חדש בתחום וצריך עזרה.

yogev333

New member
חדש בתחום וצריך עזרה.

היי שבוע שעבר הצטרף למשפחה הכלב הראשון שלנו גק ראסל בן חמישה חודשים . הוא נראה קטן לגילו (בהשוואה לגק ראסל של חבר בן חצי שנה) קיבלתי עם הכלב שק של 2.5 קילו אוכל של sams field לגורים ורציתי לדעת איך הוא ? כמה פעמים ביום להאכיל אותו ?(כרגע אני מנסה להרגיל אותו לשלוש פעמים עפ המלצות באינטרנט)
איך למנוע או להקטין את כמות השיער הנושר כי הוא מנשיר המון!
לגבי אילוף האם זהו גיל טוב להתחיל ? וכמה זמן ופעמים ביום להשקיע בזה?
בגדול אני אשמח לכל המלצה וידע שלכם כדי שאוכל לחנך אותו בצורה מיטבית.
נ.ב
אנחנו זוג סטודנטים בתקופת מבחנים כך שיש לנו בחודש הקרוב המון זמן איתו ולאחר מכן קצת פחות והוא יבלה את שעות הבוקר לבדו.
תודה רבה לעוזרים :)
 

KallaGLP

New member
האם מדובר בכלב מתועד שהגיע ממגדל?

אם לא - הרי שהכלב אינו מוגדר כגזעי ולא ניתן לקבוע בוודאות מה אמורים להיות המשקל והגודל שלו.
בדרך כלל על כל שק מזון מופיעות הנחיות באשר לכמויות מזון מומלצות בהתחשב בגיל ובמשקל הכלב. יחד עם זאת, אלה הנחיות כלליות וחשוב לראות את הכלב האינדיבידואלי שלך: אם הוא פעיל ומוציא הרבה אנרגיה או רזה מדי ורעב מדי, אפשר להוסיף אוכל. אם עולה במשקל יתר על המידה - להקטין - הכל לפי היגיון בריא. וגם חשוב שכלב חדש שרק הגיע יהיה במעקב וטרינרי, ובהחלט אפשר להתייעץ איתו באותה הזדמנות בקשר למשקל וגודל ולקבל המלצות על מזון.
באשר לאילוף - בהחלט כבר הגיע הזמן להתחיל. אתם צריכים קודם כל להחליט אם תעשו זאת לבד, באמצעות הנחיות ועצות במאמרים, ספרים, ו/או פורומים, או תעדיפו להסתייע במאלף, ולו לפגישות בודדות, כדי לקבל כיוון בהתחשב בנתונים הספציפיים של הכלב שלכם והדינמיקה שלכם איתו.
נשירה - אין דרך למנוע. יש הסבורים שמזון איכותי עוזר במידה זו או אחרת, לי נראה שבהחלט יש בזה משהו, אך בכל מקרה מזון לבדו לא יכול למנוע נשירה.
מומלץ להבריש את הכלב בקביעות, ואם התקציב מאפשר - לרכוש שואב אבק רובוטי.
 

DAHUJI

New member
תשובות ומסביב...

היי, בהצלחה עם הגור החדש

גם לי יש ג'ק ראסל מעורב עם פלטת צבעים שחורה-חומה (אני מצהיר שהוא דוברמן ננסי!) שקיבלתי בגיל חודשיים. היום הוא כבר בן שנה...

1. sam's field לגורים - מהסתכלות על רשימת המרכיבים הוא אוכל בינוני+. לא רע בכלל אבל גם לא מדהים.
אם תשאל אותי, אתה יכול לקנות כבר שק 13 ק"ג של ACANA Puppy & Junior למשל, שהוא אוכל מעולה והרבה יותר בשרי ואיכותי (החנות והמחיר הוא רק דוגמא, אני השגתי ב- 300 ש"ח אחרי מיקוח קל).
אני לא ממליץ לעבור מאוכל סביר-בינוני לאוכל יותר מדי טוב, זה יכול לגרום לבעיות.
תערבב בין ה- sam's field לבין ה- Acana לפי הכללים (תגדיל את טווחי הזמן מימים לשבוע שלם לכל יחס ערבוב! כמה ימים זה לא מספיק).
בכל שאלה על אוכל, תעשה קודם חיפוש בפורום על פי תאריך הכי קרוב ותגיע להמון תוצאות, יש לנו המון דיונים פה בעניין הזה.
לא להסתפק בהאכלה של מזון יבש לכלבים בלבד, אני ממליץ גם להאכיל באוכל אמיתי (שוב, תעשה חיפוש בפורום תגיע להמון תוצאות).

2. את המנה היומית לחלק ל- 2 או 3, ולהאכיל פעמיים-שלוש ביום... תמיד אחרי טיול או פעילות גופנית כדי להפחית את הסיכוי להתהפכות קיבה. פעם בבוקר אחרי הטיול, פעם בערב אחרי הטיול.
בגלל שהוא בן 5 חודשים אז הוא עדיין גור (הכלל הוא שהוא גור עד סביבות גיל שנה), אז אפשר להאכיל 3 פעמים ביום (לחלק את המנה היומית המדודה ל- 3).

3. כמות האכלה - מצויינת על האריזה בגרמים. אם מצויינת בכוסות, אז כוס אמריקאית נחשבת כמנה של 240-250 מ"ל.
לשקול בצורה מסודרת ולהאכיל בהתאם.
בחורף אפשר להוסיף קצת יותר, נניח 20% יותר (קביעה שרירותית).
כמות האכלה היא בדרך כלל לפי המלצות כלליות מאוד של היצרן. זו התחלה טובה אבל צריך לשים לב לפי הכלב עצמו ולפי מה שהוא מבקש או בהתאם לרמת הפעילות והגדילה שלו.

4. מה זה "המון" נשירה?... ביחס למי או למה? זו הגדרה מעורפלת...
לרכוש מסרק ייעודי לכלבים (כזה ,או כזה, או כזה - בארץ יעלה לפחות 30 ש"ח) ולהבריש פעם ביום-יומיים כדי להפחית נשירה.
לפעמים כמות נשירה גדולה זה בהתאם לסוג המזון... ניתן להחליף סוג מזון ולהבחין באם כמות ההנשרה משתנית. הנשרה גם תלויה בעונות השנה...
ובכלל, כלבים עם שיער קצר מנשירים לפעמים יותר מכלבים עם שיער ארוך...
פשוט לשים לב מתי הכלב מנשיר יותר או פחות, האם זה קשור למזון? לעונות השנה? לתקופות מסויימות? לוקח זמן להבחין ולהבין את זה...

5. זה בהחלט גיל מתאים להתחיל לאלף את הכלב. גם מוקדם יותר היה טוב...
כמה זמן?... עד שהכלב מתעייף או מאבד עניין בתירגול.
הייתי הולך על פעם-פעמיים ביום, בסביבות החצי שעה כל פעם, אולי אפילו יותר תלוי באינטרקציה שלך עם הכלב וכמה הוא מתלהב מהעניין וניאות להתאלף. לאלף לפקודות פשוטות עם חטיפים, חיזוק חיובי והמון שיבוחים מילוליים וליטופים.
ללמוד לאלף לבד לפקודות פשוטות?...
אורן עדיקא מעולה לדעתי. גם SolidK9Training מעולים לדעתי, השתמשתי הרבה בידע שהם מפרסמים בערוץ (למשל השיטה המעולה ללמד ארצה).
יש עוד המון עזרה ללמידה עצמית ביוטיוב. יש עוד המון מאמרים בנושא לקריאה. רק לחפש ולרצות ללמוד ולהשכיל את עצמך בעניין.

בנוסף, בכל שאלה ספציפית (נניח לגבי צרכים בחוץ וכו'), אתה מוזמן להתייעץ, להעלות אותה פה ולשאול - נשתדל לעזור


תתחדש ובהצלחה!
 

yogev333

New member
תודה רבה על התגובה המפורטת

לגבי צרכים יש לך טיפים? הוא בשלבי למידה כרגע בגדול אני מוציא אותו כל 3-4 שעות לצורך כך אבל עדיין בורח לו פיפי בבית מדי פעם.
אני כועס עליו כשאני רואה אותו עושה בבית,מושך אותו לשם ומדבר בטון גבוה. ומחזק אותו כשהוא עושה בחוץ.
האם יש משהו שפספסתי בדרך להצלחה?
אשמח לדעת גם כמה זמן תהליך שכזה לוקח לגמילה מלאה (בערך-כמובן שכל כלב בקצב שלו)
 

DAHUJI

New member
כן, יש לי טיפים


קודם כל, פדים לגורים - פה או פה כדוגמא למחירים. זה אותו המוצר כמעט כמו משטחי החתלה חד פעמיים לתינוקות. תקנה מה שיותר זול.

אזהרה: זו הולכת להיות תקופה של 2-4 חודשים עם פדים ספוגים בפיפי בדירה. צריך להיות סבלני. מוכן לעזור לכלב בכל ליבך להיגמל ולהתקדם בתהליך. להבין אותו (הוא בסה"כ תינוק!). לאוורר היטב את הדירה ושוב... להיות סבלני! רגוע, שליו ומבין.
היתרון: בלי צעקה אחת. בלי עצבים בכלל. בשיטה הכי חיובית שיש וכזו שעובדת (להמון אנשים כולל לי באופן מושלם).

ממה שעבד לי, וגם ממה שקראתי ברשת כשהצטרכתי לעבור את התהליך:
1. מתחילים בלפזר 3-4 פדים בכל מיני מקומות בדירה. בחדר השינה, בשירותים, בסלון ואיפה שנראה לך שהכלב עשה בו פיפי על הרצפה לאחרונה.
הכלב אמור לסמן אותם (=לעשות עליהם פיפי), ואז לחזור אליהם באופן טבעי להשתנה חוזרת ולא להטיל פיפי על הרצפה בכל הדירה. זה שלב ראשון.
אם הוא לא מסמן אותם, קח פד ושלולית פיפי שעל הרצפה, ותספיג את הפד בפיפי (=תסמן את הפד בעבורו).
2. אחרי שבוע-שבועיים שאתה רואה שהוא עושה פיפי רק על הפדים (עם פספוס אקראי פה ושם - לא להתעצבן!), תפחית את כמות הפדים מ- 3-4 ל- 2-3.
3. אחרי שבוע-שבועיים שאתה רואה שהוא עושה פיפי רק על הפדים (עם פספוס אקראי פה ושם - לא להתעצבן!), תפחית את כמות הפדים מ- 2-3 ל- 2.
4. אחרי שבוע-שבועיים שאתה רואה שהוא עושה פיפי רק על 2 הפדים (עם פספוס אקראי פה ושם - לא להתעצבן!), תפחית את כמות הפדים מ- 2 לפד אחד במקום אסטרטגי (נניח אמצע הדירה, אמצע המבטח או בצד צמוד לאיזה קיר).
5. אחרי שבוע-שבועיים שאתה רואה שהוא עושה פיפי רק על הפד הבודד (כמות הפספוסים האקראיים בשלב הזה כבר כמעט ונעלמת), תתחיל להזיז את הפד כל כמה ימים בכמה עשרות סנטימטרים כל פעם לכיוון פתח דלת היציאה מהבית.
תהליך הזזת הפד הבודד לכיוון פתח הדלת גם אמור להימשך שבוע-שבועיים.
(משך הזמנים שציינתי הוא הערכה ותלוי רק בעקום הלמידה של הספציפי של הכלב שלך! - יכול להיות הרבה פחות, כמה ימים כל פעם, או יותר, כמה שבועות לכל שלב).
6. אחרי תהליך הזזת הפד - להשאיר אותו למשך שבוע-שבועיים ממש צמוד לדלת ולראות שהכלב אכן משתין רק שם (שוב, גם פה יכול להיות פספוס אקראי פה ושם - לא להתעצבן!).
7. מוציאים את הפד לבחוץ, ממש על מפתן הדלת (כמו שטיח כניסה לדירה).
בשלב הזה הכלב כבר אמור ללמוד שהפד מחכה לו בחוץ, שהוא אמור להתאפק ולרצות להשתין רק עליו. יכול להיות שהוא יהיה מספיק חכם להתיישב ליד הדלת ולבקש לצאת להתפנות... (זה מה שהג'ק ראסל שלי למד לעשות, שימו לב לסימנים מקדימים כמו בכי, הסתובבות ליד הדלת, בקשה להתפנות בדמות קפיצה עליכם וכו' - שימו לב לשפת הגוף והההתנהגות שלו - הוא מדבר איתכם).
8. הפד שבחוץ נשאר עוד שבועיים-חודש והכלב אמור לרצות להשתין רק שם.
9. הפד שבחוץ מסתלק, סביבות ה- 3 חודשים עברו והכלב גמול מצרכים (בעיקר פיפי). ממשיכים בטיולים בחוץ, לפחות 3 פעמים ביום, להשתדל עם טיול אחד ארוך מאוד מבין ה- 3 (לפחות שעה) להוצאת אנרגיות, פעילות, בונדינג משותף, הכרת כלבים אחרים ולמידת הסביבה.

כל התהליך הנ"ל מלווה בהוצאה "אינטנסיבית" של הכלב לעשיית צרכים בחוץ.
5-7 פעמים ביום כל עוד הוא גור... גם 10 דקות בחוץ יספיקו (ברור שעדיף יותר, אבל לפעמים הזמנים דוחקים), אז לא לוותר כי "אין זמן". העיקר לאפשר לו את ההזדמנות להתרוקן ולהיות כלב טוב.
במהלך הטיול בחוץ, לא להלחיץ אותו, לתת לו את הזמן שלו ולהקפיד על מסלול טיול או מיקום טיול קבוע, איפה שהוא אוהב ורגיל להטיל את מימיו ולסמן או לעשות קקי. זה מאוד חשוב לו.
במהלך כל הטלת פיפי או קקי בחוץ, לתת חטיף טעים (תמיד לקחת איתך חטיפים בשלוף), ולומר לו בהתלהבות "פיפי! פיפי! כלב טוב!" ולתת חטיף, או בהתלהבות "קקי! קקי! כלב טוב!" ולתת חטיף. בכל פעם בהתאם למה שהוא עושה.
הכלב שלי כבר למד מה זה פיפי ומה זה קקי, והרבה פעמים כשאני לחוץ בזמן ויוצאים להתרוקן, אני אומר לו "פיפי, קקי" וכו' והוא יודע שזה הזמן לעשות... התנייה.

כלל האצבע הוא - מספר החודשים של הכלב זה מספר השעות המקסימאלי שהוא יכול להתאפק בהתאם לבגרות הפיזיולוגית של שלפוחית השתן שלו (כלב בן 5 חודשים יכול להתאפק מקסימום 5 שעות - זה כלל אצבע לא עובדה מדעית).

בכל התהליך הנ"ל - לא צועקים פעם אחת. לא כועסים פעם אחת. לא מתעצבנים פעם אחת. גם לא בלב!
חשוב להבין את הכלב ואת זה שהוא בעצם תינוק. הוא לא יכול להתאפק, הוא בטח שלא עושה בכוונה, והוא לא מתכוון להזיק (ואני מתעלם מסימון טריטוראילי, לא כל הכלבים עושים את זה בבית שלהם, שלי למשל לא - ועם הסירוס המוקדם מגיל חצי שנה עד שנה זה די עובר ולא מתקבע).
במהלך לימוד הצרכים של הג'ק ראסל המתוק שלי לא כעסתי עליו אפילו פעם אחת. עברו מהעולם השיטות של לקחת את הכלב ולדחוף לו את הזרבובית (=אף) לתוך שלולית הפיפי ולהתעצבן. זה לא עובד והכלב יהיה בטראומה ויפחד ממך. וזה גם מאוד לא בריא לכליות שלו. שכח לגמרי מהשיטה הזו.

בהצלחה!
 
למעלה