צרכים כלבה בת 3

babycome

New member
צרכים כלבה בת 3

ראיתי שהוחלפה ההנהלה כך שהוואי הפורום השתנה גם הוא, זה משמח כי זה בהחלט בית חם לבעלי כלבים ובעיקר לפעורים כמוני שזקוקים לעזרה.

יש לי כלבה בת 3+ מסוג פינצ'ר מעורב, היא אצלנו מגיל חודש, ואנחנו מאוהבים בה :)

בגיל 3 חודשים לאחר שסיימה את החיסונים התחלנו איתה תהליך חינוך לצרכים שהיה בליווי מאלף ויחסית מהר הקבלה התרגלה לעשות את צרכיה בחוץ עד לחינוך מוחלט. במהלך כל השנתיים שחיינו בדירה השכורה לא התפנתה בבית למעט מקרים חריגים בהם התעכבנו בעבודה וכבר היה לה קשה.

לפני שנה עברנו לגור בביתנו, בבית יש מרפסת גדולה והכלבה מבלה במרפסת את זמן היעדרנו (מיותר לציין שבמרפסת יש מלונה מסודרת עבורה, מזון ושתיה וכמובן משחקים.
בחודשים האחרונים הכלבה משתינה במרפסת במקום קבוע מדי יום
כל יום שאנחנו חוזרים הביתה ממתינה לנו שלולית מכובדת.
חשוב לציין שבשעה 7 בבוקר בעלי יוצא עם הכלבה לסיבוב של 20 דק בו היא עושה את 2 צרכיה ואני חוזרת בשעה 15:45 ומוציאה אותה כשאני מגיעה ובכל זאת היא משאירה שלולית קבועה.

אנחנו לא יודעים איך להחזיר את המצב לקדמותו כיוון שאין לנו אפשרות להגיב על הפעולה במיידית (שכן הפעולה קוראת בהיעדרנו)

נודה לעזרה
 

ANZ1

New member
פתרון יצירתי

אפשר לנסות את השיטה האגרסיבית לכעוס עליה כל פעם עם הפיפי,
אבל אפשר לחשוב על פתרון "מחוץ לקופסא" או במקרה שאני מציע, בתוך הקופסא.
קודם כל צריך לזכור שאתם מצפים ממנה להתאפק 9 שעות, אני בספק אם את מצליחה להתאפק ולא לעשות מהבוקר עד השעה 16, ובכל מקרה חלק גדול מהנשים מסביב לא מצליחות להתאפק כל כך הרבה זמן, אז למה לצפות מהכלבה ?
מה שאני הייתי עושה, הייתי שם באותו מקום שהיא עושה פיפי ארגז נמוך, וממלא אותו בחול של חתולים, כזה מתגבש, כן, היא כלבה ולא חתולה, למרות שלפי הגודל אין הרבה הבדל.
אבל זה יכול להיות הפתרון של כל הבעיות, חול מתגבש מגבש את הפיפי לכדורים קשיחים, כמו אבנים, זה לא מסריח, זה לא יפגע ברצפה שלכם, פעם ביום או יומיים תעבירו את הכדורים לשקית זבל, ופעם בחודש חודשיים צריך להחליף את כל החול, זה פשוט, זול ופותר את הבעיה, גם אם בצורה שבעלי כלבים לא חושבים עליו בדרך כלל.
 

KallaGLP

New member
לכעוס זה ממש לא פתרון כי אין מצב שהכלב יקשר בין הפיפי

מלפני כמה שעות לתגובת הכעס בהווה.
ולדעתי לפני שמביאים ארגז חול, יש דרכים אחרות לנסות לפתור את הבעיה. כעקרון, אין שום סיבה שכלבה צעירה ובריאה תעשה צרכים בבית.
 

KallaGLP

New member
במצב כזה נהוג קודם כל לשלול בעיה בריאותית

הגורמת לכך שהכלבה אינה מסוגלת להתאפק, כמו למשל דלקת בדרכי השתן, סוכרת בעיות בפעילות בלטות התריס וכד'. בהנחה שהכלבה בריאה והבעיה נמשכת, השלב הבא הוא לנסות לפתור את הבעיה על ידי חינוך מחדש, למשל באמצעות תיחום. לרוב כלבים אינם אוהבים לעשות צריכים בשטח המחיה המיידי שלהם ויש סיכוי שהתיחום, למשל בגדר גורים (אם מדובר בכלבה קטנה) יגרום לה ללמוד להתאפק. עוד אפשרות היא להביא לתקופה הזו דוווקר שתצא איתה פעם נוספת בצהריים, כדי להרגיל אותה לא לעשות בבית בכלל.
אם גם זה לא יעזור, יש סבירות שיש לכלבה בעיה רגשית כלשהי, כמו חרדת נטישה, וזה השלב לערב איש מקצוע טוב (מאלף/מטפל התנהגותי),
 
למעלה