שבוע טוב - המלצות לגורת כלבים מגזע טוב לשמירה

מאדמאן

New member
שבוע טוב - המלצות לגורת כלבים מגזע טוב לשמירה

שבוע טוב,

אני מחפש גורת כלב מגזע שישמש לשמירה על בית במשק שסובל ממכת פריצות.

הכלב צריך להיות מרתיע ורעשן, אבל גם חכם ולא תוקפני יתר על המידה כי יש בבית ילדים והרבה אורחים חברים והבית פתוח אל הכביש.

אשמח להמלצות. כמובן שלא חייב להיות גיזעי ומושבח ו/או כיוב' חירטוטים.
 

קרמיט524

New member
כלב שמירה

כלב הוא חיה חברתית. כלב שמשאירים אותו בחצר, אולי קשור 24/7 בד"כ נמצא במצב תמידי של סטרס ומצוקה. כלב כזה בד"כ ינבח על כל מי שעובר, לא יהיה ידידותי לאנשים ועם סבירות גבוהה לפתח מזג תוקפני. אנשים חושבים בטעות שכלב חזק וגדול שנמצא במצב כזה "שומר" על הבית. בפועל, הוא עצבני ואומלל. אז נכון שגנבים מעדיפים להמנע להיות בסביבה של כלב כזה, אבל זה גם אומר שאתה לא יכול לצפות ממנו להיות ידידותי לאנשים אחרים. מה גם שהכלב לא ממש יכול להבדיל בין אנשים שאתה מחבב ואנשים לא רצויים. בגלל הסטרס התמידי שלו, רצוי מאד שלא יהיה בחברת ילדים, אורחים וחברים. להיפך, ככל שיהיו יותר רעש והמולה סביב הכלב, זה רק יגדיל את המצוקה שלו.
הצעה שלי: קח מהעמותה המועדפת עליך כלב בוגר ומחונך, עם אופי רגוע. אל תצפה ממנו להיות כלב שמירה. צרף אותו כחלק מהמשפחה, כולל להיות בבית עם כולם. שים על השער שלט: זהירות! כלב עצבני! הכלב לא ייעלב, והגנבים מאד יתרשמו. הכלב ינבח, כמו כל כלב, אם הוא ישמע רעש חריג. יכול להיות שינבח גם כשידידים שלך יגיעו, אבל רוב הסיכויים שהוא יהיה ידידותי אליהם, ולא מסוכן, ואת הגנבים הוא יבריח בכל מקרה.
בהצלחה!
 

KallaGLP

New member
מסכימה מאוד עם הדברים בתגובה הקודמת.

מה שצריך במקרה כזה הוא פשוט כלב שירתיע: כלב גדול ובעל מראה מאיים, רצוי בצבע שחור או כהה, שנובח בקול חזק.
אגב, אם מישהו באמת ירצה לפרוץ, כלב לא בהכרח יעצור אותו. הוא עלול פשוט להרעיל את הכלב או לנטרל אותו בצורה אחרת (היו דברים מעולם). ההגנה הטובה ביותר בפני פריצות היא מערכת אזעקה. כלב צריך לקחת בראש וראשונה כי רוצים לצרף חבר נאמן למשפחה. אם בעקיפין הוא גם ירתיע חלק מהפורצים - מה טוב, אבל מי שלוקח את הכלב לא מתוך אהבה, אלא משיקולי תועלת, עלול להתאכזב.
 

דגלמנגה

New member
אם יש לך עדר כבשים ואתה מחזיק בדיר רועה קווקזי

כדאי שיהיה לך את חפירה והרבה מרץ, כדי שתוכל לקבור את הגנבים השכם בבוקר, לפני שהמשטרה מגיעה

&nbsp
אבל
&nbsp
אם אין זו ה"שמירה" שאתה מבקש, אז קרמיט ו-Kalla נתנו לך את התשובה המלאה.
&nbsp
בישוב שלי (לפני שנים אחדות) אכן הורעלו בחצרות כלבי שמירה רבים, כולל זוג כלבי עבודה מגזע מלינואה (שכנים שלי מעבר לכביש). הבתים ה"שמורים" נפרצו והרכוש נבזז. מבתים שבהם הותקנו מערכות אזעקה, עם קשר אוטומטי למוקד החברה או למשטרה - הגנבים ידעו להתרחק.
 
למעלה