חורף ובעיות אחרות

לאקי28

New member
חורף ובעיות אחרות


שלום לכולם!
יש לי כלב מעורב קטן כבן ארבע,בדרך כלל כשנעים בחוץ יש לו מלונה גדולה וגם גישה חופשית לבית הבעיה שלנו מתחילה כשמתחיל להיות קר(ואצלנו קר מאוד) אז אנחנו מכניסים אותו הבייתה ובגלל זה נוצרו כמה בעיות שקצת מפריעות:
1. הוא נגמל מעשיית צרכיפ בבית אבל לעיתים הוא עושה בכניסה לחדר שלי(שבו הוא גם ישן)ותמיד באותו מקום, האם זה סימון טריטוריה למרות שהוא מודע שהטריטוריה שלו?(כלב לא מסורס).
2.קפיצה על המיטה והספה והתעקשות לישון שם,הוא מתעקש לישון על המיטה שלי(אולי בגלל שיש שם שמיכות שנעימות לו?) ולפעמים כשאנחונו יושבים על הספה הוא קופץ לשבת לידנו.
3.ישנוניות,רוב היום הוא סגור בחדר כי קר ורטוב בחוץ ומזה הוא נעשה מאוד ישנוני ולא ממש מתעניין באוכל שלו או במשחקים ועצמות(הוא עצוב כי הוא לא בחוץ?או שזה סתם התנהגות רגילה וסוג של "שנת חורף" של כלבים?)
אשמח לעזרה
.
אם צריך פרטים:
הכלב מגזע פודל מעורב ואם זה ממש חשוב אז יש לו פרוות חורף מאוד עבה.
הוא רגיל לישון בבית לפעמים וההתנהגות הזאת יחסית חוזרת על עצמה כמעט בכל פעם.
הוא יוצא לטיולים של רבע שעה בבוקר ובערב וטיול אחר הצהריים של שעה\שעה וחצי
 
בוקר טוב

1. נשמע שההשתנה נובעת מתוך סימון , הסימון נובע מתוך רצון של הכלב להבהיר לאחרים שזהו השטח שלו והוא מביע עליו טריטוריה. לצורך העניין פה הוא מסמן את החדר שלכם כטריטוריה שלו והוא מסמן זאת על ידי השתנה בכניסה בשביל להבהיר לכם זאת.
2. השינה במיטה שלכם נובעת כנראה גם מתוך זה שהוא מרגיש שהוא "בעל הבית" , אז הוא רוצה לישון בגובה ובמקום בו אתם ישנים , או לחלופין לשהות על הספה בה אתם יושבים (לגובה יש חשיבות , וגם לזה שאתם יושבים שם) .
השינה איתכם במיטה תורמת רבות לסימון הטריטוריה , אלו התנהגויות קשורות.
אם אתם מנסים להוריד אותו מהמיטה או מהספה איך הוא מגיב?
* האם הוא כלב שדורש תשומת לב ? אם לא מתייחסים אליו איך הוא מגיב?
3. ההתנהגות הישנונית היא משהו שקורה רק כשהוא סגור בחדר? איך הוא מתנהג כשנמצא בשאר חלקי הבית ? איך מתנהג בחצר?
בעיקרון כלב ישן בממוצע כ-1816 שעות ביממה (כל עוד הוא לא חרד ממשהו , מקבל טיולים ומסופק מבחינה מנטלית ופיזית ), ובחורף אף יותר . לכן אני לא רואה בכך משהו רע וזה לאו דווקא כי הוא עצוב).

נשמע שהטיפול בסימון הטריטוריה ובעניין השינה במיטות והעלייה על הספות היא שינוי בהתנהלות בינכם וביסוס ההיררכיה בלהקה המשפחתית שלכם, זאת יש לעשות על ידי לימוד פקודות משמעת ( ליצור בינכם שפה משותפת) , ריסון התנהגויות , מניעת דרישה לתשומת לב , צמצום טריטוריה ומניעת ואכיפת התנהגויות על ידי שימוש בתא הטסה (מצרפת מאמר בנושא - קישור למאמר), זאת על מנת ליצור גבולות ברורים והתנהגויות רצויות . כמובן שמומלץ לעשות זאת בליווי של איש מקצוע שמתמחה בבעיות התנהגות .

מיכל כהן - מבט הכלב
בית הספר להכשרת מאלפים - בהנהלת שימי כהן
מאלפת ומומחית להתנהגות כלבים

לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

לאקי28

New member
המשך:

1:הוא עושה אך ורק בכניסה לחדר במקומות מסוימים.
2.הישנוניות שלו נמצאת גם בשאר חלקי הבית,מחפש כל הזמן מקום לישון,חוסר התענינות במשחק,הליכה כבדה.(חשוב להבהיר שהוא עבר ביקור אצל הוטרינר כדי לשלול מחלה).
בחצר הוא ישן קצת ולפעמים משחק עם כלבים אחרים אבל בדרך כלל הוא יותר אנרגטי.
3.כשמנסים להוריד אותו מהמיטה הוא לא מסכים וצריך לגשת אליו ולהוריד אותו וברגע שעוזבים את החדר הוא שוב קופץ על המיטה.
4. עד הצהריים הוא נמצא עם ההורים שלי ופעם בשבוע הוא לבד
כשאני איתו אני מאוד מקפידה איתו על החוקים אבל ההורים שלי לא(נותנים לו לרוץ לבד בטיול,לא מורידים אותו מהמיטות,צומת לב מוגברתולא נוזפים בו על התנהגות שלילית) זה כנראה מה שיצר אצלו בלבול בהתנהגות.
5. כשהוא הולך בבית בדרך כלל הוא דורש המון צומת לב,הולך לפעמים אחרי אנשים(לא כל הזמן),מבקש אוכל ליד השולחן
כל אלו גם קשורות לבעיות היררכיה?
בנוסף האם כדאי שכשהוא ישן בבית הוא ישן במיטת כלבים?או שיש עדיפות לכלוב?
 
נשמע בהחלט שמדובר על התנהגויות שנובעות

מפינוק יתר , חוסר גבולות וחוקים ברורים , מה שיוצר בלבול אצל הכלב וחוסר מסגרת וחוקים ברורים לשמור עליהם.
הסימון לפי מה שאת מתאר בהחלט נובע מהיררכיה לא נכונה ומכך שאין לו שום גבולות ברורים בבית (לא מספיק שאת שומרת על הגבולות אלא חייבת להיות אחידות בין כל בני הבית בשביל שהכלב יבין ) .
לגבי עניין הורדה מהמיטות , כמו שחשבתי הוא לא מסכים מה שבהחלט מעיד ע היררכיה לא נכונה ותחושה מבחינתו שהוא מחליט.
כמו כן הצורך בתשומת לב והדרישה לכך הכל קשור יחד לכלב שאין לו חוקים ברורים ומרגיש שהוא בעל הבית.
הפתרון הוא בראש ובראשונה שינוי הגישה שלכם (ושל ההורים כמובן) , הכלב חייב מסגרת של חוקים וגבולות ברורים בבית , ללמד אותו משמעת , להוציא אותו לגמריי מחדרי השינה (לסגור דלתות ולא לאפשר לו להיכנס בכלל , בטח ובטח לא לישון שם , גם לא על הרצפה) , אני בהחלט ממליצה על שימוש בתא הטסה במקרה שלכם מאחר וגם יש בעיית צרכים (סימון) וגם צמצום הטריטוריה יגביל אותו ויאכוף התנהגויות לא טובות כמו עליה על ספות/ כניסה לחדרים וכו'... ואף יגרום לו ללמוד להיות רחוק מכם ולא להיות תמיד מרכז העיניינים. למנוע ממנו דרישה לתשומת לב , להתעלם ממנו הרבה כשאתם בבית וכאשר הוא מבקש תשומת לב ולהיות אתם אלו שיוזמים את מתן תשומת הלב.
בגדול אני ממליצה לכם לקבוע עם איש מקצוע שיגיע אליכם הבייתה , יאבחן את ההתנהגות המלאה של הכלב ואת ההתנהלות שלכם מולו (שכרגע אינה נכונה) ויציע לכם טיפול מתאים . בעיקרון הטיפול הוא בעיקר בכם, ברגע שתשנו את הגישה שלכם לכלב ותקבעו חוקים ברורים , תגבילו את הכלב מהתנהגויות לא טובות ותעשו לו סדר יום הבעיות לאט לאט יפתרו .

מיכל כהן - מבט הכלב
בית הספר להכשרת מאלפים - בהנהלת שימי כהן
מאלפת ומומחית להתנהגות כלבים

לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור
מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

לאקי28

New member
תודה רבה


בכללי הוא כלב מאוד ממושמע וחברותי אבל ההצעה לאילוף מקצועי עלתה אצלנו כמה פעמים ואנחנו עדיין קצת מתלבטים בין כמה מאלפים התנהגותיים.
פודות משמעת הוא כבר למד וכן מקשיב להם רק כשזה מגיע למצב מסויים הוא בוחר להתעלם.
תודה רבה
 

KallaGLP

New member
השאלה החשובה היא:

האם זה משהו שתמיד היה כך או התחיל לאחרונה? אם תמיד היה כך, אז זה באמת משהו התנהגותי, אם התחיל לאחרונה עלול גם להעיד על בעייה בריאותית כלשהי. אני מתכוונת ספציפית לשילוב של השתנה בבית, ישנוניות וחוסר עניין במזון. במקרה שזה לא היה גם בחורפים הקודמים, ראשית הייתי לוקחת לבדיקה יסודית אצל וטרינר.
 
למעלה