כירסומים של הכלבה, לונה

כירסומים של הכלבה, לונה

היי שמי רנת. הכלבה של אחי, לונה נוטה להרוס כל מה שבהישג ידה(ופיה). היא כבר הרסה לי כמה דברים חיונים כמו משקפיים וחלק מקלמר של תרופות(היה ריק). אתמול מצאתי אותה מכרסמת את הכיסוי של הסמארטפון שלי ונאלצתי לזרוק כי הוא כולו הרוס. מה אפשר לעשות חוץ מלשמור דברים הרחק ממנה? כל דבר היא מכניסה לפה אפילו כירסמה קיר וחפצים שונים בבית ומגבות. למה היא בכלל עושה את זה? חשבתי שזה התפקיד של הארנבונים ושאר המכרסמים. עוד משהו, היא נוטה הרבה להשתולל ולקפוץ מספה לספה ולא להיות רגועה. ממה זה נובע?

 
אז כדאי מאוד למצוא או לרכוש חדשה

כדי שתספק את הצורך הזה.
כלבים מכרסמים\לועסים דברים ממגוון של סיבות. בתור התחלה, לא לאפשר גישה לחפצים עד כמה שניתן וכמובן לתת לה את העצמות הייעודיות.
הלעיסה תורמת מאוד לאיזון הנפשי שלהם.
 

קרמיט524

New member
בת כמה לונה השובבה?


היא נראית לי גורה.
בעקרון עד גיל שנה זאת התנהגות די צפויה. הם מלאים אנרגיה ומכרסמים כל מה שהם רואים.
אבל זה בד"כ עובר מעצמו כשהם קצת מתבגרים.
אז החדשות הטובות הן שאמנם עכשיו רצוי באמת להרחיק כל דבר שיש לו פוטנציאל הריסה בכרסום, אבל זה די זמני.
מעבר לזה, כל מה שהציעו לך יכול לעבוד: לגרום לה לשחרר אנרגיה בטיולים ומשחקים, למצוא צעצוע או צעצועים שהיא יכולה ואוהבת לכרסם, וכמובן לגרום לה להבין שזה לא בסדר לכרסם דברים שלכם.
 
היא קיבלה כבר מחזור לפני כחודשיים ככה

בינואר ככה הייתה בת 3 חודשים כשאחי ואשתו אימצו אותה.
&nbsp
אמא שלי נוזפת בה כל פעם שלונה עושה משהו לא בסדר אבל נראה שזה לא עוזר.
 

קרמיט524

New member
אז אם אני מבינה נכון היא עוד לא בת שנה?

בקיצור - הרבה סבלנות, וזה יעבור.
חשוב מאד לא להעניש. היא כמו תינוקת. היא לא מבינה מה היא עושה, אז אין מה להעניש אותה. במידה ואתם תופסים אותה על חם - צריך לקחת ממנה את החפץ ולהגיד "פויה!" או "אסור!", אבל לא בכעס, ולא להפחיד אותה. שימו לב שאין טעם לנזוף אם לא תופסים אותה על חם - כי היא לא תבין למה כועסים עליה.
&nbsp
 

giri

New member
אפילו לא בגיל שנה..

זה תלוי בכלב. כלבים גדולים נוטים להיות גוריים ושובבים עד גיל שנתיים לערך, ויש כאלה שיותר.
גם כשתהיה בוגרת היא זקוקה לתעסוקה על מנת לפרוק את האנרגיות והשעמום שלה.
כל ההתנהגויות שאת מתארת הן תולדה של היותה גורה משועממת
היא צריכה הרבה פעילות (גופנית ושכלית).
לגבי עניין הלעיסה, אצלנו בבית יש לזה שם: "להעלות את רמת החיים!" שזו בדיחה שמתייחסת לכך שאנחנו לא משאירים דברים שעלולים להלעס בהישג שיניים; מרימים למעלה למדפים כל מיני דברים. כמו שכאשר יש תינוק בבית מעבירים את חומרי הניקוי לארון גבוה ולא נגיש, ככה גם עם גור.
אני מציעה להגביל את הגישה שלה לאיזורים בבית, את האיזורים בהם היא שוהה ללא השגחה למגן בפני גורים, ולספק לה שפע של אלטרנטיבות לעיסה.
&nbsp
כמו כן, כפי שהבחנת כבר בעצמך, לנזוף בה לא עוזר - היא לא מבינה. במקום זה, מוטב להציע לה חלופה. למדו אותה לעזוב משהו לפי פקודה (זה לא קשה) ואז תוכלו להציע חלופות. למשל, אם היא לועסת משהו שהיא לא אמורה, אומרים לה לעזוב, וברגע שהיא עוזבת מציעים לה צעצוע כתגמול. אפשר לעשות את זה עוד יותר "שווה" על ידי כך שאומרים לה לעזוב (את מה שאסור) ואז, נגיד, מציעים לה חבל ומשחקים איתה דקותיים עם החבל. אז החבל הוא צעצוע שמותר לה, וגם ממש כיף כי היא קיבלה משחק. מסקנה - ממש שווה לעזוב משהו כשאומרים לך! בהדרגה היא תעדיף את הצעצועים שלה - אבל רק אם הם ישארו מעניינים ומושכים. תגוונו בצעצועים ואל תשאירו לה את כולם זמינים, כדי לשמור על האטרקטיביות שלהם.
&nbsp
עוד משהו חשוב - צעצועים בטיחותיים לכלבים. לא לקנות צעצועים לילדים או משהו, אם זה מתפרק בלעיסה והיא בולעת חלקים זה עלול להזיק לה.
 

Ani15

New member
היא מתוקה

אבל נדמה לי שהיא מעורבת בכמה גזעים שביניהם רועה בלגי מסוג מלינואה. זה גזע מאוד - מאוד אנרגטי. היא זקוקה לפעילות גופנית בחוץ בהיקף ששווה להליכה של חמישה ק"מ לפחות, ורצוי שחלק מזה יהיה בריצה והשתוללות ומילוי פקודות. כלומר: אתם חייבים להוציא אותה החוצה שלוש פעמים ביום לפחות, לטיול לא קצר, כדי שהיא תוציא אנרגיה. אם היא לא עושה את זה, היא תוציא את האנרגיה הזו על הבית שלכם... כמו שאת מתארת. היא פשוט משועממת...
זה נכון שבגיל שנה וחצי בערך (לא שנה, זה גזע שמאחר להתבגר) האנרגיה הזו קצת מתמתנת - אבל לא נעלמת. יחד עם זאת, עם תרגול קבוע בחוץ + המון צעצועי לעיסה בבית, היא תפסיק בהדרגה להרוס לכם את הבית.
 
זאת בעיה

אחי ואשתו הרגילו אותה לעשות את צרכיה בגזרי עיתון שבסלון מהרגע שאימצו אותה ומוציאים אותה מעט מאוד. הם גם לא משחקים איתה כמו בעבר.
 

KallaGLP

New member
גידול כזה של כלב הוא מתכון לבעיות התנהגות.

הכלבה חייבת לצאת לטיול 3 פעמים ביום, כשלפחות אחת הפעמים היא טיול ארוך עם הוצאת אנרגיה. בגיל גורות, רצוי לתת גם יותר, והכלבה עדיין בהחלט גורה. כלבים לא אמורים לעשות צרכים בבית בכלל, בטח לא אחרי ההתבגרות. בנוסף, בבית צריך לספק לה צעצועים למשחק וללעיסה ורצוי גם לעבוד איתה על פקודות, מה שגורם לכלב להוציא הרבה אנרגיה, בפרט אנרגיה מנטלית. כלב הוא לא צעצוע, אם יזניחו אותו ולא יניחו לו להוציא אנרגיה בדרכים בריאות ורצויות, הוא יפתח בעיות התנהגות. אם אחיך רוצה שהיא תפסיק להרוס את הבית וכו', הוא חייב להקדיש לה זמן ולטפל בה נכון.
 

שירן ל11

New member
אם היא הורסת דברים יקרים כמו ללעוס קיר, הייתי מזמינה מאלף

לשיעור אחד או שניים, שיאבחן למה היא לועסת וילמד איך לעבוד איתה. בגלל שזו הבעיה העיקרית שלה ממה שאני מבינה, זה לא אמור להיות טיפול ארוך.
 
יש לי גור בערך באותו גיל

הדבר הכי חשוב זה להוציא מרץ, כלב עייף מזיק פחות מכלב מלא אנרגיה. הכלב שלי מקבל שעה של ריצה בפארק בכל בוקר. מעבר להוצאת מרץ, אני תוחמת אותו באיזור מסויים בבית, אצלנו זה המטבח ופינת האוכל, עם שערים לתינוקות אני מונעת ממנו להגיע לשאר הבית. פיניתי מהאיזור בו הוא תחום כל דבר, שיגרום לנזק משמעותי אם הוא יכרסם (למשל היו לנו כסאות טובים ויקרים בפינת האוכל אז פיניתי אותם לאיכסון, ובמקומם שמתי כסאות זמניים זולים, שלא אכפת לי אם הוא יכרסם). בנוסף צריך להעסיק אותו המון בדברים שמותר לו לכרסם... הינה כמה רעיונות:

אם יש לכם גור, או כלב אנרגטי שנשאר הרבה שעות לבד כל יום- סביר להניח שיש לכם כלב שמסתובב בבית משועמם וכלבים משועממים מתעסקים בעיקר בלחפש מה לעשות. המסקנות, לרוב, לא מוצאות חן בעיינינו.. הנה כמה רעיונות למשחקים לא יקרים שיעסיקו את הכלב לקצת יותר זמן מהצעצועים הרגילים שלו:

1. בקבוק פלסטיק שבתוכו יש כמה חתיכות אוכל שהכלב שלכם אוהב.הרעיון- אם הכלב ינער את הבקבוק בכיוון הנכון האוכל יצא החוצה, רוב הכלבים מבלים בהתחלה המון זמן בלנסות ללעוס את הפייה של הבקבוק. כאשר כלב מנסה זמן רב ללא הצלחה- הוא מתייאש (כל כלב והזמן שלוקח לו לוותר) לכן כדי לעודד את הכלב להמשיך לנסות ולפתור את החידה בהתחלה עושים את זה קל יותר, אפשר לחורר את הבקבוק בחורים גדולים כך שגם אם ינער ממש קצת האוכל יצא ואז נקטין את מינון החורים בהדרגה.

2. בד עם קשר ובתוך הקשר כמה חתיכות אוכל, הרעיון: הכלב צריך למצוא אסטרטגיה להגיע אל האוכל. מנסיון, חלק מהכלבים ילכו על לקרוע את הבד וחלקם ילמדו ממש לפתוח את הקשר. הבד יכול להיות כל פיסה של בד ישן שלא צריכים, רצועה מלבנית באורך של כ- 30 ס”מ, מניחים את האוכל במרכז ויוצרים את הקשר כך שהאוכל מוסתר בתוכו. שוב, כדי לעודד את הכלב לנסות בפעמים הראשונות- צרו קשר רופףלחלוטין שיהיה קל מאוד לפתוח. כשהכלב שלכם כבר התמכר לצעצוע אפשר להתחיל להעלות דרגות קושי וליצור קשרים הדוקים יותר.

3. קונג/ עצם אמיתית חלולה- הקונג הוא צעצוע גומי דחוס, מגיע בכל מיני צורות ומחורר בצורה כלשהי, עצם אמיתית היא אלטרנטיבה זולה יותר, חפשו את העצם הארוכה והחלולה. השימוש בשני הצעצועים הוא זהה- אנחנו ממלאים את החלל בצעצוע באוכל והכלב על- ידי ליקוק מנסה להגיע אליו. מילוי אפשרי אחד הוא “פטה נקניקיות”- חצי נקניקיה מעוכה בתוספת טיפה אחת של חמאה (בשביל שיתקבל מרקם שאפשר למרוח), עוד אפשרות היא מילוי מיוחד לקונג שקונים בחנות. מורחים את הממרח בדופן הפנימית של המשחק ומקפיאים (!!) לחצי שעה כדי שההמרח יתמצק על הדופן ולא ישפך החוצה ברגע שנותנים לכלב.
וריאציה נחמדה היא להכניס לתוך המשחק אוכל שהכלב ממש ממש אוהב, ואז “לסתום” את הדרך אליו בשכבה של ממרח אהוב, אבל קצת פחות. כך הכלב מללק את דרכו לאוכל האהוב שלו.

4. “פיניאטה”- (מתאים גם לימי הולדת של כלבים : ))כאן הבד עם הקשר ממקודם תלוי מגובה, שוב- מכיל אוכל. הרעיון: על מנת שהאוכל ייפול אליו הכלב צריך ללעוס את הבד בעמידה/ בקפיצות או למשוך במקום הנכון. כדאי להתחיל מגובה שהכלב מגיע אליו בקלות כשהוא מרים את הראש ולהתקדם בהדרגה עד לגובה עמידה על שתיים. לפני שעוברים לשלב הפיניאטה יש ללמד לפתוח את הקשר כשהבד לא תלוי מגובה, כפי שמפורט בסעיף 2. זה תרגיל נחמד מאוד לכלבים שבנטייתם הטבעית הם קופצניים או עומדים הרבה על רגליים אחוריות. התרגיל לא מתאים לכלבים עם בעיות אגן!

5. עצמות לעיסה, אוזניי חזיר, עצם בקר- אלו הם המשחקים היקרים יותר ברשימה שלנו, את כולם ניתן להשיג בחנות חיות והם אינם משחקי מחשבה אלא תעסוקה לפה וגם זה חשוב.


* למה זה טוב?
- עוזר (לא פותר!) לבעיות של הרס חפצים בבית - מפעיל את הכלב ונותן לו עניין - מפעיל את המוח של הכלב, כאשר הוא צריך “לעבוד” על להשיג אוכל, במקום שרק יוגש לו ללא מאמץ - כיף גדול לאנשים! מבדר מאוד לראות את הכלב שלך מתמודד עם בעיות ומוצא שיטות מוצלחות ומוצלחות פחות לפתור אותן…

* איך אדע איזה משחק מתאים לכלב שלי?
פשוט לנסות! כל כלב אוהב ומתמכר לסוג שונה של פעילות, חלק מהכלבים אוהבים יותר ללעוס, חלק אחר אוהב יותר ללקק, חלק ידחו את צעצוע הבד כאשר הבד הוא ג’ינס ויתלהבו מבד אחר. הוריאציות רבות מאוד. כאשר תוציאו את המשחק בפעם השנייה והכלב יקום בהתלהבות- תדעו שזה המשחק הנכון…

* למה צריך לשים אוכל במשחקים?
כי הכלב צריך סיבה לעבוד קשה על המשחק, ריח של אוכל הוא מוטיבציה מעולה.

* באיזה אוכל להשתמש?
מה שהכלב שלכם אוהב! זה יכול להיות נקניק, שאריות מארוחת הצהריים, האוכל של הכלב, חטיף כלבים מהחנות או חתיכת גבינה. כל כלב אוהב דברים אחרים. כדאי לנסות ובשימוש קבוע במשחק גם לגוון.
הנה מספר מתכונים למילוי קונגים ועצמות

* כמה אוכל לשים?
ממש ממש מעט. אם זה נקניק- מספיקה פרוסה אחת חתוכה/ חצי נקניקיה/ 5-6 חתיכות מהאוכל של הכלב. הכמות הזו מספיקה כדי שהכלב יתאמץ. אם רוצים אפשר לשים יותר ובכל אופן להוריד את הכמות שנותנים במשחקים מהכמות הרגילה שהכלב אוכל, כך אין לנו אוכל עודף ומשקל עודף על הכלב.

לעיסה מהנה!

 

danielnir1983

New member
ניתן ללמד את הכלב עם איזה "צעצועים" אסור ללעוס ואיזה כן...

אם תירצי אפשר להזמין אצלי שיעור אחד שיכלול בתוכו את כל שיטת הגמילה מצרכים בדרך המהירה ביותר, גמילה מהרס בצורה היעילה ביותר והדרכה מלאה לגידול נכון ומניעת טעויות - 0503892603

דניאל ניר אילוף כלבים
dogologist | דוגולוג
[URL='http://www.facebook.com/danieldogolog']www.facebook.com/danieldogolog[/URL]
[URL='http://www.dogolog.co']www.dogolog.co[/URL]
 

KallaGLP

New member
הפורום אינו לוח מודעות. הפרסום כאן אסור על פי התקנון.

אם אתה רוצה לתת עצות ותשובות לשאלות על גבי הפורום, אתה מוזמן. אם העצות יהיו טובות ובחתימה יופיע שאתה מאלף - זה יספיק בהחלט כדי למשוך את תשומת לבו של מי שזקוק לשירותי מאלף. כך פועלים מאלפים אחרים שכותבים פה, ובזכות נכונותם לסייע והתשובות המועילות זוכים ליופי של פרסום עקיף. אך אם אין לך שום עניין לעזור אלא רק לפרסם את עצמך - יש לוח מודעות.
ההודעה הבאה שמכילה רק הצעה לתת שירות בתשלום ולא תוכן הרלוונטי לגולשים כאן תימחק.
 
למעלה