לידיעתכם - אקאנה

שירן ל11

New member
אבל אם עוד חודשיים תגלי דברים מגעילים בשק

החנות כנראה לא תיקח אחריות כי המוצר פג תוקף... לדעתי תנסי להחליף בחנות לשק עם תוקף ארוך יותר, ואם לא, סך הכל השק לא ענקי ורוב הכלבים יהיו קרובים לסיום השק אחרי חודשיים, לא?
 

DAHUJI

New member
אז בקטנה לגמרי... סתם נלחצת.

תפתחי את השק כבר עכשיו ותערבבי ממנו לכלב יחד עם המזון הנוכחי... הוא ישמח על הגיוון.
כשהתוקף יפוג בעוד חודשיים אין מה להתרגש יותר מדי. אחרי התפוגה יש לפחות חודשיים-שלושה להערכתי שהמזון עדיין נחשב טרי, תקין וטוב לאכילה בלי שום ספק.
מבחינה חיידקית, תכולת המים (Aw) במזון יבש לכלבים/חתולים היא כל כך נמוכה שהסיכוי שהם יגדלו עליו הוא זניח. בדר"כ הקלקול יכול להגיע בעיקר מעובשים (=פטריות), אבל אותם בהכללה רואים ומריחים והם ברורים לעין.
שוב, תוקף הוא רק המלצה מושכלת. בדר"כ המלצה לקלקול מוקדם מהצפוי (היצרן חששן ובצדק ולכן ייקח מרווח ביטחון של כמה חודשים לפני שהוא באמת מאמין שהמזון לא ראוי למאכל) וגם אחרי התפוגה אפשר להיות ולהאכיל עם המזון בראש שקט.
אין סוף פעמים אני משתמש במוצרי חלב ובמוצרי מזון יבשים פגי תוקף. אין עם זה שום בעיה. אני קובע מתי המזון מקולקל כי אני שם לב אליו - טועם, מריח, בוחן, הופך, ופשוט שם לב לכל שינוי.

תולעים בהכללה וב- 95% מהמקרים לא מגיעות למזון בגלל "תפוגה שלו", אלא בגלל תנאי אחסנה לא נאותים. שק לא אטום כראוי ופתוח מזמין אורחים. כנ"ל שלל ברחשים ופרפרים למיניהם (עשים, רפרפים וכו').
פג תוקף הכוונה היא אך ורק לטיב המזון והקלקול שלו מבחינת חמצון המזון, טעם, מרקם וראוי או שלא ראוי לאכילה.
 

danielnir1983

New member
לגבי השלשולים

אומרים שאמורים לפני שאתה מעוניין להחליף סוג מזון לתת לכלב במשב לפחות שבועיים מעורבב קצת מהאוכל הישן וקצת מהאוכל החדש, בדיוק מהסביה הזו של לא לגרופ לכלב בבת אחת להתמודד עם אוכל שהוא אינו רגיל אליו ועם מרכיבים שונים ממה שהיה רגיל עד היום... אחד התסמינים הוא שנהיית כיבה רגיזה עד שהוא מתרגל...
בנוסף רק לאחר שבועיים שלוש אפשר לכשהגוף של הכלב התרגל למזון אפשר לדעת אם המזון טוב לו או לא...

דניאל ניר דוגולוג -אילוף כלבים
[URL='http://www.facebook.com/danieldogolog']www.facebook.com/danieldogolog[/URL]
 
למעלה