דירוג אוכל יבש על פי טעם !

yogev333

New member
דירוג אוכל יבש על פי טעם !

בעקבות שירשור קודם שהעלתי בשבוע שעבר לגבי חוסר העניין של הכלב שלי באוכל שלו (אקנה) החלטתי שהפתרון הטוב ביותר יהיה לקנות עוד שק של אוכל אחר על מנת לערבב ביניהם .
חפרתי בפורום ולא מצאתי דירוגים על פי טעם אלא רק על פי איכות ורציתי לדעת אם תוכלו לעזור לי לדרג גם על פי טעם (כמובן שאוכל איכותי בלבד)
על פי שמועה ששמעתי אוכל על בסיס דגים כמו סלמון בדרכ אהוב יותר על ידי כלבים אשמח לדעת אם זה נכון ?
תודה למדרגים ! :)
 

עומר TT

New member
כמו אצל אנשים, גם אצל כלבים טעם זה דבר אישי

ולכן אי אפשר לבנות דירוג כזה.
 

DAHUJI

New member
מאוד אישי מבחינת הכלב... זה די חסר תוחלת. אבל עיצה.

החומרים שנותנים את ה"טעם" לאוכל הם החלבונים והשומנים שבו... הם אלו שמעניקים לו את הארומה (ריח) והטעם (פקעיות טעם על הלשון).
מכאן שאוכל שומני או חלבוני יותר סביר שיהיה יותר טעים.
מכאן שאוכל שנשמר יותר טוב (אריזת וואקום למשל, אוכל טרי שזה עתה נפתח, אוכל שנשמר במקרר ולא בטמפרטורת החדר, אוכל שממועד ייצורו חלף ממש מעט זמן) יהיה יותר טעים היות והשומנים/חלבונים שבו היו מוגנים יותר מפני חמצונם וקלקולם.

כדי להעשיר לכלב את החוויה החושית - אפשר לערבב לו את האוכל היבש (חצי-חצי) עם תוספות בריאות ויחסית לא מעובדות שמטעימים אותו כגון:
טונה במים (מפחית שימורים).
קוטג' 5% (גבינה דלת לקטוז).
ירקות שונים (מלפפון, גזר, גמבה, אבוקדו - אם לא עף על זה אפשר למרוח עם קצת חמאת בוטנים ולהרגיל אותו לאט - לא בצל! לא ענבים!).
נקניקיות עוף זולות למאכל בני אדם.
פסטרמה או שאריות פסטרמה מהמעדנייה בסופר (אפשר לבקש) - לא נקניקים כי הם מפוצצים במלח! (=נתרן).
שאריות של עצמות מהאטליז - רק של בקר, לא של עוף! והכי טוב ברכיים של בקר שמכילות את רקמת הסחוס (גלוקוזאמין וכונדריטין) והן גם נלעסות בקלילות ולא שוברות שיניים.

אפשר גם לגוון לו את האוכל היבש עם תבשיל קל להכנה - כרעיים או חלק אחר זול של עוף (חזה עוף מנוקה יעלה יותר זה לשיקולך), כולל העור והמסביב (בלי עצמות עוף!), לתוך סיר עם מים פושרים. לתוך הסיר אפונה (יבשה שהושרתה לילה קודם), קינואה, גריסים, עדשים כתומות/חומות, אורז מלא, כוסמת... גם טבעות או קוביות גזר, קישוא, כרוב, קולורבי... הכל בטוב טעם ושום דבר לא בהגזמה או בעיקר... קצת פלפל שחור קצת כורכום (ממש קצת, בריא לכלבים) ולתת לערבובייה להתבשל על אש נמוכה כחצי-שעה עד שעה או עד שמספיק.
וזהו.
כמובן שאם נותנים תבשיל או כל מזון אחר - להפחית בכמות של המזון היבש.
 

Ani15

New member
הכלבה שלנו מאוד אהבה את הרויאל קנין

שמושמץ פה תדיר כאוכל לא איכותי
אז אנחנו לא נותנים לה את זה יותר (לצערה)
בחנות הסבירו לי שהרויאל קנין כל כך עשיר בפחמימות שזה כמו סוכר, וכלבים אוהבים את זה כמו שילדים אוהבים ממתקים.
את האוכל האיכותי היא אוכלת רק כשהיא ממש רעבה, בלית ברירה (נאו, גו בשני טעמים, אקאנה)
 

DAHUJI

New member
פחמימות זה לא כמו... זה סוכר.

פחמימות = חד-סוכר + דו-סוכר + רב-סוכרים.
במילים אחרות, סוכר.
כלבים אוהבים פחמימות בדיוק כמו שבני אדם אוהבים פחמימות, כי זה ממלא ומתגמל. מתגמל את מערכת ההנאה במוח (סוכר משחרר דופאמין, הורמון "האושר", בתהליך עקיף) וממלא כי הסיבים התזונתיים תופסים נפח בקיבה שממלא מכנית את נפח הקיבה (סיבים תזונתיים = רב-סוכרים=סוג של פחמימות שכמעט ולא מתעכלות בגוף).
הרואיל קנין, בהיותו מורכב מהרבה פחמימות יחסית (חיטה או תירס) גם מהנה "סוכרית" וגם ממלא נפחית (בפועל, סיבים ממלאים והקיבה מלאה).
האוכל האיכותי מכיל יותר חלבונים ופחות פחמימות, בדר"כ. מכאן שמנגנון ההנאה "נפגם" או חסר לכלב, אבל בתמורה הוא מקבל הרבה יותר טעם וארומה (החלבונים והשומנים הם אלה שבעיקרון נותנים למזון את טעמו וריחו). מזון עם פחות פחמימות, ממלא פחות. אז יכול להיות שהכלבה נשארת רעבה "נפחית" עם מזון איכותי אבל בטח לא "קלורית" (מבחינת נפח הקיבה, ממזון איכותי נותנים פחות כי הוא יותר דחוס אנרגטית = צרכי האנרגיה מתמלאים אבל בפחות נפח של מזון).

סחתיין על הערבוב בין המזונות ועל הרוטציה!!!
 

marx04

New member
גם כאן זהו עניין לניסוי ולטעיה

שלום לך,

כמוך גם אני מתרשם שהכלבות שלי אוהבות במיוחד מזון על בסיס דגים.
כמו כן, מבלי שבדקתי את העניין במאמרים, אני מתרשם (ואולי אני טועה) שבמזון על בסיס דגים הסיכון לאלרגיה הוא קטן יותר.
לכן, ההעדפה הראשונה שלי היא לתת לכלבות שלי מזון על בסיס דגים.
בד"כ אני קונה להן Taste of the Wild על בסיס דגים, ורק אם הוא אינו נמצא במלאי של החנות, אני קונה על בסיס באפלו, אווז ובעלי חיים אחרים.
מניסיון העבר, אני יכול לומר לך שהכלבה שלי נמש אהבה מאד אוריג'ן ואקאנה על בסיס דגים. הבעיה היא שהמזונות האלה עולים המון.
גם המזונות של Natural & Delicious היו טעימים לכלבות שלי, וגם GO.

בסופו של דבר, הבחירה שלי בין כל המזונות שציינתי לעיל נעשתה על בסיס כלכלי, ומהבחינה הזו Taste of the Wild הוא הזול ביותר שהצלחתי להשיג (ההשוואה היא על בסיס מחיר לק"ג אחד ללא קשר לגודל השק הספציפי)

בברכה,

אורי.
 

DAHUJI

New member
ההתרשמות שלך נכונה באופן כללי.

ברמת העיקרון לזאבים בטבע אין גישה לדגים על בסיס קבוע וימיומי...מכאן שהחשיפה האבולוציונית שלהם לאנטיגנים "דגיים" הוא קלוש עד מזערי.
מכאן יש 2 אופציות:
1. המערכת החיסונית האבולוציונית של זאבים לא מכירה אנטיגנים דגיים ולכן לא אמורה להתרגש מאנטיגנים "דגיים" ש"מסתתרים מתחת לראדר". היא תתעלם מהם עד לא תתרגש מהם ולכן במזונות לכלבים אלרגים הרבה פעמים ממליצים על מזונות על בסיס דגים (כחלבון יחיד).
2. המערכת החיסונית האבולוציונית של זאבים לא מכירה אנטיגנים דגיים ולכן אנטיגנים "דגיים" ש"מסתתרים מתחת לראדר" יזוהו ויטופלו בצורה חריפה מאוד. האלרגיה תהיה חריפה ומקרה אלרגני שכזה יהיה ברור מאוד.
גם פה, מנסים ורואים.
 
למעלה