מלטיז זכר בו שנה וחודשיים

atsho

New member
מלטיז זכר בו שנה וחודשיים

שלום לכם,
לפני שבוע אימצנו מלטיז זכר בו שנה וחודשיים, הכלב די נוח ומאוד ידידותי אבל ישנן כמה בעיות שמטרידות אותי:
- אנחנו יוצאים איתו לסיבוב מספר פעמים ביום הוא עושה הרבה פיפי ולא עושה קקי. את הקקי הוא עושה רק בבית. זה ממש מייאש ומתיש, איך אפשר ללמד אותו לעשות קקי בחוץ. ובכלל כשאנחנו מוציאים אותו לחצר האחורית של הבית הוא לא עושה לא פיפי ולא קקיץ. רק עם מטיילים ברחוב
- הכלב אוכל פעם ביום, האם זה תקין?
- הכלב יעבור סירוס ביום חמישי הקרוב וביום שישי אני צריכה לעזוב אותו לחמש שעות בערך, האם לשים אותו במלונה שלו (סגורה) או חופשי בבית? אני פוחדת שהוא יזיק לעצמו אם הוא יהיה משוחרר בכל מקום.
ובכלל כשיוצאים מהבית האם עדיף לתחום לו איזור מסויים או לקחת את הסיכון שיסמן כמה פינות בבית?
זה הניסיון הראשון שלנו כמשפחה עם כלב וזה לא פשוט בכלל, בעיקר עניין הקקי. אני יוצאת איתו כל שעתיים שהילדים מגיעים איתו מבית ספר הם בחצר איתו וכלום

תודה,שרית
 
מזל טוב על האימוץ

קודם כל חשוב להבין כי מדובר בתקופת הסתגלות של הכלב שלכם , אני לא יודע מאיפה אימצתם אותו , אבל לכלב לוקח כשבועיים להסתגל למקום חדש ולמשפחה וסביבה חדשה (זה תלוי כלב ישנם כלבים שיקח יותר וישנם כלבים שיקח פחות).
לגבי השאלות שלך:
* עניין עשיית הקקי רק בבית , האם לא יצא בכלל שעשה קקי בטיול מאז שהגיע אליכם? שוב מזכיר כי צריך לזכור שהוא עדיין בתקופת ההסתגלות ויכול להיות שתוך כמה ימים או קצת יותר הבעיה תיפתר מעצמה ברגע שיסתגל ויכיר את הסביבה החדשה כמו שצריך וירגיש בה בטוח.
ישנם כמה דברים שאפשר לעשות במקביל על מנת לפתור זאת :
- לצאת לטיולים ארוכים באזור הקרוב לבית , לאפשר לכלב לרחרח ולחקור את כל האזור של הבית על מנת שיכיר ויתרגל לסביבה החדשה.
- לתת לו לאכול כחצי שעה לפני הטיול.
- לצאת לכמה שעות טובות איתו מהבית - סביר שיעשה לאחר מספר שעות כי לא יוכל להתאפק עד הבית.
- באם עשיתם טיול ולא עשה קקי בחוץ לא לשחרר אותו בבית אלא להחזיק אותו ברצועה קרוב אליכם ולמנוע ממנו לעשות צרכים ולנסות לרדת איתו שוב לאחר זמן מסויים וכך הלאה ( אפשר לנצל את סוף השבוע לשם כך)
-הדרך היעילה ביותר לפתרון בעיות צרכים היא על ידי תיחום הכלב במקום קטן (כלב נמנע ככל שיכול מלעשות צרכים במקום המרבץ שלו ) מצרף לך קישור למאמר בנושא תיחום על ידי תא הטסה .
* לגבי מספר פעמים בהם מקבל אוכל , לדעתי כלב בגיל שלו צריך לאכול פעמיים ביום , לחלק את המנה היומית שלו לפעמיים , בוקר וערב - דבר שגם יעזור מבחינת הקקי.
* לגבי הסירוס והשארתו לבד בבית , מדוע את פוחדת שיזיק לעצמו ? באיזה מובן? בעיקרון לא צריכה להיות בעיה להשאיר אותו חופשי בבית אם עד עכשיו לא נוצרה בעיה מכך.
* לגבי החצר האחורית , אם אתם מעוניינים שיעשה שם יש להוציא אותו לשם במקום לטיול בחוץ ושוב או לתחום אותו אם לא עשה או להחזיק קרוב אליכם עם רצועה ולצאת שוב וכן הלאה.
* לגבי תיחום באופן כללי אני מאוד ממליץ על תיחום כפתרון לבעיות התנהגות כמו צרכים , הרס, חרדות , תוקפנויות וכו'.
קישורים:
מאמר על תא הטסה
מאמר על צרכים

אשמח לענות על כל שאלה

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
הסתייגות אחת.

מסכים לגבי כל הנאמר. במידה ומאכילים לפני היציאה(גם חצי שעה, שעה לפני) לדאוג שהכלב לא יהיה במאמץ גדול מדי כמו ריצה או הליכה מאוד ארוכה כי מבחינה סטטיסטית זה מגדיל סיכוי להיפוך קיבה שהוא מצב מסכן חיים.
אחרי שהכלב יכנס ל"מסלול" מבחינת עשיית צרכים יש לתת אוכל כחצי שעה, שעה (ואפילו מעט יותר) אחרי הטיול, תלוי בכמות האנרגיה שהכלב הוציא בטיול.
 

קרמיט524

New member
סבלנות סבלנות ולא לדאוג


כל הכבוד לכם שלקחתם כלב, אני בטוחה שברגע שתתגברו (שני הצדדים... ) על האתגרים של ההתחלה, אתם ממש תתאהבו אחד בשני.
לא נתת פרטים מאיפה הכלב הגיע, אבל מה שאת מתארת מאד נפוץ בשבועות הראשונים שהכלב מגיע הביתה. רוב הסיכויים שתוך שבוע שבועיים הוא יתאפס על נושא הצרכים ויתחיל לעשות רק בטיול.
לגבי הסירוס, אם יש אפשרות שמישהו יהיה איתו, זה כמובן עדיף. הכלב רק הגיע, הוא עוד לא ממש מבין מה קורה, המעבר הוא לא חווייה קלה לכלבים, הוא עדיין לא מכיר אתכם ואת הסביבה, וכבר הוא הולך לעבור עוד חווייה לא קלה של ניתוח, ואחר כך להשאר לבד (כלב לא יודע שהוא נשאר רק לכמה שעות, בטח אם הוא לא מכיר אתכם. בשבילו זה עוד נטישה). האם יש אפשרות לדחות את הניתוח בשבוע שבועיים, או לדאוג שמישהו יהיה איתו בכל זאת?
&nbsp
 
למעלה