איך לחנך כלב לא לעשות צרכים בגינה של הבית?

לוליקי3

New member
איך לחנך כלב לא לעשות צרכים בגינה של הבית?

אימצנו כלב בן חצי שנה בערך לפני כשבועיים ביום אימוץ. מדובר בכלב כנעני מעורב. אין לנו רקע לגבי עברו חוץ מזה שהיה בהסגר. הכלב ממש מקסים ומתמסר, לא עושה צרכים בבית אבל כן עושה בגינה. יש לנו גינה גדולה ומטופחת, הכלב יוצא אליה כשרוצה ונכנס הביתה כשבא לו. הוא באופן כללי מעדיף להיות בגינה. בלילה ישן קבוע איתנו בחדר. יורד למטה לפחות 3 פעמים ביום. הבעיה שמידי פעם עושה פיפי בדשא (הסינטטי). לפעמים אנחנו רואים אותו עושה ואז צועקים עליו ושופכים מים באזור שעשה. לא תמיד אנחנו רואים. איך אפשר לחנך אותו שאסור לעשות צרכים בגינה? דבר נוסף הוא אוהב לחפור ולהוציא את השתילים, לועס מידי פעם עלים ואבנים (מפחיד אותי שישבור שן). קנינו לו משחקים ועצמות כדי שילעס אותם ולא את השתילים אבל זה לא עוזר. יש למישהו רעיון?
 
תשובה שאולי תחשב כקיצונית

אבל מציע לחשוב עליה ולא לדחות על הסף.
ראשית, הכלב תופס את הגינה כ"חוץ" ולכן מתנהל באופן מסויים. (צריך להבין שחוץ מהצורך לצרכים-יש להם צורך לסמן.)
לגבי הצרכים, לפחות את ה"מוצקים" הוא עושה בחוץ אז חצי מהבעיה נפתרה. לגבי הדשא הסינטטי, עד כמה זה חמור עניין השתן עם הדשא הסינטטי, אני מתכוון להשפעה על הדשא? יש כתם שחור? ריח עז? ממה שאני מכיר בסביבה שלי (דשא סינטטי של העירייה) אין בעיה נראית לעין עם שתן, אני מניח שהנוזל פשוט מתאדה.
לגבי שאר הגינה, אולי שווה לחשוב על התאמת הגינה לכלב במקום אילוף שעשוי לתסכל את שני הצדדים.

כלב בן כחצי שנה הוא עדיין גור עם כל מה שמשתמע מכך, בהמשך עשוי להיות שיפור בנושא ההרס אם כי גם כלבים בוגרים נוטים לחפור וללעוס דברים בגינה.

ככלל, הפיתרון הפשוט והזמין ביותר כרגע הוא הגבלת שהיית הכלב בגינה לבדו אלא רק תחת פיקוח. לא הייתי פוסל כלל ביקור חד פעמי של מאלף כלבים שייתן יעוץ מה ניתן לעשות.
 

לוליקי3

New member
תודה על המענה. אני לא פוסלת יציאה לגינה עם פיקוח

הבעיה שאני מפחדת שיהרוס את הבית כשהוא לבד בבוקר (בצהריים מגיעים הילדים ויורדים איתו). הוא עוד גור, אוהב לכרסם דברים וזה בלתי אפשרי להוציא הכל מהשטח שלו.
הוא כלב מאוד אנרגטי ואוהב לרוץ בגינה. בבית צפוף לו. ניסיתי להשאיר אותו בבית כשיצאתי לכמה דקות והוא בכה ליד הדלת. כשהוא בגינה ואנחנו יוצאים מהבית הוא לא בוכה.
לגבי השתן בדשא יש כמובן ריח, אנחנו רוצים ללמד אותו שהגינה היא חלק מהבית.
יש סיכוי שזה יפתר עם מאלף?
 
אני חושב שבשיחת ייעוץ אחת בתשלום

עם מאלף מנוסה יעלו כל מיני אפשרויות ואז תוכלו להחליט לאיזה כיוון הולכים, מה יהיה נכון לכם.

אולי בהמשך השרשור יענה לכם מאלף מהפורום.
 
למעלה