כלבה שמפחדת בבית ופורחת בחוץ

kanarit

New member
כלבה שמפחדת בבית ופורחת בחוץ

שלום, אמצנו כלבה בת כשנתיים מעמותה בדרום, אנחנו יודעים שהיא הייתה ברחוב ובהסגר ולפי התנהגותה הפחדנית הם מעריכים שהיא עברה התעללות, לפי הפטמות גם עברה המלטה. כעת כמובן עברה עיקור. היא אצלנו פחות מחודש בהתחלה היא פחדה לצאת מהבית, פחדה להכנס למעלית, פחדה להכנס לבניין, הסתובבה כל הזמן עם זנב בין הרגליים. לאט לאט עם הרבה אהבה ופסטרמה, היא יוצאת מהבית, נכנסת למעלית וחוזרת, מסתובבת ברחוב עם זנב למעלה, מתלהבת מכלבים אחרים ממש רצה אליהם, היא מפחדת מהבעלים של הכלבים שאנחנו פוגשים, אם הם רוצים ללטף אותה היא בורחת. בבית מפחדת פחד מוות מכל רעש קטן, אם הילדים מסובבים סביבון , אם מישהו פתח מטריה, היא כבר בצד השני של הבית. אם באים אנשים שהיא לא מכירה, הרגליים שלה ג'לי רועדת ומתחבאת במרפסת. אנחנו מלטפים ואוהבים אבל אני לא יודעת איך לגרום לה לפחד פחות. אני רואה שיפור קטן שפעם שהזזתי את הפח במטבח או פתחתי את המקרר כל הגוף שלה היה קופץ והיא ברחה והיום הגוף שלה קופץ אבל היא לא בורחת, נראה לי שהיא מתרגלת לחלק מהרעשים. אנחנו מאוד אוהבים אותה ורוצים שהיא תרגיש יותר בטוחה, יש לכם רעיון בשבילנו?
 

KallaGLP

New member
פחות מחודש זה מעט מאוד זמן.

נראה שאתם בדרך הנכונה ושלאט לאט הכלבה משתחררת מחלק מהפחדים שלה. אין נסים, אם היא עברה התעללות, לוקח זמן להאושש מזה, להפסיק לחשוש ולבטוח שוב באנשים ובעולם מסביב. ייתכן שלא ניתן להעלים לגמרי את השלכות הקשיים שחוותה ומשהו מההתנהגות הפוסט טראומטית יישאר לתמיד, אבל אין ספק שאפשר לשפר את המצב בהרבה, וזה כבר קורה בהדרגה. צריך לתת לזה עוד זמן והרבה סבלנות ואהבה, מה שנראה שאתם עושים בכל מקרה.
אם עוד חודשיים-שלושה לא תראו שיפור משמעותי, יש מקום להתייעץ עם מומחה התנהגותי. אבל בינתיים פשוט המשיכו במה שאתם עושים.
 

kanarit

New member
תודה, נמשיך כך בתקווה שהיא תרגיש בטוחה יותר עם הזמן

 
תשתמשי בחטיפים

קחי חתיכות קטנות של נקנקיה (כלבים מאוד אוהבים את החטיף הזה), תעשי את הרעשים שמפחידים את הכלבה בכוונה, ובכל פעם שהיא לא מגיבה אליהם בבריחה ופחד, תתגמלי אותה. לאט לאט היא תלמד שהיא מתוגמלת על ההתנהגות הנכונה ושהרעשים האלה מביאים תוצאה טובה ולא תוצאה רעה. לעשות את זה בצורה הדרגתית, להתחיל מהדברים שמפחידים אותה פחות לכיוון הדברים היותר מפחידים. יחד עם התיגמול בחטיף, לתת לה גם לטיפה ולשבח אותה, בהמשך תספיק הלטיפה והמילה הטובה בשביל לתגמל אותה ולא תצטרכי יותר את החטיף.
בהצלחה
 
כמה עיצות

ראשית מזל טוב על האימוץ , אין ספק שהכלבה קיבלה בית חם ואוהב כמו שמגיע לה ושהיא זכתה בחיים חדשים איתכם , נשמע שאתם באמת אוהבים אותה ומוכנים להשקיע בה , אז כל הכבוד :).
מאחר ומדובר בכלבה שאומצה מעמותה סביר כי עברה חיים לא קלים לפני כן , בין אם מדובר בהתעללות כלשהי , בין אם מדובר בטראומות שחוותה , בין אם מדובר פשוט בהזנחה וחוסר חשיפה.
מאחר ואנחנו לא ממש יודעים מה ההיסטוריה שלה אנחנו רק יכולים לשער ולעבוד על זה.
קודם כל עבר רק חודש ולכן היא עדיין אפשר לומר בתקופת הסתגלות , אליכם , לסביבה החדשה ולחיים החדשים שקיבלה , לכן צריך להיות סבלניים ולעשות הכל מאוד בהדרגה ולאט לאט .
את מתארת התנהגות שכבר עכשיו אחרי חודש השתפרה מאוד וזה נתון שמאוד מעודד , אך צריך לקחת בחשבון (שמאחר ואנו לא יודעים מה ההיסטוריה) שיכול להיות שאת הפחדים שלה לא יהיה ניתן לפתור לגמריי , אבל בהחלט אפשר לשפר אותם מאוד ולעזור לה להתמודד.
לגבי פחד מאנשים - מה שצריך לעשות זה בעצם לגרום לה לחוויות טובות מתקנות וחיוביות מאנשים , ראשית לבקש מאנשים לא לגשת אליה ולנסות ללטף אלא להיפך לתת לה להיות זו שניגשת , לבקש שירדו נמוך אליה (ממש שישבו על הריצפה או יתכופפו לגמריי - חשוב לא לרכון מעליה זו תנוחה שתלחיץ אותה) שיגישו לה יד פתוחה ופרוסה קדימה ויסיטו את המבט שלהם ממנה ויחכו שהיא תיגש אליהם , ברגע שניגשת או אפילו עושה צעד לכיוונם או אפילו לא בורחת או מגלה טיפה עניין יש מיד לעודד אותה בכלבה טובה ולתת לה משהו טעים , אתם יכולים להתחיל לעשות זאת עם אנשים שמגיעים אליכם הבייתה ולתת להם איזה חטיף טעים שיגישו לה ולאט לאט היא תקבל חוויות טובות מאנשים חשוב לא להלחיץ אותה ולהנחות את האורחים לא ללטף אותה אם היא עוד לא מוכנה לכך , ממש ממש בהדרגה להרגיל אותה לנוכחות של אנשים לידה ואז לאט לאט להרגיל אותה למגע של אנשים , המגע והליטוף צריך לבוא מלמטה ולא מלמעלה(ללטף מתחת לפה ובצוואר ולא על הראש) הכל חייב להיות מלווה בהמון המון שמחה מצידכם ועידוד ושוב ממש בהדרגה .
איך היא מגיבה לליטופים ממכם?
לגבי הפחד שלה בבית , אני מאוד ממליצה עם כלבים כאלו שימוש בתא הטסה
מצרפת לך מאמר בנושא (קישור למאמר) , כלבים פחדנים מאוד מאוד מחפשים את הפינה השקטנה והבטוחה וזה בהחלט יכול לעזור לה במצבים בהם היא פוחדת , חשוב לעשות את ההרגלה לתא הטסה בצורה נכונה הדרגתית וחיובית.
לגבי רעשים , יש להרגיל אותה גם אליהם בצורה הדרגתית , להתחיל להשמיע לה רעשים (בווליום ממש נמוך) כלומר אם מסובבים סביבון אז תחילה לעשות זאת ממש לשניה או אפילו רק להניח את הסביבון על הריצפה לאפשר לה להריח ולהתקרב כל אותו זמן לעודד אותה ולתת לה צ'ופרים , ואז להתחיל להזיז אותו (עוד לא לסובב) ושוב בהתאם לתגובה של הכלבה לעבור שלב קדימה , הכל צריך להיות מאוד איטי ומאוד חיובי.
אם היא מגלה סימני פחד זה הזמן לא ללטף אותה , כשכלב מפחד ומלטפים אותו הוא בעצם מקבל על כך חיזוק ובראש שלה היא מבינה שההתנהגות הזו היא טובה . את ההרגלה לרעשים יש להתחיל ממרחק ובווליום נמוך ומדברים קטים ולעבור שלבים בהדרגה.
מקווה שזה מובן , בכל מקרה אני פה לכל שאלה .

מיכל כהן - מבט הכלב
בית הספר להכשרת מאלפים - בהנהלת שימי כהן
מאלפת ומומחית להתנהגות כלבים

לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

kanarit

New member
תודה רבה!! אלו רעיונות טובים, אני חושבת שנוכל לעשות את זה.

 

שירן ל11

New member
נשמע שאתם בדרך הנכונה

ברכות על האימוץ של הכלבה החמודה. נשמע שהיא עדינה ועברה לא מעט עד שמצאתם אותה, ולכן חששנית. הייתי מבקשת מאנשים זרים לא ללטף אותה בשלב זה, אלא אם את רואה שהיא מתקרבת אליהם, מרחרחת ורוצה ליטוף.
אני גם לא אוהבת שמלטפים את הכלב שלי ללא רשות, זה מלחיץ אותו ואני רואה שהוא מסית את הראש ומנסה להתחמק.
לפי התיאור, נשמע שהיא מתחילה כבר להיפתח ובונה ביטחון בבית. הייתי ממשיכה להרעיף עליה אהבה ופינוקים, מקנה לה סדר ומסגרת (ארוחות בשעות קבועות, 3 טיולים ביום, אולי פינה משלה עם כרית בבית) ובגדול ממשיכה באותה דרך כי נשמע שאתם סך הכל מתקדמים איתה מאד יפה.
תעדכני עוד שבועיים-שלושה לספר מה שלומה ומה שלומכם

כלבים מכניסים המון אור ושמחה הביתה, שיהיה בצלחה עם הקטנה
 

kanarit

New member
איזה תגובות יפות חכמות ומועילות, אתם פשוט מקסימים! תודה!

 
למעלה