איך מספרים את השערות בתוך האוזניים?

איך מספרים את השערות בתוך האוזניים?

פשוט מחזיקים קבוצת שיערות ותולשים? זה לא כואב?
זה מה שספרית הכלבים עשתה היום לכלבלב שלי... הוא לא צרח רק יבב, אבל אין שיטה יותר הומנית לניקוי השערות בתוך האוזן?

כן, האוזניים שמוטות וכבר היתה דלקת אוזניים ... צריך לנקות אותן... השאלה היא - איך?...
 

marx04

New member
למה לתלוש שערות ?

שלום לך,

מעולם לא ניקיתי את האוזנים של הכלבות שלי מבפנים, כי לא היה צריך.
פעם אחת לנמש היו דלקת או גירוי בתוך האוזן, ואז לקחתי אותה לוטרינר, והוא ניקה לה את תוך האוזן עם מטלית לחה, ואם אינני טועה עם מקלון עם צמר גפן וחומר חיטוי/ניקוי/תרופתי. אחר מכן היא קיבלה כדורים לכמה ימים.

בכפוף לכך שהאזניים "רק" מלוכלכות מפנים ואין בהן דלקת, ובכפוף להתייעצות עם וטרינר, הייתי מנקה את האוזניים עם מטלית לחה או עם סמרטוט עדין טבול במים חמים וסחוט היטב (כדי שלא ייכנסו מים לתוך האוזן).

בברכה,

אורי.
 
אורי, אתה משווה חיפושית לסמיטריילר

הכלב שלי הוא כלב צאן אנגלי עתיק, זה ערמה של שערות, בכל מקום, כולל בתוך האוזניים. גם לנונה, הלברדורית שלנו, לא מרטתי מעולם שערות בתוך האוזניים, מהסיבה הפשוטה שאין לה שערות באוזניים, אצלה קו צמיחת השיער מתחיל מחוץ לאוזן... אבל אצל כלב צאן אנגלי עתיק צומח יער בתוך האוזן ויחד עם האוזניים השמוטות אין בכלל אוורור לאוזן וככה נוצרות דלקות. את נונה בקושי הברשתי פעמיים בשנה - בסתיו ובאביב... אבל היא לא צריכה יותר מזה.
אני לא מקטרת, בדקתי והבנתי מראש לאיזה צרה אני נכנסת עם הגזע הזה... לפני שקניתי אותו, קראתי סיפור די עצוב על איש זקן שגידל כלב צאן אנגלי עתיק ולא הייתה לו יכולת לטפל בפרווה והכלב חי בתוך קשר... הוא יכל בקושי לאכול וללכת כי הוא חי בתוך הקשר של הפרווה שלו, בסוף הוא פנה לעמותה להצלת בעלי חיים ובקש שיקחו את הכלב אליהם כי הוא לא יכול לטפל בו, העמותה לקחה את הכלב וגילחה אותו והצילה את חייו. קיבלנו את זיגי באמצע מרץ, מאז כבר עשיתי לו שתי אמבטיות מלאות (לכל הגוף) וכל שבוע אנחנו עושים לו אמבטיה חלקית שכוללת כפות רגליים ופנים... צריך להבריש אותו כל יום אחרת הוא מתמלא בקשרים... זה לא פרווה כמו לרוב הכלבים, אצלו אם לא מסרקים יום אחד נוצרים קשרים שאח"כ כואב לפתוח. בנוסף לזה הוא כבר הסתפר פעמיים 'תספורת סניטרית' שזה כולל גילוח בטוסיק, כפות הרגלים, ואתמול גם תלישת שערות מתוך האוזן... מה שכן, יאמר לזכותו שהוא מתנהג מדהים בכל ההצקות שמציקים לו לטיפוח הפרווה - כניראה שהוא מבין שזה לטובתו.





 
תמונות טריות של זיגי עם אחיו

אחיר גר אצל משפחה שגרה קרוב אלינו ואנחנו נפגשים לפעמים





 

רזאי

New member
אני יודעת שצריך לתלוש.

הספרית תמיד תלשה את השערות באוזן של הכלבה שלי.
יש אבקה שמעמעמת את הכאב, ומפזרים לפני התלישה. הם באמת לא מתים על זה, אבל לכלבה שלי היתה נטיה לדלקות אוזניים וזאת היתה הוראת הווטרינר.
 
כן אני מבינה שזה הכרחי

אבל אני אחפש אבקה שמעמעמת את הכאב כי הספרית השתמשה בטלק רגיל, בשביל שתהיה לה אחיזה יותר טובה בשערות אבל זה לא עימעם את הכאב.

אני אחפש אבקה כזאת, תודה
 

שירן ל11

New member
כן, לשמוטים פרוותיים הרבה פעמים צריך לתלוש

אני מנסה לאוורר את האוזניים של הכלב שלי מדי פעם, זה קצת וודו אבל אני מרגישה שזה עוזר. אני פשוט הופכת לו אותן כשהוא נח :)
יש את האבקה שהמליצו עליה באמת... הספרית תולשת את השיערות עם היד או עם צבט? ראיתי שיש ספריות שמחדירות צבט עם צמר גפן לאוזן ומסובבות, והשיער כנראה נתפס בצמר גפן ונתלש בעדינות.
ולמען הספר ספק לכל הקוראים- לא עושים את זה לבד ללא הדרכה!
 
למעלה