*שרשור שאלות על התנהגות כלבים**

*שרשור שאלות על התנהגות כלבים**

שלום לכולם,
אני זמין בשעתיים הקרובות לשאלות בנושא התנהגות כלבים ואילוף
אז קדימה ...
כמובן שניתן להשאיר הודעות ושאלות גם בסיום השעתיים אך יקח לי קצת יותר זמן להשיב עליהם מאחר ואני לא אהיה מול המחשב .

אשמח לענות לכל שאלה
שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/

**לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים לחצו על הקישור **
 
שאלה

איך לגרום לגור גדול וחזק (עשרה חודשים, 40 ק"ג), לעזוב את פארק הכלבים? השעות שמותר לשחרר מהרצועה הן 7:30 עד 9 בבוקר, אני מגיעה ב7:30 ורוצה לעזוב ב8:30, כשרוב הכלבים האחרים עוזבים ב-9 (אני צריכה להגיע לעבודה). עד עכשיו היה בסדר והוא הסכים לבוא, אבל בשבועיים האחרונים הוא לא מוכן לבוא ומושך חזק מאוד חזרה לפארק. ברוב המקרים הוא מצליח לחזור לפארק ומתחיל מרדף של עשר עד עשרים דקות לצאת איתו מהפארק. הוא מבין היטב שאני רוצה ללכת הביתה אבל הוא רוצה להמשיך לשחק.
ניסיתי עם חטיפים וזה לא עובד הוא מעדיף להשאר בפארק ולוותר על הפסטרמה.

בשאר הטיולים הוא כמעט לא מושך בכלל.

תודה
 
ועוד שאלה


הכלבלב המדובר (אני מצרפת תמונה להבין על איזה גודל אני מדברת) לא מסכים לקפוץ לאוטו שלי (אוטו רגיל, בגובה רגיל, לא SVU או מיני ואן), הוא עומד ליד הדלת של האוטו ומחכה שאני ארים אותו פנימה.
כשהיה בן חמישה חודשים הוא היה מאושפז בבית חולים וטרינרי והוא כל כך סבל שם, שכשבאתי לשחרר אותו הוא קפץ קפיצה נפלאה לתוך האוטו, שמחתי כי חשבתי שהוא למד סוף סוף לקפוץ לאוטו, אבל זאת היתה הפעם היחידה שהוא עשה את זה. הוא אוהב לנסוע באוטו, והנסיעה מביאה אותו, ברוב המקרים, למקומות כייפים. כשיוצאים מהבית הוא מושך לכיוון החניה, אבל לא מוכן לטפס לבד על המושב האחורי, במקרה הטוב הוא שם את הרגליים הקדמיות על המושב ומחכה שאני ארים את אחוריו, ובמקרה הפחות טוב הוא סתם עומד ליד האוטו ומסתכל עלי ועל המושב האחורי.
שמתי לו חטיפים על המושב לפתות אותו, כשהחטיף ממש שווה הוא מנסה לטפס למושב האחורי, אבל זה טיפוס ולא קפיצה וזה לוקח לו המון זמן ומאמץ ובד"כ הוא מתייאש בדרך. אין לו בכלל בעיה לקפוץ על הספה שהיא בערך באותו גובה כמו המושב האחורי באוטו. בפארק הוא קופץ הרבה יותר גבוהה מהקפיצה לאוטו.
הצילו... קשה לי להרים אותו

המון המון תודה
העיצות שלך כאן בפורום מאוד מועילות
אני נהנת לקרא את ההודעות שלך

 

קרמיט524

New member
אולי רעיון

(עם הכלבה שלי זה עבד. מצד שני - היא בגודל ממוצע לגמרי) - לא לנסות לגרום לה לעלות על המושב, אלא אל הרווח בין המושב האחורי לקדמי - כלומר הרצפה של הרכב. משם היא כבר מטפסת למושב לבד בלי בעיה.
הרבה יותר קל לה לטפס לשם, כי זה יותר נמוך.
במקרה שלך תצטרכי בטח להזיז קדימה עד הסוף את המושב הקדמי, אבל אולי שווה לנסות.
 
תודה
ניסיתי גם את זה

הבעיה היא שמהפוזה הזאת (כשהוא בצד המושב) הוא לא מסוגל לטפס על המושב, ונשאר תקוע בפוזה די מעצבנת. אם זה לנסיעה קצרה אז ניחא, אבל לפעמים נוסעים איתו נסיעות יותר ארוכות.
הבאסה זה שהוא מסוגל לקפוץ, ראיתי אותו עושה אז זה, נראה לי שמדובר פה על מחסום פסיכולוגי ואני לא מצליחה להבין למה על הספה הוא קופץ בשמחה ועל המושב של האוטו הוא לא קופץ.
 
וואו תמי הוא מדהים !!!!!

העלית לי חיוך ענק עם התמונה הזו על הבוקר :) וגם המחשבה שלך מרימה אותו לרכב קצת מצחיקה ... אין ספק שזה לא נח ומסורבל .
טוב לגבי הרגלה לרכב יש 2 דרכים (לא כל דרך מתאימה לכל כלב ולכן אני נותן פה את 2 הדרכים)
1. הדרך המקובלת וההדרגתית (מתאימה לרב לכלבים שאינם רגילים לעלות לרכב בכלל או שמפחדים מעט לעלות לרכב ) - לפתוח את כל דלתות הרכב (כשהרכב כבוי) ולפזר המון המון חטיפים (ממש שווים) לכלב על המושב האחורי , ולעודד אותו להיכנס לרכב ועל כל התקרבות שלו לרכב יש לצ'פר אותו מיד בחטיף נוסף , זה יכול לקחת זמן (ויכול להיות שללא הדרכה את יכולה להסתבך מעט כי את מתארת שרק חטיפים לא עזרו לו), אבל על כל התקרבות או התקדמות לעבר הרכב והמושב לצ'פר ולעשות לו ממש מסיבה מזה.
2.הדרך השנייה (מתאימה למי שצריך קצת יותר עזרה מזה) כולל את כל הדרך הראשונה אך הפעם יש להעביר את קצה הרצועה לצד השני של המושב האחורי ואפילו לשבת שקצה של המושב ולמשוך ברצועה (להפעיל אפילו מעט לחץ) ולעודד אותו ממש ממש לעלות וברגע שעולה (ברור לי שאם אין לו טראומה או משהו קיצוני הוא יעלה אם תעשי זאת נכון) מיד לצ'פר וללטף אותו (שוב לעשות מסיבה) ומיד לרדת שוב מהרכב לעשות זאת המון פעמים עד שמתחיל לעלות בכיף לרכב (ללא משיכה או עזרה עם הרצועה) ואז לעשות זאת כשאת עומדת בצד שלו ומעלה אותו ולא מתוך הרכב.
תעדכני איך הולך וננחה אותך משם...
בהצלחה

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים לחצו על הקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
היי תמי

קודם כל מזל טוב :) אני יודע שלא מזמן איבדתם את כלבתכם האהובה :(
נשמח לראות תמונה של ה"קטן"
ועכשיו לשאלתך ...
מה שאת מתארת היא התנהגות נפוצה בהרבה כלבים , מאחר שהם מבינים שאם הם יגיעו אלייך "הכיף" נגמר הם מסרבים לבוא .
מה שאני ממליץ לעשות זה כך:
ראשית אם יש לך אפשרות לתרגל זאת גם בזמנים בהם הגינה אינה מלאה בכלבים אז זה עדיף (לפחות בשלב הראשון) , אני ממליץ להשאיר על הגור שלך רצועה ארוכה שתהיה עליו בזמן השהות בפארק הכלבים ומידי פעם לקרוא לו להגיע אלייך (ולאכוף זאת כלומר שתהיה לך גישה לרצועה בזמן שאת קוראת לו על מנת "לעזור לו אם מוסך ועסוק במשהו אחר) ולעודד אותו בקריאות שמחה להגיע אלייך ברגע שמגיע אלייך כל שעלייך לעשות הוא לתת לו חטיף טעים ושווה במיוחד ומיד!! לשחרר אותו שוב לשחק , חשוב לתרגל זאת המון המון פעמים שהוא מגיע אלייך אבל רק כדי לקבל חטיף ומיד לרוץ לחברים שוב. מה שקורה בדרך כלל אנחנו קוראים לכלב להגיע אלינו והוא לא רוצה ואז שכבר מגיע הוא לרב "חוטף" צעקות ומבט מזעיף כי חיכינו כל כך הרבה וגם קושרים אותו והולכים הבייתה , אז כלב קצת חכם ופיקח מבין זאת מהר ולכן מתעכב שהגעה שלו לבעלים. לכן אני מאוד ממליץ לתרגל זאת המון המון פעמים נגיד 10 פעמים ורק בפעם ה-11 באמת הולכים הבייתה , מה שהוא ילמד זה שגם אם יגיע אלייך זה לא אומר שהולכים הבייתה אלא להיפך הוא מקבל ליטוף מילה טובה וצ'ופר וחוזר לשחק ! תענוג!
אם את מתכוונת למצב שהוא כבר קשור ואתם יוצאים מהפארק ואז הוא מושך חזרה לפארק ואת לא מצליחה להשתלט עליו אני ממליץ לעבוד איתו על הפקודה רגלי ולעבוד המון בשטח הפארק בהתחלה שאין שם כלבים ולאט לאט בהדרגה למצב עם כלבים לפני משחק ואחרי משחק , יכול להיות שהוא מאוד מאוד חזק ואז אולי כדאי לקחת שיעור או שניים עם איש מקצוע ולעבוד על הבעיה הזו ספציפית ואולי להיעזר בכלי כלשהו (רתמה או הלטי - בהדרכה כמובן) .

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
הי שימי


קודם כל המון תודה על העיצות שלך בפורום
הן עיצות טובות ומאוד מועילות. תמיד מעניין לקרא הודעות שלך. תודה.

לגבי הבעיה עם המשיכות כשעוזבים את הפארק, אני מתכוונת למצב שהוא כבר קשור ואנחנו יוצאים מהפארק ואז הוא מושך (חזק מאוד) חזרה לפארק ואני לא מצליחה להשתלט עליו. הוא ממש מצליח לתלוש את הרצועה מהיד שלי. (הוא נראה חמוד ועדין,ובאמת ב99% מהמקרים הוא כזה, אבל ביציאה מהפארק הוא מושך חזק מאוד.)
לגבי הגעה אלי בתוך הפארק, כשאין לי כוונה לעזוב, עם זה אין לנו בכלל בעיה, הוא מסוג שיפדוג וכל הקטע של להקה מאוד חזק אצלו, כשאני קוראת לו בפארק הוא מגיע מיד, ואם אני מתרחקת ממנו קצת, למשל הולכת לזרוק זבל בפח שנמצא בקצה הפארק, אז הוא עוזב את הכלבים שאיתם הוא משחק באותו רגע ורץ אלי כדי שאני לא אתרחק ממנו.
בימים האחרונים החלפתי את הרצועה שלו לאיזיווק והמשיכות נחלשו מאוד, אבל מהכלבה הקודמת שלי אני יודעת,שזה לא פותר את הבעיה, אלה רק משקיט אותה כשאנחנו עם האיזיווק, ואם נעבור לרצועה אחרת הוא יחזור למשוך.

איך עובדים על הפקודה רגלי?עם חטיפים? לא עבדתי איתו על זה, אבל הוא לא מושך במצבים אחרים חוץ מביציאה מהפארק ובד"כ בטיולים הוא הולך לצידי בלי בעיה... כרגע עם האיזיווק הוא עם רצועה רפויה כל הזמן.

תודה על ההשתתפות בצערינו על מותה של נונה (הכלבה הקודמת שלנו)
אני שמחה מאוד שהבאנו את זיגי, הוא לא בא במקומה אבל הוא בהחלט הקל על כאב הפרידה ממנה, ביחוד אצל הילדים שלא מכירים חיים בבית שלנו בלי כלב.

תודה
 
אני שמח לשמוע שמגיע אליכם מיד שאתם קוראים לו

זה לא ממש מובן מאליו גם עם כלב שממש מחובר ללהקה שלו (יותר נכון לא מובן מאליו בכל מצב )
לגבי רגלי
אני מצרף מאמר על לימוד הליכה נכונה - זה השלב הראשוני לפני הפקודה רגלי
אבל יכול להיות שתהיו צריכים עזרה של כלי אילוף (אני משתמש בהלטי (יש להשתמש רק עם הדרכה) אבל גם איזיווק יכול לעזור במקרה הזה)
אני ממליץ שאולי תעשו שיעור או שניים עם איש מקצוע (שאתה מכירים או שיש לכם המלצות עליו - אני יודע שאתם לא מהארץ ולכן לא יכול להמליץ על מישהו מאזורכם) ותעבדו איתו גם על הפקודה רגלי וגם ספציפית על הסיטואציה הזו ממש תעשו שיעור בזמן שהוא משתולל בפארק ורוצים ללכת וכך תתמודדו עם ההתנהגות הזו יחד ועם הכוונה.

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
כן, זאת התוכנית

עד עכשיו עשינו שני קורסים של אילוף בקבוצה, בחנות לציוד לבעלי חיים שנמצאת באיזור שלנו. הבעיה בקורסים האלה זה שלמאלף אסור לצאת מהחנות, ועכשיו אנחנו צריכים מאלף שיגיע לבית שלנו וילך איתנו לפארק הכלבים בבוקר. דיברנו עם המאלפת מהקורס, שגם זיגי וגם אנחנו מאוד אוהבים, והיא תתחיל לעבוד איתנו בשבועות הקרובים.

תודה
 

שירן ל11

New member
זיהוי סימני תוקפנות

כיצד ניתן לזהות מרחוק שכלב רוצה לתקוף?
הכלב שלי יותר מדי חברותי וסקרן ורוצה לרחרח כל כלב שעובר ברחוב, כולל כלבים לא חברותיים. אם הם חושפים שיניים מרחוק ומאיימים (וכמובן אם הבעלים מזהירים) אנחנו מתרחקים. אבל לפעמים הכלבים נהיים תוקפניים רק כשתמקרבים אליהם והבעלים או לא אומרים כלום או אומרים ''אין מה לפחד'' למרות שברור שהכלב תוקף. איך אפשר לזהות מרחוק שהכלב השני לא מעוניין ורוצה להתקיף את הכלב שלי?
 
הדבר הכי טוב זה לשאול את הבעלים אם הכלב שלו ידידותי

סימנים שאני מכירה לכלב שעומד לתקוף, זה שהשיער שלהם סומר בתחתחית הגב ליד תחילת הזנב, או ליקוק עצבני של השפתיים וחשיפת שיניים (נראה כמו חיוך עצבני).
 
היי שירן

בגדול רוב הכלבים יזהירו לפני תקיפה , כלומר יחשפו שיניים , ינבחו , יסמרו שיער (פרווה) , יגרגרו וכו'... אך ישנם כלבים אמיצים / כלבים שיראו סימני תוקפנות רק ממרחק קצת יותר , הרבה פעמים הכלב אינו מעוניין לתקוף כשרואה כלב מרחוק אך כשהכלב השני מתקרב נוצר מתח כלשהו (אם זה בגלל מתח ברצועה שאתה מחזיק או הרצועה של הכלב השני , או סימן דומיננטי כזה או אחר מאחד הכלבים) לכן אין דרך לדעת בוודאות אם הכלב השני שמולך נחמד , אבל אם תסתכל טוב על שפת הגוף של הכלב והבעות פניו סביר כי תוכל להבחין באם הכלב השני נינוח ורוצה לשחק / סקרן או שהוא דווקא תוקפן ומחפש עימותים.
אם שפת גופו של הכלב השני נינוחה , רפויה (לא מתוחה וקשוחה) , הבעת פניו משדרת רוגע (פה פתוח , אין חשיפת שיניים או גרגור) זנב מכשכש בשמחה (יש כשכוש זנב שדווקא מעיד על עצבנות , לרב זה כשכוש בקצה הזנב מהיר) , ובאופן כללי שפת גופו משדרת רפיון ושמחה סביר כי הוא מעוניין לפגוש את כלבך למשחק או רחרוח ... שווה לשאול את הבעלים על מנת להיות בטוח וחשוב לדאוג להפגיש בין הכלבים כאשר הרצועות רפויות (מתח ברצועה מוביל להרבה תוקפנויות בין כלבים, גם הנחמדים שבהם)

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

שירן ל11

New member
מעניין, תודה רבה

אני אחפש את הסימנים ואקפיד על עניין הרצועה הרפויה
 

שירן ל11

New member
שאלה נוספת- למה הכלב שלי לא מכשכש בזנב?

הכלב שלי כפי שכתבתי מאד חברותי ואוהב כלבים אחרים מכל הסוגים, אבל הוא אף פעם לא מכשכש בזנב, והכלבים מולו תמיד מכשכשים בזנב. גם כשחוזרים הביתה הוא שמח ונובח אבל הזנב כמעט לא זז. למה זה? אני לא חושבת שיש בעיה בזנב כי הוא כן מזיז אותו קצת לפעמים.
 
איזה כלב זה? מאיזה סוג?

מאוד מוזר מה שאת אומרת , אלא אם ישנה בעיה כלשהי בזנב או במבנה הכלב.
ישנם כלבים שפחות מכשכשים אבל בהחלט מזיזים את הזנב בהתאם להרגשתם.

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
לקבלת מדריך חינם לבעלי כלבים היכנסו לקישור

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

רזאי

New member
לעיסת כריות.

גור פודל בן חצי שנה, שאוהב לחרב כריות. הוא לועס כל כרית שהוא מוצא, וממלא את הבית בחתיכות של מילוי. בהתחלה הייתי רצה אחריו כדי לקחת ממנו את הכריות ולאסוף את המילוי, ואח"כ בעלי התייאש והעלים את כל הכריות שבבית.
יש דרך לגרום לו לחיות בשלום עם כריות?
 
למעלה