רכושנות בין שני כלבים באותו בית

dubi48

New member
רכושנות בין שני כלבים באותו בית

שלום לכולם, אשמח לעזרה:) אימצתי שני גורים זכרים מאותו שגר, היום הם בני ארבעה חודשים, מהרגע הראשון אחד מהם התחיל לגלות רכושנות כלפי האוכל (וגם כלפי חטיפים מסוימים) ואחרי כל ארוחה היה תוקף את אחיו, נביחות ונשיכות בלחי. בזמן הארוחות אני מפריד ביניהם כך שכל אחד אוכל בחדר אחר ומפגיש ביניהם כאשר אין קערות אוכל בהישג יד, זה עובד חלקית אבל עדיין מדי פעם יש מתיחות גדולה שעלולה להגיע לנשיכות באזור הפנים של הראשון כלפי השני. אשמח לעצות / המלצות על מאלפים המנוסים בטיפול בבעיות התנהגות של שני כלבים באותו בית.
 
שלום ומזל טוב על האימוץ

בהחלט מדובר בהתנהגות שהיא דיי טבעית בקרב 2 כלבים מאותו הבית
השאלה אם אתה באמת רואה תוקפנות של ממש בינהם ?
אתה גם מציין שגם כשאין אוכל בסביבה יש אגרסיביות ... רשמת שגם אחרי הארוחה תוקף את אחיו
אשמח להבין קצת יותר לעומק על מנת לנסות ולעזור
מאיזה סוג הכלבים?
מאיזה גיל ה אצלך?
נשיכות ונביחות הן לאו דווקא תוקפנות , זוהי דרך לביסוס וקביעת מעמדות בינהם דבר אשר צריך לתת להם לעשות לבד מבלי התערבות כלל מצידינו (אלא אם באמת מדובר במשהו שעובר גבול ומגיע לפציעות)
לרב כלבים מתקשרים בינהם מצויין ואנו שמתערבים כדי להפריד עלולים להיות הגורם לתוקפנות (כי חיזקנו את החלש מבינהם)
חשוב מאוד להבין האם מדובר בהתנהגות שקורת רק במקביל להאכלה או בכלל

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

dubi48

New member
שלום שימי


תודה על תשובתך, הכלבים נמצאים אצלי חודשיים, כרגע בני ארבעה וחצי חודשים. הם מעורבים - כנראה שילוב של בורדר קולי, מלינואה ורועה כנעני. בגדול זה קורה רק סביב האוכל אבל גם עצם בשר ממש גדולה יכולה לגרום לאותה בעיה (זה קורה כשלוקחים להם את העצם או כשהם מסיימים לאכול ולוקחים את הצלחות) . לא הייתי חושש אם המצב היה נשאר קבוע, אבל אני שם לב שהמצב מחמיר ככל שהזמן עובר ושהכלב התוקפן רק מסלים בהתנהגותו. אני מסכים איתך שהתערבות שלי אכן יוצרת יותר מתח אבל זה נראה (לפחות לי) שאני חייב לעצור את זה כי הכלב השני ממש נכנס לסיטואציה של פחד וחרדות מאחיו (מפחד לעבור במקומות מסויימים בבית לדוגמא). בשאר הזמן הם מסתדרים מצוין, משחקים, מתלקקים, ממש צמד חמד.
 

KallaGLP

New member
השאלה מה זה "מסלים"?

האם הכלב התוקפן באמת מתנפל ונושך, או רק מאיים ומנסה להרחיק את הכלב השני?
בכל מקרה, אם לדעתך המצב הולך ומסלים ואתה מאמין שהכלב התוקפן באמת עלול להיות מסוכן ולגרום לנזק פיזי, כדאי לערב מאלף או מטפל התנהגותי.
 

dubi48

New member
היי kallaglp

זה התחיל ששניהם היו מנסים למקם את הראש אחד מעל השני בסיום הארוחה והיו הולכים בסוג של מעגלים, והגיע למצב שהתוקפן באמת מתנפל ונושך. התחלנו לעבוד עם מאלף, אבל מבחינתו העבודה צריכה להיות על התקשורת מול הכלבים ואין הרבה התייחסות לעניין האוכל והתוקפנות. השאלה צריך מטפל התנהגותי במקרה כזה ולא רק אילוף "סטנדרטי"?
 

KallaGLP

New member
אם אינך מרוצה מהמאלף, כדאי לנסות מישהו עם גישה אחרת.

אני לא מומחית, אך נראה לי כעקרון שהבעיה מתאימה יותר למטפל התנהגותי, אם כי נראה לי שהרבה תלוי במומחיות איש המקצוע, בין אם הוא מאלף או מטפל, ובכימיה שלו אתכם ועם הכלבים.
 

dubi48

New member
היי Kalla

יש כל כך הרבה גישות אז אני מרגיש קצת אבוד. המטפל הנוכחי אומר כי צריך לעבוד על התקשורת מול הכלבים, לתת להם להבין שאני הסמכות בבית. ברגע שיבינו את זה לא יריבו על המשאבים. השאלה אם זה באמת הפתרון או שיש פה משהו עמוק יותר, או אולי משהו שהוא טבעי ואין כ"כ מה לעשות מהצד שלי.
 
האם התוקפנות היא רק כלפי אחד השני ולא כלפיכם?

התנהגות רכושנית היא דיי טבעית בקרב כלבים , זהו יצר הישרדותי קדום.
לכן הייתי ממליץ לך לדאוג להפרדה בין הכלבים בזמן אוכל , ואם אתה נותן להם עצמות אז גם כן להפריד אותם או לתת לכל אחד בפינה אחרת בבית (ניתן אפילו לקשור את העצמות למשהו כך שלא יוכלו לריב על זה או לחטוף אחד לשני).
מאוד חשוב לא להתערב בתקשורת ביניהם באופן כללי , לפעמים לנו ההתנהגות נראית תוקפנית ואגרסיבית אך הם יודעים הכי טוב לרסן ולהציב גבולות בינהם ובכל להקה כלבית ( לצורך העיניין 2 הכלבים שלך) יש מנהיג (הכלב הדומיננטי יותר) ויש כלב כנוע יותר שיוותר כי יבין שאינו יכול לנצח בעימות , זה דרכו של הטבע שלהם , וזה בסדר שיש כלב אחד יותר חזק מהשני בהיררכיה בינהם. אם הכלב השני לא יוותר ויכנע אז עלולה להיווצר בעיה רצינית כי בין 2 כלבים דומיננטים שאף אחד לא מוכן לוותר זה עלול להגיע לריב ופיצוץ אמיתי.

בהצלחה
שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

dubi48

New member
היי שימי

תודה על התגובה, זה מנחם לשמוע לפחות שזה המצב הטבעי. אחרי שהמצב קרה לראשונה (כאשר אכלו אחד ליד השני) החלטתי שהכלבים יהיו מופרדים בחדרים שונים בזמן הארוחות, ולפני שהיינו פותחים את הדלתות היינו דואגים להרים את הצלחות של שניהם, זה עבד לתקופה מסויימת בצורה חלקית, עדיין היתה מתיחות והרמת ראשים אחד על הגב של השני והליכה במעגלים. עכשיו אני מאכיל את שניהם באותו הזמן מהיד שלי בתורות, אין שום מתיחות במצב כזה, אבל זה גוזל זמן ולא אידיאלי בטווח הרחוק. במידה וזה כבר הגיע למצב של פיצוץ ביניהם מספר פעמים, יש מה לעשות?
 
למעלה