פרוו כלבים צריכה עזרה

mesh23

New member
פרוו כלבים צריכה עזרה

שלום , לפני כשבוע אני ובן זוגי אימצנו כלב פיטבול מעורב בן חמישה חודשים, מצאנו אותו האכלנו אותו עוד לא היינו בטוחים שאנחנו רוצים לאמץ כי אנחנו מודעים לאחריות הגדולה בבעל חיים, בבוקר התעוררנו הוא לא היה במרפסת, חיפשנו אותו כמה שעות בסופו של דבר הגענו ללוכד שהספיק לקחת אותו להסגר, יום למחרת נסענו לשחרר אותו עשו לו שבב וחיסון נגד כלבת כל הסופש היינו מאושרים נסענו לחנות חיות קנינו לו דברים...יום ראשון בבוקר נסענו לוטרינר רצינו לעשות תילוע ולחסן נגד משושה הוטירינרית נתנה לו את החיסון ומהרגע שהגענו הביתה הוא לא הפסיק להקיא ולהרגיש רע הבנו שזה יכול לקרות מהחיסון, במשך יומיים המצב החמיר הוא התחיל לשלשל לא אכל המשיך להקיא, נסענו לוטרינרית שוב היא ישר אמרה שזה פרוו עשתה לו בדיקה, התחילה לטפל כי הכלב היה במצב רע...ההוצאות מטורפות שזה מה שגרם לנו להיות חצויים מצד אחד הכלב שבוע אצלנו ומצד שני כבר נקשרנו אליו והשקענו ולמרות ההוצאות שכל יום זה מגיע למאות שקלים שאי אפשר לדעת כמה זמן זה יקח החלטנו שנעשה הכל כדי להציל את הכלב...הכלב עדיין מקיא חלש אפתי דם בצואה זה היום השני של הטיפול, אנחנו מאוד מודאגים אם יקרה משהו לכלב והוא לא יחלים, אנחנו לא ישנים יומיים כבר כי זה ככ כואב איך שהוא נראה וצריכים להוציא אותו כי הוא מתאפק ועושה הכל בחוץ , מקווים שצארלי שלנו יחייה איתנו עוד שנים רבות. אשמח לדעת על אנשים שהכלב שלהם נדבק בפרוו ולדעת קצת יותר, תודה רבה
 

דגלמנגה

New member
ג'יני שלי נדבקה בפרוו-וירוס אחרי כל החיסונים

עוד לא היתה מודעות בארץ, לגבי הגיל שבו אפשר להוציא גורים החוצה וגם לא הדרכה מסודרת, שיש להרחיק אותם מצואה של כלבים אחרים.

הסימן הבדוק ביותר, שבו הבחנתי מהשלשול הראשון, היה ריח הקיא שעלה ממנו. אח"כ הוסבר לי, שבמחלה הזאת, כל מערכת העיכול פצועה; שהחתיכות האדומות בצואה הן חתיכות אפיתל מהמעי ולא טיפות דם, וריח הקיא בא ממיצי העיכול שעברו את כל המערכת מבלי לעכל את תוכנה. בנדם עם אולקוס בקיבה, בגודל של ציפורן הזרת, מטפס על הקירות. כלבים, עם מערכת עיכול פצועה לכל אורכה, הם גיבורים שאינם בוכים כשכואב. זה מזעזע ומדהים כאחד.

מערכת העיכול בפרוו אינה מתפקדת כמעט (בשלב מסוים מפסיקה בכלל). הכלב אינו מסוגל לא לאכול ולא לשתות. ללא טיפול, או בטיפול חפיף עלול הכלב למות והקטע הוא שלמעשה, הוא מת מהתייבשות. פשוט כך. איך בודקים התייבשות בכלב? תופסים את עור העורף, מושכים למעלה ועוזבים. אם הכלב בריא לחלוטין, העור חוזר למקומו תכף ומיד. אם הכלב מיובש, העור נשאר לעמוד לבד בקפל שאינו מתיישר. כשהבאתי את ג'יני לאשפוז, עמד עור העורף שלה כמו מפרש.

הווטרינר העירוני דאז, התעלם מדוגמות הצואה והקיא, שהבאתי לו בביקורי אצלו, ורשם כדורים נגד בחילה. כשפרץ השלשול הדמי הראשון, ב-4 לפנות בוקר (הכלבה סובלת ולא ישנה, אז גם אני לא ישן) וה"מומחה העירוני" דחה אותי ל-9 בבוקר להגיע לשועפט, הבנתי עם איזו רמה יש לי עסק ופצחתי בצלצולים למקורות אחרים. וטרינר אחד, שהכרתי בעבר, שהיה בעל רגישות בנוסף ליידע, הפנה אותי לווטרינרית המדהימה ד"ר יונית דורון, שהיו לה מרפאה ובית חולים קטן בשכונת ניות בירושלים. היא הגיעה באופן מיוחד ובשעה 6 בבוקר כבר היתה ג'יני בדוקה ועם מנת אנטיביוטיקה ראשונה, מחוברת לאינפוזיה ושוכבת בתא משלה. אח"כ דאגתי להביא לה חולצות ספורט לא מכובסות (בשביל נוכחות הריח) ובכל יום, מחמשת ימי האשפוז שלה, באתי וישבתי לידה וליטפתי אותה ודיברתי אליה במשך כמה שעות. הדוקטורה נשבעה שאני הלקוח הראשון שלה, שנכנס עם הפציינט לתוך הכלוב.

אחרי 5 ימי אשפוז עם אינפוזיה ואנטיביוטיקה, קמה ג'ינג'ונת על הרגליים, גמעה מעט מים וכשכשה בזנב בלאות. במשך שבועות אחדים היא התחזקה. מזונה היה עוף מכובס עם מעט ירקות וטחון עם מי הבישול. גרבר תוצרת בית. לאט אט, גם מעט מזון יבש מפורר ונלוש בתערובת הטחונה, עד שחזרה לאיתנה.

ההוצאות הכספיות היו גדולות, אבל המטרה היתה ברורה והיא הושגה. ג'יני חיתה אתי עוד 16 שנים אח"כ. הקשר בינינו היה כמעט טלפתי. היא היתה רועה בלגית עם כל התוספות והיה זמן שחשדתי שגם משהו מהבנדם התגנב לתערובת, אם כי לא לי ברור איך זה נעשה...


ממה שלמדתי מפי הווטרינרית, אזי ככל שהכלב בוגר וככל שהגזע גדול, כך גם סיכוייו להחלים גדולים יותר. כל זה, כמובן, במסגרת טיפול נאות.

לגבי הכלב שלכם, ובכן פיטבול נחשב בינוני-גדול, אם כי אצל גורים מעורבים קשה לדעת, במיוחד כשלא מכירים את ההורים. מצד שני, הכלבים האלה מאוד חזקים. צריך לזכור ששילשולים והקאות הם איבוד נוזלים. עכשו גם קיץ וההלחתה מסיבית יותר. אתם צריכים להיות מודעים לכמויות המים שהכלב שותה, ביחס לכמויות שהוא פולט (בהשתנה, בשילשולים ובהקאות) ובמידת הצורך לשקול אלטרנטיבות לאספקת נוזלים לגוף. אם הווטרינר הנוכחי לא מספק את הסחורה, אז יש מומחים אחרים. יש גם בתי חולים לחיות מחמד. בקשו המלצות כאן, תמצתו את הבקשה בכותרת, רק אל תתמהמהו יותר מדי. פרוו-וירוס זה לא הצטננות.

אני מחזיק לכם אצבעות.
 

קרמיט524

New member
כל הכבוד לכם על ההחלטה לטפל בכלב

מקווה שהוא כבר בדרך להחלמה מלאה. למרבה הצער אין ביטוח רפואי לכלבים, ולכן ההוצאות יכולות להיות גבוהות כשהם חולים. מצד שני - טוב שכבר הספקתם להכיר את הכלב שלכם ולהווכח כמה הוא מדהים, וכמה הוא שווה את זה. מאחלת לכם המון בריאות, והמון המון שנים של כיף ביחד - הוא שווה את זה והוא יחזיר לכם כפליים!
 
למעלה