תזונה

alonagu

New member
תזונה

שלום
כלב פודל בן חצי שנה. פודל בינוני.
ניסיתי סוגי מזון שונים. צ׳יקופי. נוטרי סורס. (את הבריט כבש/סלמון ..לא אהב)
שאלתי מה המלצתכם.
קראתי שאקנה אוכל מומלץ, אך יקר קצת..יחד עם זאת נאמר לי שאוכל איכותי צורכים פחות, כך שבחישוב סופי לא ככ יקר.בקיצור...מעוניינת.בהמלצכם.אוכל.איכותי.ולא.יקר
האם עדיף לגוון או להיצמד לאותו סוג מזון?
תודה.
 

KallaGLP

New member
אם התקציב שלך מוגבל, זה די פוסל מזונות מעולים

כמו אוריג'ן, Go ועוד, שהם מזונות נטולי דגנים. אני חושבת שאקאנה בהחלט באה בחשבון. חייבים לנסות כדי לדעת בוודאות אם מתאים. אני בעד לגוון כעקרון, אבל לא חייבים חברה שונה, אפשר גם מזונות שונים של אותה חברה (למשל, פעם עוף, פעם דגים, פעם בשר וכד').
 

alonagu

New member
תודה על תשובתך....

יש לי בבית כמות של nutri sauce
אשתמש בזה ואשלב לקראת הסוף עם מזון איכותי יותר.
כמו שהבנתי יש לעבור בהדרגה למזון אחר.
אם כבר מזון יקר, האם האקאנה הוא המתאים ביותר לפודל?
ואגב, מה דעתך על ה nutri sauce ? (לא אמשיך איתו, פשוט רוצה לדעתת))
שאלה נוספת
האם מומלץ לסרס ואם כן מתי.
תודה לך!
 

marx04

New member
מזון וסירוס

שלום לך,

1. לגבי מזון, הייתי מנסה גם Taste of the Wild וגם Natural & Delicious.
אין מזון אחד שמתאים לכל הכלבים, ואפילו לא לגזע מסויים אחד.
לגבי כל כלב - יש לנסות ולמצוא את המזון שטוב ומתאים לו.
2. לגבי סירוס, נדמה לי שמרבית הוטרינרים ממליצים על סירוס ולו מטעמי בריאות.
ממאמר שקראתי בעבר, נראה שדווקא לגבי עיקור נקבות זה די ברור שכדאי בריאותית לעקר, בעוד שלגבי זכרים זה לא חד משמעי.
מכל מקום, מבחינתי יש שני שיקולים חד-משמעיים בעד סירוס זכרים:
(א) מניעת האפשרות שהכלב שלך יתרום להגדלת אוכלוסיית הכלבים הבלתי רצויים בכך שירביע ויפרה נקבות לא מעוקרות.
(ב) חסכון משמעותי באגרת הרישוי השנתית של הכלב, שבסופו של דבר מחזיר את עלות הסירוס תוך פרק זמן של 4-5 שנים.

לעניין הגיל שבו ניתן לסרס - יש לשאול וטרינר, ואפשר להתייעץ גם בפורום רפואת חיות מחמד בתפוז.

בברכה,

אורי.
 
אני מאכילה את הכלב שלי ב GO עוף .. שאלה

לפי מה שקראתי במרכיבים ישנם דגנים (אורז מלא) .
האם יש בעיה לתת לכלב מזון עם דגנים ?
 

DAHUJI

New member
אחת ולתמיד................. לא!!!!

אני מצהיר פה קבל עם והב-הב - כל העניין עם דגנים הוא עניין שיווקי ופרסומי לחלוטין.
שוק מזון שלם עם אינסוף לבטים תזונתיים, אינסוף מותגים ואינסוף מידע סותר שנענה לחרדות ולפחדים של הלקוח, או לרצון הטבעי שלו להיטיב עם חיית המחמד שלו... וכשיש ביקוש, תמיד יהיה מי שיספק את הביקוש הזה וישלשל את המזומנים לכיסים (כולל יצרנים רציניים).

מבחינה תזונתית נטו - אין שום בעיה להאכיל כלב (אומניבור = אוכל כל) בדגנים. הם אוכלים אותם כבר אלפי שנים בקרבנו.
כלב הוא לא זאב. כלב הוא כלב וזאב הוא זאב. כמו שאדם הוא לא קוף.
זאבים לא אוכלים דגנים הרי, נכון?
טעות. הם כן.
כשהם טורפים את הכבשה שאכלה את התירס או כל דגן אחר בשדה (למשל שעורה) הם מתענגים מאוד על מעיה שמכילים חומר צמחי בשם... דגנים. הם "לעולם" לא יפספסו את ההזדמנות לאכול את קרביו של אוכל העשב כולל העשב שהוא אכל (וגרגריו).
כלב הוא כלב והוא חיית שבי. בטח שלא חיית בר. אם ניתן לו דגנים (שוב, בשבי), הוא יאכל דגנים. וכבר עשרות אלפי שנים אנו מאכילים אותו בדגנים.

מבחינה ביוכימית - אין שום הבדל בין חלבון "בשרי" לחלבון "צמחי" (וזה משפט כמעט לחלוטין נכון פרט לאלו שמבינים ב- codon usage). חלבון הוא חלבון הוא חלבון והוא מורכב משרשרת של אבני בניין בשם חומצות אמינו. כל חומצות האמינו הבשריות או הצמחיות הן אותו הדבר בדיוק מבחינה ביוכימית. אין חומצה אמינית ליזין צמחית ששונה מוומצה אמינית ליזין בשרית.
אין.
ההבדל היחיד הוא שבצמח X אין את כל חומצות האמינו שיש בצמח Y או בבשר Z וכו' וכו'... אגב, פיתה עם חומוס מספקת את כל 20 חומצות האמינו כולן.

מבחינה שיווקית - את מוכנה לשלם 25% יותר על שק שכתוב עליו "ללא דגנים".
זה WIN WIN גם ליצרן שמרוויח יותר, וגם לך כי את מרגישה יותר בטוחה ויותר שלמה עם המזון שקנית.

מבחינה בריאותית - לכלבים אין צליאק!
הם לא רגישים לגלוטן (חלבון שנמצא בחלק מהדגנים), ולרוב המוחלט של הכלבים אין שום בעיה עם שום דגן (שמכיל גלוטן) אלא אם הם אלרגיים אליו בוודאות (ולא מתוך חשד לא מוצדק ולא מבוסס של הבעלים).

מבחינה הגיונית - אוכל מסחרי לכלבים צריך להכיל X. אחרי כל הבשר הטרי והנפלא (לו יהי), קמחי הבשר המעולים (לו יהי) ומה לא, מגיע תורם של ה"ממלאים" (=FILLERS). אלו שנותנים למזון המסחרי היבש את הנפח העיקרי שלו כי מעט מאוד מזונות יבשים יכילו 80% בשר...
אותם ממלאים הם כמעט תמיד חומר צמחי שמאחד את כל העיסה של המזון היבש שעוברת אקסטרוזיה ("בישול בחימום") בעזרת הסיבים הצמחיים ושלל עמילנים שמאחדים את התערובת. אם לא יהיו שם דגנים (חיטה,דורה,שעורה, שיפון, אורז, שיבולת שועל, דוחן, תירס וכו') יהיו שם דברים אחרים - סויה, טפיוקה, תפוחי אדמה, בטטות וכו'.
הרבה מתעקשים שכלבים "לא אוכלים בטבע דגנים"... סבבה. כלבים בהכללה הם כבר ממש לא חיית בר והם לא אוכלים בטבע (נוציא מהכלל להקות כלבים נטושות שחיות בערבות הטונדרה של רוסיה?). אבל סויה וטפיוקה הם כן אוכלים ב"טבע"?

אם כבר הבעיה היא לא בדגנים, אלא בעמילנים... אבל זה כבר נושא לדיון אחר.
 
כרגיל .. אין עליך DAHUJI


תודה
 

KallaGLP

New member
אין בעיה עקרונית לתת דגנים איכותיים.

אורז מלא נחשב לדגן איכותי. יש כלבים שדגנים עושים להם לא טוב. יש כאלה שסבורים שכעקרון עדיף לכלבים לאכול מזון ללא דגנים, כי דגנים אינו מזון טבעי של כלב. אבל אין איזו קביעה חד משמעית שזה באמת נכון בכללי או עבור כל הכלבים. זה בהחלט נכון לכלבים ספציפיים שדגנים גורמים להם לבעיות או אלרגיות. אישית, אני מאכילה את הכלב שלי במזון ללא דגנים, אחרת הוא משלשל.
 

marx04

New member
גישתי שונה מעט משל DAHUJI

שלום לך,

לא ידוע לי על אף מחקר שמוכיח או קובע שמזון לכלבים שמכיל דגנים פחות טוב לכלבים ממזון אחר לכלבים שאינו מכיל דגנים אך מכיל בטטות, אפונה, ו"ממלאים" אחרים שאינם דגנים.
אף על פי כן, מהניסיון המצומצם שלי עם הכלבות שלי, אני מתרשם שמזון ללא דגנים טוב להן יותר ממזון הכולל דגנים.
כך למשל, מזון שנחשב טוב מאד כמו אקאנה ושמכיל דגנים, לא היה טוב לכלבה הגדולה שלי נמש. לעומת זאת, אקאנה על בסיס דגים שאינו מכיל דגנים היה מעולה לכלבה שלי.
כתוצאה מכך, כבר שנים רבות (כמעט 10 שנים) אני מאכיל את הכלבות שלי אך ורק במזון שאינו מכיל דגנים, ואני מאד מרוצה מהתוצאה.
למרות זאת, אינני פוסל מזון איכותי שכולל דגנים, ותמיד ממליץ לא לחשוש ולנסות לתת לכלב כל מזון איכותי, בין אם הוא מכיל דגנים ובין אם הוא אינו מכיל דגנים, ולבדוק איך זה משפיע עליו. אם התוצאה טובה לכלב - אפשר להמשיך לתת לו את המזון שנוסה בהצלחה.

בברכה,

אורי.
 

DAHUJI

New member
אני לחלוטין מסכים עם הגישה האמפירית הזו... לנסות ולראות.

שוב, בלי שום קשר לדגנים, גלוטן, וכל תעלול שיווקי אחר (מישהו אמר RAW?) - הכי חשוב והכי הגיוני זה להאכיל ("לנסות") את הכלב במזון החדש/איכותי יותר או שפחות ולראות איך הוא מסתדר איתו...
לשים לב למצב הפרווה, אם מבריקה או שלא. ללחמית העיניים לבנה או שאדמומית. מצב האנרגיה של הכלב, אם נמרץ או שתשוש. לריח הפה שלו. למשקל שלו (ולזכור שבחיות קטנות כל 1-2 ק"ג לפה או לשם הוא לפעמים 10% ממשקל הכלב!) וכל מה שחשוד או שאינו כתמול שלשום.
פשוט להאכיל ולשים לב לכלב. נקודה.

ובלי קשר לזה, ובמאמר מוסגר - בבחירות המושכלות והמודעות שאנו מנסים לבצע יום יום בכל האמור לחיית המחמד הפרוותית והשעירה שלנו - צריך שיהיה ברור שאין שום בעיה עם דגנים במזון כלבים (לבינתיים, עד שיתגלו מסקנות מוחלטות ומבוססות מדעית אחרות).
כן, אני מודה, ייתכן שמזון ללא דגנים נחשב כ"איכותי" יותר בגלל שבדר"כ במזונות שכאלו שמתומחרים יקר יותר, המרכיבים הם בדר"כ איכותיים יותר יחד עם כל האיכות המשודרגת של חבילת המזון כולה.
אני לא אומר שזה טרנד שקרי ותלוש מהמציאות... אבל מזון ללא דגנים הוא לאו דווקא אנרגטי יותר ו"מזין" יותר היות ש- 1 גרם פחמימות (כביכול מהדגנים במזון עם דגנים) ו- 1 גרם חלבון (כביכול מהבשר במזון ללא דגנים) מעניקים כל אחד כ- 4 קילו-קלוריות...
רק לא לשכוח שבמקום פחמימות מהדגנים, הם תגענה ממקום אחר שהוא חומר צמחי שאינו דגנים (ופה יש אינסוף אפשרויות - אפונה, עגבניות, טפיוקה, סויה ומה לא).
אני גם מסכים שאם תכולת הבשר שבמזון היא גדולה יותר, אז לדעתי הוא איכותי יותר ו"מזין" יותר.
 
למעלה