אשמח לדעתכם

פלכור

New member
אשמח לדעתכם

קצת רקע. הכלבה בת 10 חודשים לערך איתנו בערך כחצי שנה. ההיסטוריה שלה קצת לוט בערפל. רק ידוע שנמצאה משוטטת.

מההתחלה ראיתי שיש לה אישו עם כלבים ועשיתי מאמץ מרגע שניתן היה להפגיש אותה עם כלבים. כלבים שהיא מכירה היא מקסימה. הבעיה שהיא פוגש כלב לא מוכר אז היא כבר מתנפחת ומתנהגת כחולת כלבת.
התייעצתי עם מאלף שייעץ לי איך להתמודד עם זה כולל להגביר חשישפה. הבעיה שיש אסקלציה מסויימת. בימים האחרונים התחילה לאיים גם על אנשים כולל אורחים בביתנו מבלי סיבה (לא תקפו אותה לא נגעו בה).
זה קצת מטריד אותי לאור העובדה שיש לי ילד בן 7 ובאים אליו חברים מדי פעם. החשש הוא שהיא תתהפך על החברים.

מה דעתכם? האם במקרה כזה אילוף הוא בכלל אופציה שתטפל בבעיה כזו?
 
ראשית, צר לי שנתנו לך את העצה הזאת- הדרך לטפל בבעיות תוקפנות

לא עוברת דרך הגברת חשיפה (הרבה פעמים מדובר בהצפה) אלא דווקא בצמצום החשיפה לכדי חשיפה מבוקרת מאוד תוך כדי טיפול התנהגותי בשינוי רגש (לרוב באמצעות התניה קלאסית או דסנסיטיזציה).

הגברת חשיפה עלולה הרבה מאוד פעמים רק להחריף את הבעיה, שכן יש שם רגש שלילי כלשהו כלפי כלבים אחרים או כלבים מסוימים, ו"לתקוע" את הכלבה בחברת כלבים אחרים שלא נוח לה איתם לא יגרום לה להרגיש פתאום נוח יותר כלפיהם. זה לא יקרה בהוקוס-פוקוס אלא רק בתהליך התנהגותי מבוקר ומדורג מאוד.

בוודאי שאילוף (לא אילוף במשמעות המסורתית של המילה: פקודות משמעת, בכלל לא, אלא טיפול התנהגותי) עשוי לעזור מאוד. מה גם שהיא עוד צעירה. זה הגיל!

טיפ ראשון ליישום מיידי: לא, פשוט לא להיכנס איתה לגינות כלבים ובוודאי שלא להפגיש עם כלבים לא מוכרים! להמשיך במפגשי כלבים יחידניים עם כלבים שהיא מכירה ואוהבת, גם אם זה דורש תיאום מראש עם הבעלים (כמו שעושים הורים לילדים - מתאמים מפגשים
).

טיפ שני: אורחים שנכנסים הביתה - לסגור אותה בחדר צדדי ולהעסיק אותה שם בעצם כירסום או בקונג. לא לקחת את הצ'אנס של אינטראקציה לא טובה עם אורחים, לפחות כל עוד אתם לא מטופלים ע"י איש מקצוע.

אם תרצו, אוכל להמליץ לכם על מאלף טוב באזור מגוריכם, או אפילו לעמוד לרשותכם לשיחת יעוץ חינם בטל. 052-2325678.
 

פלכור

New member
תודה על התגובה

לאחר לא מעט שיחות עם לא מעט מאלפים החלטתי ללכת על גישה אילוף בפנסיון , שלאחר האילוף עוד מלווים אותנו תקופה ארוכה (כ - 3 חודשים) בבית. קיבלתי עליהם המלצות וראיתי את התוצאות אצל חברה שהבעיות של הכלבה היו מאוד דומות.
אני מאוד מעריכה את הצעתך ואם יהיה צורך אשמח לדבר איתך.
 
למעלה