הכלבה עולה על המיטה, למרות שהיא יודעת שאסור

Leetzs

New member
הכלבה עולה על המיטה, למרות שהיא יודעת שאסור

אימצנו כלבה מSOS לפני כ-3 שבועות, בת 8-10 חודשים.
היא חכמה מאוד, אבל לא מחונכת במיוחד..
הצלחנו לשכנע אותה לא לעלות על השולחן ולא להציק כשאנחנו אוכלים, וגם שמותר לה להיות על הספה, אבל לא על המיטה, ושאסור בתכלית לחמוס נעליים.. לצד פקודות בסיסיות כמו לשבת, לקפוץ, יד, ארצה ואנחנו בדרך לגלגול. היא בהחלט מחוננת, הילדה השעירה שלי.
בנוסף, יש לה מיטה מרופדת משלה (ממוקמת בסלון, ליד פינת העבודה והטלוויזיה, ככה שהיא מבלה איתנו על הספה או לידנו במיטה שלה) שהיא מאוד אוהבת ואפילו מעדיפה אותה על הספה. לשם היא לוקחת את הצעצועים שלה ויושבת איתם כמו גרסה כלבית לעורב.
אבלללללל כשאנחנו יוצאים מהבית, הנוכלת הערמומית גונבת נעליים (ברוב המוחלט של המקרים מדובר בנעל שמאל בלבד, של הבנזוג), ועושה לנו דקורציה במיטה.
כמובן, כשאנחנו חוזרים, מגוייסות מיטב הפאפי אייז של הנוכלת הערמומית שלנו, שפשוט לא יודעת איך טיילה אותה נעל תועה ממתקן הנעליים למיטה.

בקיצור, 2 סוגיות -
מתעסקת בנעליים בהיעדרנו, לא עושה זאת בנוכחותנו, יודעת מצוין שאסור.
עולה על המיטה בהיעדרנו, לא עושה זאת בנוכחותנו.

קראתי שנייר כסף מרשרש עוזר (טרם ניסינו), ואשמח לשמוע רעיונות שהצליחו לכם :)
רוב תודות ומועדים לשמחה!
 

שירן ל11

New member
יש אפשרות לסגור את הדלת של חדר השינה?

הכלב שלי כבר בן 3 ועדיין גונב ולועס דברים קטנים שהוא מוצא, לכן דלת חדר השינה סגורה כשאנחנו לא בבית. כנ''ל לגבי נעליים, עדיף להיות מסודרים ולא להשאיר לידה נעליים, לפחות כל עוד היא גורה. יצר הלעסנות שלהם מאד חזק, בוקעות להם שיניים חדשות, והם ינסו ללעוס דברים חדשים.
 

Leetzs

New member
חחח, לא ממש.. פותחת אותה וננעלת בפנים

זו דירה ישנה, החדר נפתח בדחיפה ואין מנעול.. ניסינו לסגור, אבל זה בעיקר מכניס אותה לפאניקה כשהיא נסגרת בפנים.
הנעליים זה כבר לחנך את הבחור שאיתי.. זה מעבר לכוחותיי (;
 

Leetzs

New member
הלוואי.. אבל היא לא לועסת אותן, אין סימני שיניים

היא רק לוקחת אותן ממקום למקום ומחככת בהן את האף, לא מבינה למה היא עושה את זה. היא אוהבת במיוחד בלאנסטון ונעלי ספורט, מניחה שהן מסריחות יותר.. הייתי יודעת אם היא הייתה לועסת אותן.. היא די גדולה, ונהנית לפרק את כדורי הטניס שלה בכל הזדמנות.. ככה שלא מדובר בעניין של מסוגלות. היא לא מעוניינת ללעוס אותן.
למעט הבלאגן וטביעות הנעליים על כיסוי המיטה, שלא מטרידים את בן הזוג שלי.. לא קורה כלום. מכירה מאלף בני זוג מומלץ?
 

שירן ל11

New member
אולי היא מחפשת את הריח שלו בשביל קירבה כשאתם לא נמצאים

נסו לתת לה חולצה ישנה, יכול להיות שזה יספיק לה והיא תעזוב את הנעל
 

ANZ1

New member
גרביים עדיף

יש להם יותר ריח, הם יותר זולות, קשה יותר להרוס אותם,
הרבה כלבים אוהבים לאסוף גרביים
 
כמה אפשרויות

יש לנו גור בערך באותו גיל, מה שעובד אצלנו הכי טוב זה שער לתינוקות בכניסה לאיזור פינת האוכל והמטבח, אנחנו שמים את השער כשאנחנו יוצאים מהבית והוא לא יכול להגיע לחדר השינה או לנעליים.
[URL]https://www.amazon.com/Regalo-Pressure-Mount-Included-Extension/dp/B001OC5UNK/ref=sr_1_2_s_it?s=baby-products&ie=UTF8&qid=1476826211&sr=1-2&keywords=baby+gate[/URL]

אפשרות אחרת היא לשים מצלמה שמחוברת לסקייפ מול המיטה, להתחבר לסקייפ מהסלולר שלך, ולגעור בה כשהיא עולה על המיטה, כך היא תבין שאתם "נוכחים" גם כשאתם לא נמצאים... עובדה שהיא לא עולה על המיטה כשאתם בסביבה.

נייר הכסף זה גם אפשרות, שתעזור עם העליה על המיטה, אבל היא תמשיך לפזר את הנעליים.

הכלבה הקודמת שלנו (ז"ל) נהגה לעשות את אותם דברים גם כשהייתה בת 12 (שנים), אסרנו עליה לעלות על הספה בסלון והיא עלתה עליה כשלא היינו, ואת נעל הבית שלי היא לקחה איתה למקום המרבץ שלה על הספה ומצצה אותה. היא לא ניסתה לאכול את הנעל אלה פשוט מצצה אותה כמו שתינוק מוצץ אצבע. בהתחלה ניסינו "להלחם" בזה, אבל בסוף החלטנו שזה נורא חמוד ועזבנו אותה
אנחנו חלשי אופי ולא מחנכים דגולים
 

Leetzs

New member
חחח זה נפלא :) אבל כמה אפשר לבהות במיטה כשאתה מחוץ לבית?

אני חייבת להבין את ההתנהגות הזו! גם שלנו לא לועסת.. היא לוקחת נעליים מסריחות במיוחד (בלאנסטון וספורט בעיקר) והולכת למקומות שהיא אוהבת, המיטה שלה, הספה (שמותר לה) והמיטה שלנו..
אם היא הייתה מגבילה את עצמה לנעלי בית.. זורמת. הבעיה שהיא חובבת נעלי עבודה, ואלו נעליים שראו הרבה אתרי בניין, פיצוצי צינורות, בוץ וג'יפה... והן במיטה שלי :(
 
אולי להשתמש פשוט בכיסוי מיטה?

להוריד אותו בלילה כשאתם הולכים לישון ואז לא יהיה לך ג'יפה במיטה...
לגבי הנעליים, היא מחפשת את הריח שלכם, רוצה להיות קרוב אליכם... אולי תחליטו שאת הנעל המסויימת הזאת מותר לה לקחת והחבר יקנה נעלי עבודה חדשות...
 
מזל טוב על האימוץ כמה טיפים

קודם כל חשוב להבין מדוע עושה זאת ,
ישנם כמה סיבות שיכולות לגרום לכך : שעמום וחוסר בפריקת אנרגיה , תלות כלשהי לאחר(או יותר) מבני הבית .
בגלל מה שאת רושמת בהודעה הזו ובחלק מההודעות הבאות אני נוטה להאמין שמדובר בתלות שהיא חווה כאשר אינכם בבית , מה ידוע לכם על העבר שלה לפני שאתם אימצתם אותה? האם עברה נטישות ?
איפה הכלבה ישנה בלילה ?
זה שהיא גונבת רק נעליים ונכנסת למיטה מדובר בדברים בהם יש ריח חזק שלכם וכנראה שהיא מרגישה בטוחה יותר כאשר נמצאת קרוב לריח שלכם זה לרב מעיד על תלות וחוסר ביטחון בהישארות לבד בבית (אני אומר זאת עם הסתייגות וערבון מוגבל מאחר ולא ראיתי את הכלבה ואת ההתנהגות ולכן ללא אבחון מעמיק מדובר בעיקר בהשערות)
כמה דברים שניתן לעשות שיכולים לעזור
1. לפרוק לה כמה שיותר אנרגיה לפני שאתם יוצאים מהבית , לעשות זאת על ידי טיול ארוך של מינימום 20 דקות שכולל טיול, משחק ותרגול משמעת.
2. להשאיר לה דברים להתעסק איתם כשאתם יוצאים מהבית , אני לא מתכוון לצעצועים כמו כדור או חבלים אלא לצעצועי לעיסה כמו קונג או עצמות עסיסיות או כל צעצוע חשיבה והאכלה אחר שהיא אוהבת.
3. אם ישנה איתכם בחדר (אפילו אם לא על המיטה שלכם) להפסיק זאת מיד , למקם את המיטה שלה במקום מרכזי בבית ולא לאפשר לה להיכנס לישון איתכם , ההמלצה הגורפת היא להימנע בכלל מכניסה לחדר השינה שלכם באופן כללי - על ידי סגירת הדלת / תיחום הכלבה (מצרף מאמר בסוף ההודעה שלי בנושא תא הטסה שיכול לעזור פה בכמה רמות , גם באכיפה של ההתנהגות - העלייה על המיטה ואכילת הנעליים וגם בהעלאת הביטחון העצמי של הכלבה כאשר נמצאת לבד ובכלל).
4. עדיף להימנע מלתת לה לשבת איתכם על הספה - בעיקרון אני לא נגד אבל רק במקרה והכלבה מחונכת ואין לה שום בעיות התנהגות (תלות למשל).
5. להתעלם ממנה - בכניסה הבייתה מהעבודה ובכלל בכל מפגש מחודש בינכם (לאחר היעדרות מהבית) יש להתעלם ממנה כמה דקות עד שנרגעת (זה לוקח כמה דקות , המטרה זה שהיא תבין שהיא לא מרכז הבית - מה שיפחית את התלות שלה בכם). כמו כן גם ביציאה מהבית לא לעשות מזה סיפור גדול מידי ופשוט לצאת.
++ האם מיללת כאשר אתם יוצאים מהבית? צרכים? ++
6. לא לתת לה "להפעיל" אתכם כאשר אתם יחד בבית כלומר , אם ניגשת ליזום מכם יחס למשל , ומציקה כדי לקבל ליטופים או מנסה שתשחקו איתה התעלמו מכך ואל תאפשרו לה לעשות זאת , היו אתם אלו שיוזמים את המגע והקירבה.

אם הדברים הללו לא עוזרים אני ממליץ להיפגש עם איש מקצוע על מנת לאבחן את הכלבה ולהתאים טיפול מתאים , חשוב לא לתת להתנהגות הזו להימשך זמן רב מאחר וההתנהגות משתרשת ומתקבעת ואף עלולה להחריף

פה לכל שאלה
שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
למעלה