפגוש כלב או שניים אחרים ולכן נבחר מראש כלב שאינו חשוף למקורות הדבקה רבים (אינו הולך לכל הפארקים בשכונה) וכלב בעל מזג נוח כדי שהמפגשים לא יהיו מאיימים אלא נעימים ועם כלב או כלבים אלה הגור שלנו יוכל לשחק. במהלך הטיולים שלנו נקפיד להיות קשובים לכלב כדי למנוע ממנו הרחה של צואה של כלבים אחרים.
בהצלחה, בברכה,
ד"ר קלר ברקאי
 
היי אלה , ראשית מזל טוב על האימוץ

אשמח לקבל קצת פרטים ולהבין קצת יותר לעומק את ההתנהגות לפני שאנסה לעזור.
בת כמה הכלבה? מאיפה אימצתם אותה ? ומה ידוע לכם על העבר שלה לפני האימוץ?
ההתנהגות שהכלבה מגלה עכשיו היא סביר להניח ההתנהגות של הכלבה , ההתנהגות הטובה שציינת בהתחלה הייתה בימים הראשונים - מה שמעיד על תקופת ההסתגלות שלה לבית ואליכם , לרוב הכלבים ישנה תקופת הסתגלות של בין שבוע לחודש (תלוי בכלב) עד שמראה את ההתנהגות האמיתית שלו.
לכן ההתנהגות מהימים הראשונים היא אינה מדד לאופי והתנהגות הכלבה באופן טבעי סביר להניח כי עדיין לא הרגישה מספיק בנח איתכם ובסביבה שלה בשביל להראות את ההתנהגות האמיתית שלה.
את רושמת שהיא תוקפת אתכם בנשיכות ... אשמח להבין קצת יותר למה את מתכוונת במילה תוקפת ... האם ממש תוקפת באגרסיביות עם נהמות גרגורים ונשיכות כואבות או נושכת ממשחק / התלהבות וכו? איפה היא נושכת ובאילו מצבים?
לגבי הצרכים , האם היא עושה גם פיפי בחוץ או רק בבית? האם יש מקום מסויים שעושה בבית?
לגבי היללות והמשיכות הבייתה - האם נראה שהיא מפחדת ממשהו בטיול? איך אתם מגיבים לזה?
אני בטוח שאינכם מתעללים בה ועצם ההתייעצות פה מעידה על רצונכם לעזור לכלבה ולקשר בינכם
אשמח לעזור אך אני צריך עוד קצת פרטים

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

Ella032

New member
היי שימי

קודם כל, תודה רבה על הרצינות והרצון לעזור! זה לא מובן מאליו בכלל!
ככה- הכלבה בת חודשיים וחצי בערך, אני לא יודעת מה העבר שלה, אבל אני יודעת שמי שנתן לי אותה הוא אדם רציני, עם ניסיון ומאוד מאוד נחמד, ככה שאני רגועה בעניין הזה. אני כן יודעת שהיא לא חיה בתוך בית לפני האימוץ, אלא בחוץ, אפילו עם עוד כלבים.
לגבי הנשיכות- מה שקורה זה שהיא פתאום נורא רוצה לנשוך לנו את הרגליים, וגם את הידיים אם אנחנו מושיטים אותן כדי להפסיק אותה, היא מקשקשת בזנב כשהיא עושה את זה, וכשאנחנו אומרים לה לא, היא עוד יותר רוצה לנשוך, וכשהיא מצליחה לתפוס את המכנס, היא נוהמת ומסרבת לעזוב. ברגע שאנחנו מצליחים לנתק אותה, היא משתטחת עם החלק האחורי טיפה למעלה ומתחילה לנבוח, ואז מנסה שוב לנשוך, ותוך כדי היא נוהמת. לא שמנו לב למצבים ספציפיים שבהם היא עושה את זה, פשוט באה לה איזו "ג'ננה" שכזו פתאום. יש לציין שהנשיכות דיי כואבות, ויש מצבים שהנשיכות הן עדינות אז אנחנו יודעים מה זה כשהיא עדינה, ובמקרים האלה זה לא עדין.
מבחינת הטיולים, מאתמול להיום זה השתפר למען האמת. חששנו שמשהו הפחיד אותה בלי ידיעתנו, ולכן בטיולים האחרונים נתנו לה להוביל כדי שהיא תרגיש קצת יותר בנוח, וזה עבד. אני מקווה שככה זה ימשיך. אם בכל זאת יש איזו שהיא עצה, נשמח לשמוע.
לגבי הצרכים - גם, היא משפרת, יש עליות וירידות, פשוט בימים האחרונים היו לה הרבה "פאדיחות" בתוך הבית וזה היה מוזר כי היה נראה שהיא דווקא לומדת נכון את העניין. כשקורית פאדיחה, זה לא ממש במקום ספציפי, ושמנו לב שהיא מבקשת לצאת, אבל אם אנחנו מתמהמהים לשניה, היא פשוט עושה, לרוב ליד הדלת. היא עושה פיפי גם בחוץ, אבל יוצא לה גם בבית.
מקווים שענינו על כל השאלות בצורה מספיקה, וכמובן נשמח לפרט עוד אם צריך.

שוב תודה רבה!
מחכים לעצה :)
 
היי אלה

קודם כל היא גורה מאוד מאוד צעירה וזה הזמן להתחיל עם הטמעת הרגלים נכונים והתנהגויות טובות וכמו כן חינוך לצרכים , ניתוב נשכנות ולשים דגש רב על חשיפה.
נשכנות - לפי מה שאת מתארת (הכל בערבון מוגבל מבלי שפגשתי את הכלבה ורק מתיאורים שלך) מדובר בנשכנות טבעית של גורים שנובעת מכמה סיבות בינהן משחק (את מתארת שהיא משתטחת ומעלה את הטוסיק - זוהי תנוחת משחק בכלבים), בדיקת גבולות, תסכול, עודף אנרגיה ועוד, ישנם גורים עם צורך אוראלי גבוה יותר אשר זקוקים ליותר ריסון וניתוב משאר הגורים. הנשיכות כמובן כואבות מאחר ומדובר בשיני חלב חדות מאוד (ישנם גורים אשר הופרדו מוקדם מידי מהאמא ושאר הגורים בשגר ואז יכול להיות שנושכים חזק כי לא עברו ריסון ולמדו עיכוב נשיכה מהאמא - משהו מאוד מאוד חשוב שכל גור צריך לעבור אחרת תמיד יהיה לוקה בחסר , גם בתקשורת כלבית- אני מקווה שאצלכם זה לא המצב והיא הייתה עם האחים שלה ועם האמא עד גיל חודש וחצי).
מה שצריך לעשות זה כמה דברים במקביל :
1. לפרוק לה כמה שיותר אנרגיה , על ידי טיולים ארוכים , משחק ( שכולל ריצה , רדיפה , ונשיכה - ישנם צעצועי נשיכה מיועדים לגורים) , ללמד אותה משמעת יכול מאוד לעזור לכם גם בפריקת האנרגיה מאחר והיא פורקת בצורה מנטלית (צריכה להיות בריכוז גבוה ולהישמע) = פריקה מנטלית מעייפת את הכלב הרבה יותר ממשחק ריצה או כל פעילות פיזית אחרת.
2.לנתב את הנשיכות לדברים שמותר - הגורה שלכם צריכה לפרוק את הצורך ללעסנות שלה , אז במקום על ידיים רגליים וכו' יש לספק לה דברים אחרים בהם היא יכולה להתעסק עם הפה , כמו קונג ממולא בכל מיני דברים טובים (רצוי אף להקפיא אותו) , עצמות לעיסה למיניהן (חשוב להתאים את העצמות לגורה שיהיו עצמות רכות ולא דחוסות מידי ) לשחק איתה משחקי נשיכה עם משחקים מיועדים (לא חבלים מסוכן שיתקעו לה השיניים בזה) ישנם כריות נשיכה או כל מיני צעצועים מגומי . ללמד אותה שאפשר ורצוי לנשוך את המשחקים הללו.
3. לרסן נשכנות שקשורה אליכם - בין אם מדובר בנשכנות ידיים רגליים או כל חפץ אחר שאסור לה לנשוך , איך ? זה מאוד משתנה בין גור לגור אבל אתם מוזמנים לנסות : אפשר שכאשר נושכת לצעוק בקול גבוה "איייי" ובשניה שמפסיקה (רב הכלבים מפסיקים כששומעים צליל כזה) להסיח את דעתה למשהו אחר.
אפשר לנסות לשים עליה רצועה קצרה נשרכת עליה וברגע שנושכת לתת משיכה קלה ברצועה ושוב להסיח את דעתה למשהו אחר , חשוב שברגע שמפסיקה לא מיד לתת לה צעצוע שלא תחשוב שזה פרס על הנשיכה אלא לעשות הפסקה של כמה רגעים בין הנשיכה להסחת הדעת . אפשר לנסות להתעלם ממנה לחלוטין ופשוט ללכת משם - כלבים חיים על גמול וחיזוקים כלומר היא עכשיו נושכת אתכם ואתם קמים והולכים מבלי להתייחס אליה אז אין לה גמול על הנשיכה הרבה פעמים זה מספיק כדי להפסיק או להפחית את כמות הנשיכות.
לגבי הטיולים - הגורה שלכם צעירה מאוד וזהו חלון הזדמנויות מאוד קצר שלא יחזור על עצמו , זה הזמן לחשוף אותה לכמה שיותר גירויים - אנשים , כלי רכב, כלבים , ריחות , סיטואציות , ועוד ועוד ועוד אלפי סוגי גירויים , נצלו את הזמן הזה וחשפו אותה לכמה שיותר דברים (תחסכו הרבה מאוד בעיות של פחדים או אגרסיביות בהמשך אם תעשו זאת נכון ) אני מצרף מאמר שכתבנו בנושא ומאוד ממליץ לכם ללכת לפיו . לא להניח בכך ראש - הקישור למאמר .
לגבי הצרכים - אין ספק שיהיו פאדיחות ופספוסים מדובר בגורה מאוד צעירה שיכולת ההתאפקות שלה מועטה (אם היא בת חודשיים וחצי היא יכולה להתאפק פיזית כ3.5 שעות , בלילה אולי קצת יותר) - מצרף מאמר לצרכים + מאמר על תא הטסה שיכול לעזור לכם בנושא .
ממליץ לכם להיכנס ולקבל מדריך ראשוני ובסיסי לכל בעל כלב שיכול לעזור לכם באופן כללי - קישור למדריך

בהצלחה
מקווה שהכל מובן ואני פה לכל שאלה

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

Ella032

New member
שלום שוב לכולם (מקפיצה..)

שלום לכל חברי הפורום,
אני מגיבה לשרשור שאני עצמי פתחתי לפני חודש וקצת, כדי שתבינו במה מדובר. מבקשת שוב את עזרתכם בקשר לגורה - ברנדי שמה.
אני אפתח בשאלה- מה הרמה הנורמלית לנשכנות ולביטוי על ידי נשיכה, ובאיזה גיל זה כבר מתחיל להיות חשוד ורע?
אספר מה קורה- אני והבן זוג שלי מרגישים שברנדי ממש לא נינוחה. מצד אחד היא מראה ביטויי ביטחון כמו לשכב על הגב שנלטף לה את הבטן, או שינה לצד הספה שעליה אנחנו יושבים או לצד הרגליים שלנו כשאנחנו במטבח (אינטרס..?) אבל מצד שני, בכל פעם שאנחנו משחקים איתה זריקה והבאה, אז כשאנחנו לוקחים את הצעצוע ממנה כדי לזרוק שוב, ומנסים לתת לה פקודות תוך כדי, במקום לבצע את הפקודות, היא פשוט מתחילה לנשוך אותנו! יש פעמים שזריקת הצעצוע גורמת לה להרפות, ויש פעמים שהיא פשוט מתעלמת מהצעצוע וממשיכה לנשוך אותנו. אנחנו מנסים להכניע אותה פיזית, אבל היא פשוט עוד יותר מוטרפת לנשוך אותנו בגלל זה, היא ממש קופצת עלינו ונושכת את הבגדים ואת הידיים, וגם את הרגליים. עד שמתייאשים וסוגרים אותה במקום שלה (לא מאחורי דלת, היא יכולה לראות אותנו).
מה שקורה כשהיא במקום שלה, ממשיך להדאיג אותנו. היא פשוט קורעת את הכרית של המיטה שלה, ולועסת את הקירות! ניסינו לקנות את המרה הזו שמשפריצים, אבל יש מקומות שזה פשוט לא עובד, כמו הקירות למשל. לפעמים אנחנו חושבים שיציאה מהמקום תרגיע אותה, אבל היא ממשיכה בשלה בנשיכות.
אני אישית מרגישה שהיא עצבנית מאוד ולא נינוחה. אני לא יודעת לפרש את ההתנהגויות שלה. אנחנו באמת מנסים להשרות רגיעה בבית ומרעיפים עליה המון אהבה, כי היא באמת מתוקה אמיתית, עד שהיא משתגעת.... וזה קורה לא מעט.
יש לציין שאנחנו קוראים כל הזמן מאמרים וכתבות ובאמת מנסים ליישם הכל, אבל משום מה שום דבר לא עובד עליה... ואנחנו מנסים במשך ימים, לא שעה או שעתיים. לכל דבר חדש שאנחנו קוראים אנחנו נותנים ניסיון של זמן שנראה לנו מספיק בשביל לראות סימני שיפור.
מקווה שאני מובנת, כי היום יום איתה מאוד מגוון ואני לא רוצה להלאות מידי בפרטים...
אשמח לעצות לפחות ממה שכתבתי כאן.

המון תודה על כל עזרה!!
אלה.
 
למעלה