הכלב מסרב לאכול

nangel

New member
הכלב מסרב לאכול

מכיוון שהכלב שלנו (פודל בינוי בן 7 חודשים) אוכל רק אוכל יבש, מדי פעם אנחנו מחליפים לו את הסוג ומשתדלים לבחור רק מהמותגים המובילים.
את הסוג האחרון הוא טרף. עד כדי כך שמיד כשהגיע, הפסיק לאכול את הקודם. ממש ברר מתוך הקערה רק את החדש. אבל במקביל התחיל להתגרד והווטרינר המליץ לחזור לאוכל קודם שנהג לאכול ברצון.
מאז, הכלב מסרב לאכול. מגיע לקערה, מרחרח, והולך משם. כאילו אומר שאם זה לא האוכל הטעים יותר הוא עושה דווקא.
כבר שלושה ימים שהוא אוכל ממש מעט וגם זה בעיקר מהיד שלנו.

איך מסבירים לו שהאוכל ה"טעים" יותר כבר לא יהיה וזה מה שיש?
 

KallaGLP

New member
כעקרון, עדיף להימנע מלהחליף מזון טוב,

שהכלב אוכל בלי בעיות ובתיאבון, בלי סיבה. מלכתחילה רצוי לרכוש אך ורק מזון איכותי המכיל את כל המרכיבים הדרושים לבריאותו התקינה של הכלב, ואם הוא עושה טוב לכלב אין צורך להחליף. אם הכלב בריא והסיבה היחידה שהוא לא אוכל היא כי הוא מעדיף את המזון החדש - אפשר פשוט להמתין בסבלנות כמה ימים בתקווה שהרעב ייקח את שלו. אפשרות אחרת היא להחליף לסוג מזון חדש שטרם נוסה, ואם הכלב יאהב אותו והוא יעשה לו טוב מבחינה בריאותית - פשוט לעבור למזון הזה ולא להחליף יותר.
 
פתרון שעובד תמיד

אם הכלב בריא והכל תקין , והאוכל הזה זה מזון שאכל בעבר והתאים לו וגם אהב אותו אין כל בעיה לעשות את הדבר הבא, אבל חשוב לא לוותר ולהיות עיקביים,
מהיום אתם שמים לו את הקערה של האוכל ל10 דקות בלבד , אם אכל מעולה אם לא אכל הוא מקבל אוכל רק בארוחה הבאה (למשל אם לא אכל את ארוחת הבוקר ויקבל לאכול רק בארוחת הערב) , כל פעם שמקבל אוכל להשאיר לו את הקערה ל10 דקות בלבד , לא לוותר ולהשאיר לו ליותר מזה , לא לתת לו שום אוכל ביתי אחר , נכון הוא יהיה רעב וזה יכול לקחת כמה ימים טובים (עד שבוע וחצי שבועיים במקרים חריגים) אבל בסוף הוא יאכל , כלב בריא בלי שום בעיה בריאותית לא ירעיב את עצמו , מה שיקרה הוא פשוא ילמד שיש לו זמן קצוב לאכול ויתחיל לאכול מיד עם קבלת הארוחה.

מיכל כהן - מבט הכלב
בית הספר להכשרת מאלפים - בהנהלת שימי כהן
מאלפת ומומחית להתנהגות כלבים

לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור
מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

KallaGLP

New member
הייתי רק מוסיפה

שאם זה מתארך לשבוע שבועיים, חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שהכלב אכן בריא וחיוני. וכמובן להקפיד שתמיד תהיה לו שתייה טרייה.
 

לאקי28

New member
גם אנחנו נתקלנו באותה בעיה...

גם לנו יש פודל אך מעורב ויותר מבוגר מהכלב שלכם.הם בררניים קצת וצריך לחנך אותם מגיל קטן לאכול את מה שיש. למדנו מהנסיון עם לאקי שלנו שלהחליף אוכל כל הזמן לכלב זה מתכון בדוק לבררנות יתר!
צריך "להיתפס" על סוג אחד של מזון שטעים לכלב,טוב לו מבחינה בריאותית וטוב לכיס שלנו ולת לו את זה וכמו שאמרו קודמיי,עשר דרות\רבע שעה ומרימים את האוכל עד הארוחה הבאה אין מזון(מקסימום חטיפי אילוף קטנים ולא יותר) אחרי כמה זמן הכלב יבין שאם הוא לא יאכל עכשיו הוא יהיה רעב ולא יעזור לו כלום.
ככה זה גם בטבע אם הם לא גומרים את הציד כמה שיותר מהר יבוא פרט יותר חזק מהלהקה ויקח לו את המזון.
בהצלחה
 
למעלה