פינוק מומלץ לתת מידי פעם לגיוון -

פינוק מומלץ לתת מידי פעם לגיוון -

היי,
אני רוצה לתת פעם בשבועיים שלושה פינוק טעים לכלבלבון ביחד עם האוכל. מישהו יודע להמליץ לי על איזה שימורים איכותיים?

 

DAHUJI

New member
מזון רטוב (מפחית שימורים) איכותי עולה יקר... יקר מדי.

פחית שימורים איכותית, שמכילה בעיקר בשר (באמת) ולא כל מיני מייצבים, מסמיכים וג'לטינים ומה לא מסביב, תעלה בסביבות ה- 15-20 ש"ח ל- 400 גרם. מתוך אותם 400 גרם פחית שימורים, במקרה הטוב יהיה מוצהר כ- 80% בשר, משמע שבפועל 320 גרם בשר (שלכי תדעי מה הסיפור שלו - טרי או לא טרי? נקי או שלא? מה מקורו? ומה לא...) וכל השאר מה שהוא כל השאר שלא בשר.
ואל תשכחי ש- 80% מאותו בשר זה בכלל מים, או "רטיבות"

לדעתי די חבל על הכסף.
בכל מקרה - בטח שלא להתקרב לכל פחית שימורים שהיא מאוד זולה ומראש חשודה כאוכל זבל ושאריות של השאריות... לא סימבה ולא כל שאר הפחיות אלק "אוכל" ב- 4-5-6-7 ש"ח ומטה.
צריך גם לזכור שמבחינה תזונתית, כל המזון הרטוב הוא פחות או יותר "ג'אנק פוד" ומעלה את הסבירות לעששת (הוא רטוב, לעיס מאוד ודביק מאוד ונתקע לפעמים בשיניים וביניהם, הרבה יותר ממזון יבש שמתפורר ואין לכלב איך לנקות אותו אלא אם מצחצחים לו).

למרות מה שציינתי, ואם עדיין חשקה נפשך "לפנק" את הכלב במזון תעשייתי מעובד בצורת מזון רטוב איכותי, הנה כמה דוגמאות:
שימורים לכלבים סמס פילד - באינטרפט, אני גם יודע מביקור שם שיש להם את השימורים שלדעתי הם מהטובים ומהמעולים בשוק של WYSONG EPIGEN.
שימורי פינאקל Pinnacle - נראית לי חברה בסדר גמור לא ניסיתי באופן אישי.
Nature's Variety Instinct מזון רטוב לכלב - חברה מעולה ואיכותית.
GO! - שימורים מצויינים.

ועכשיו - קל מאוד (מאוד!) לבשל לכלב!!!
קילו חזה עוף עולה בסופר כ- 30 ש"ח.
קחי כרעיים או חלק אחר זול של עוף (חזה עוף מנוקה יעלה יותר זה לשיקולך), כולל העור והמסביב (בלי עצמות עוף!), זרקי לתוך סיר עם מים פושרים. לתוך הסיר זרקי אפונה (יבשה שהושרתה לילה קודם), קינואה, גריסים, עדשים כתומות/חומות, אורז מלא, כוסמת... זרקי גם טבעות או קוביות גזר, קישוא, כרוב, קולורבי... הכל בטוב טעם ושום דבר לא בהגזמה או בעיקר... קצת פלפל שחור קצת כורכום (ממש קצת, בריא לכלבים) ותני לערבובייה להתבשל על אש נמוכה כחצי-שעה עד שעה או עד שאת רואה שמספיק.
וזהו.
"תבשיל" מעולה לכלב שאותו הוא יטרוף כאילו לא ראה אוכל מעולם. אפשר לערבב לו אותו עם האוכל היבש חצי-חצי, וכמובן שאם נותנים תבשיל או כל מזון אחר - להפחית בכמות של המזון היבש.

חוץ מזה, תוספות בריאות לכלב ויחסית לא מעובדות:
טונה במים (מפחית שימורים).
קוטג' 5% (גבינה דלת לקטוז).
ירקות שונים (מלפפון, גזר, גמבה, אבוקדו - אם לא עף על זה אפשר למרוח עם קצת חמאת בוטנים ולהרגיל אותו לאט - לא בצל! לא ענבים!).
נקניקיות עוף זולות למאכל בני אדם.
פסטרמה או שאריות פסטרמה מהמעדנייה בסופר (אפשר לבקש) - לא נקניקים כי הם מפוצצים במלח! (=נתרן).
שאריות של עצמות מהאטליז - רק של בקר, לא של עוף! והכי טוב ברכיים של בקר שמכילות את רקמת הסחוס (גלוקוזאמין וכונדריטין) והן גם נלעסות בקלילות ולא שוברות שיניים.

מספיק עצות?
 
דעתי היא...

שיש מליון מאכלים בריאים ואיכותיים, שאפשר
לתת לכלב מדי פעם, כפי שהציעו פה,
ובכך אפשר לפנקו בבריאות, במקום
להוסיף עוד כימיקלים לכימיקלים של המזון
היבש...
 

DAHUJI

New member
מגניב?... מיותר לחלוטין. ושמח שלא נתקלתי בזה.

אפשר לגוון לכלב בטעמים אמיתיים של אוכל אמיתי.
הוא ישמח לכף שמן טונה מפחית הטונה שפתחתם. השמן הזה מלא באומגה 3 ואומגה 6 וכל השומנים הבריאים ששמן הטונה סופח מבשר הדג ומרוקן אותו מהשומנים הטובים שבו (ולכן טונה בשמן זה מוצר רע וטונה במים מוצר בריא).

אני לא בעד שום תרסיס או מיצוי טעם או לא יודע מה שיוצא ממפעל.
אפשר לקחת את כל עצמות העוף (שאסור לתת לכלב כי הן חלולות ונוטות לשברים מסוכנים!) לשים אותן בסיר עם מעט מים יחסית ולבשל על האש שעה ואפילו יותר ולתת למים למצות את הטעמים מהעצמות, לתת לטעמים להתמצות אל המים, להוסיף לאחר הבישול קצת שמן זית כדי לאחד את התערובת (ולספוח את שומני העצם אל שמן הזית) ולתת לכלב את זה כ"תרכיז טעם" מעורבב באוכל היבש. הוא יעוף על זה.
 

שירן ל11

New member
כפית שמן קוקוס שלוש פעמים בשבוע

לערבב עם האוכל היבש. טעים ומעולה לפרווה ולעור!
 
למעלה