אפילפסיה

chanigd

New member
אפילפסיה

הכלבה שלי מסוג צ'יוואווה, עברה סדרת התקפי אפילפסיה אתמול ואושפזה ללילה. היא קיבלה תרופה בשם פנוברביטול, שאמורה לקחת כל 12 שעות. באחת בלילה נתנו לה את התרופה דרך הוריד בבית החולים, הבוקר היינו אצל וטרינר, נתתי לה בהוראתו את התרופה (חצי כדור) בשתיים בצהריים. ואמורה לתת שוב בשתים עשרה בלילה ומחר לעבור לשעות קבועות של תשע בבוקר ותשע בערב. כרגע השעה שמונה בערב (אני בארה״ב) אמורה לתת חצי כדור עוד ארבע שעות אבל חוששת כי היא נראית מאוד מאוד רדומה. ישנה ברציפות, ואני פוחדת להעמיס עליה. שיחה עם בית החולים אמרו לי לפעול בהוראת הווטרינר, ובכל זאת אני חוששת מאוד. מה לעשות?
 

KallaGLP

New member
כעקרון, לפעול על פי ההוראות שקיבלת.

אבל אם את לא סומכת על הווטרינר, כדאי לך לבקש דעה שנייה.
בכל מקרה, אם מצבה הבריאותי של הכלבה נראה לך חשוד או אינו משתפר בהתאם לתחזיות הווטרינר, יש לקחת אותה בדחיפות לבדיקה נוספת, אצל הווטרינר שלך, או אם אינך סומכת עליו, וטרינר אחר, רצוי עם המלצות.
מקום נוסף שבו תוכלי להתייעץ הוא פורום רפואת חיות מחמד כאן בתפוז, אך העצות המקצועיות שתוכלי לקבל מבלי בדיקה פיזית של הכלבה מוגבלות מטבע הדברים.
מקווה שהמצב ישתפר.
 

chanigd

New member
תודה רבה וגם..

תודה רבה, סומכת מאוד על הווטרינר, פשוט מודאגת כי כשנתן את ההוראות הבוקר זה היה לפני שקיבלה כדור והראתה סימני עייפות גדולים. נראה לי שאת צודקת, אצמד להוראות שלו. במקביל שוחחתי עם בית החולים בו אושפזה למשך הלילה (אתמול) ואמרו לי שסימני עייפות הם תופעה מוכרת של התרופה ושיקח קצת זמן עד שהגוף שלה יתרגל. גם הם אמרו שעדיף לא לדלג על כדור ובכל זאת לתת כל שתים עשרה שעות. מאחר והסיכון בדילוג על כדור כרוך בעוד התקף אפילפטי. מציינת את זה במידה ומישהו עם מקרה דומה יזדקק ליעוץ. המון תודה. אמא מודאגת
 

sivi1964

New member
לפנוברביטול תופעות לואי לא מעטות...

זאת תרופה יחסית "ישנה" והיום מטפלים באפילפסיה בתרופות חדשות שמפחיתות תופעות לוואי.
לוקח לגוף שבועות אחדים להסתגל לתרופה הזאת.
לא רק ישנוניות מרובה,אלא גם צימאון והשתנה מרובים מאד ,חוסר בשיווי משקל ועוד.
אני ממליצה מאד להיות בקשר רצוף עם הווטרינר ולדווח לו על כל דבר שנראה לך רלוונטי.
כמו כן לשאול על תרופות"מתקדמות" יותר לטיפול בהתקפים.
 

chanigd

New member
תודה ועוד

הוטרינר אומר שיש שלושה סוגי תרופות לאפילפסיה. התרופה הראשונה שנותנים היא פינברביטול, במידה ולא יתאים לה (בדיקות דם אחרי חודש ודיווחים שלי) עוברים הלאה, היא סובלת משלשולים, קבעתי תור, אבל חוששת. מה לעשות כדי לעצור את השילשול? מותר לתת אורז לכלב עם אפילפסיה?
 
למעלה