אוכל לכלב מבוגר

  • פותח הנושא yh13
  • פורסם בתאריך

yh13

New member
אוכל לכלב מבוגר

היי, אימצנו כלב בן 13 לאחרונה, והוא אלרגי בערך לכל דבר אפשרי..
בהתחלה קנינו לו אוכל בשם ריגל לכלבים מבוגרים אבל הוא לא היה טוב לו, אח"כ החלפנו לנטורל באלאנס על בסיס דגים וללא דגנים אבל היציאות שלו לא היו טובות, ועכשיו סוף סוף מצאנו משהו שמתאים לו- now.
השאלה שלי היא, אחוז החלבון במזון הזה הוא 27%, זה נורא בשביל כלב מבוגר? כמובן שאני נותנת לו פחות בכמות מאשר אוכל עם אחוז נמוך יותר אבל עדיין...

ד"א הוא דיי רזה..
 

DAHUJI

New member
NOW מזון מעולה. 27% זה ערך סטנדרטי לכמות החלבון במזון.

את אמורה לתת לו לפי ההמלצה על שק המזון על פי משקל הכלב ולא עפ"י אחוז החלבון שנראה לך שהוא אמור לקבל.
אם הוא דורש יותר מהכמות הממומלצת, אז להאכיל ביותר עד סף הגיון מצויין.
טבלת ההאכלה של היצרן היא רק המלצה. לא כלל ברזל. יש כלבים שיצטרכו פחות וישאירו חלק מהארוחה בקערה. יש כאלו שיסיימו הכל וירצו עוד בהתאם לרמת הפעילות שלהם ועוד שלל גורמים ומשתנים אחרים.

בכל אופן, את כמות המזון שנותץנים לכלב לא מחשבים לפי אחוז החלבון שבמזון היות וזה לא מדד מהימן לכמות הקילו-קלוריות (אנרגיה) שהמזון מכיל. מה גם שלא יודעים כמה מן החלבון הזה הוא צמחי או בשרי.
בכל אופן, להאכיל לפי טבלת ההאכלה. להתחיל משם ולהתאים את כמות המזון לפי דרישת הכלב ולפי זה ששמים לב לעליה או ירידה דרסטית במשקל (שלא ישמין או ירעב).
 

yh13

New member
...

מדובר על כלב קטן בן 13, ולא משנה כמה אני אשים לו בצלחת הוא מבחינתו יאכל את כל השק...
מבחינת המשקל הוא כרגע במשקל תקין ואני מנסה רק לשמור עליו.. הכמות המומלצת על השק היא לא הגיונית כלכך :/ (יש לי עוד כלב צעיר אותו מאותו סוג בדיוק ככה שיש לי למה להשוות) פשוט רציתי לדעת אם בגלל גילו המופלג אולי הוא צריך מזון עם אחוז חלבון יותר נמוך או שזה בסדר:)

תודה על התשובה!
 
כל הכבוד על אימוץ של כלב בן 13


לא יודעת לגבי אחוז החלבון... אבל לגבי התאבון, יש לי כלבה בת 12 (לברדורית בעלת תאבון בריא) ואני נותנת לה את הכמות המומלצת על השק, ומוסיפה לה בצהרים קונג ממולא בפסטרמה (רזה, מבשר הודו) וגזר... זה לא קונג משמין מידי וזה נותן לה תעסוקה לרבע שעה בערך.
לפעמים כשהיא ממש מנג'סת אני מוסיפה לה עוד גזר שלם לכרסום בערב. בקיץ אני עושה לה קרטיבים ממים של מרק עוף או נותנת לה עצם בקר לכרסום.

שוב כל הכבוד על אימוץ הסיניור
 

שירן ל11

New member
לדעתי זה אחוז חלבון מתאים

לא הייתי נותנת לכלב קטן ובוגר אוריג'ין, שם יש אחוזי חלבון באמת גבוהים שלא מתאימים לתזונה של קטנים שאינם פעילים אלא לכלבים ספורטיביים וצעירים יותר.
אתה רוצה לגרום לו להשמין קצת? אני מאמינה שאחרי שיאכל טוב אצלכם, הוא יעלה למשקל התקין שלו. נשמע שיש לו תאבון בריא :)
 

KallaGLP

New member
מניסיון אישי, נאו הוא מזון מעולה.

אם הכלב מגיב אליו טוב והבעיות שהיו נפתרו - אפשר לדעתי להמשיך להאכיל אותו במזון זה ללא חשש.
 
למעלה