שרשור שאלות - בעיות בהתנהגות כלבים

שרשור שאלות - בעיות בהתנהגות כלבים

שלום לכולם
שמי שימי כהן , ואני מאלף ומומחה להתנהגות כלבים כבר למעלה מ-10 שנים ואני בעל ניסיון נרחב ומקיף בפתרון בעיות התנהגות בכלבים.
כיום אף מייסד ומנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות אשר מכשיר את דור המאלפים הבא ...

אני פה כדי לייעץ , לעזור ולתרום לכם מהידע והנסיון שלי
אז קדימה ... למה אתם מחכים ?
זה הזמן לשאול שאלות , מבטיח לענות לכולם בהקדם האפשרי

אשמח לענות על כל שאלה

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים


מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev/
 

djal

New member
גור ששם ברקסים בהליכה

גור בן חצי שנה שכשאני מנסה להתרחק קצת מהבית או לחרוג ממסלול הטיול הרגיל שלנו, הוא שם ברקס ולא מוכן להתקדם.
הוא לא גור קטן שאפשר להזיז עם מעט כוח אלא גוש שאי אפשר להזיז.
ניסיתי לדרבן אותו באמצעות פרסים, לקח לי בערך שעה לעבור אתו 600 מ' ויום למחרת כאילו הכל נשכח ושוב שם ברקסים באותו מקום.
מה אתה ממליץ?
&nbsp
תודה
 
בלימות בהליכה אצל גור

בוקר טוב,

אשמח לקבל קצת רגע על הגור שלך.
מאיזה גיל הוא אצלך?
מה ידוע לך על העבר שלו ? שלב הגורות המוקדמת?
האם עבר חשיפה למקומות / אנשים / גירויים שונים בגורות המוקדמת?

ממה שאתה מתאר הגור שלך נלחץ ממקומות חדשים שאינו מכיר , כפי שציינת שכאשר אתה מנסה לחרוג מהמסלול הקבוע אותו הוא מכיר הוא בולם לך ולא מוכן להמשיך. האם במסלול הקבוע מטייל בשמחה וללא חשש?

מה שאני ממליץ לעשות זה כמה דברים במקביל:
1. ראשית אני ממליץ ללמד את הכלב הליכה נכונה , על מנת שתהיה לכם תקשורת, אני מצרף לך קישור למאמר על כך. חשוב להתחיל בסביבה מוכרת ונטולת גירויים. קישור למאמר
2. אני ממליץ בימים הקרובים לצאת לטיולים במסלול הקבוע ולאט לאט ובהדרגתיות (אתה תקבע את רמת ההדרגתיות לפי תגובות הכלב) תתרחק ותסטה מן המסלול , נסה כל פעם לשנות את המסלול בכמה מטרים ובהדרגה בהתאם לתגובת הכלב (רמת הלחץ שהוא חווה וההתנהגדות) תתרחק יותר ויותר.
3. אם בולם לך חשוב מאוד לא לוותר לו, מה שקורה הכלב חווה איזשהו פחד/חשש מהלא נודע , חשוב מאוד לשדר לו שהכל בסדר ואתה פה כדי "לשמור" עליו , ממש ללכת בביטחון עם גב זקוף ולדרבן ולעודד את הכלב להמשיך איתך על ידי מילות עידוד, קפיצות , ממש להלהיב אותו ולהפוך את החוויה למשהו שמח ונעים וכמובן שוב לא להסס ולא לחשוש - הם מרגישים אותנו כל כך ואם אנחנו נחשוש מתגובת הכלב שהולכת לבוא (לצורך העיניין הבלימה) הוא כמובן ירגיש זאת ויחשוש עוד יותר , לכן המשך ללכת ואל תעצור באם בולם , אני מבין שמדובר בהתנגדות מצדו אבל מאוד מאוד חשוב לא לוותר ולהראות לו שהכל בסדר ולא קורה כלום אם ממשיך ללכת, פשוט להתעלם מהבלימה שלו ולהמשיך כאילו כלום ( רק לעודד ולמשוך קלות ברצועה ) בשניה שעושה צעד כלשהו או מתרומם כדי להתקדם עודד אותו וחזק אותו על כך , אל תשחד אותו עם חטיפים זו לא הדרך .
4. עיקביות ואחידות - חשוב להתמיד ולהיות עיקבי במשך מספר ימים ולעשות זאת במסלולים שונים , כמובן הכל בהדרגה כדי לא ליצור לכלב התנגדות חריפה יותר. חשוב שכל מי שמטייל עם הכלב יקח בזה חלק ושהתגובות שלכם להתנהגות הזו תהיה אחידה ולא תבלבל אותו.
5. הכלב שלך מחפש מישהו שינהיג אותו , ולכן אני שוב חוזר ואומר שדר לו ביטחון שהכל בסדר ועל תעשה עיניין מהבלימה שלו כי ברגע שעצרת כשהוא נעצר הוא מבין שיש משהו לא בסדר בהמשך הדרך ובעצם חיזקת לו את ההתנהגות הזו והעצמת את הפחד שלו ותיגמלת אותו על כך.
מקווה שזה מובן וזה עוזר לך
באם אתה לא רואה שינוי משמעותי בהתנהגות הייתי ממליץ לקבוע שיעור עם איש מקצוע על מנת שידריך אתכם כייצד לנהוג, מנסיון זה משהו שיכול להיפתר ב2 דקות.

בהצלחה

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]" rel="nofollow" target="_blank">[email protected]

אתר: [URL]http://mabatakelev.com/[/URL]
פייסבוק: [URL]https://www.facebook.com/mabatakelev.School/[/URL]
 

djal

New member
תודה!

מדובר בלברדור כנעני בן חצי שנה, אצלי חודש.
הוא גדל בעיקר בכלביה ובמעט בתי אומנה.
מבחינת אנשים אין לו שום בעיה - הוא אף פעם לא נובח או חושש ודווקא הוא מתלהב וצובר ביטחון כשהוא רואה עוד אנשים הולכים לידינו.
מבחינת כלבים אחרים - הוא לפעמים קצת נרתע כשהוא רואה כלב אחר, אבל שנייה אחרי הוא מושך לכיוונו כדי לשחק איתו.
במסלול הקבוע הוא מטייל ללא חשש.
 
חשיפה בשלב הגורות

יכול להיות שבגלל שאצלכם רק חודש , הוא לא עבר חשיפה נכונה למקומות שונים בשלב הקריטי של הגורות,
אני מצרף מאמר בנושא חשיפה נכונה לגורים - אמנם עברתם קצת את הגיל אבל חשוב גם עכשיו להרגילו כמה שיותר לסיטואציות אותם יחווה בעתיד בצורה נעימה ונכונה.
מעבר לכך ליישם את מה שרשמתי בהודעה הקודמת.


שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
כלב ענק שמושך בטיולים

הכלב שלי שוקל בערך 30 ק"ג והוא עדיין גור (בן 6 חודשים, מגזע כלב צאן אנגלי עתיק). בטיולים הוא הולך די יפה, כשהוא מתחיל למשוך אני נותנת לו הוראה לשבת והוא בד"כ מתיישב למשמע ההוראה (לפעמים צריך להניח יד על הישבן ולהזכיר לו) ואח"כ מושך פחות לכמה דקות ואז שוב מתחיל למשוך. הבעיה היא בעיקר כשמתקרבים לפארק הכלבים, למקום שבו אני משחררת אותו מהרצועה, ושם הוא נותן לפעמים משיכה חזקה ופתאומית ברצועה שמוציעה לי את היד מהמקום... גם כשפוגשים כלבים אחרים בטיול, הוא מתרגש מאוד ומושך לכיוונם בחוזקה.

הוא עובר אילוף ומבין את הפקודות בד"כ, אבל לפעמים שוכח אותן. אני לא רוצה ללכת עם חטיפים כי אני רוצה שהוא יהיה מרוכז בטיול ולא בי, מצד שני הוא עוד יגדל ואמור להגיע למשקל שבו אני לא אהיה מסוגלת לשלוט בו בעזרת כוח.

רעיונות?
 
ועוד שאלה לגבי הגור (כלב צאן אנגלי עתיק)

(הוא בן 6 חודשים, לא מסורס עדיין) אני משחררת אותו מהרצועה בכל בוקר באותו פארק, בפארק יש כלבים די קבועים. עם כל הכלבים הוא מסתדר נהדר ויש לו כמה חברים קבועים, אבל יש שני כלבים, שניהם זכרים, שלפעמים כשהוא משחק איתם הם תוקפים אותו. בד"כ כשזה קורה, הוא נמלט בצרחות רמות מהמקום, פעם אחת מצאנו עליו נשיכה קטנה, בשאר הפעמים לא היו סימנים פיזים לתקיפה אבל הצווחות שלו היו רמות. הוא חוזר לשחק איתם למחרת, אבל די ברור שהוא חושש מהם. האם זה קשור לזה שהוא לא מסורס? אחד מהזכרים האלה מסורס והשני לא (בן 18 חודשים). יש לציין ששניהם קטנים ממנו בגודלם הפיזי. אנחנו מתכננים לסרס אותו בערך בגיל שנה.

תודה
 
משחק בין כלבים

כל עוד לא מדובר בפציעה (סימני נשיכה) לרב מדובר במשחק וביסוס מעמדות בין כלבים , ישנם כלבים שמשחקים בצורה אגרסיבית יותר וישנם כלבים עדינים יותר בצורת המשחק שלהם. לפעמים לנו נראה מהצד שהם רבים אבל בעצם מדובר במשחק קולי.
ממה שאת מתארת יש איזשהי אגרסיביות מעבר למשחק מאחר ואת רושמת תוקפים אותו וגם שמצאתם סימן נשיכה , לכן חשוב לשים לב שזה לא עובד את הגבול, כדי לא לסכן את הכלב שלך ולא לגרום לו לטראומה מכלבים (אם תתרחש תקיפה רצינית יותר).
את כן מציינת שהם משחקים יחד ושרק לפעמים קורה שתוקפים אותו , אני ממליץ לצפות במשחק שלהם ולנסות להבין מה הטריגר לתקיפה , אולי משהו שהכלב שלך משדר , או משהו שעושה גורם להם להגיב כך.
לגבי הסירוס ,אני לא בטוח שזאת הסיבה , אבל אין ספק שכלב לא מסורס יכול לגרום לתקיפות יותר מכלב מסורס - אבל לרב מדובר דווקא במפגש הראשוני ולא תוך כדי משחק.
האם שני הזכרים תוקפים אותו ? האם הם עושים זאת יחד? בנפרד?

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]" rel="nofollow" target="_blank">[email protected]

אתר: [URL]http://mabatakelev.com/[/URL]
פייסבוק: [URL]https://www.facebook.com/mabatakelev.School/[/URL]
 
יש לו המון אינטרקציה עם כלבים

הוא משוחרר כל יום לשעה בפארק שמגיעים אליו די הרבה כלבים. עם כולם הוא מסתדר ממש טוב. מדובר רק על שני כלבים שתקפו אותו, הם תקפו אותו כל אחד בנפרד, ומדובר על כמה תקריות במצבים שונים לגמרי אחד מהשני... למשל, בפעם שבה הוא נפצע, גם הוא וגם הכלב השני היו קשורים ברצועה, זה היה במהלך טיול שבו פגשנו אותם ברחוב (לא בפארק), הוא התקרב אליו להריח אותו וחטף ביס. במקרה אחר הכלב התוקף שיחק עם הבעלים שלו בכדור (בפארק) וזיגי התקרב וחטף. בכל מקרה זיגי הוא גור ענק ולא ממש מעודן ולפעמים הוא מאיים בגלל הגודל והתנועות המגושמות שלו. היום בבוקר בפארק הוא היה מאוד כנוע ליד הכלב שנשך אותו, הוא בהחלט לא "נלחם על מקומו" הוא התקרב אליו בחצי זחילה והשני הריח אותו והוא ברח משם ולא חזר לשחק איתו. אנחנו משגיחים עליהם כל הזמן, אבל חבל לנו לוותר על ההליכה לפארק בגלל שיש שם כלב תוקפן. אגב, הכלב הזה תקף גם כלבים אחרים.
 
נשמע שהתקיפות שאת מתארת...

;קרו בסיטואציות בסמוך לבעלי הכלב, יכול להיות שהכלב מגונן יתר על המידה על הבעלים, כמו כן לרצועה יש הרבה השלכות בתקשורת ותקיפה הל רצועה, וגם למשחק עם כדור יש חשיבות של משאב ורכושנות, נשמע שהגור שלך מתקשר מצויין ולא הוא הבעיה... כך שקשה לי לעזור פה.. אני כן ממליץ לפנות לבעלי הכלבים התוקפניים ולדבר איתם על כך.


שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
משיכות בטיולים

היי תמי בוקר טוב,

אני מבין שהכלב נמצא בתהליך של אילוף? האם אתם נעזרים בשירותי מאלף? או עושים זאת עצמאית?
באם אתם נעזרים בשירותי מאלף הכי נכון יהיה להתייעץ עם המאלף שלכם מאחר והוא מכיר את הכלב הכי טוב וידע כייצד להכווין אתכם בצורה הנכונה ביותר וכמו כן ניתן לעבוד על הבעיות שאת מתארת באופן פרטני ואישי ובכך סיכויי ההצלחה והפיתרון גבוהים הרבה יותר.
במידה ואתם מאלפים אותו בעצמכם, איך לימדתם אותו את הפקודות? האם עבדתם על עבודה מול גירויים ? אם כן איך?
לגבי עבודה עם חטיפים , החטיפים מיועדים בעיקר לשלב הלימידה הראשוני של הכלב כאשר הכלב לומד לבצע משהו חדש הדרך ללמדו היא על ידי הכוונה של צ'ופרים, אך לאחר שהכלב מבין ויודע מה רוצים ממנו יש להפחית את כמות מתן החטיפים בהדרגה ולעבוד לחיזוק חלקי ( מידי פעם לתת לו על ביצוע ומידי פעם לא, בלי שום סדר הגיוני , כלומר פעם כן, 3 פעמים לא, פעמיים כן וכן הלאה) מה שקורה הכלב מבצע מאחר ואינו יודע איזה מהביצוע יביא לו את הצ'ופר ( ממש כמו בהימורים - שאתה ממשיך להמר למרות שלא תמיד אתה זוכה , שמא אולי הפעם כן תזכה) לאחר שעברנו את שלב החיזוק החלקי , ניתן לעבור לשלב הדרישה ( ללא חטיפים בכלל , אבל חשוב להשתמש עדיין בחיזוק אחר , באם זה מילה טובה או ליטוף או שחרור מהרצועה - כל מה שהכלב אוהב נחשב לחיזוק לאו דווקא אוכל)
אם אתם לא עוברים תהליך אילוף מקצועי , אני ממליץ על כמה דברים שניתן לעשות:
1. ללמד את הכלב ללכת בצורה נכונה , ניתן אף ללמד אותו את הפקודה "רגלי" - מאוד מומלץ בשביל לגרום לכלב להתעלם מגירויים (אז לא חייב שכל הטיול יהיה ברגלי אבל ברגע שאת מתקרבת לאזור "בעייתי" - גינת הכלבים , או מקום הומה אדם , או עוברת ליד כלבים אחרים , חשוב שיתרכז בך ולא בסביבה אשר גורמת לו למשוך קדימה ולצאת מפוקוס), אני מצרף לך קישור למאמר על הליכה נכונה , אם זה משהו שקשה לכם ליישם לבד אני ממליץ להתייעץ עם איש מקצוע על מנת שיעזור לכם ויכווין אתכם מה הדרך הנכונה לעבוד עם הכלב ( צריך לקחת בחשבון שאינני מכיר את הכלב וכל כלב הוא שונה בדרכו שלו ויכול להיות שהכלב שלכם צריך קצת יותר השקעה - שוב זה תלוי בכלב וגם בכם).
2. לגבי הגעה לפארק הכלבים - אני ממליץ בזמן הקרוב , ללכת לאזור הגנת כלבים וגם שם , לא לשחרר אותו תמיד , אלא לפעמים רק לעבור שם ולא לעצור בגינת הכלבים , כך רמת ההתרגשות תרד בהדרגה , מאחר והוא יתחיל להבין שלא תמיד עוצרים פה להשתולל. בנוסף רגע לפני שאת מגיעה לאזור בו הוא מתחיל למשוך , נסי למשוך את תשומת ליבו אלייך ולעודד אותו להיות בפוקוס עלייך.
3. לגבי מעבר ליד כלבים אחרים - אני שוב ממליץ לעבוד על הפקודה "רגלי" ולתרגל זאת ראשית במקום סטירילי וללא כל גירויים ובהדרגה לעבור למקומות יותר עמוסים שכוללים כלבים , מזכיר לך שבשלב הלמידה כן יש לשלב חטיפים ולעבוד כמו שרשמתי בסעיף הראשון.
ישנו כלי עזר מצויין שנקרא "הלטי" שזה בעצם רתמת ראש שבעבודה נכונה עוזרת מאוד גם במשיכות וגם בפוקוס של הכלב, מאחר וזה עובד על פן פסיכולוגי אצל הכלב - מה שבעצם הכלי הזה עושה , זה שברגע שהכלב מושך ברצועה הפה נסגר (ממש כמו פעולת הריסון של האמא בטבע - כך האמא נוהגת לרסן את הגורים על התנהגות פרועה ולא נעימה) כמו כן להלטי יש את אפשרות של הסרת הגירוי , כלומר באם רואה כלב את יכולה להזיז את הראש של הכלב ובכך להוריד את ההתרגשות ולתת לו התנהגות חלופית רצויה , להבדיל מקולר רגיל / חנק וכדומה.

אם את לא רואה שיפור , אני ממליץ להתייעץ עם איש מקצוע (אם יש לכם כבר אחד כזה אז הכי טוב להתייעץ איתו) על מנת שיראה לכם וילמד אתכם כייצד לנהוג.

בהצלחה,

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: [URL]http://mabatakelev.com/[/URL]
פייסבוק: [URL]https://www.facebook.com/mabatakelev.School/[/URL]
 
כן, אנחנו עובדים עם מאלפת

(אנחנו גרים בארה"ב) המאלפת המליצה לעבוד בשיטת החטיפים ולתת לו חטיף כשהוא הולך עם הרצועה משוחררת. זה עבד, אבל הוא היה מרוכז מאוד בחטיפים ופחות בטיול עצמו. אחר כך ניסינו בשיטה שחוסמים אותו עם הרגל כשהוא מושך אבל הוא ענק וזה לא עבד. עכשיו אנחנו עובדים בשיטה שבה אני מושיבה אותו והוא מחכה כמה שניות כשהוא מושך, כשאני משחררת אותו ונותנת לו להמשיך ללכת אני ממש רואה איך הוא מרוכז בי והולך לאט ומנסה לא למשוך, אבל אחרי כמה שניות הוא שוכח וחוזר למשוך
הוא לא העיפרון הכי חד בקלמר.
הבעיה היא לא כל כך עם המשיכות כי בזה אני פחות או יותר שולטת, הבעיה היא עם המשיכות הפתאומיות כשהוא רואה משהו וקופץ קדימה.
נראה לי שאני יעבור לאיזיווק...
 
אני פחות מאמין בלעבוד עם חטיפים כל הזמן

אלא שוב רק בשלב הלמידה, תנסו לפנות למטפלת שלכם ולהסביר לה שהדרך שאתם עובדים בה היום לא מצליחה ולא מתאימה לכלב ולכם, אני בעד פתרונות יצירתיים והתאמת הפתרון לכלב ולבעלים כדי להשיג את מירב התוצאות. איזי ווק יכול להיות פתרון אך זה לא ילמד אותו לא למשוך או להתפרץ רק ימנע ממנו את האפשרות אך קחי בחשבון שבלי הרתמה הוא יחזור לסורו.


שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים
מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

Ani15

New member
תשתמשי ברתמת איזי וולק

זה לא יחנך אותו אבל יותר קל לשלוט איתה בכלבים גדולים והיד לא תצא מהמקום גם אם הוא מושך ממש חזק.
אם את רוצה להשתמש בהלטי חשוב מאוד לקבל הדרכה פנים אל פנים איך להשתמש בה אחרת את יכולה לגרום לכלב נזק.
 

giri

New member
איך ללמד כלבה איפה כן לחפור

לא בדיוק בעיה, אבל...
נובה שלנו מאד אוהבת לחפור באדמה. אנחנו עכשיו בונים מחדש את החצר והחלטנו לייחד איזור למשחקיית כלבים - אולי גם נשים שם כמה מתקנים מהסוג שהם אוהבים לטפס עליהם בפארק, שיהיה להם מעניין. אנחנו מתכננים להביא לשם חול שיהיה יותר ידידותי לחפירה. אני מחפשת רעיונות - איך לגרום להם להבין שזוהי גינת החפירה מעכשיו?
חשבתי על להחביא צעצועים וקונגים חצי קבורים שם ולשבח אותם כשימצאו אותם. עוד רעיונות?
 
חפירה במקום מסוים

היי,

נשמע שאתם הולכים לבנות גן עדן לנובה :))) כל הכבוד !!!
על מנת לייעד מקום חפירה ספציפי יש כמה דברים שניתן לעשות:
ראשית כמו שרשמת לקבור שם צעצועים ועצמות - כך שזה יעודד אותה לחפור איפה שאתם מעוניינים.
בנוסף בכל שאר החצר אני ממליץ לקבור את הצואה שלה שם בכמה מוקדים שונים, לרב כלבים אשר מוצאים את הצואה שלהם בזמן החפירה ימנעו מלחזור על כך שוב.
בנוסף אני ממליץ לחזר אותה כאשר חופרת איפה שמותר ולרסן כאשר מנסה לחפור במקום האסור.

בהצלחה

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 

marx04

New member
ברוך הבא לפורום

שלום שימי,

ברוך הבא לפורום.
כל הכבוד על היוזמה שבפתיחת שרשור שאלות.
נעצתי את השרשור בראש הפורום כדי שלגולשים יהיה די זמן לשאול שאלות ולקרוא את התשובות.
כמו כן, שירשתי לכאן שאלות נוספות שגולשים שאלו לפני שפתחת את השרשור.

בתודה ובברכה,

אורי.
 
למעלה