הכלבה עושה השכמה

נתי1131

New member
הכלבה עושה השכמה

היי חברים,
הכלבה שלי תיכף בת שנה ומתוקה ושובבה, רק יש בעיה אחת-השכמות בוקר אכזריות! הטווח הוא בין רבע לשבע עד שבע וחצי כל בוקר!
כל בוקק של סשן ליקוקים מכף רגל עד ראש ואז קפיצה על המיטה ועוד ליקוקים
יש לציין שהיא יוצאת להרבה טיולים וגם יורדת בלילה לסיבוב.
מישהו יודע איך אפשר לתרגל את העניין כדי שתפסיק?

תודה :)
 
מה רע לך? נשמע כיף לאללה...

נחכה למאלפים שבפורום שיגיבו.
 

tolyz

New member
7 בבוקר זה גן עדן.. מנצלש"ת

הכלבה שלי, בת שנה וקצת, מעירה אותנו בכל בוקר בין 5:00-6:00. תלוי כמה אנחנו מצליחים למשוך את הנביחות שלה ואת ה"חפירות" שלה בספה.
ניסינו טיולים מאוחרים- לא עוזר
נותנים לה עצם שהיא אוהבת להתעסק איתה- לא עוזר
מתחננים אליה- לא עוזר
מתפללים לכל אל אפשרי- לא עוזר

הריטואל שלנו בבוקר הוא כזה: חמש וחצי השכמה קשה (שכוללת נביחות בחוזקות שונות), טיול באזור 6:00. כשחוזרים הבייתה מוציאים אותה לחצר, כדי להמשיך לנמנם עוד קצת. בחצר היא מוציאה את האנרגיות הרבות מדי שיש לה בבוקר. היום למשל קמנו מהנימנום ישירות לדשא (סינטטי) מלא באדמת שתילה שהיא החליטה לפזר על כולו.. (כנראה שהיא יותר בקטע של מראה טבעי)..

אז, מצטרפת לשאלה של זה שנדחפתי אליו- איך גורמים לה: א. לקום קצת יותר מאוחר? ב. להעסיק את עצמה מבלי להרוס דברים? ג. להוציא אנרגיות בשיטות אחרות? ד. מישהו יודע איך מנקים דשא סינטטי מאדמה?

תודה!
 

Ani15

New member
תחשיכו את הבית לגמרי

הכלבה לא קוראת שעון, אבל היא כן יודעת שהבוקר הגיע כשהיא רואה את האור (וגם ההורמונים - של כולנו - מגיבים לאור). תחשיכו, והיא תישן מאוחר יותר.
 

sivi1964

New member


אצלנו בימי השבוע הרגילים ההשכמה מוקדמת כי אני מתחילה את היום סביב 6.00...לא סוגרת וילונות כדי להתעורר מהאור הטיבעי לבד..
רק בשישי שבת אני מחשיכה את הוילונות וכולם ישנים בשקט לפחות עד 9.00...
זה פועל מצווין.
 

דגלמנגה

New member
היא בודקת את הגבול. כל זמן שזה מצליח - היא תתמיד

אם תיענו לה אחרי שעה, בפעם הבאה היא תתמיד שעתיים.
למה?
כי היא למדה שבסוף זה מצליח.
כשאתם מאריכים את משך ההתעלמות בהדרגה - אתם, למעשה, מאלפים אותה להתמיד.
זה כמו ילד קטן בלול, שזורק צעצוע ומתחיל לבכות שיביאו לו אותו, כדי שיוכל לזרוק שוב, וחוזר חלילה. אם נכנעים אחרי 5 דקות ומביאים, בפעם הבאה הוא יבכה לפחות 10 דקות, או עד שתישברו או עד שיתעייף.

אני לא מאלף, אבל ההיגיון שלי אומר, שאת ההתעסקות שלה היא צריכה לעשות עם עצמה ולא אתכם. להשאיר אותה מחוץ לחדר לא יעיל לדעתי. היא תעשה את הבלגן בפתח, כי אתם בטווח עין/אף/אוזן. אם הדלת סגורה, היא תנבח ותקפוץ ותשרוט. לגעור בה או לשלוח אותה למקום, גם כן לא יעיל, מכיוון שהיא מחפשת תגובה וזה הדבר האחרון שצריך לתת לה.
הפתרון, לדעתי, הוא לא לטפל בתופעה בזמן שהיא מתקיימת, אלא מראש לעשות דבר אחר.
אם גדר גורים לא מגבילה אותה בגילה, אז כלוב טיסה. שתלמד ששם היא ישנה ושוהה, עד שבאים להוציא אותה. אפשר לארגן לה שם כלי מוארך (שלא יתפוס מקום) עם מים, צמוד לסורג הפתח ולהשאיר לה מראש את העצם או הצעצוע האהובים עליה. ואם אפשר להחשיך את הכלוב (בלי לחסום אוורור) - עוד יותר עדיף. כשהיא רגועה אפשר להוציא אותה. כלבים, כמו ילדים, זקוקים לחוקים ברורים שלא סוטים מהם. הם לא סובלים מההגבלה, נהפוך הוא, זה עושה להם סדר בחיים. יותר מדי חופש מזמין אותם להמציא לעצמם מנהגים. כמו הקפצה לטיול כשמשעמם להסתובב לבד בבית. כמו העברת הגינה לדשא הסינתטי. זו ההמצאה שלה להתעייף. לא מתאים לכם? אתם תמציאו.
אחרי שלמדה להמתין לכם כשהיא רגועה, אפשר להתחיל להשאיר את דלת הכלוב פתוחה.
זה לא פתרון בשיטת זבנג וגמרנו, זה לוקח זמן. אולי אפילו שבועות. זה גם ינגן לכם על העצבים לא מעט, אבל תזכרו שאתם פועלים לטווח הרחוק.

ועכשו נשמע מה אומרים המומחים

___________
נ.ב. דשא סינטטי... שואב אבק תעשייתי שמתאים לפסולת בניה וקידוחים.
או אביזר דלי לשואב אבק לשאיבת אפר מקמין ו...זכוכית(!), אני מניח שיסתדר גם עם גרגרי אדמה. http://www.polack.co.il/item-3062/אביזר-לשאיבת-אפר-חם-עד-40C-מעלות
יש גם שואבים כאלה עצמאיים, לא סיפור יקר.
או מפוח. או זרנוק (כמו לשטיפת מכוניות) - כל זאת בהנחה שאי אפשר להרים ולנער.
 

danielnir1983

New member
השכמה מוקדמת

הי נתי,
ישנם מספר דברים שניתן לעשות עם נושא ההשכמה המוקדמת,
ראשית אני ממליץ למנוע ממנה גישה כוללת לחדר השינה , כלומר לסגור את הדלת ולא לאפשר לה להיכנס אליכם בבוקר.
אם הכלבה מחונכת לצרכים והסיבה להשכמה אינה לחץ להשתחרר אז מדובר פשוט בהרגל רע שפיתחה וכלל הנראה אתם חיזקתם.
כלבים הם חיית הרגלים שלומדים בשיטת התגמול , כלומר התנהגות שביצעו (השכמה מוקדמת) שהובילה לתוצאה רצויה ומתגמלת ( יציאה לטיול = פרס) תחזור על עצמה שוב ושוב מאחר והתנהגות זו חוזקה.
לכן מה שאני ממליץ זה להתעלם מההתנהגות הזו בבקרים הקרובים , כמובן יש לעשות זאת בהדרגה , כלומר להתעלם בהתחלה מספר רגעים קצר ובהדרגה להעלות את משך זמן ההתעלמות ודחיית הטיול.
יכול להיות שתנסה "להפעיל" אתכם ותנסה בכל כוחה לגרום לגמול שרגילה אליו אך חשוב להיות עיקביים בהתעלמות , ברגע שהכלבה תבין שאין גמול מההתנהגות הזו היא תופחת בהדרגה עד שתפסיק לגמרי.
כמו כן ניתן גם לרסן את ההתנהגות הזו , אפשר להשאיר עליה רצועה קצרה במהלך הלילה (לא לקשור או להחזיק בה שפשוט תהיה עליה) וברגע שמתחילה בהשכמה פשוט לתת לה התנהגות חלופית רצויה (כמו למשל ללכת למקום ) ולחזק את ההתנהגות הזו על ידי ליטוף , צופר או כל דבר אחר שאוהבת.
באם התנהגות זו לא משתפרת תוך מספר ימים ותרגול יש להתייעץ באיש מקצוע מאזורכם על מנת למצוא פיתרון מתאים לכלבה לאחר אבחון מעמיק.

אשמח לענות על כל שאתה

שימי כהן - מבט הכלב
מנהל בית הספר לאילוף ופתרון בעיות התנהגות
מאלף ומומחה להתנהגות כלבים

מייל: [email protected]
אתר: http://mabatakelev.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/mabatakelev.School/
 
למעלה